Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2010 10:10 - и това ще мине
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12480 Коментари: 42 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
днес в разговор с приятелка се наложи за миг да си дам въпроса,  кой за мен е най силният женски образ в литературата.

прочела съм хиляди книги.
всякакви.
да си призная всеядна съм - фентъзи , фантастика, история, крими, чела съм какво ли не.
най важното е да ме грабне книгата.
на прима виста ако трябва да отговоря, най силният женски образ за мен е Скарлет О`Хара.

мдааа

под маската на един от първите сапунено розови любовни романи, героинята на Мичъл е една от най - силните жени за мен в литературата.

и актуален.

много смешно, нали ?

е хайде сега си представете, колко от на биха се омъжили за някой случаен, само и само да са близо до любимия мъж?

колко от нас биха се жертвали, за да спасят близките си?

коя от нас би помагала да оцелее съпругата на любимият и мъж?

и колко от нас обръщайки се назад и гледайки пожарите зад гърбовете си биха възкликнали :

и това ще мине. и утре е ден!

защо пиша цялата тази история, ли ?

ами първо интересно ми е за вас, кой е най силният женски литературен образ и защо.
но това не е толкова важно.

целта на този пост е да ви напомня, че каквито и пепелища да има зад гърба ви

и утре е ден!








Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. drebosycheto - и той е наш ...
12.02.2010 10:26
Кой , прави подарък на бившата си жена с куриер и цветя ? След като са се разделили, след като е бил нагнетявам и нараняван, след като е бил заровен в прахта на човека до себе си ... и въпреки всичко иска да каже на другия , на когото е дал 2години от живота си."Аз все пак те обичам ...каквото и да е било " Внимание, ти все пак беше част от мен не мога да те изтрия ! Грешно ли е това?
цитирай
2. dressy - Скарлет,
12.02.2010 10:26
диър:))
цитирай
3. bamby13 - И аз мисля като теб. За две книги ми ...
12.02.2010 10:28
И аз мисля като теб. За две книги ми припомни въпросът ти. "Брълени хълмове" и "Железният Светилник"
И утре е ден :-)
цитирай
4. sowhat - уф, така ми заби компа
12.02.2010 10:43
bamby13 написа:
И аз мисля като теб. За две книги ми припомни въпросът ти. "Брълени хълмове" и "Железният Светилник"
И утре е ден :-)

Брулени хълмове - израз на нечовешката любов. ала женски образ?
няма по жесток женски образ от Катрин. въпреки нечовешката любов към Хитклийф, никога не успях да я разбера и простя.
не разбирам, какво би могло да накара една жена да обърне гръб на любовта на живота си в името на социума.
Ния?
образът на Султана е толкова плътен, толкова жесток, че Ния ми седи бегло и някак в сянката , по безплътна.
та Ния дори не си позволява да се бори за любовта си с Рафе, а се оставя в ръцете на майка си, за да отнеме животът й и тоя на нероденото й дете
цитирай
5. sowhat - :))
12.02.2010 10:44
dressy написа:
диър:))

е, казвай ми скъпа ))))))))
цитирай
6. sowhat - шушко
12.02.2010 10:44
drebosycheto написа:
Кой , прави подарък на бившата си жена с куриер и цветя ? След като са се разделили, след като е бил нагнетявам и нараняван, след като е бил заровен в прахта на човека до себе си ... и въпреки всичко иска да каже на другия , на когото е дал 2години от живота си."Аз все пак те обичам ...каквото и да е било " Внимание, ти все пак беше част от мен не мога да те изтрия ! Грешно ли е това?

само мога да кажа :

и утре е ден.
това е
цитирай
7. giminibilibob - Благодаря за напомнянето!
12.02.2010 10:48
Всеки има нужда поне от частичка от нейната сила. Друга силна жена в литературата е Елайза Съмърс от "Дъщеря на съдбата" на Изабел Алиенде, въпреки че Скарлен О`Хара я бие по точки.
цитирай
8. drebosycheto - и днеска-тУ и Утре-Ту ...
12.02.2010 10:50
ден е и е моят ден ! Лошото мина в мен е останала само любов , а от другото файда няма ! Гушка Шуше , хубав ден
цитирай
9. sowhat - добро утро джимини
12.02.2010 10:53
giminibilibob написа:
Всеки има нужда поне от частичка от нейната сила. Друга силна жена в литературата е Елайза Съмърс от "Дъщеря на съдбата" на Изабел Алиенде, въпреки че Скарлен О`Хара я бие по точки.

