Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2009 09:13 - и т`ва е друга бира
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18796 Коментари: 66 Гласове:
20

Последна промяна: 07.08.2009 11:13


"Франсин се обърна към него и той я прегърна. А среднощните алкохолици из цяла Америка се взираха невиждащи в стените, отказали се окончателно от всякаква борба. Не е нужно да си алкохолик, за да бъдеш наранен, да бъдеш смачкан от една жена, но би могъл да бъдеш наранен и именно поради това да се превърнеш в алкохолик. Може за известно време да си мислиш, особено когато си млад, че късметът те съпътства и понякога това дори е вярно. Но после се оказва, че действат какви ли не условности и закони, за които ти не си знаел нищо, когато си си въобразявал, че за теб нещата се развиват добре. И една нощ, една гореща лятна нощ в четвъртък, алкохоликът ставаш ти, ти си този, озовал се сам в евтина стая под наем и без значение колко пъти си се озовавал там преди, тази мисъл не те утешава, а дори те кара да се чувстваш още по-зле, защото вече си си мислел, че това не би могло да ти се случи никога отново. И можеш да направиш само едно - да запалиш нова цигара, да си налееш още едно питие, да се огледаш дали иззад олющените тапети не те наблюдават чужди очи. Заради нещата, които мъжете и жените си причиняват взаимно... и които са извън границите на човешкото разбиране."

Чарлз Буковски

из "Междуградски алкохолик", превод Емилия Михайлова

image

image


image


image

мислите ли, че това не може да ви се случи?
че имате застрахователна полица от ангел пазител или достатъчно късмет , за да  избегнете четвъртъка ,  в който стоите сами в някаква стая и пиете сам, а сърцето ви е разбито за пореден път от една жена, от един мъж и няма нито един път за връщане назад?


чуждите очи само се взират-
те не са спасителна сламка, още по рядко са ръка , която да ви изтегли.
те са просто безпристрастна наблюдатели на още една трагедия.
регистър, в които ще бъде вписано - още един пияница, още едно разбито сърце , още една клюка.

до следващатата подобна новина.

нещата, които си причиняват мъжете и жените...
почти винаги завършват като в хроника, за една предизвестена смърт.
и като че ли човешкото разбиране е най трудното нещо на света.
колко е лесно да сложим етикет.
колко е лесно да наблюдаваме безпристрастно.
колко е лесно да отвърнем очи.
колко е лесно да мълчим.

за пореден път ще кажа, разбирането - тва е друга бира.
няма да пояснявам пак семиотиката на израза.

* снимките са от www.dockera.com
* текстът на Бук е набран от x2man.blog.bg









Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sunflower - не можеш да си представиш колко добре познавам и разбирам алкохолиците
07.08.2009 09:42
но аз няма да стана .... вероятно заради малкото самоуважение, което имам и голямата ми любов към детето. не мога да съм чак такъв егоист, че да наранявам близките си докато се къпя в самосъжаление. е, ако нямах никакви близки ....
цитирай
2. sowhat - знаеш ли сън,
07.08.2009 09:46
има толкова истина в тези не много и изгарящи простичко думи, че ако се гмурнеш в тях, може да се окаже че си не в локва , а в океан, и излизане от раз-бира-нето няма
цитирай
3. pilcho - а'е, sowhat,
07.08.2009 10:04
ти мене у(хлъц!)ажааш ли ме или не ме у'ажааш, рйршли?
цитирай
4. flyco - ...
07.08.2009 10:09
Егоистично да се пристрастиш към нещо, някой, някога - няма гаранция, че ще устоиш. Всъщност ако нещата са опрели до устояване значи вече си загубил, въпрос на време. Животът има и други страни, най-различни, тази я оставям на Дарт Вейдър - поне днес, утре ще видим.
цитирай
5. sowhat - пилец, зорко те уважавам и следя
07.08.2009 10:10
pilcho написа:
ти мене у(хлъц!)ажааш ли ме или не ме у'ажааш, рйршли?

но не ме карай на бира, моля те
цитирай
6. dressy - ....
07.08.2009 10:10
всички самотни стаи на света
цитирай
7. sowhat - хм, дарт вейдър
07.08.2009 10:11
flyco написа:
Егоистично да се пристрастиш към нещо, някой, някога - няма гаранция, че ще устоиш. Всъщност ако нещата са опрели до устояване значи вече си загубил, въпрос на време. Животът има и други страни, най-различни, тази я оставям на Дарт Вейдър - поне днес, утре ще видим.



