2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
обърнете внимание, че става дума за всички времена , а не за последните примерно 20 години.
и така прелагам ви класацията на американският филмов институт, а вие предложете своята.
:)
Американският филмов институт обяви стоте най-добри филми за всички времена в десет жанра. В златния киносписък, разбира се, попада бащата на киното Чарли Чаплин, както и великите Марлон Брандо и Робърт де Ниро. Режисьорската гилдия е представена достойно от Хичкок, Копола и Скорсезе. Сред вечните победители има и анимационни величия.
Първенците в десетте жанра са:
Анимация
Снежанка и седемте джуджета. Това е първият пълнометражен анимационен филм. Продуциран е от Walt Disney Productions, а премиерата му е на 21 декември 1937 година. Филмът е адаптирана версия от приказката на Братя Грим „Снежанка“. Режисьори са Уилям Котръл, Уилфред Джаксън, Лари Мори, Пърс Пиърс и Бен Шарпстийн.
Романтична комедия
Светлините на града – Сценарист, режисьор, изпълнител на главната роля и автор на музиката е Чарли Чаплин. Филмът е завършен през 1931 година, след появата и масовото разпространение на озвучените филми, но въпреки това има голям финансов успех.
Светлините на града започва с шеметно веселие и завършва с един от най-прочутите финални кадри в историята на киното. Актьорите вече говорят и пеят от екрана, когато Чарлс Чаплин се хвърля да плува срещу кинотечението с тази вечна и няма класика - с изключение на музиката и звуковите ефекти. Историята, описваща опитите на Скитника да събере пари за операция, която ще върне зрението на сляпа цветарка, осигурява идеалната среда за вълнения и смях. Скитника е последователно уличен метач, боксьор, богат позьор и спасител на милионер-самоубиец. Посланието му е неизговорено, но универсално и разбираемо за всички: любовта е сляпа.
Уестърн
Следотърсачите – класически филм за каубои и индианци на Warner Bros, създаден през 1956 година от режисьора Джон Форд. В главната роля се вихри една от легендите на американското кино Джон Уейн. Отдавна се смята за един от най-великите филми в историята на киното.
Спортна драма
Разяреният бик – уникалната творба на Мартин Скорсезе и непоправимо гениалния Робърт де Ниро. Биографичен филм за американския боксьор Джейк ЛаМота от 1980 година.
Де Ниро печели Оскар за „Най-добра главна мъжка роля“, единственият му Оскар в тази категория. Освен това филмът носи Оскар за най-добър монтаж на Телма Шунмейкър, чийто стил на работа се различава от този, използван в другите боксови филми като Роки например. "Разяреният бик" е номиниран и за Оскар за „най-добра поддържаща мъжка роля“, „най-добра поддържаща женска роля“, „най-добра кинематография“, „най-добър звук“, „най-добър режисьор“ и „най-добър продуцент“.
Трилър
Шемет - филм на основоположника на хохор-трилърите Алфред Хичкок от 1958 година. Макар „Психо” и „Птиците” да са най-популярните от богатото творчество на режисьора, от когото днес се учат всички майстори на криминалните и ужасяващи драми, Vertigo е оценен от академията като най-блестящото му постижение.
Фентъзи
Магьосникът от Оз – Музикално-фантастичен филм, с режисьор Виктор Флеминг, базиран на детския роман, написан през 1900 година, „Добрият вълшебник от Оз” от Франк Баум. Излиза на екран през 1939 година. В него за пръв път блесва огромния талант на Джуди Гарланд, която там е малката Дороти с червените плитки. Музикалното пътешествие до Смарагдовия град от обикновен комерсиален проект се превръща в един от най-велитике филми на планетата.
Фантастика
Няма кой друг да води тази категория, ако не 2001: Космическа Одисея - научно-фантастичен филм от 1968 година, режисиран от Стенли Кубрик – лидер в този жанр. Сценарият е написан от Кубрик и от основоположника на литературната научна фантастика Артър Кларк. Филмът остава в историята и с това, че пръв въвежда нови специални ефекти и използва похвати, непознати дотогава на киното.
Гангстерска драма
Кръстникът е безспорен фаворит. Излезлият през 1972 година първи филм от гангстерската сага на Франсис Форд Копола и уникалната роля на гигантския талант на Марлон Брандо променя представите за киното изобщо. В този филм изгрява звездата на Ал Пачино. В екранизираната версия на бестселъра на Марио Пузо за пръв път заявява присъствието си на световната сцена и Робърт де Ниро. Филмът се развива в годините между 1945 и 1956 година и разкрива живота на една от водещите фамилии в организираната престъпност в Ню Йорк - Корлеоне. „Кръстникът“ е последван от Кръстникът 2 (1974) и Кръстникът 3 (1990).
