Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2009 08:57 - манталитета, наш насъщен
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 33437 Коментари: 115 Гласове:
19

Последна промяна: 18.10.2009 09:24


далеч съм от мисълта , че сутрин рано в неделя с кафето човек трябва да чете само негативни и неприятни неща , но вчера sezoni ме накара да се размисля върху нова тема , тоест манталитета ни.
ние сме хората , които си хвърлят боклука през балконите.
ние сме хората, които воним на пот и кисело зеле сутрин в градският транспорт.
ние сме хората с туршиите ( тук ще вмъкна една история , която се случи на наши близки преди повече от 25 години. та нашите приятели имат приятелско семейство в ГДР и .немците им идват на гости една есен и сварват домакинята да вари лютеница. немкинята я поглежда учудено и задава въпрос :
ама златка, при вас през зимата магазините не работят ли ?)
това е история от социалистическите години. сега е същото. тоест къде е промяната?
промяната -
ами ние сме хората, които пълнят концертите на чалгаджиите и ги правим звезди.
хората, които мълчат докато виждат как децата им се увличат по същите тези звезди и започват да заприличват на тях, да се обличат като гейове или проститутки.
ние сме тези, които обсъждаме в офиса , по телефона и вечер на чаша ракийка поредната идиотия на някакъв си вип данс ( макар че боже господи кой тук е вип), сървайвъри и брадъри енти сезон, както и новото безумие часът на истината.
ровим се в мръсното им бельо развято от добре подбран сценарий на показ ( съгласно манталитета и психопрофила на средностатистическият българин)
ние сме идиотите, по чиито телевизионни екрани се пулят врачки и обещават да ни накъсметят, а ние звъним и харчим трудно припечелени левчета, за поредната измама и лъжа.
ние сме същите , които заспиваме пред турските сериали и тръпнем за поредната сапунена боза, тръпнейки в очакване да разберем артистите с кого спят, с кого се събуждат и с кой прах за пране перат, а телевизиите услужливо ни бълват поредната захаросана информация.
ние сме тези, които пускат децата си по улиците и лягат да спят , без да погледат часовника , а после крещим на полиция дръзнал да ни събуди за да си приберем детето от районното.
ние сме тези , които мислят че на учителите им плащат за да възпитават децата ни и че обществото ни е длъжно.
ние сме тези, за които Андрешко е герой.
ние сме и тези , които се подхилваме вечер пред телевизора с туршийката и ракийката, на тъпата реклама на поредната евтина парцуца , за кладенеца на сватята. ( тука ми е много чудно, що джони уокър не се сетил за сватиният кладенец пръв?!?)
и изобщо това е огледалото.
и сега ако ми кажете, че не ви харесва ще ви повярвам.
и на мен не ми.
само се питам, какво пък толкова правим за да го променим , след като и на следващият ден някой ще изсипе боклука си върху главите ни, след като пак в градският транспорт ще вони на кисело зеле и ще ни облъчва поредната дива чалга ...
и се питам, колко ли поколения трябва да си отидат , за да се промени манталитета ни , балкански, наш насъщен...


Тагове:   наш,


Гласувай:
19



1. tili - Защо е тази масовизация, Соу?
18.10.2009 09:04
Аз и обкръжението ми да не сме от Марс? Не, ние не сме от тези хора, sorry !
И сега ще си изтегля едно късметче при теб за шастлива неделя, привет, sister ;-)))
цитирай
2. анонимен - добро утро скъпа!
18.10.2009 09:05
ние сме тези които като чуем прогнозата за времето,че примерно ще вали,реагираме:
-Простаци!
цитирай
3. sowhat - тили,
18.10.2009 09:09
tili написа:
Аз и обкръжението ми да не сме от Марс? Не, ние не сме от тези хора, sorry !
И сега ще си изтегля едно късметче при теб за шастлива неделя, привет, sister ;-)))

кажи какъв ти е късмета :))
а иначе това е поглед върху обществото от кукувичето гнездо.
винаги можем да кажем - не съм от тия как Сийке, но това не значи че те не са над 80 % от обществото ни, тоест преобладаващ балканско - селски манталитет.
цитирай
4. teachme - Добро неделно утро, sow!
18.10.2009 09:14
Защо такива мрачни мисли те връхлитат
в тоз почивен ден...да не е от времето навън?
Някои от нещата, които си изброила,
са част от моите причини да не остана тук:(
Но това е друга тема!
Вече не мисля, че нещо може да се промени!
цитирай
5. tili - Късметът ми е подходящ за коментар
18.10.2009 09:14
ама няма как да стане. Та Лойд Джордж казал, че трябва да се засиля и да прескоча пропастта наведнъж, защото на два пъти няма как да стане. Това е! Ние - т.е. целокупните българи все се опитваме да я скочим на 5 пъти и резултатът е твоя постинг. Все сме си на дъното по всички показатели!!!
цитирай
6. sowhat - така де , кой му позволяма на времето да е лошо
18.10.2009 09:19
sulu написа:
ние сме тези които като чуем прогнозата за времето,че примерно ще вали,реагираме:
-Простаци!

нали сулче :)), любима :)
цитирай
7. sowhat - ето това е истината
18.10.2009 09:22
tili написа:
ама няма как да стане. Та Лойд Джордж казал, че трябва да се засиля и да прескоча пропастта наведнъж, защото на два пъти няма как да стане. Това е! Ние - т.е. целокупните българи все се опитваме да я скочим на 5 пъти и резултатът е твоя постинг. Все сме си на дъното по всички показатели!!!