днеска тъпата детелина рече - вчера е минало, утре може да не дойде , затова живей днес

та ако няма утре , дарт вейдър може да ме зяпа грозно от ъгъла :))
цитирай
8. sowhat - тъжничко звучи
07.08.2009 10:13
dressy написа:
всички самотни стаи на света

донатела,...
цитирай
9. pilcho - sowhat, дарлинг,
07.08.2009 10:22
по това време най-добре да се у'ажим с по едно кафе, а? Рано ми е за бира, пък ти и ракия не пиеш...
цитирай
10. sowhat - пилец, уф
07.08.2009 10:22
едва мъ нави :))
цитирай
11. x2man - о, каса бира
07.08.2009 10:38
си чакам някой слънчев ден;)
цитирай
12. sowhat - е да ,
07.08.2009 10:39
нали съм ти обещала , ба си че съм ти объркала и блога ице , станах ти кръстница за втори път :))
цитирай
13. eliana - това може да се случи И заради
07.08.2009 11:00
....''колко е лесно да мълчим''
цитирай
14. sowhat - именно
07.08.2009 11:03
елиана
цитирай
15. kosara2008 - слученост и не е случайно,може някъде дори да е написано... мисля... е, има продължение...добавям го...след...
07.08.2009 11:12
dressy написа:
всички самотни стаи на света
-

след Време( колко ли?!) ще избия всички стени и ще си имам прозорци, на всички посоки... и ще пусна Вятъра да ми разпилее мираж и копнеж,да ми остави само късче от сърце- То, и в цялата пищност на светлината(трябва да я видя! м...Му и живот), може пък...да се науча как (не трябва!) да обичам...дали ще се получи?!?! - верно си е :-) тва е друга приказка,

;) разбирам от секъф вид застраховки и нема такава, ако стигнеш дъното...твоето аз, само и единствено може да се справи през/по... Път и Болка...някъде, но не винаги
цитирай
16. potrebitelskoime - уф, тъкмо бях решил
07.08.2009 11:13
да кажа не! на алкохола, но при мисълта за цялата мъка, която се шири по този свят, как да го направя
цитирай
17. flyco - Соу
07.08.2009 11:16
Като казваш "друга бира"...вчера нали едното "никога" беше за бирите.
цитирай
18. sowhat - нали се разбрахме
07.08.2009 11:16
kosara2008 написа:
dressy написа:
всички самотни стаи на света
-

след Време( колко ли?!) ще избия всички стени и ще си имам прозорци, на всички посоки... и ще пусна Вятъра да ми разпилее мираж и копнеж,да ми остави само късче от сърце- То, и в цялата пищност на светлината(трябва да я видя! м...Му и живот), може пък...да се науча как (не трябва!) да обичам...дали ще се получи?!?! - верно си е :-) тва е друга приказка,

;) разбирам от секъф вид застраховки и нема такава, ако стигнеш дъното...твоето аз, само и единствено може да се справи през/по... Път и Болка...някъде, но не винаги


няма винаги сладурано, винаги е абсолютна категория, винаги може да трае един миг
и да права си
цитирай
19. x2man - нали съм ти обещала, ба си че съм ти ...
07.08.2009 11:16
sowhat написа:
нали съм ти обещала , ба си че съм ти объркала и блога ице , станах ти кръстница за втори път :))

карай ве, водно колело;)
цитирай
20. sowhat - с повече девойки и слънце
07.08.2009 11:20
potrebitelskoime написа:
да кажа не! на алкохола, но при мисълта за цялата мъка, която се шири по този свят, как да го направя



и не изпивай цялото море, моля :))
цитирай
21. sowhat - аааа ице не
07.08.2009 11:21
x2man написа:
sowhat написа:
нали съм ти обещала , ба си че съм ти объркала и блога ице , станах ти кръстница за втори път :))

карай ве, водно колело;)


поправено е :))
цитирай
22. sowhat - дам , казах че никога няма да пия бира
07.08.2009 11:23
flyco написа:
Като казваш "друга бира"...вчера нали едното "никога" беше за бирите.

