Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2009 08:16 - за коледа като коледа
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3955 Коментари: 37 Гласове:
17



вчера ви питах, за подаръци.
някак мимоходом ви подхвърлих , че ми се ще да подарявам жестове.
опитах се да се вслушам в думите ви и да открия...

наскоро приятел посети дома на отец Иван, от постовете на Галя - галинабг. каза ми - опитах се да си купя индулгенция или нещо за съвеста- забравих.
знам че не е заради това. не е само това, просто тая порода не е такъв тип.

дъщеря ми от месец работи в ученическият парламент. това я ангажира доста, излизанията съвсем секнаха, ученето се проточва до малките часове.
първо малко се тревожех дали ще се справи, но сега съм доволна.

от три дни продават картички. обикновени блокови листа, които децата от първите класове и детските градини са оцветили и нарисували. картичката струва 1 лв.
паричките. попитах я, а тя с цялата си 16 годишна мъдрост ми каза:

мамо, на коледа всеки ще иде при децата от домовете. ще им занесе храна, ще им занесе дрехи и ще се прибере в къщи.
може и да ги гушне за малко. и ще ги забрави.
тия пари са за децата в неравностойно положение- сираците и другите , които са с тежки увреждания и заболявания.

ще им направим с паричките парти в училището. ще се запознаем и сприятелим с тях. ще пеем. ще танцуваме. ще им бъдем приятели.
те не са по различни от нас, мамо. и те са деца.
и имат нужда от деца като нас, някой с когото да се посмеят и да поговорят. някой който да ги приеме такива, каквито са.

помните ли жестовете?

дъщеря ми ме научи и показа, как се подарява жест.
и не става дума за задължение, за индулгенция или съвест - децата ни нямат грехове, не са станали еснафи като нас.
става дума за човещина, която не зависи от коледа.
не зависи от нито един празник, а просто я носиш в себе си.

и си мислех-
правим ли достатъчно жестове?
и за кого?



Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gantree - :))
10.12.2009 08:54
Chevrolet Captiva, и т.н. :)))
цитирай
2. sowhat - хахха
10.12.2009 09:02
непоправим си! :)
жест беше папката с музика :))
цитирай
3. flyco - ...
10.12.2009 09:17
Доброто никога не е достатъчно. Злото винаги е прекалено много.
цитирай
4. bambola - :)
10.12.2009 09:42
подпалила те е ясно коледата, няма лошо, доста се посмях с индулгенцаита и със шевролета :) Радвам се за дъщеря ти, дано не и мине с годините.
Иначе и аз като мисля като flyco :)
цитирай
5. libertybell - Хора сме, с недостатъци и пороци...
10.12.2009 10:11
Но винаги имаме избора - ако не можем да направим добро, то поне да не съдействаме на злото!

Прегръдки, Соу:)
цитирай
6. sowhat - злото е една ужасно тежка дума
10.12.2009 11:01
libertybell написа:
Но винаги имаме избора - ако не можем да направим добро, то поне да не съдействаме на злото!

Прегръдки, Соу:)


злото. злото може да е умишлено и неумишлено такова. може да се избегне- ако желаем.
не ми се ще да го обсъждам в тая тема.
още повече, че става дума за жестове. ако имаш възможност за жест, а не го направиш - зло ли е?

ако имаш възможност за жест и го сториш, избелваш съвестта си ли?

балансът е толкова, толкова крехък и не няма да го анализирам сега.