не съм я чела тая книга на Алиенде, затова не мога да коментирам , но вероятно си права, образите на Исабел винаги са невероятно любими и дълбоки.
Скоро си купих последната й книга преведена на бг, но още не съм я почнала
цитирай
10. sowhat - добре дечко, днес е денят ))))
12.02.2010 10:54
drebosycheto написа:
ден е и е моят ден ! Лошото мина в мен е останала само любов , а от другото файда няма ! Гушка Шуше , хубав ден

но какъвто и да е днес, не забравяй, че и утре е ден
цитирай
11. yuliya2006 - ЕЙ, СОУ, ЗНАЕШ ЧЕ ОБИЧАМ СТИХОВЕТЕ ...
12.02.2010 10:57
ЕЙ, СОУ, ЗНАЕШ ЧЕ ОБИЧАМ СТИХОВЕТЕ ТИ... ПИСАНИ НА ЕДИН ДЪХ И РИСУВАЩИ ЕМОЦИЯТА НА ДУШАТА ТИ!
ПРИЛИЧАШ НА СКАРЛЕТ 0, ХАРА, ПО МНОГО НЕЩА ПРИЛИЧАШ..
В ЕДНА ОБИКНОВЕНО..."И УТРЕ Е ДЕН" Е КАЗАНО ВСИЧКО
ВЪПРЕКИ ВСИЧКО И ВСЕКИ ЖИВОТА ПРОДЪЛЖАВА...
ПРЕКРАСНА СИ!
ТЕЗИ ДНИ ЩЕ СИ ПОИСКАМ ТВОЙ СТИХ ДА ГО КАЧА В РУСКИЯ САЙТ И ПОСЛЕ ДА ГО ВКЛЮЧА В ЛЮБИМИ ТВОРЦИ В BLOG BG
ЗНАЕШ СЪБИРАМ СИ АЗ ТУК НАЙ-ДОБРОТО И ТИ СИ ЕДНО ОТ ТЯХ..ЗА МЕН РАЗБИРА СЕ..ЗА ДРУГИТЕ НЕ ОТГОВАРЯМ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
12. bamby13 - Сълтана имам предвид, като доми...
12.02.2010 10:58
Сълтана имам предвид, като доминантен, влстен образ.
Скарлет е неоспоримо най-силният женски образ
доколкото какво би накаро една жена да обърне гръб на любовта си-за мен отговорът е. Страхът да не се превърне в изтривалка (вж. фрина)
цитирай
13. flyco - ...
12.02.2010 11:05
Както винаги и сега определянето на каквото и да било става от субективна гледна точка.
Най-силният женски образ е този на Пипи - дългото чорапче, може да вдигне цял кон!
цитирай
14. rpatel - О, Скарлет! Чела съм "Отне...
12.02.2010 11:27
О, Скарлет! Чела съм "Отнесени от вихъра" няколко пъти и филма съм гледа също... това е невероятна жена с невероятен дух! Мога само да се възхищавам на смелостта й!
цитирай
15. weki1968 - поздравявам те с тази песен http...
12.02.2010 11:28
поздравявам те с тази песен http://www.youtube.com/watch?v=mTegin1capU&feature=related
цитирай
16. sowhat - благодаря ти джулия
12.02.2010 11:47
yuliya2006 написа:
ЕЙ, СОУ, ЗНАЕШ ЧЕ ОБИЧАМ СТИХОВЕТЕ ТИ... ПИСАНИ НА ЕДИН ДЪХ И РИСУВАЩИ ЕМОЦИЯТА НА ДУШАТА ТИ!
ПРИЛИЧАШ НА СКАРЛЕТ 0, ХАРА, ПО МНОГО НЕЩА ПРИЛИЧАШ..
В ЕДНА ОБИКНОВЕНО..."И УТРЕ Е ДЕН" Е КАЗАНО ВСИЧКО
ВЪПРЕКИ ВСИЧКО И ВСЕКИ ЖИВОТА ПРОДЪЛЖАВА...
ПРЕКРАСНА СИ!
ТЕЗИ ДНИ ЩЕ СИ ПОИСКАМ ТВОЙ СТИХ ДА ГО КАЧА В РУСКИЯ САЙТ И ПОСЛЕ ДА ГО ВКЛЮЧА В ЛЮБИМИ ТВОРЦИ В BLOG BG
ЗНАЕШ СЪБИРАМ СИ АЗ ТУК НАЙ-ДОБРОТО И ТИ СИ ЕДНО ОТ ТЯХ..ЗА МЕН РАЗБИРА СЕ..ЗА ДРУГИТЕ НЕ ОТГОВАРЯМ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