флай , а не че няма да използвам фонетичното съчетание на буквите в бирата :))
цитирай
23. flyco - ех
07.08.2009 11:33
още един Игнаций :)
Току виж съм започнал да използвам подобен израз "но това е друг Игнаций"
цитирай
24. sowhat - аааааа
07.08.2009 11:40
тва вече е смъртна обида флай, почвай да мислиш как ще ми се извиняваш :))

а ползвай го де :)
цитирай
25. flyco - ...
07.08.2009 11:45
Цветя, комплименти, червен плащ в калта пред колесницата ти, оркестърът на Горан Брегович с "Едерлези" някъде в далечината, организиран лек вятърен повей за да донесе песента нежно и евентуално ако не е достатъчно обещание за още, но това е друг И... опс.
цитирай
26. sowhat - така де флай
07.08.2009 11:53
спам да става, ба си са кой ще ушие червения плащ в тая жега :))
цитирай
27. kosara2008 - ъъъъъъъъъъъ рива...
07.08.2009 12:00
нали тва казвъм...че нема "винаги", но все пак има "някъде, някога" въпрос на събиране...нема се да се изваждаме, я
:-)
цитирай
28. buboleche - имаше един лаф
07.08.2009 12:15
никога не е късно да направиш на някого мръсно, колкото по-късно, толкова по-мръсно.
От тая гледна точка мъжете и жените май се нараняват карайки се един друг да плащат за грешки на партньорите им при предишните им връзки.
Иначе мен алкохолЯ няма как да ме грабне. Май минах периода, в който като са ми разбили главата с пепел и две-три години ред сълзи ред сополи. Сега сме на фаза "аз знам какво представлявам и няма нужда някой да ми се мазни за да ми поддържа егото", та ако не иска да е с мен значи е глупак, няма вкус и в общи линии той губи, нали така? :))) И с оглед на новите обстоятелства започваме усилено да се глезим с всички форми на женско глезене.:))))
цитирай
29. sowhat - :))
07.08.2009 12:21
лигла :)
цитирай
30. анонимен - Бог
07.08.2009 12:26
обича всички - дори тези, които го мразят,
но не поглежда безразличните - не може да види някой, който му е обърнал гръб:(
вариация по проповед на .../уф, не се сещам/ , но помня, че беше "За ленността"
уточнявам, да не помислиш, че съм много умна:)
Позд!
цитирай
31. buboleche - чакай що ме нахока, че поста бил тъжен
07.08.2009 12:30
да ти кажа една процедура за тъжни състояния, маани го тоя алкохол. Виж сега:
Вдигаш едната ръка нагоре, все едно ще поздравяваш някой за здрасти.
Щракаш с пръсти, като на кючек.
И включваш програма усмивка. :)
Кажи му го и на Буковски, стига е ревал.:)))
цитирай
32. sowhat - моята дъщеря има друга рецепта
07.08.2009 12:44
махаш като английската кралица на раята...

бук обаче е тъжно мъртъв
цитирай
33. sowhat - това за събиранета косара
07.08.2009 12:47
kosara2008 написа:
нали тва казвъм...че нема "винаги", но все пак има "някъде, някога" въпрос на събиране...нема се да се изваждаме, я
:-)


страхотно ми хареса ...
цитирай
34. sowhat - точно това си помислих тит
07.08.2009 12:48
tit написа:
обича всички - дори тези, които го мразят,
но не поглежда безразличните - не може да види някой, който му е обърнал гръб:(
вариация по проповед на .../уф, не се сещам/ , но помня, че беше "За ленността"
уточнявам, да не помислиш, че съм много умна:)
Позд!


дори и заради факта , че можеш да го цитираш, разбира се
цитирай
35. doriana - Дам, обикновено е забавен и псуещ. . ...
07.08.2009 12:49
Дам, обикновено е забавен и псуещ...
цитирай
36. sowhat - и ръсещ
07.08.2009 12:50
doriana написа:
Дам, обикновено е забавен и псуещ...

горчиви истини под маската на пропаднало пиянде
цитирай
37. mariani - Привет, sowhat :)
07.08.2009 12:55
Застраховка "неподходящия четвъртък" мисля, че никой от нас няма...Нещата, които си причиняват мъжете и жените понякога наистина граничат с "невероятно, но факт", за това за някои е лесно да се потопят под повърхността, а други се мъчат да се задържат отгоре. Лесно е да съдим, лесно е с етикетите, само не трябва да забравяме, че нещата се обръщат и всеки от нас може да се окаже на мястото на този, на когото до преди минута се е смял...
цитирай
38. bonvivan - за лесния начин
07.08.2009 13:08
има два начина за постигане на дадена цел
единия е по лесен от другия
всеки сам си избира какъв живот да живее
* "Който остава неутрален, бива намразен от онзи, който губи, и презиран от онзи, който печели."

