Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2011 15:33 - Ноктюрно за листопадите
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3071 Коментари: 4 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Гърленият му глас бълбука в слушалката и всъщност това е което ме интересува в момента – артикулацията, начина на почти беззвучно дишане и  това е листопадът. Останалото е разказ, чиито думи мозъкът ми просто фиксира, за момента, регистрира ги и ги прибира в някакво мноооого тайно чекмедже. Така стоя и мисля, че вероятно бих могла да го слушам още няколко листопадни живота, дълги от Исабел до Орхан Памук, до момента в който се включва моят автопилот и се започваааааааа:

-          и те стоят в една стара къща, истинска , дървена …

-          аха, стоят трима мазни…

-          не бе, семейството, в такава от тия, преди пожарите

-          ама, тия тримата…

-          не са трима, а цялото семейство

-          ама, аз си представих…

-          чакай де, разказвам ти

-          добре, ама само да ти кажа…

-          уф, каква си , кажи

-          значи стоят трима мазни сценаристи в един лъскав офис и замислят сюжета на поредният турски сериал, който уж е сапунен, но само уж, иначе  е като душ свежа вода,..

-          дори без душ гел

-          ахъм, дори

Смехът му прелита километрите и се плисва току до рамото ми, гъделичка косата ми, целува ме по врата и само идиотското ми чувство за хумор опъва спасителна мрежа за сълзите, които издайнически пълнят очите ми.

-          плачеш ли?

-          Глупости, режа лук за яхнията. Нали съм ти казала, че аз съм Тита, родила съм се с чували сол.

-          Вкусно ли мирише?

-          Да, на Jonson and Jonson

-          Има едно момиче, една малка розова пъпка...

-          Сигурно ще стане мазна лелка  и тя, като почне да  прекалява с яхнията...

-          И е влюбена в него...

-          Винаги има един него

-          Онази, обаче му е завъртяла главата, но тя не го заслужава

-          Е, иначе как ще има драма

-          Уф, каква си

-          Аз съм си

-          Заебах супата

-          И аз

 

Въртележката се завърта от вятъра и винаги започва през октомври, през септември е друго, през септември още не съм се разделила с лятото, спирам дъждовете с усмивка и нямам време за ноктюрното. Още не е свършило времето на сандалите и късите рокли, още извира слънчева вода, а дърветата навън хабер си нямат за листопадите.

-          ама аз ти разказвам

-          разказвай ми, обичам да ми разказват

-          тая приказка...

-          тая приказка ще завърши с поука

-          е, защо пък поука

-          ми защото всички приказки завършват с поуки

-          аз знам една без поука, за едно гадно петле

-          ха, видя ли пак има гадно

-          виж се ква си, шматка

-          мдам, обаче ми отива

-          музиката е някаква убийствена

-          ужасно обичах Чучулигата

-          виж Фикрет се прави на красива

-          а Шефкет си мие колата

 

Дните отмиват сезона, а аз мразя октомври. Октомври е месецът, който ме убива. Сатурнови дупки и още едни такива смотани условности. Изведнъж се оказва, че гласът му е моята лична стълба към небето в  сезонът на листопадите, без значение от обстоятелствата и няма нужда от спасителни планове в десет ежедневни точки, в крайна сметка, всеки човешки живот е листопад, един не непременно сапунен сериал или може би точно такъв, в който липсва Исабел Алиенде, за да ни разкаже или Орхан Памук, за да ни придаде червения цвят, липсва дори и Решат Нури, но и липсват и тримата мазни сценаристи в скъпарският офис, които разтягат локумите и пият благ червен чай. Оказва се, че го пишем и режисираме сами, сами включваме второстепенни герои и избираме сцените и вероятно, това е поуката.

-          уф, не искам никакви гадни петлета
- добре, тоя път ще ги пропуснем.
 




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - Listopad. . . Navsyakyde. . . Poz...
01.10.2011 17:19
Listopad... Navsyakyde... Pozdravi!
цитирай
2. tili - Благодаря за
01.10.2011 18:58
краткия обзор, скъпа! Все едно и аз се гмурнах в листопада:)))
цитирай
3. sowhat - ))))))))))))))))
01.10.2011 19:09
това беше моят кратък начин да кажа - октомври е ))) до днес не исках да призная, че есента дойде, но днес ще трябва да се съглася със Старките - Зимата иде
цитирай
4. sowhat - така е
01.10.2011 19:09
инджир, важното е да няма дидактика :D
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6304795
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031