а моят пост не е нищо друго освен едно огледало. което ще покаже онова, което е застанало пред него.
цитирай
8. sowhat - вал, от 40 години вярвам , че ще се оправим
18.10.2009 09:23
teachme написа:
Защо такива мрачни мисли те връхлитат
в тоз почивен ден...да не е от времето навън?
Някои от нещата, които си изброила,
са част от моите причини да не остана тук:(
Но това е друга тема!
Вече не мисля, че нещо може да се промени!

и 40 години сме все така оправени, че задника ни лъщи ...
и аз като теб, просто обмислям накъде да се махна...
цитирай
9. teachme - Хайде, let's do it:)
18.10.2009 09:37
докато не сме станали на по 100:)
Навън няма дискриминацията по възраст,
както е в БГ, добре че е инглиша, без него
има да вися на борсата:(
Затръгвали сме към острова...само да отшуми
малко кризата там, тук все още е в зародиш...
цитирай
10. pontis - sowhat,
18.10.2009 09:39
Наистина, освен да си избереш друго място… иначе само ще се редуваме да пишем по темата още 20 години….
цитирай
11. sowhat - същото се замислям и аз , и то съвсем сериозно вал
18.10.2009 09:42
teachme написа:
докато не сме станали на по 100:)
Навън няма дискриминацията по възраст,
както е в БГ, добре че е инглиша, без него
има да вися на борсата:(
Затръгвали сме към острова...само да отшуми
малко кризата там, тук все още е в зародиш...

малко е да кажа, че ми писна да ме правят на глупачка всеки път , когато реша да си потърся правата.
цитирай
12. sowhat - понтис
18.10.2009 09:43
pontis написа:
Наистина, освен да си избереш друго място… иначе само ще се редуваме да пишем по темата още 20 години….

ключовата дума е още 20 години.
защо още 20 ?
нали уж сме в ЕС и сме европейци. с тия 20 години просто ми показваш , че и ти мислиш по същият начин ...
цитирай
13. cefulesteven - Риалити форматите и всички оста...
18.10.2009 09:58
Риалити форматите и всички останали инструменти за ти-ви зомбиране не са типично балкански, напротив: тук сме даже с малко закъснение.

А дали ще се следят на ракийка и салата или на полуфабрикат с говореща нещо марка за производството не е съществено различие в нивото на манталитета.

За боклуците през терасата няма какво да говоря. Пълна отврат, но доколкото знам си е близко-източен, а не балкански синдром.

Нищо само по себе си, не изглежда лошо и трагично, типично наше и обидно, но комбинацията, комбинацията...и основите формули: Дръпни го за крака, що той ще изплува! Така правят всички останали! За какво се мисли, а не се приземи при нас! Глей ги хората, какво си позволяват, с какво съм по-лош от тях! Него не го е страх, пък мен шъ мъ е страх да изхвърля боклука и т.н. и т.н. С всичките изброени от теб външни изяви на ценностното отношение, комбинирани по този уникален начин, наистина не са приятни. Никак даже.

Съжалявам само за едно нещо, че ми е чуждо: подготвянето на зимнина. От детство не съм участвал, имам приятни спомени. Онази спецефична миризма на село, огнище, пепел от угасен с лисната кофа вода огън, после уникалния вкус, който колкото по-добър е инж. технолога във фирмата производител, толкова е по-малко вероятно да усетиш. Това си е вкуса на затвореното топло време, нашият аналог на "виното от глухарчета" на Бредбъри. Лошите жилки, сгрешените пропорции, имат вкус на характер.

Но това вече са други неща:)))

Отплесквам се.

цитирай
14. pontis - sowhat,
18.10.2009 09:59
Да, всичко се повтаря. Материалът е много калпав. Няколко години живях в един панелен квартал. Над мене живееше един професор, който беше написал няколко книги, и сигурно може да бъде преподавател навсякъде по света. Отдолу- един индивид, който отдавна е забравил да чете, но редовно биеше жена си, ей така за всеки случай. А тя беше хубава, с тъжни очи. и т.н. Постепенно престанах да ползвам асансьора, за да не се срещам с останалите обитатели …
цитирай
15. sowhat - харесвам отоплеснатите ти задочни разговори с теб :))
18.10.2009 10:05
cefulesteven написа:
Риалити форматите и всички останали инструменти за ти-ви зомбиране не са типично балкански, напротив: тук сме даже с малко закъснение.

А дали ще се следят на ракийка и салата или на полуфабрикат с говореща нещо марка за производството не е съществено различие в нивото на манталитета.

За боклуците през терасата няма какво да говоря. Пълна отврат, но доколкото знам си е близко-източен, а не балкански синдром.

Нищо само по себе си, не изглежда лошо и трагично, типично наше и обидно, но комбинацията, комбинацията...и основите формули: Дръпни го за крака, що той ще изплува! Така правят всички останали! За какво се мисли, а не се приземи при нас! Глей ги хората, какво си позволяват, с какво съм по-лош от тях! Него не го е страх, пък мен шъ мъ е страх да изхвърля боклука и т.н. и т.н. С всичките изброени от теб външни изяви на ценностното отношение, комбинирани по този уникален начин, наистина не са приятни. Никак даже.