п.п. самотата е задължително условие по пътя към свободата
цитирай
39. sowhat - това п.п. не е отправено към автора на тая тема
07.08.2009 13:19
колкото до лесните и трудните неща , доста време сме ги дискутирали и не веднъж

аз мога да кажа, че е трудно да се постигне неутралност, обикновено или съдим или биваме съдени
изключвам моментите в който сме просто безучастни ( зрители)

но както казвам честно и честно - тва е друга бира
цитирай
40. sowhat - звучи малко нелепо или малко цинично мариани
07.08.2009 13:23
mariani написа:
Застраховка "неподходящия четвъртък" мисля, че никой от нас няма...Нещата, които си причиняват мъжете и жените понякога наистина граничат с "невероятно, но факт", за това за някои е лесно да се потопят под повърхността, а други се мъчат да се задържат отгоре. Лесно е да съдим, лесно е с етикетите, само не трябва да забравяме, че нещата се обръщат и всеки от нас може да се окаже на мястото на този, на когото до преди минута се е смял...



но не мога да се въздържа от подобен коментар взет от тъпа реклама :

- ето това чукане чаках.

:)

благодаря. и за отношението също
цитирай
41. ran - казват
07.08.2009 13:52
имало два начина да се оправиш с жените, но никой не ги знае.
предполагам, единия начин е среднощното питие пред олющени тапети :)
цитирай
42. allbi - мда
07.08.2009 13:59
за алкохолизма нищо не мога да кажа освен някое заклинание да чукна на дърво и подобни щото човек знаели ...

за бирата ( и на мен хич не ми се отдава)
пък ми е грозно и като си представя жена заедно
с мъжете с една голама халба брррррррррррррр...
що не си порка направо от дваТА литра :))))

да ме простят обидените ама това си ми е мнението...

виж мохитцето си е друго нещо ;)
цитирай
43. sowhat - този израз го помня
07.08.2009 14:08
ran написа:
имало два начина да се оправиш с жените, но никой не ги знае.
предполагам, единия начин е среднощното питие пред олющени тапети :)


а това предложение е много много тъжно ...
цитирай
44. sowhat - да, след никога не казвай никога ...
07.08.2009 14:10
allbi написа:
за алкохолизма нищо не мога да кажа освен някое заклинание да чукна на дърво и подобни щото човек знаели ...

за бирата ( и на мен хич не ми се отдава)
пък ми е грозно и като си представя жена заедно
с мъжете с една голама халба брррррррррррррр...
що не си порка направо от дваТА литра :))))

да ме простят обидените ама това си ми е мнението...

виж мохитцето си е друго нещо ;)


пък си мислех и за друго бени,колко бедни малки богати момичета стоят пред някакви стени и също, нямат какво и с кого да си кажат ...
цитирай
45. allbi - и само трябва да се огледат !!!
07.08.2009 14:14
мисля че повечето сме минали през това състояние ...
най-добре в очите на някого ...
дал им сили да си повярват, че има и друг смисъл..
цитирай
46. sowhat - хубава мисъл...
07.08.2009 14:23
сигурно си права бени :)
цитирай
47. flyco - =
07.08.2009 14:53
разБИРАнето ли?
цитирай
48. sowhat - на времето имах един пост
07.08.2009 14:57
за раз- бира- м
тоест само една бира ли ,м?
но ако не се лъжа ,го затрих .


намерих го , ето

http://sowhat.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/03/29/t-va-e-druga-bira.177826
цитирай
49. flyco - :)
07.08.2009 15:26
Нали два пъти не можеш да се изкъпеш в една и съща река. Днешния прочит би трябвало да е по-различен от онзи когато си го писала. Разликата е предизвикателство.
цитирай
50. sowhat - според мен ти днес за първи път
07.08.2009 15:28
се изкъпа в две различни реки:))

и от гледна точка на реката , не съм същата река, ама съм и друга бира
цитирай
51. kass - sowhat
07.08.2009 16:27
Парчето е жестоко обаче...
цитирай
52. elpidaa - замислих се. . . дали разбирането е ...
07.08.2009 16:54
замислих се...дали разбирането е лимита на концепцията...?!
съзнателно и подсъзнателно то е в повечето случаи онова, което възприемаме и онова, което се очаква от нас да бъде възприето, емоционалния характер накланя везната в една или друга посока.