нека сме хора преди всичко, либи.
човечни.
рано или късно все някой, ще ни съди.
цитирай
7. bapha - всеки
10.12.2009 11:04
прави жестове по неговата си скала. И всеки така ги приема."Добро" също е гледна точка, не е случаен лафа "меча услуга". Ние напасваме всичко на своя опит и разбирания.
Останалото е един баланс между желание и възможност.
цитирай
8. sowhat - а ангел си няма друга работа, ами ме вкарва
10.12.2009 11:05
bambola написа:
подпалила те е ясно коледата, няма лошо, доста се посмях с индулгенцаита и със шевролета :) Радвам се за дъщеря ти, дано не и мине с годините.
Иначе и аз като мисля като flyco :)

по време на пости в изкушения.
не че по другото време липсват, нали? :))
само че аз съм научила нещо друго - дребните неща правят човека щастлив, шевролетите са за запълване на кухостта в душата, ако трябва да го имаш за да изпиташ пет минутен душевен оргазъм :))

и аз се гордея с малката, и мисля че тия работи не отминават просто така, ако навреме човек си е изградил правилната скала на ценностна система.
цитирай
9. sowhat - нека не правим животът
10.12.2009 11:06
flyco написа:
Доброто никога не е достатъчно. Злото винаги е прекалено много.

в мерки и теглилки.
някой беше казал - прави каквото трябва, пък да става каквото ще.
нали?
цитирай
10. sowhat - такова изнасилване на доброто за нас и зло за другия
10.12.2009 11:09
bapha написа:
прави жестове по неговата си скала. И всеки така ги приема."Добро" също е гледна точка, не е случаен лафа "меча услуга". Ние напасваме всичко на своя опит и разбирания.
Останалото е един баланс между желание и възможност.

така или иначе е нещо нормално, BAPHA.
докато се напасваме, вземаме най-тежките си житейски опити, и тук ще се опитам да перефразирам, подписа на copie - Бинка Пеева - да превърнем минусите в плюсове.
ако човек има тази нагласа, то нищо няма да е напразно, I hope
цитирай
11. benra - соу,
10.12.2009 11:34
браво на малката
Жестовете са нещо, което идва от душата ни.Обикновено ги правим инстинктивно, водени от вътрешните си усещания.
аз смятам,че повечето хора правят жестове на доброта, не винаги осъзнати...
цитирай
12. sowhat - сигурно е така, бени
10.12.2009 12:11
benra написа:
браво на малката
Жестовете са нещо, което идва от душата ни.Обикновено ги правим инстинктивно, водени от вътрешните си усещания.
аз смятам,че повечето хора правят жестове на доброта, не винаги осъзнати...

мислех си - дали се замисляме когато душата ни се изпразва от към жестове, усещаме ли го или простооо, просто я караме някак си.
животът не е лесен. кризата е достатъчно тежка , дори и в началото си все още . дали пък не я ползваме като извинение за собственият си егоизъм?
цитирай
13. eliana - жестът може да е една въздушна це...
10.12.2009 12:12
жестът може да е една въздушна целувка
и да се отвори ....врата
или
"Усмихни се на някой непознат.
Това може да се окаже
единствената му радост за деня. "
ако има събрано ..отляво!
цитирай
14. gantree - @ соу
10.12.2009 12:19
Папката с онези парчета? Едно абсолютно нищо е това, като всеки един жест.

ще им направим с паричките парти в училището. ще се запознаем и сприятелим с тях. ще пеем. ще танцуваме. ще им бъдем приятели.
те не са по различни от нас, мамо. и те са деца.

Думите на дъщеря ти звучат прекрасно от твоя и от нейна гледна точка, но - нищо повече. Защо трябва да идва "Коледа", за да се случи нещо подобно на описаното от нея? Ами ако нямаше Коледа? Кво праиме?

Извинявай за "по-различното" настроение. Основното, което искам да кажа е, че жестовете не означават нищо по същество. Предимно е така, защото след тях нищо не следва, освен може би други жестове, в някакви различни посоки. Тия неща не бива да се казват на 16-годишните. Поне докато станат на 18. Тогава може, и не само може, ами е и задължително.