Съжалявам само за едно нещо, че ми е чуждо: подготвянето на зимнина. От детство не съм участвал, имам приятни спомени. Онази спецефична миризма на село, огнище, пепел от угасен с лисната кофа вода огън, после уникалния вкус, който колкото по-добър е инж. технолога във фирмата производител, толкова е по-малко вероятно да усетиш. Това си е вкуса на затвореното топло време, нашият аналог на "виното от глухарчета" на Бредбъри. Лошите жилки, сгрешените пропорции, имат вкус на характер.

Но това вече са други неща:)))

Отплесквам се.


сега ако сме в разговор очи в очи ще имаше да се прекъсваме и допълваме и прескачаме в разговора.
а така просто се получава...
цитирай
16. pontis - ...
18.10.2009 10:06
А, да, щях да забравя една подробност: една събота няколко обитатели изрязаха всички клони на дърветата пред блока, с моторна резачка, до кочан. Защото им пречели да си виждат колите от балкона.
цитирай
17. sowhat - много тъжно звучи всичко това понтис
18.10.2009 10:07
pontis написа:
Да, всичко се повтаря. Материалът е много калпав. Няколко години живях в един панелен квартал. Над мене живееше един професор, който беше написал няколко книги, и сигурно може да бъде преподавател навсякъде по света. Отдолу- един индивид, който отдавна е забравил да чете, но редовно биеше жена си, ей така за всеки случай. А тя беше хубава, с тъжни очи. и т.н. Постепенно престанах да ползвам асансьора, за да не се срещам с останалите обитатели …

никак не ни е неделно нещо днес.
за съжаление това е грозната истина.
замислял ли си се защо винаги се употребят словосъчетанията грозна истина и красива лъжа ?
цитирай
18. pontis - sowhat,
18.10.2009 10:12
Напоследък даже и лъжите станаха доста грозновати … изглежда разбраха, че няма нужда да се стараят толкова
цитирай
19. sowhat - ето видя ли
18.10.2009 10:15
pontis написа:
А, да, щях да забравя една подробност: една събота няколко обитатели изрязаха всички клони на дърветата пред блока, с моторна резачка, до кочан. Защото им пречели да си виждат колите от балкона.

питам се колко дървета са засадили въпросните ...
цитирай
20. sowhat - обикновено така става
18.10.2009 10:16
pontis написа:
Напоследък даже и лъжите станаха доста грозновати … изглежда разбраха, че няма нужда да се стараят толкова

но винаги за лъжете се говори като за красиви, сладки , благородни ако щеш.
докато истината ако не е грозна , ще е горчива , но никога не съм чувала за сладката истина...
цитирай
21. cefulesteven - А, да, щях да забравя една подроб...
18.10.2009 10:17
pontis написа:
А, да, щях да забравя една подробност: една събота няколко обитатели изрязаха всички клони на дърветата пред блока, с моторна резачка, до кочан. Защото им пречели да си виждат колите от балкона.


Миналата седмица, нямах интернет, че някакви велики умове, заедно с клоните орязали и оптичния кабел на оператора. Речникът на псувните ми се оказа твърде беден. Макар да е типично балкански и с прилична база данни.
цитирай
22. sowhat - ще се сетим и още и още други неща стефко
18.10.2009 10:19
cefulesteven написа:
pontis написа:
А, да, щях да забравя една подробност: една събота няколко обитатели изрязаха всички клони на дърветата пред блока, с моторна резачка, до кочан. Защото им пречели да си виждат колите от балкона.


Миналата седмица, нямах интернет, че някакви велики умове, заедно с клоните орязали и оптичния кабел на оператора. Речникът на псувните ми се оказа твърде беден. Макар да е типично балкански и с прилична база данни.

колкото повече ровим, толкова повече ще мирише...
и това не съм го казала аз.
цитирай
23. cefulesteven - Риалити форматите и всички оста...
18.10.2009 10:19
sowhat написа:
cefulesteven написа:
Риалити форматите и всички останали инструменти за ти-ви зомбиране не са типично балкански, напротив: тук сме даже с малко закъснение.

А дали ще се следят на ракийка и салата или на полуфабрикат с говореща нещо марка за производството не е съществено различие в нивото на манталитета.

За боклуците през терасата няма какво да говоря. Пълна отврат, но доколкото знам си е близко-източен, а не балкански синдром.

Нищо само по себе си, не изглежда лошо и трагично, типично наше и обидно, но комбинацията, комбинацията...и основите формули: Дръпни го за крака, що той ще изплува! Така правят всички останали! За какво се мисли, а не се приземи при нас! Глей ги хората, какво си позволяват, с какво съм по-лош от тях! Него не го е страх, пък мен шъ мъ е страх да изхвърля боклука и т.н. и т.н. С всичките изброени от теб външни изяви на ценностното отношение, комбинирани по този уникален начин, наистина не са приятни. Никак даже.

Съжалявам само за едно нещо, че ми е чуждо: подготвянето на зимнина. От детство не съм участвал, имам приятни спомени. Онази спецефична миризма на село, огнище, пепел от угасен с лисната кофа вода огън, после уникалния вкус, който колкото по-добър е инж. технолога във фирмата производител, толкова е по-малко вероятно да усетиш. Това си е вкуса на затвореното топло време, нашият аналог на "виното от глухарчета" на Бредбъри. Лошите жилки, сгрешените пропорции, имат вкус на характер.