дали трябва да се доверяваме винаги на очите като първи реципиент и проводник до останалите сетива?! или е по-добре да опитаме със затворени очи, широко затворени..., тогава може би ще има по малко препядствия по "пътя"...до разбирането.
цитирай
53. lovehunter - Як пост, Соу
07.08.2009 17:30
Той казва всичко, сам по себе си - кво да го коментирам. Но не спирам да се учудвам на способността ти да сглобяваш текстове от различен порядък, уж да ги коментираш, а коментарът да се окаже нещо друго, да задаваш въпроси, но без да бъдат такива... и още, и още.
Това е адски трудно, интересно и талантливо.
Поздравявам те! Кво да кажа...
Пърпъл са супер - фен съм!
цитирай
54. miralyub - ми, и да имам такъв гаден четвъртък- ...
07.08.2009 19:06
ми, и да имам такъв гаден четвъртък- никога няма да е с алкохол- гаранция... защото просто не го употребявам.
това е едното ми никога, впрочем.:)))
цитирай
55. elineli - Днес
07.08.2009 19:21
ми е четвъртък.Отивам да си го уважа...
цитирай
56. frina - :)
07.08.2009 21:17
Ами наздраве - петъчният купон чака.:))
цитирай
57. bambola - sow, всички сме алкохолици
07.08.2009 23:00
по един или друг начин ,само сменяме алкохола.

няма неща завинаги както и няма неща за никога...иначе конкретно, когато съм изпадала в четвъртачно спирам да дишам, да пия, да мога каквото и да е...ама вече няма да се повтори, знам,свършиха се вересиите поне в моя живот :)



цитирай
58. flyco - =
07.08.2009 23:17
това звучи тъжно бамб
цитирай
59. sowhat - в тоя живот тъжните неща
09.08.2009 08:48
flyco написа:
това звучи тъжно бамб

като че ли са повече от веселите, а ?
цитирай
60. sowhat - ел, нямам думи
09.08.2009 08:49
bambola написа:
по един или друг начин ,само сменяме алкохола.

няма неща завинаги както и няма неща за никога...иначе конкретно, когато съм изпадала в четвъртачно спирам да дишам, да пия, да мога каквото и да е...ама вече няма да се повтори, знам,свършиха се вересиите поне в моя живот :)




нямам нито какво да допиша , нито какво да добавя, всички сме алкохолици и само сменяме алкохола е фраза, която казва всичко.
цитирай
61. sowhat - :))
09.08.2009 08:55
frina написа:
Ами наздраве - петъчният купон чака.:))


да питам ли как сме в неделя сутрин? :))
цитирай
62. sowhat - чудесно
09.08.2009 08:57
elineli написа:
ми е четвъртък.Отивам да си го уважа...

чакам отзиви до следващият четвъртък.
цитирай
63. sowhat - съгласна съм мира
09.08.2009 08:58
miralyub написа:
ми, и да имам такъв гаден четвъртък- никога няма да е с алкохол- гаранция... защото просто не го употребявам.
това е едното ми никога, впрочем.:)))


но както казва бамбола , винаги идва четвъртък, всички сме алкохолици и просто сменяме алкохола...
цитирай
64. sowhat - благодаря
09.08.2009 08:59
lovehunter написа:
Той казва всичко, сам по себе си - кво да го коментирам. Но не спирам да се учудвам на способността ти да сглобяваш текстове от различен порядък, уж да ги коментираш, а коментарът да се окаже нещо друго, да задаваш въпроси, но без да бъдат такива... и още, и още.
Това е адски трудно, интересно и талантливо.
Поздравявам те! Кво да кажа...
Пърпъл са супер - фен съм!


не знам дали е трудно , когато се себеизразяваш , хънтър, но ти благодаря за думите
цитирай
65. sowhat - елпида само затворените очи
09.08.2009 09:12
elpidaa написа:
замислих се...дали разбирането е лимита на концепцията...?!
съзнателно и подсъзнателно то е в повечето случаи онова, което възприемаме и онова, което се очаква от нас да бъде възприето, емоционалния характер накланя везната в една или друга посока.

дали трябва да се доверяваме винаги на очите като първи реципиент и проводник до останалите сетива?! или е по-добре да опитаме със затворени очи, широко затворени..., тогава може би ще има по малко препядствия по "пътя"...до разбирането.


могат да доведат да разбирането.
иначе все ще виси въпрос от сорта :
ама , коя е соу ?

:))
цитирай
66. sowhat - е това беше идеята
09.08.2009 09:13
kass написа:
Парчето е жестоко обаче...


жестока, докато "" жестокостта ми се сломи ...
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6329471
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930