Съдебен трилър
Да убиеш присмехулник – ако има филм, който отразява развитието на киното най-добре, то това е тази гениална драма, режисирана през 1962 година от Робърт Мълиган. Базиран върху книгата на Харпър Лий, спечелила награда Пулицър през 1960 година. Филмът разказва за Атикус Финч, който е адвокат в един расово раздвоен град в Алабама през 30-те години на 20-ти век. Той се съгласява да защитава един млад чернокож, който е обвинен в изнасилването на бяла жена. Марка на филма е прочутият актьор Грегъри Пек – един от несменяемите тогава холивудски изкусители
Епопея
Лоурънс Арабски – едва ли има по-батална историческа картина от този британски филм, създаден през 1962 година от режисьора Дейвид Лийн. Печели седем Оскара и е номиниран за още три. Играят легендарните Питър О"Тул и Омар Шариф, а музиката е на Морис Жар.
изт.bgvesti.com
ПРИКАЗКА - КОСЕ БОСЕ - РАН БОСИЛ...
Честит ден на християнското семейство!
27.04.2009 09:27
а?
А?
Айде, добро утро...
:)))))))
а ти имаше възможност да подредиш своята 12 тица - както виждам не ки го направил :)
или да поканим злика в ролята на злия?
просто не се изказвам по темата, защото съм "гола вода" по нея...
Чак любим филм...не знам, но няколко пъти съм гледала "Four weddings and one funeral" и пак мога, все ми е забавен и интересен:)
това е оригинала :)
27.04.2009 11:13
- един мъж и една жена
- едно време на запад
- любимец 13
- вертиго
- междузвездни войни
- сталкер
- борсалино
- 12 разгневени мъже
- ХХвек
11. сериал на всички времена:
Батълстар "Галактика"
не си падам по романтичните комедии, а по романтичните трагедии
и
не съм гледал много спортни филми, затова любимеца ми е любимец :)
ив-филмовдоцент
Сори, че го обръщам на чат:)
Thanks за инфото!
-малко тривиално но ( хубава жена )
-великолепната седморка
-роки
-първичен инстинкт
-властелинът на пръстените, 4400
-вавилон 5, фарскейп
-от другата страна ( с лео ди каприо, джак никълсън)
-зеленият път, изкуплението шоушенк
-троя
Рим (Фелини)
Прозорец към задния двор (Хичкок)
Амистад (Спилбърг)
Седемте самураи (Куросава)
Апокалипсис сега (Копола)
Ганди (Атенбъроу)
Star Wars (Лукас)
Някои го предпочитат горещо (Уайлдър)
Матрицата (братя Уашовски)
...
Сериал: Stargate SG-1
Хубав ден, Соу!
провери тук
nanoset
страхотен избор !
27.04.2009 11:29
27.04.2009 11:38
Моите са:
Приятели мои (Amici miei)
Животът е прекрасен (Vita è bella)
Зеленият път
Някои го предпочитат горещо
Невероятната лекота на живота (The unbearable lightness of being)
Филмите на братя Маркс (леко са еднотипни, поради което не посочвам Една/един къде...но пък са велики)
Уди Алън (коментар като по-горе)
Наистина любов
В преследване на щастието (The Pursuit of Happyness)
Амадеус (как за малко да го пропусна...)
Бре, само американски филми ли са оценявани?!?
а твоите фаворити са ?
забравих за амадеус - велик филм
забравих и за великият тарковски - пу да ми се невиди - имаше един нечовешки филм който излезе по времето на амадеус ( забравих заглавието )
забравих и криле на желанието във двата му варианта - американският и този на вим вендерс
абе има много неща , които съм забравила
определено изборът е труден :)
No Country for Old Men (2007)
Обичайните заподозрени
Първичен инстинкт
Полет над кукувиче гнездо
Нещата на живота на Клод Соте
Париж, щата Тексас на Вим Вандерс
Американски прелести
Кръстникът
Форест Гъмп
Джери Макгуайър
Имало едно време в Америка
Списъкът на Шиндлер
Зеленият Път
Зорба Гъркът
Амели Пулен ;Магнолия;21 грама
Пътят на Карлито
Всичко с Шон Пен, Вим Вандерс, Майкъл Дъглас, Дъстин Хофман, Ал пачино, Одри Тоту, Джони Деп, Мерил Стрийп, Жулиет Бинош,... и още много
На Копола, Кубрик, Скорсезе, Тарковски, Никита Михалков, Кончаловски, Вайда, Франк Капра, Трюфо......