много си мила ))
цитирай
17. sowhat - ооо не не не
12.02.2010 11:55
bamby13 написа:
Сълтана имам предвид, като доминантен, влстен образ.
Скарлет е неоспоримо най-силният женски образ
доколкото какво би накаро една жена да обърне гръб на любовта си-за мен отговорът е. Страхът да не се превърне в изтривалка (вж. фрина)

четох фрина и жените изтривалки.
и нека подчертая че и мъже има такива. тази тънка червена линия, за пресичане...
Линтън, е един употребен мъж. Едва ли Хийтклиф, би превърнал жестоката Катрийн в изтривалка, не.
за нея той е някой, който " стои по долу" въпреки любовта им...
Султана... колкото и да искам да я видя през очите на майката от онези години, виждам просто една сурова и жестока жена. Която днес, в днешно време ще е заклеймена като психопатка. Не знам Лю, нито една от тези две жени, не ме привлича по никой начин. Може би са силни и въздействащи като образ, но не и като пример, който да следваш. и още нещо - забележи - те мислят само и единствено за себе си
цитирай
18. joysii - giminibilibob
12.02.2010 12:07
Много се радвам да срещна някой ,който харесва трилогията на Исабел Алиенде.За жалост авторката е малко популярна в България.За мен е една от любимите.А"Дъщеря на съдбата" е книга ,която чета често.
цитирай
19. joysii - sowhat
12.02.2010 12:09
Няма по-хубаво начало на деня от това някой да ни накара да потърсим силата в себе си.И да ни каже ,че каквито и пепелища да има зад гърба ни , и утре е ден.Много Ви благодаря.
цитирай
20. sowhat - е това е ясно
12.02.2010 12:10
flyco написа:
Както винаги и сега определянето на каквото и да било става от субективна гледна точка.
Най-силният женски образ е този на Пипи - дългото чорапче, може да вдигне цял кон!

кой до където е стигнал и кой колкот си може-

ама си порЕснал, там е работата :))
цитирай
21. sowhat - :)) колкото и блудкаво и сантиментално да звучи, нали
12.02.2010 12:15
rpatel написа:
О, Скарлет! Чела съм "Отнесени от вихъра" няколко пъти и филма съм гледа също... това е невероятна жена с невероятен дух! Мога само да се възхищавам на смелостта й!

една история
някъде в 7 ми клас прочетох богат беден на ъруин шоу и тогава за първи път срещнах отнесени от вихъра, като книгата с която майката на том и рудолф не се разделя. шоу я използва леко подигравателно когато сравнява животът на бедната жена в хлебопекарната и този на бляскавата скарлет.
около 6 години по късно прочетох книгата. оцених я като книга моментално - а и възрастта ми ми е била такава. една десетилетие по късно осъзнах силата на психологическото послание -

и утре е ден.
но вече като една зряла жена, без дори да ми е нужно да я препрочитам отново...

))
цитирай
22. sowhat - благодаря венци
12.02.2010 12:27
weki1968 написа:
поздравявам те с тази песен http://www.youtube.com/watch?v=mTegin1capU&feature=related

прекрасна китара ))
цитирай
23. sowhat - и Ева Луна
12.02.2010 12:32
joysii написа:
Много се радвам да срещна някой ,който харесва трилогията на Исабел Алиенде.За жалост авторката е малко популярна в България.За мен е една от любимите.А"Дъщеря на съдбата" е книга ,която чета често.

един толкова магически образ ... )))
цитирай
24. sowhat - аз благодаря
12.02.2010 12:42
joysii написа:
Няма по-хубаво начало на деня от това някой да ни накара да потърсим силата в себе си.И да ни каже ,че каквито и пепелища да има зад гърба ни , и утре е ден.Много Ви благодаря.

