Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2009 09:59 - остаряват ли куклите?
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3165 Коментари: 24 Гласове:
17



 Помните ли първите си любими играчки?
Всички сме имали такива. Лягали сме и сме ставали с тях, влачили сме ги разпарцаливени и натрошени зад гърба си , ала не ги пускахме. И най лъскавите и нови изобретения , кукли , камиончета , влакчета не бяха в състояние да ни накарат , да се откажем от любимата ни играчка. С нея съмваше и мръкваше. На нея можехме да кажем всичко. Като гледам типичните американски филми и ми се струва ,че почти всеки средностатистически американец е имал невидим приятел. Аз не помня да съм имала такъв.
Вероятно щот не съм американка.Виж ако взема ,че спечеля зелена карта може на стари години да се уредя с такъв, но като дете нямах. Моите си бяха съвсем видимите разбойници в махалата , рошави , ожулени и изпокаляни , ядящи бой по пет пъти на ден. Като станеше дандания някъде ,дори не беше нужно да се търсят свидетели на белята –извършителите бяха известни.

Напоследък ми скърца коляното.Забелязвам го като се качвам по стълбите –прави скръц,скръц. И си спомних за любимата си играчка ,на която колената скърцаха така –един дървен палячо ,чийто механизъм вероятно бях разбила , докато го карах да скача на въже.Обичах го и не си давах сметка как лустрото му пада , как лака му се пообелва , а дрешките овехтяват. Вече дори не помня цвета им , но помня скърцането . В моите очи той изглеждаше най прекрасният палячо , който никога не се оплакваше от мен , когато го карах да скачаме от покрива на бараката върху керемидите на дядовата плевня,той проверяваше дали сеното е достатъчно , за да поеме опитът ми за полет ,той ме изслушваше докато му разказвах как в малката светеща гондола ,която някой донесе от Италия / ебаси кича/ живеят мънички морячета , и че дори ги чувам как нощем пеят…

Остарявам. Влизам бааавно и неусетно в есента на живота си ,като последен августовски дъжд,след който вече нито морето е толкова топло, нито тънките презрамки донасят увереност.

Никой не го казва ,нито прави намек,нито си дава вид че е така.

Но самата аз разбирам ,че се превръщам в нещо като любима играчка ,за хората достатъчно дълго били с мен – скърцам ,позагубила лустро и блясък , с поовехтели мисли и терзания, а те ме държат за ръка и ме влачат зад гърба си ,сякаш съм най прекрасното нещо на този свят.




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ady - Да остаряваме
05.12.2009 10:01
бавно,неусетно почти, както се пееше в една песен. И аз имах такъв палячо.
цитирай
2. miralyub - хммм. . . играчките от едно време- ти ...
05.12.2009 10:08
хммм... играчките от едно време- ти ги наричаш стари- са в пъти по-здрави от днешните... и носят най-милите спомени:).

цитирай
3. mph - :)
05.12.2009 10:08
Остаряваме. Нормално. Все повече скърцаме. Важното е да се чувстваме добре.
цитирай
4. sowhat - не ме плаши това, мартине
05.12.2009 10:14
mph написа:
Остаряваме. Нормално. Все повече скърцаме. Важното е да се чувстваме добре.

толкова е естествено.
удивлявам се как позагубили лустро, още можем да сме най-прекрасните за някого ))

всяка възраст е прекрасна сама по себе си
цитирай
5. sowhat - наричам ги стари мири
05.12.2009 10:16
miralyub написа:
хммм... играчките от едно време- ти ги наричаш стари- са в пъти по-здрави от днешните... и носят най-милите спомени:).


защотоооо са наши връстници, а спомените - те са въжето, на което да се изкатерим към детството за миг, като в приказката за джак и бобеното зърно ))
цитирай
6. sowhat - да, ади
05.12.2009 10:24
ady написа:
бавно,неусетно почти, както се пееше в една песен. И аз имах такъв палячо.

тананиках си я и аз ))
цитирай
7. elinora - Моята играчка беше,
05.12.2009 11:13
пък и още си е кукла - Червена шапчица...Тя ще си остане винаги момичето от приказките и няма да остарее, и аз се надявам на същото...
цитирай
8. sowhat - много хубаво е ели
05.12.2009 11:15
и приятно, да знаем че някой вечно ще ни влачи за ръка като най- прекрасното нещо на този свят
цитирай
9. tili - Я престанете с това
05.12.2009 13:05
остаряване! Човек е на толкова години на колкото са ставите и душата му. Повечко поза "лотос" и всичко е наред.
Най-милия спомен пазя от една кукла - наследствена от сестра ми. Казваше се Пенчето и казваше "Мааама". От тогава обичам котки ;-))) и не знам кой кого влачи...
цитирай
10. sowhat - хахахах, абе лили тили
05.12.2009 13:14
идеята на тази писмовност е, че въпреки лееекинката загуба на лустро, все пак някъде за някого, сме най най най най най