п.п. а би ли нарекла един Chevrolet Captiva просто "жест"?! Да? О, я пак помисли :))))
цитирай
15. learningtogether - Интересен постинг, Соу
10.12.2009 12:36
Почваме с малко, а после ...
Какво ли им трябва на тези деца?
Жестове на внимание и любов? Със сигурност.
И аз се радвам на жест или усмивка.
А на тези, на които им липсват в големи количества? Сори за думата "количество". То описва качеството на живота, което коментираме.
На кого ги даваме (ако, и когато се сетим)?
Това е преценката на момента, едва ли го планираме в детайли предварително.
Планираме, разбира се, Коледа за близките си.
Често не успяваме и тях да дарим с достатъчно.
А подаръци в душата си имаме много. Лошо е когато не желаем да ги дарим на другите!
цитирай
16. learningtogether - Напр.
10.12.2009 12:40
Не ги даряваме, например, когато съдим.
Не че ще ни осъдят и нас.
Просто узурпираме прерогативите на всевишния.
цитирай
17. learningtogether - И знаеш ли
10.12.2009 12:46
колко близки ми се струват въпросите
за правото да съдим и
познаваемостта на абсолютната истина.
(Дали даже си ги задаваме тия въпроси?)
Сори за офтопика!
Но Коледа е времето на добродетелта ...,
която си има сестричка от обратната страна на медала.
цитирай
18. gantree - @ learningtogether
10.12.2009 13:01
learningtogether написа:
Не ги даряваме, например, когато съдим.
Не че ще ни осъдят и нас.
Просто узурпираме прерогативите на всевишния.

Няма такова нещо. Само Бог съди хората, а хората съдят не другите хора, както твърдите, а действията им. Обърнете внимание на всеки един наказателен закон, български или европейски, и сигурно с изненада ще откриете, че в членовете и алинеите им се постановява осъждане не на хора, а на техни действия и бездействия.
цитирай
19. sowhat - ангеле,
10.12.2009 13:10
шевролета не е жест.
изхвъряне е.
не че нямам нужда от кола. имам. но марката е без значение.
чувал ли си израза, жена с пари на шопинг е като луд с картечница?
аз не само съм го чувала. виждала съм го изживявано.
шевролетът би бил еякулация на възможности и няколко (седмичен) месечен оргазъм.
после идва желанието за още , нали щото не се минава само с един оргазъм в тоя живот. всеки тегли желанието за още и още.
няма да коментирам основанието ти за коледа, ако я нямаше , защото си безапелационно прав. и съм съгласна с теб, но
ако хлапетата смятат , че коледа е един прекрасен повод, за начало на нещо, което да продължи и в последствие, то аз съм последният човек на земята, който би им казал , че подобни жестове нищо не значат.

всъщност значат много-
ако сега ти се усмихна и ти кажа - желая ти прекрасен ден ( което по същество не ми коства нищо), били отрекъл, че най-малкото ще ти даде една усмивка повече през деня ти?
:)
цитирай
20. sowhat - ха, ели ан
10.12.2009 13:12
eliana написа:
жестът може да е една въздушна целувка
и да се отвори ....врата
или
"Усмихни се на някой непознат.
Това може да се окаже
единствената му радост за деня. "
ако има събрано ..отляво!

отговорих на гантри преди да прочета твоят коментар и да
съгласна съм

една усмивка дори от непознати хора, винаги променя нещата към по хубаво
цитирай
21. sowhat - лърнинг, така е
10.12.2009 13:13
можем да дадеш и много и малко.
но не можем да дадем насила. насила само се взема.
така че може би просто трябва по често да отваряме очи , души , ум и сърце
цитирай
22. sowhat - еее ган
10.12.2009 13:15
спомни си колко пъти се поставят етикети на хората и колко често се съдят не действията или бездействията им, а
" по дрехите посрещат..."
цитирай
23. gantree - @ соу
10.12.2009 13:47
Тц, явно не харесваш Шевролет, и затова пишеш такива неща.