:))
цитирай
25. weki1968 - а какво би казала за героят на Хайтов ...
12.02.2010 12:45
а какво би казала за героят на Хайтов от разказът Дервишово семе
цитирай
26. doriana - Антигона - гордият и непокорен дух! ...
12.02.2010 12:57
Антигона - гордият и непокорен дух! Напълно сама, без подкрепата на сестра си, изправила се срещу волята на баща си. Извършва обред, който е напълно забранен! Изправя се срещу всички и всичко само за да почете любовта към брат си и да го погребе. Чака я най-лошото и въпреки това...Тя е справедлива и честна пред себе си! В епоха, когато жените са били нищо! Освен хетерите, а тя не е била хетера.
Та така...не бих казала, че е най-любимият ми образ!
Всъщност любимият ми характер за жена трябва да е нещо смесено между Лара Крофт и Клара - майката-ясновидка от къщата с духовете на Алиенде....
:)))))
Диването пак отправи невиждана провокация днес!
цитирай
27. sowhat - той е уникален, честно казано
12.02.2010 13:03
weki1968 написа:
а какво би казала за героят на Хайтов от разказът Дервишово семе

но в момента обсъждаме жени , а не мъже, колкото и да е егоистично.
нали?
цитирай
28. sowhat - добре , много добре
12.02.2010 13:08
doriana написа:
Антигона - гордият и непокорен дух! Напълно сама, без подкрепата на сестра си, изправила се срещу волята на баща си. Извършва обред, който е напълно забранен! Изправя се срещу всички и всичко само за да почете любовта към брат си и да го погребе. Чака я най-лошото и въпреки това...Тя е справедлива и честна пред себе си! В епоха, когато жените са били нищо! Освен хетерите, а тя не е била хетера.
Та така...не бих казала, че е най-любимият ми образ!
Всъщност любимият ми характер за жена трябва да е нещо смесено между Лара Крофт и Клара - майката-ясновидка от къщата с духовете на Алиенде....
:)))))
Диването пак отправи невиждана провокация днес!

и какво прави освен че се опълчва срещу нормите?
тоест какво е прави повече от една Жана Д арк примерно?
погребала брат си.
умряла.

сестро дори ан, мъртвият боец не е боец. той е чисто и просто мъртъв.
от много книги ще се научиш как да се бунтуваш и да умреш, ти ми кажи от колко книги ще научиш да се бунтуваш и да оцелееш.
и не само ти да оцелееш, а и да спасиш.

=:)))

диър, заковах те
цитирай
29. doriana - Не гледай, диър от камбанарията на ...
12.02.2010 13:11
Не гледай, диър от камбанарията на собственото си време - оная елинска кучка е показала нещо нам...Дали въпросът е в това да се бунтуваш и да оцелееш? Кой въобще говори за оцеляване? Сама рече за Жана Д-Арк...Има възхитителни примери не само в това да се бунтуваш и да оцелееш, понякога трябва да покажеш други пътища извън оцеляването и в това да се изразява примерът ти
:))))
цитирай
30. sowhat - дам, ще чакам
12.02.2010 13:18
утре пак ще те питам, миличка

а камбанарията естествено е да е моята )))
цитирай
31. bamby13 - съгласна с теб и няма какво да доб...
12.02.2010 13:38
съгласна с теб и няма какво да добавя. БТВ, с извинение за лекото изместване от темата. Видя ли кой номер е постингът ти? Бързо пускай нов, да не седи това число ;-)
цитирай
32. cefulesteven - Долорес на Стивън Кинг от едноим...
12.02.2010 13:48
Долорес на Стивън Кинг от едноименният роман.
"Изтривалката", която през цялото време е по-силната от не калните, а направо лайняни ботуши, които я стъпчат. Проста, удавена в блатото на бита, отвъд всички прилагателни за живота: добър - лош, красив - грозен, тя просто го приема като живот. Такъв какъвто е и трябва да се изживее. Приема го с цялата му гадост и в крайна сметка, без да съзнава тя е една силна любов, към децата си. И когато животното с което живее ги лишава от бъдеще, злоупотребявайки със спестяванията им, чак тогава го убива.
При този кучи живот, да запази харизматичността си, женската си логика и въпреки всичко очарованието си. Струва ми се, че е една от най-силните жени. Макар логиката по която живее, лично аз не приемам, а струва ми се, че и Стивън Кинг, не приема. Нямаше да се стигне до убийството иначе.