:)))
цитирай
11. mamas - Не помня
05.12.2009 13:15
да съм имала купена играчка като дете...
Баба ни правеше (на мен и братовчедка ми) парцалени кукли, рисуваше лицата им с химически молив.
Баба отдавна я няма, братовчедка ми също... само споменът е жив...
цитирай
12. sowhat - и е хубав
05.12.2009 13:18
надявам се , Славе.
цитирай
13. tili - Ако му имаш
05.12.2009 13:35
телефона или поне мейла - прати ми ги ;-))) Влачим себе си и след нас - шлейф от срещи и раздели. Позакърпваме в движение и продължаваме. Нещо като "Бурлаки на Волге", ей ухнем!
Я, наздраве, че днес се разрешават вино и елей. К'во да правя с този елей - не знам ;-((

И виж какъв късмет ми се падна при теб:

"Само защото някой не те обича, както на теб ти се иска, не значи, че не те обича от все сърце."

Право ти Куме, а ;-))) Сърца различни и между тях...
цитирай
14. bamby13 - И добре че остаряваме
05.12.2009 13:52
ако не трyпаме годинки и ...уффф...килца, означава, че сме в едни други измерения. А загубата на лустро е поради натрупването на патина ;-). На здраве за любимите играчки !
цитирай
15. sowhat - хубав ти е късметя лили
05.12.2009 14:11
макар че ,
абе здраве да е ...
цитирай
16. sowhat - това е една чудесна сентенция лу
05.12.2009 14:12
ще се опитам да я запомня.
още ми е рано за наздраве, но довечера ще пия едно за твое здраве
цитирай
17. ady - Съгласна:))
05.12.2009 16:44
bamby13 написа:
ако не трyпаме годинки и ...уффф...килца, означава, че сме в едни други измерения. А загубата на лустро е поради натрупването на патина ;-). На здраве за любимите играчки !

цитирай
18. sowhat - вече е време да
05.12.2009 20:58
ady написа:
bamby13 написа:
ако не трyпаме годинки и ...уффф...килца, означава, че сме в едни други измерения. А загубата на лустро е поради натрупването на патина ;-). На здраве за любимите играчки !



кажа и аз наздраве за любимите и не само играчки :))
цитирай
19. pilcho - ...
05.12.2009 21:47
Моят невидим приятел беше тритон.
Иначе играчките ги завладявах с купища. Много държах на тях, но не се ограничавах само с една, две или осем любими.
Чак сега си имам Патенцето, с което спя от 6-7 години. И куп високотехнологични чудесии, с които също спя - включително пистолета и пианото.
Надявам се някой ден да спя и с новото пиле - старото идваше...
Ха наздраве! За хубавата тема!
цитирай
20. sowhat - наздаве пилец
05.12.2009 22:00
липсваше ми :))
цитирай
21. basst - Няма лошо! Хората са казали - Ува...
05.12.2009 23:56
Няма лошо! Хората са казали - Уважавай старостта - тя е твоето бъдеще :) Човек много кратко е млад, а дълго време по-старичък ;)
А моята любима играчка беше Мечо - подариха ми го, когато бях на 3... Майка ми го изхвърли, когато станах на 21 и се запознах с мъжа ми.... Реши, че вече съм имала кой да ми замести мечето...седнах и плаках като дете - моя мечо беше вече без очи, с кърпени, 1000 пъти, уши, но си беше моя мечо.... И нищо, и никой не можа да го замени :(((
цитирай
22. gothic - Соу,
06.12.2009 01:17
видях още сутринта постинга ти, обаче не коментирах умишлено. Правя го след като ходих до мама и там в мазето изрових дървеното влакче, което ми подариха когато станах на пет, през 1971-ва. Здраво е, но от боята му е останало само едно потъмняло жълто петънце на едното от двете вагончета. И то, както твоя палячо, е преживяло кво ли не, сигурно цялата история на железниците не познава толкова катастрофи и бомбардировки с кво ли не колкото това влакче. Мамка му шибана, стегна ме гърлото и очите ми се навлажниха като го измъкнах от един полуизгнил сандък. Все едно не дървено влакче, а машина на времето. Цялото ми детство мина пред очите...ама за това вече говорихме във "Войната...." помниш, нали? Да знаеш обаче, в есента не е чак толкова зле. Като свикне човек даже му става комфортно. И мен ме щрака коляното+кръста+врата+оперираната китка и летните нощи не са чак толкова горещи както едно време, та не мога да изкарвам цяла нощ по тениска, ама какво от това. Добре ми е и така. Наздраве и от мен - за старите играчки и за това, което няма да се върне никога, но ще го носим в себе си докрай!
цитирай
23. sowhat - готин
06.12.2009 07:43
винаги ми е хубаво да си говоря с теб.
цитирай
24. sowhat - такае баст
06.12.2009 07:44
няма заменими липси.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6323913
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930