не знам. помня че бях изумена като го тледах, но сега не се сещам. ( но не е сталкер, определено )
между другото да добавя още три велики потресли ме филми
кървав диамант
защо тъгува гилбърт грейп
любовникът по маргерит дюра
и още един станаха четири - белият олеадър :)
Аз няма да ви занимавам с моите 25539285 любими филма... Хем ще спестя някой друг бял косъм :)
все пак можеше са си кажеш един два :)
2. Рай и Ад на Куросава
3. Форест Гъмп
4. 4 стаи
5. Eraser Head - на Линч
6. Вики Кристина Барселона
7. Кралят на комедията на Скорсезе
8. Последно танго в Париж
9. Легенда за пианиста
10. Иваново детство
Това е една част от филмите, които обожавам - толкова малка, че нямаше дори нужда да се споменава.
Следва моята примерна групичка от топ 10 филми. Не са подредени. Просто са в класацията ми.:)
Като цяло европейското кино трудно го дъвча. Има и изключения. Има и шедьоври.
Не понасям Фелини. Засега де.
Зад някои от тези мои топ 10 филми седи цялото творчество на режисьорите им, а и на приятелите на режисьорите. Ппримерно Спилбърг, почти всичко и приятелят му Дж. Лукас.
Почти няма филми в един и същи жанр, така се получи.
1. Бразилия - Тери Гилиъм
2. Страстите Христови – Мел Гибсън
3. Кръстникът – Ф. Копола
4. Животът е прекрасен – Роберто Бенини
5. Изкуплението Шоушенк – Франк Дарабонт
6. Добрият, лошият и злият – Серджо Леоне
7. Седемте самураи – Акира Куросава
8. Терминатор 2 – Джеймс Камерън
9. Е.Т. – Стивън Спилбърг
10. Завръщането на краля – Питър Джаксън
11. Ъндърграунд - Емир Кустурица
Това е положението.
обаче тия американски критици , не са включили еротичен филм , та си мислех
9 седмици и половина, как пък никой не го каза?
:)
ега ти пропуска.
няма и сериали - вероятно щото не им дават оскари :)
а и твоята класация я подкрепвам, макар че не всичко съм гледала :))
Гражданинът...
и останалите! :)))
Ма, щом си рекла...
:))))))
27.04.2009 15:52
а в "Здрач" направо зашеметява.
затова ли сменят режисьорката?
ив
Ако изобщо са тези де.
Защото сигурно бих могъл да се сетя за други 10, точно толкова велики.
Но мисля, че и тази е добра групичка.
:))
каквото и да е.
само в едно нещо съм непоколебима , да първото място в списъка с любимите ми хора :))
бро,
не споря, че еротиката не съществува, казвам само, че повечето такива филми са смешни.
:))
27.04.2009 16:31
2. Роки
3. Трансформерите
4. Айс Вентура 2
5. Айс Вентура 1
6. Командо
7. Зората на мъртвите
8. Еквилибриум
9. От глупав по-глупав
10. Риба наречена Уанда
всичко друго са глупости
4. Поляната с дивите ягоди - Бергман .5. Един мъж и една жена . 6. Непокорният Люк. 7.Кабаре 8.Лунно затъмнение - Антониони 9.Някои го предпочитат горещо . 10 .Светлините на рампата . 11.Девет седмици и половина .12.Седемте самураи . 13 .Серпико - Ал Пачино
14. Повест за истинския човек .
15. Кръстникът
16. Малък голям човек.- Дъстин Хофман.
17. А бяхме млади.
18. Козият рог.
19. Нещата от живота.-Мишел Пиколи.
20. Роко и неговите братя-Ален делон.
21. Чочарка- София Лорен
22. Особен урок.
27.04.2009 23:59
Drama - Yi Yi (2000), Edward Yang
Comedy - Being John Malkovich (1999), Spike Jonze
Horror - Scream (1996), Wes Craven
Thriller - The Usual Suspects (1995), Brian Singer
Science Fiction - The Matrix (1999), Andy Wachovski
Musical - Pennies From Heaven (1978), Piers Haggard
Action - The Road Warrior (1981), George Miller
Western - The Wild Bunch (1969), Sam Peckinpah
Romance - Crouching Tiger, Hidden Dragon,(2000),Ang Lee
Mystery - Blow-Up (1966), Michelangelo Antonioni
Children's/Family - Toy Story 2 (1999), John Lasseter
Historical Film - Battleship Potemkin (1925), Sergei Eisenstein
Как ви се струва?
2. елада пиньо
3. хапче антидепресант
4. когато ру е
5. старият циничен бук
6. колега ,не ме занимавай с глупости- Ъпсурт бе,ЪпсурТ
7. култ
8. Бар "Разбити сърца"
9. бушмен
10. jump
11. ако си пролет
12. хандука мдхтинтви
13. chambao
14. she say: so what
15. правилата с чук върху стената
16. rhymester
17. илиян, по вавилонски
18. В. като Виржиния
19. пред строя мирррррррррно!
20. късметче за деня :)
21. другарят гений
22. ветрени мелници в дзен
23. d_Ada
24. бюро жалби и оплаквания
25. танцуващият с Бегбеде
26. рейна
27. просто Хано