И още нещо: хубаво предупреждение е този роман за "мъже в кални обувки", че не се знае, кога "изтривалката" им, ще й омръзне да е изтривалка, защото не е родена да бъде такава, защото все пак е Жена.
цитирай
33. amenda - Хубав въпрос! Браво!
12.02.2010 13:58
"Ана Каренина" разбира се извиква на първо място името й моята мисъл! Без дори да го мисля, на подсъзнателно ниво. Иначе Скарлет би бил съвсем осмисления ВЕЧЕ отговор. И още малко като се замисля около изписаните коментари сещам се и за Мегън от "Птиците умират сами". Едно нещо ги свързва и трите - силата на любовта им.
цитирай
34. miaa - Скарлет О`Хара, синоним на силната ...
12.02.2010 16:08
Скарлет О`Хара, синоним на силната жена..
Жената, която прави чудеса, създадена да покорява, да закриля, да отстоява, да обича...
Любим литературен образ и за мен, Соу!
цитирай
35. bilingual - :)
12.02.2010 17:07
Вечната Амбър :)
Тя бе първосигналната ми реакция като прочетох въпроса ти. :)
Който е чел книгата може би ще се съгласи...
цитирай
36. trevistozelena - абе соу...
12.02.2010 18:03
ясно какво искаш да кажеш, ама ...скарлет си е малко посредствена. няма какво да се лъжем. пък и още нещо - мичъл се е престарала с целия тоз феминизъм на талази. то бива, бива буци с пръст, "ще мисля за това утре" и тн... някак предпочитам авторите да ме оставят сама да преценя силни ли са им героите или тцък.
иначе някой в коментарите е споменал алиенде - за нейните героини съм съгласна. тривиално е, но бих казала клара от къщата на духовете и ева луна.
и холи голайтли става. и малката русалка също, въпреки че може да се спори дали всъщност не е прекалено чуплива, зависи от гледната точка
цитирай
37. darkenedangel - Oххх, болезнено откровенна и актуална към момента тема си подела ...
12.02.2010 20:18
но аз днес ще дам такъв отговор на въпросът ти - понякога, човек сам прави съзнателен избор за себе си и ти трябва да го приемеш,трябва да продължиш спрямо собствените си възгледи, макар и да виждаш всячески, че другия не е прав, защото иначе обричаш себе си ...
А само колко егоцентрично звучи, а неее ...
Поздрав за избора на песента!
цитирай
38. raders - мисля
12.02.2010 20:57
Според мен образите на Достоевски са недостижими. Нищо не може да се сравни с една Настася Филиповна.
цитирай
39. cefulesteven - Според мен образите на Достоевски ...
12.02.2010 22:25
raders написа:
Според мен образите на Достоевски са недостижими. Нищо не може да се сравни с една Настася Филиповна.


Да, да:))) Настася Филиповна, макар, аз, лично се омагьосах повече от Аглая.
цитирай
40. radalia - Соу, първо да се извиня на теб и писалите преди мен.
12.02.2010 22:42
Не прочетох коментарите, защото знам моя отговор и нямам търпение да го споделя.

Преди да видя твоя отговор, Соу, първото име, което се сетих е точно на Скарлет.
След това се сетих за Осъдени души и Фани Хорн.

Всъщност на първо място в моята класация поставям Родопеа на Боримир Дончев - Борей и самият Борей като добър познавач на женската душа.
цитирай
41. ametist - aman'de
13.02.2010 01:15
чек , че се замислих издълбоко. Да, сигурно е така, обаче този образ се гради и няма сега кво да ти обяснявам, щото предполагам се сещаш, на основата, Кралят се играе от придворните. да не говорим, че е крайно обобщен, крайно подплътен, за да изведе автора една своя идея. Няма кво да се лъжем. Преекспонирано е. И ако ги няма останалите 'мижатурки', които в крайна сметка крепят платформата 'героинята' да не се сурине и отмалее, то забрави Скарлет да е това,отнеси го и за други 'силни'. Но има, поне за мен една уникална пиеса на Лорка ' Домът на Бернарда Алба', там са само жени. И всяка носи по нещо, което е в теб, страстта да си свободен, да разбиеш табутата, да живееш, обичаш. По достоверно е, пак повтарям, поне за мен. Защото съвкупността се проектира върху един цялостен образ, а не обраното.
А за утре, кво да ти кажа, хаххаа, ми то вече е днес :)))

http://www.youtube.com/watch?v=c3FDGviwiJo
цитирай
42. karambol5 - Хъм затрудни ме. . . . . Но Осъдени ...
15.02.2010 20:04
Хъм затрудни ме.....
Но Осъдени души и Фани са ми любими :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6311652
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930