Но това вече са други неща:)))

Отплесквам се.


сега ако сме в разговор очи в очи ще имаше да се прекъсваме и допълваме и прескачаме в разговора.
а така просто се получава...


Представих си го много образно:)
цитирай
24. sowhat - аз също , още като те зачетох
18.10.2009 10:20
cefulesteven написа:
sowhat написа:
cefulesteven написа:
Риалити форматите и всички останали инструменти за ти-ви зомбиране не са типично балкански, напротив: тук сме даже с малко закъснение.

А дали ще се следят на ракийка и салата или на полуфабрикат с говореща нещо марка за производството не е съществено различие в нивото на манталитета.

За боклуците през терасата няма какво да говоря. Пълна отврат, но доколкото знам си е близко-източен, а не балкански синдром.

Нищо само по себе си, не изглежда лошо и трагично, типично наше и обидно, но комбинацията, комбинацията...и основите формули: Дръпни го за крака, що той ще изплува! Така правят всички останали! За какво се мисли, а не се приземи при нас! Глей ги хората, какво си позволяват, с какво съм по-лош от тях! Него не го е страх, пък мен шъ мъ е страх да изхвърля боклука и т.н. и т.н. С всичките изброени от теб външни изяви на ценностното отношение, комбинирани по този уникален начин, наистина не са приятни. Никак даже.

Съжалявам само за едно нещо, че ми е чуждо: подготвянето на зимнина. От детство не съм участвал, имам приятни спомени. Онази спецефична миризма на село, огнище, пепел от угасен с лисната кофа вода огън, после уникалния вкус, който колкото по-добър е инж. технолога във фирмата производител, толкова е по-малко вероятно да усетиш. Това си е вкуса на затвореното топло време, нашият аналог на "виното от глухарчета" на Бредбъри. Лошите жилки, сгрешените пропорции, имат вкус на характер.

Но това вече са други неща:)))

Отплесквам се.


сега ако сме в разговор очи в очи ще имаше да се прекъсваме и допълваме и прескачаме в разговора.
а така просто се получава...


Представих си го много образно:)


и си викам, сега ако стефо е тука ще има да се прекъсваме един друг и всеки да иска да каже и още и още ...
наистина се развеселих най после тая сутрин :)
цитирай
25. pontis - cefulesteven,
18.10.2009 10:21
Да, и моя речник напоследък става все по-брутален… доста мръсни думи ми изскачат в главата.
цитирай
26. sowhat - май е нормално предвид
18.10.2009 10:21
pontis написа:
Да, и моя речник напоследък става все по-брутален… доста мръсни думи ми изскачат в главата.

обстоятелствата :))
цитирай
27. pontis - ...
18.10.2009 10:27
и все пак, подобни теми не са излишни, за да не забравяме, че някои все още са откъм светлата страна на луната
цитирай
28. lubopitstvo - Здравей, sowhat,
18.10.2009 10:30
Прочетох го преди известно време и си мисля..Не сме най-отрицателният народ в света, нали? Не е възможно чак пък толкова. Но сме самокритични, или по-точно силно критични един към друг.

Ако това ни помагаше и нещата се променяха към по-добро е ок, но така ставаме само едни от най-големите нещастници в света.
Преди време ми попадна проучване за най-щастливата и най-нещастната нация в света. По нещастие по напред от нас бяха само Беларус.
цитирай
29. pontis - lubopitstvo,
18.10.2009 10:34
виждал съм как възрастни жени от Беларус продават буркани със сладко на гарата във Вилнюс …
цитирай
30. lubopitstvo - Ами, понтис,
18.10.2009 10:37
логично стигам до изводът, че съм щастлив човек единствено, защото винаги дори само мисълта да правя зимнина ме е карала да се втрисам от отвръщение...
Буркани, капачки, зарзвати, там някакви други неща..., свекърът обаче ме смята за лоша домакиня:)
цитирай
31. sowhat - ами супер е понтис
18.10.2009 10:37
pontis написа:
и все пак, подобни теми не са излишни, за да не забравяме, че някои все още са откъм светлата страна на луната

да сложим пет кила пудра , руж и фон дьо тен, което не променя миризмата на гадно нали ?
цитирай
32. learningtogether - То ни е донякъде
18.10.2009 10:37
в кръвта (близкоизточна) - според племената, минавали оттук в близката и по-далечна история.
Все се надявам, че мойта е дошла от по-друго място, защото чалгата и ориенталщината не се съвместяват с нея (ти забеляза ли в Гърция - те са си европейци, ама съвсем по ориенталски са си много обществени работи).
Но да ти кажа постепенно избеляваме и ние и държавата. От нея май трябва да се почне - професора да живее във вила колкото малка кооперация, а който не знае да чИте - цял живот да работи за мъничка панелка. Който си пуска чалгата на всеослушание, да изработва една 13-та заплата в ползу на народа (да я заработва, а не да я получава на готово, а пък е работил 12 месеца).
Като те вземат на работа да гледат с колко си завършил, а не да не ти погледнат дипломата изобщо. Като плаща държавата за наука да иска възвръщаемост (в продукти, които могат да се продадат за много пари), а не като преди - наука има, ама учени (можещи да направят нещо) няма.
цитирай
33. gothic - И още нещо....
18.10.2009 10:38
когато някой възнегодува срещу всичко това, което си описала, точно ние сме тези, които му се изсмиваме в лицето с категоричното "Аре на къв ми се праиш бе, ти се едно само на опера ходиш и само айвер ядеш..." С други думи - сваляме всичко до мизерното си ниво. И малко офтопик, но искам да споделя един виц, който много ме впечатлява напоследък:

Директорът - чужденец на една фирма, виждайки пасивността и липсата на какъвто и да било ентусиазъм в своите подчинени решил да си направи експеримент до къде се простира търпението на българина. Събрал личния състав и им заявил че от следващия месец всички ще работят на десетчасов работен ден и за половин заплата. От персонала - никаква реакция. След още известно време човекът решил да задълбочи експеримента, с цел да раздвижи тюфлеците, като им наредил 12 часов ден без каквото и да е заплащане. Отново ни дума, ни вопъл, ни стон. Вдигнал вече ръце от безхаберието на подчинените си, босът предприел последната мярка - събрал отново хората си и им казал че до края на работната седмица, всички без изключение трябва да се избесят. И се загледал с надежда в овчото стадо пред себе си, сигурен че този път няма начин да няма реакция. Но уви! погледи, впити във върховете на обувките, тук-там покашляне и....нищо повече. И о, чудо! След четвърт час гробно мълчание в най-задните редици се забелязало раздвижване! Една ръка плахо се вдигнала, и шефът, обнадежден, дал думата на желаещия. Онзи се промъкнал отпред, смутено мачкайки ръцете си пристъпвайки от крак на крак смутено попитал:
- Ами такова....началство, то....това, за бесенето, ние въжетата от дома ли да си ги носим, или ще ни осигурите служебни?
цитирай
34. sowhat - любопитство
18.10.2009 10:39
lubopitstvo написа:
Прочетох го преди известно време и си мисля..Не сме най-отрицателният народ в света, нали? Не е възможно чак пък толкова. Но сме самокритични, или по-точно силно критични един към друг.

Ако това ни помагаше и нещата се променяха към по-добро е ок, но така ставаме само едни от най-големите нещастници в света.
Преди време ми попадна проучване за най-щастливата и най-нещастната нация в света. По нещастие по напред от нас бяха само Беларус.

ако си заровим главите в пясъка, по щастливи ли ще станем?
цитирай
35. pontis - lubopitstvo,
18.10.2009 10:40
В правенето на зимнина може би има някакъв чар. Но аз също не съм го правил… не е необходимо да правим всичко, което другите очакват от нас.
цитирай
36. lubopitstvo - Блажени са нищите духом, sowhat..
18.10.2009 10:41
Не, веднъж отворил очи, не можеш да забравиш видяното..
цитирай
37. sowhat - разбирам те лърнинг
18.10.2009 10:42
learningtogether написа:
в кръвта (близкоизточна) - според племената, минавали оттук в близката и по-далечна история.
Все се надявам, че мойта е дошла от по-друго място, защото чалгата и ориенталщината не се съвместяват с нея (ти забеляза ли в Гърция - те са си европейци, ама съвсем по ориенталски са си много обществени работи).
Но да ти кажа постепенно избеляваме и ние и държавата. От нея май трябва да се почне - професора да живее във вила колкото малка кооперация, а който не знае да чИте - цял живот да работи за мъничка панелка. Който си пуска чалгата на всеослушание, да изработва една 13-та заплата в ползу на народа (да я заработва, а не да я получава на готово, а пък е работил 12 месеца).
Като те вземат на работа да гледат с колко си завършил, а не да не ти погледнат дипломата изобщо. Като плаща държавата за наука да иска възвръщаемост (в продукти, които могат да се продадат за много пари), а не като преди - наука има, ама учени (можещи да направят нещо) няма.

абсолютно си прав, но ще ти кажа и още нещо
в Гърция има правила , ред и закони. и се спазват. не спазваш - глобяват те. и се учиш.
от Гърция винаги ще имам усещането за безумна чистота и за цветето насадено над кофата за боклук.
тук такова нещо не съм срещала ...
цитирай
38. pontis - sowhat,
18.10.2009 10:42
може и без пудра и фон дьо тен … достатъчно е да пишеш по своя начин, нали?
цитирай
39. sowhat - ето това пламене е трагично
18.10.2009 10:44
gothic написа:
когато някой възнегодува срещу всичко това, което си описала, точно ние сме тези, които му се изсмиваме в лицето с категоричното "Аре на къв ми се праиш бе, ти се едно само на опера ходиш и само айвер ядеш..." С други думи - сваляме всичко до мизерното си ниво. И малко офтопик, но искам да споделя един виц, който много ме впечатлява напоследък:

Директорът - чужденец на една фирма, виждайки пасивността и липсата на какъвто и да било ентусиазъм в своите подчинени решил да си направи експеримент до къде се простира търпението на българина. Събрал личния състав и им заявил че от следващия месец всички ще работят на десетчасов работен ден и за половин заплата. От персонала - никаква реакция. След още известно време човекът решил да задълбочи експеримента, с цел да раздвижи тюфлеците, като им наредил 12 часов ден без каквото и да е заплащане. Отново ни дума, ни вопъл, ни стон. Вдигнал вече ръце от безхаберието на подчинените си, босът предприел последната мярка - събрал отново хората си и им казал че до края на работната седмица, всички без изключение трябва да се избесят. И се загледал с надежда в овчото стадо пред себе си, сигурен че този път няма начин да няма реакция. Но уви! погледи, впити във върховете на обувките, тук-там покашляне и....нищо повече. И о, чудо! След четвърт час гробно мълчание в най-задните редици се забелязало раздвижване! Една ръка плахо се вдигнала, и шефът, обнадежден, дал думата на желаещия. Онзи се промъкнал отпред, смутено мачкайки ръцете си пристъпвайки от крак на крак смутено попитал:
- Ами такова....началство, то....това, за бесенето, ние въжетата от дома ли да си ги носим, или ще ни осигурите служебни?


и е още едно доказателство за овчедушието ни , и за това , че ако се появи един малко по различен, ще го дръпнем или спънем, щото не е важно аз да съм добре , важното е вуте да е зле.
цитирай
40. sowhat - така е любопитство
18.10.2009 10:46
lubopitstvo написа:
Не, веднъж отворил очи, не можеш да забравиш видяното..

и го предпочитам, пред това да вървя като зомби и заслепена и да викам - от витоша по високо нЕма!
цитирай
41. sowhat - ами аз и да искам не мога по друг начин понтис,
18.10.2009 10:47
pontis написа:
може и без пудра и фон дьо тен … достатъчно е да пишеш по своя начин, нали?

по другият начин не ми се получава.
ако не мога да пиша по своя си , ще гледам филми и ще слушам музика и ще мълча.
цитирай
42. lubopitstvo - sowhat
18.10.2009 10:57
Спомних си какво въодушевение и искреност пеех навремето " О, мое Руууусе, ти най-красивото градче в светаааа! Над тебе слънце сияй, яй, яй, Дунав бавно течееее!"
Вярвах си и бях щастлива. Жалко, че вече не си вярвам.

Понтис, в това е част от свободата ни. Но сега отивам да проготвям обяда. Ще има купешка туршия на масата :)
Желая на всички повече усмивки и поводи за тях :)
цитирай
43. sowhat - е мила ми любопитнство тогава всички пеехме и бяхме
18.10.2009 10:59
щастливи ( по свой начин)
сета не винаги .
а на теб приятен обяд :))
цитирай
44. gothic - Абе...
18.10.2009 11:04
Витоша си е верно височка, а Русе е много хубав град, така че....На хапващите - наздраве, на почиващите - приятен мързел, а на тия като мене - лека работа и без много-много напрягане. Неделя е все пак :))))
цитирай
45. pontis - sowhat,
18.10.2009 11:32
На това разчитаме, да не прекаляваш с филмите … хаха.
цитирай
46. mamas - Хей, Любопитство! Пееше се "О Ямбол, Ямбол ... и Тунджа..."
18.10.2009 11:35
lubopitstvo написа:
Спомних си какво въодушевение и искреност пеех навремето " О, мое Руууусе, ти най-красивото градче в светаааа! Над тебе слънце сияй, яй, яй, Дунав бавно течееее!"
Вярвах си и бях щастлива. Жалко, че вече не си вярвам.



Соу, съвсем против приготвянето на зимнина ли си? Да знаеш каква туршия правя!!!
Останалото от пазара, че е много трудоемко.
А ти май хвалеше едно сладко...да не съм сбъркала?

Усмихни се, Соу, въпреки всичко!

А иначе...погледнато сериозно... си ужасно права...
цитирай
47. sowhat - хм, пламене
18.10.2009 11:39
gothic написа:
Витоша си е верно височка, а Русе е много хубав град, така че....На хапващите - наздраве, на почиващите - приятен мързел, а на тия като мене - лека работа и без много-много напрягане. Неделя е все пак :))))

то пък една работа днес :)))
ей затова обичам есенните недели - дъждовни са и работа йок :))
цитирай
48. sowhat - аааа понтис недей така
18.10.2009 11:40
pontis написа:
На това разчитаме, да не прекаляваш с филмите … хаха.

знаеш ли колко готини идеи ми хрумват именно заради филмите :))
цитирай
49. pontis - lubopitstvo,
18.10.2009 11:40
… нали беше вързана в ръцете …?
цитирай
50. pontis - sowhat,
18.10.2009 11:41
Да бе, сигурно иначе само гледаш в тавана и нищо не ти хрумва …
цитирай
51. sowhat - здрасти маме
18.10.2009 11:42
mamas написа:
lubopitstvo написа:
Спомних си какво въодушевение и искреност пеех навремето " О, мое Руууусе, ти най-красивото градче в светаааа! Над тебе слънце сияй, яй, яй, Дунав бавно течееее!"
Вярвах си и бях щастлива. Жалко, че вече не си вярвам.



Соу, съвсем против приготвянето на зимнина ли си? Да знаеш каква туршия правя!!!
Останалото от пазара, че е много трудоемко.
А ти май хвалеше едно сладко...да не съм сбъркала?

Усмихни се, Соу, въпреки всичко!

А иначе...погледнато сериозно... си ужасно права...