За Коледата като повод - ето, това е проблемът. Първо, Коледата е всъщност какво, повод за даване и получаване на подаръци, за приемане или изпращане на есемеси до мтел, за гледане на Първанов по телевизията или е нещо съвсем различно от всичките тия неща? С какво впечатление ще оставиш едни такива деца - че "айде, другата Коледа ще се видим пак" ли? Мислиш ли наистина, че точно тия деца имат нужда от единични или групови жестове, каквито и да било? След жеста, както споменах, нищо не следва, и ти си напълно съгласна, нали? Препоръчвам ти да се съгласиш, преди да те затрупам с примери за това.

Ако ми се усмихнеш с това пожелание, ще ти се усмихна и аз, и това е. Какво толкова? Някакви тъпи старци седнали да си се усмихват по блоговете - ей това ще си кажат хлапетата, като влязат тук. И ще бъдат напълно прави.

@ коментар 22
Етикетите са си етикети. Слагат се по хората за разпознаване, да е по-лесно. Ти едно време не си ли си слагала етикети по тетрадките за училище с абсолютно същата цел? Какво осъждане е това? Никакво. Нали? Да. Добре.

:))
цитирай
24. sowhat - ган, докато ме четеш
10.12.2009 14:22
както ти изнася и не ме чуваш, все едно е какво ще ти отговоря.
1. харесвам шевролет. повече харесвам мерцедес, разбира се, но слязох от него.
защото не искам по дрехите...

2. Коледата е начало, стартиране на нещо, което да продължи. това видя ли го?

3. казано, ако направиш добро -хвърли го зад гърба си. мислиш ли че бих размахвала като знаме и гащи добрите жестове, които съм сторила?
или пиша щот ме сърбят пръстите?
мога да пиша и готварски рецепти, ако опира само до логореята.

4. всеки има нужда от жестове. дори и ти. съгласна съм с теб че нищо не следва след тях в повечето случаи. но има и изключения. винаги.

5. децата се учат от " старците си". и ако видят , че вместо да се усмихваме един на друг, се плюем,ще жънем каквото сме посели.

6. помисли си пак за етикецията. щото на мен ми мирише на куртоазия.
и съм в правото си да не я приема, както и ти да я поддържаш.

нищо лично, всеки има своите 10 прости правила в живота /the real deal/
цитирай
25. gantree - @ соу
10.12.2009 14:42
:)))))))

Нормално е всеки да чете "както му изнася" - и аз, и ти, и всеки го прави, това не е престъпление. Както ми изнася, означава да разбирам прочетеното по тоя начин, по който собствените ми критерии позволяват. Опитвам се да те разбера, и според мен успявам. Ако в нещо криво съм те разбрал, грешката си е моя.

Шевролетът е хубав пример за разликата между подарък и жест, който нищо не струва. Жестът не е подарък. Жестовете обикновено се използват тогава, когато казаното или направеното не е достатъчно остойностено в представата на отсрещната страна. Жестовете имат функцията да създадат измамна представа за кратък период от време. Когато човек прави жестове, той първо си губи времето, и второ - рискува и себе си, наред със субекта на жестикулиране, да постави в заблуждение. Затова е и казаното от теб в 3) - като направиш нещо, трай си. Сиреч, зарежи жестовете.

Защо мислиш, че всеки има нужда от жестове? То е като звънтенето на монетите - ти от монети ли имаш нужда, или от чуване на звънтенето им? Никаква нужда нямаш от звънтене, сигурен съм. Дори се хващам на бас, за сто лева.

За етикетирането - да, има я тази двупосочност, но ние не говорим за нея в момента. Говорим само за едната посока, за ползата, която се получава чрез етикета. Другото е следствие от натрупването на повече от един етикет на едно място, и е вече съвсем друга тема, макар и близка.
цитирай
26. sowhat - думите ган
10.12.2009 14:45
са енергия.
добра или лошо, зависи какво влагаме зад тях.

едно коледно звънче за елхата ми, понякога е по значимо от мастеркард.

спирам с обясненията. знам че си ме разбрал добре
цитирай
27. gantree - думите
10.12.2009 15:18
са "прах", образно казано.
И тъй като в 3), пак се връщам, казваш каквото е казано, ще допълня, че "по делата ще ги познаете", а не по думите.