не мрънкам против зимнината, а против тенденцията има няма нужда от нея , да залягаме над бурканите.
май мрънкам повече срещу ония , които в петък вечер палят колите за да идат в " провинцията " и се прибират с пълни багажници с туршии.
ти не ме гледай че си мрънкам, аз си се усмихвам. виж пламен какви вицове подхвърля само :))
цитирай
52. sowhat - понтис не гледам тавана
18.10.2009 11:44
pontis написа:
Да бе, сигурно иначе само гледаш в тавана и нищо не ти хрумва …

затворям се в себе си и нищо не мисля :))
цитирай
53. pontis - sowhat,
18.10.2009 11:49
... Малко ми е трудно да си го представя …
цитирай
54. sowhat - понтис
18.10.2009 11:51
pontis написа:
... Малко ми е трудно да си го представя …

реалността няма нищо общо с представите. относно представите питай цефулестефан, как една негова читателка беше възкликнала , че не той е стефан кръстев, тя си представяла по друг начин :))
цитирай
55. pontis - sowhat,
18.10.2009 11:54
Да, представите са нещо удобно, за другите и за себе си, затова искаме да си ги запазим …
цитирай
56. sowhat - понтис, аз нямам проблем с представянето си
18.10.2009 11:56
pontis написа:
Да, представите са нещо удобно, за другите и за себе си, затова искаме да си ги запазим …

:))
и мисля че си личи.
освен това ме познават достатъчно количество блогъри, за да потвърдят, че някои представи просто са ми излишни :))
цитирай
57. pontis - sowhat,
18.10.2009 12:03
Мисля, че не ме разбра, защото изобщо нямах предвид тебе, т.е. и тебе, но не в смисъл да те засегна. Наистина….само в положителен смисъл … иначе нямаше да пиша днес, тук.
цитирай
58. sowhat - :))
18.10.2009 12:10
разбирам, няма проблем
аз съм си такава подскачам от малк(о)а .
вярвам ти :)
цитирай
59. pontis - sowhat,
18.10.2009 12:11
Хубаво е, и да подскачаш. От време на време. И това го умееш. :)
цитирай
60. palisandar - Боб в гърне, шепа смарагдовозелени ...
18.10.2009 12:14
Боб в гърне, шепа смарагдовозелени люти чушки,с изкуствени бенки от копър и магданоз връз колосана покривка, коронясана с неколко недобре лъснати бронзови канделабри И дузина златисти круши в компанията на самотни, некалибровани парчета козе сирене. Тежести и противотежестите им. А петуниите си цъфтят, Соу. Напреко на октомврийската мъгла.
цитирай
61. feq - Само че,... едно уточнение: НЕ ВСИЧКИ СА...
18.10.2009 12:18
НО,... ИМА И ТАКИВА, КОИТО... (в някои крайни квартали на големите градове с мургави обитатели)

Това твое Обобщаване и Оеднаквяване направо "бие" по индивидуалността и самочувствието. Не приемам такава позиция!

Как ли ще се оправим с такова мислене...?!
цитирай
62. sowhat - фея, моето оеднаквяване и отъждествяване с ние
18.10.2009 12:34
feq написа:
НО,... ИМА И ТАКИВА, КОИТО... (в някои крайни квартали на големите градове с мургави обитатели)

Това твое Обобщаване и Оеднаквяване направо "бие" по индивидуалността и самочувствието. Не приемам такава позиция!

Как ли ще се оправим с такова мислене...?!

е заради факта , че ти аз - и вс останали правим това общество.
на мен не ми харесва пък такова общество.
пак ти казвам - и да си заровиш главата в пясъка и да кажеш , аз не съм част от това ние, с нищо няма да промениш нещата.
искаш красота?
ами създай си я .
но не се заблуждавай , че грозната картина я няма около теб.
аз съм просто едно огледало. и отразявам онова, което ми е показано.
има и други да, но колцина са те?
не мислиш ли че пошлостта преобладава?
и това , което споделям тук , са само факти - живата и гола грозна истина.
ако я премълчим тя ще изчезне ли?
от въпроси като твоя "" как ли ще се оправим с това мислене , сме на подобно дережде, да се правим че всичко ни е наред.
съжалявам, че истината не ти харесва.
но е факт
цитирай
63. sowhat - палисандрина
18.10.2009 12:36
palisandar написа:
Боб в гърне, шепа смарагдовозелени люти чушки,с изкуствени бенки от копър и магданоз връз колосана покривка, коронясана с неколко недобре лъснати бронзови канделабри И дузина златисти круши в компанията на самотни, некалибровани парчета козе сирене. Тежести и противотежестите им. А петуниите си цъфтят, Соу. Напреко на октомврийската мъгла.