Спирам и аз. Поздрави.
цитирай
28. hope17 - Ем, прегърни
10.12.2009 15:23
дъщеря си от мен, не я познавам, но от години вече правим това по различно време на годината, затова и вчера ти писах, че любовта и жестовете, вниманието и топлината - това е което давам и искам да получавам за Коледа! Някой, кризата, друго...може да ни отнемат какво ли не..., но любовта Ем, онзи огън отвътре...никой не може да пипне! След дни и аз ще пусна една история, която е за това, кои сме всъщност хората! Поздравявам те за прекрасното ти дете...и много прегръдки от мен !
цитирай
29. анонимен - соу,
10.12.2009 15:33
да не повтарям вече написаното - дъщеря ти върши нещо чудесно.
Дано не е само по коледно време, защото за онези деца обикновено се сещаме само по празници.
цитирай
30. basst - Това, което прави дъщеря ти е пре...
10.12.2009 16:51
Това, което прави дъщеря ти е прекрасно.Можеш да се гордееш с нея :)
Всеки от нас прави малки жестове ...към някой.....зависи, какво влага в тях и как се оценяват те.
Лошото е, когато такива жестове се правят, за да се пречисти съвестта.. на някой....
Има едно много хубаво коледно пожелание:

Нека се научим да прощаваме,
нека бавно остаряваме,
нека повече да се обичаме,
на себе си нека да приличаме,
нека бъдем по-добри,
не само в празничните дни!.....
цитирай
31. sowhat - така и правя баст
10.12.2009 17:04
много естествено е тийновете да са съсредоточени само в собствените си пъпове.
хубаво, когато могат да извадят поглед от там и да погледнат, че не само те са центъра на вселената и че не всичко е цветя и рози.

благодаря
цитирай
32. sowhat - благодаря анимо
10.12.2009 17:06
инициативата е целогодишна, като просто старта съвпадна с предстоящата Коледа, но принципно децата работят от октомври по въпроса.

наистина се гордея :))
цитирай
33. sowhat - благодаря реничка
10.12.2009 17:07
hope17 написа:
дъщеря си от мен, не я познавам, но от години вече правим това по различно време на годината, затова и вчера ти писах, че любовта и жестовете, вниманието и топлината - това е което давам и искам да получавам за Коледа! Някой, кризата, друго...може да ни отнемат какво ли не..., но любовта Ем, онзи огън отвътре...никой не може да пипне! След дни и аз ще пусна една история, която е за това, кои сме всъщност хората! Поздравявам те за прекрасното ти дете...и много прегръдки от мен !

не пропускам поводи да я гушна // разбира се когато ми се позволява :))

и благодаря за думите ти
цитирай
34. basst - много естествено е тийновете да са ...
10.12.2009 17:14
sowhat написа:
много естествено е тийновете да са съсредоточени само в собствените си пъпове.
хубаво, когато могат да извадят поглед от там и да погледнат, че не само те са центъра на вселената и че не всичко е цветя и рози.

благодаря


Аз не говоря само за децата... В повечето случаи те са добри... имат кусури, че кой ли няма... особено те, на техните години и в света, в който живеят....
Аз имах предвид възрастни... които се сещат за жестове, само по Коледа, но така,че да ги видят всички :(((
цитирай
35. rumyrayk - оо, ще го питам аз
10.12.2009 20:34
брат варна тъй ли се купуват индулгенции:) гушки за всички участници и съучастници в постинга:))
цитирай
36. flyco - Re: 9.
10.12.2009 20:47
да :)
http://www.youtube.com/watch?v=Zg5WyKyn4GA
цитирай
37. diso - Понякога, подходящият жест може да ...
10.12.2009 21:04
Понякога, подходящият жест може да е по-ценен и от най-скъпия подарък. Дано има повече такива деца!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6304823
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031