моите петунии помръкнаха от задушаващата ги мъгла и тежкият оловен дъжд, изтръгваш зеленото от листата им. ценности и възприятия. кое е по силно? онова което искаме да видим или онова , което виждаме.
слепи ли сме, слепи сме , слепи ...
цитирай
64. sowhat - умея го, понтис, но
18.10.2009 12:44
pontis написа:
Хубаво е, и да подскачаш. От време на време. И това го умееш. :)

за какво ли ми е ...
цитирай
65. pontis - sowhat,
18.10.2009 12:56
Сигурно и това има своя смисъл, енергиен навярно … (малко сложно се изразих за нещо толкова просто и положително)
цитирай
66. анонимен - соу, не можеш да ги промениш,
18.10.2009 13:16
но се дразниш с право за манталитета на голяма част от хората.
Понякога ми е неудобно чак в компания или с колеги, че няма за какво да говорим. Гледала съм филм или съм прочела книга, но тях ги тресе поредното тъпо риалити. Тръгвам си от фирмените банкети, защото след определен час вият само ориенталските ритми и се раздават гюбеци. В офиса вместо смислени разговори редовно разменят рецепти за зимнини, дори и мъжете.
Трудно ми е да ги разбера, а и не искам. Доверявам се на една анонимна мисъл в случая: "Когато си прост, това продължава дълго, цял живот".
цитирай
67. sowhat - хахаха, анимо
18.10.2009 13:25
animo написа:
но се дразниш с право за манталитета на голяма част от хората.
Понякога ми е неудобно чак в компания или с колеги, че няма за какво да говорим. Гледала съм филм или съм прочела книга, но тях ги тресе поредното тъпо риалити. Тръгвам си от фирмените банкети, защото след определен час вият само ориенталските ритми и се раздават гюбеци. В офиса вместо смислени разговори редовно разменят рецепти за зимнини, дори и мъжете.
Трудно ми е да ги разбера, а и не искам. Доверявам се на една анонимна мисъл в случая: "Когато си прост, това продължава дълго, цял живот".

поздрави за тази анонимна.
ми да дразня се . дразня се дори като някой казва - ама не ме слагай в тоя калъп или мисли позитивно. все едно ако си стиснем здраво очите , всичко това ще изчезне едва ли не
цитирай
68. sowhat - всичко има своят енергиен смисъл, понтис
18.10.2009 13:26
pontis написа:
Сигурно и това има своя смисъл, енергиен навярно … (малко сложно се изразих за нещо толкова просто и положително)

дори и в момента да не го виждаме
цитирай
69. pontis - feq,
18.10.2009 13:27
Индивидуалността, потопена в посредствеността.
Самочувствието, чие? И с нищо не са виновни мургавите, за циганското в белите.
цитирай
70. flyco - !
18.10.2009 13:35
"ние сме тези, за които Андрешко е герой."
Разгеле, един да каже, че царят е гол, а то вече и nick-ове такива се появяват.
цитирай
71. sowhat - понтис няма смисъл да обясняваш
18.10.2009 13:37
pontis написа:
Индивидуалността, потопена в посредствеността.
Самочувствието, чие? И с нищо не са виновни мургавите, за циганското в белите.

за да те разбере някой трябва да има и желание да те чуе , когато липсва такова е просто безсмислено ...
цитирай
72. sowhat - обостови се флай
18.10.2009 13:39
flyco написа:
"ние сме тези, за които Андрешко е герой."
Разгеле, един да каже, че царят е гол, а то вече и nick-ове такива се появяват.

голи никове или андрешковци в ник ?
цитирай
73. pontis - sowhat,
18.10.2009 13:40
Мисля, че има кой да те чуе. Затова, напук на когото и да е, продължавай да говориш.
цитирай
74. sowhat - ще го правя
18.10.2009 13:42
pontis написа:
Мисля, че има кой да те чуе. Затова, напук на когото и да е, продължавай да говориш.

въпреки че това ще ме вкарва в категории досадна или дразнител. поне заради един двама или двайсет заради които си струва
цитирай
75. flyco - Re: 72.
18.10.2009 13:43
Срещнах тук-там nick andreshko. Явно интелигентен човек със собствено мнение, така ми се стори... и все пак, защо този nick, защото за нас Андрешко е герой вероятно.
Първото So. С вторите не общувам.
цитирай
76. pontis - sowhat,
18.10.2009 13:46
Да, струва си… А който не те харесва, т.е. това което казваш, да ходи да си пили ноктите…
цитирай
77. sowhat - ми квото е посято това се жъне флай
18.10.2009 13:50
flyco написа:
Срещнах тук-там nick andreshko. Явно интелигентен човек със собствено мнение, така ми се стори... и все пак, защо този nick, защото за нас Андрешко е герой вероятно.
Първото So. С вторите не общувам.

какво друго да кажа ?
цитирай
78. sowhat - нда, следващата ми тема вероятно ще е
18.10.2009 13:52
pontis написа:
Да, струва си… А който не те харесва, т.е. това което казваш, да ходи да си пили ноктите…

подготовка и оформление на френски маникюр. :))
отдавна съм спряла да се доказвам понтис и да ми дреме дали съм (не)удобна всекиму
цитирай
79. pontis - sowhat,
18.10.2009 13:54
Хахах. …мисля, че ще избиеш рибата и с маникюра. Който си може, си може.
цитирай
80. sowhat - ще пробваме утре
18.10.2009 13:57
pontis написа:
Хахах. …мисля, че ще избиеш рибата и с маникюра. Който си може, си може.

или в други ден, и ще видим резултата :))
цитирай
81. pontis - sowhat,
18.10.2009 14:03
Да, хубаво е, че възнамеряваш да зарадваш и по-широката аудитория.
цитирай
82. flyco - Re: 77.
18.10.2009 14:03
За разлика от обобщената представа тук въобще не става въпрос за реколти, а за ежедневно противостоене на границата. Или си от едната или от другата страна, с всяко решение и постъпка, с всеки пример за децата си и за другите, които те харесват и за тези, които не те харесват. За безразличните няма граница, те са в друго време, по точно в безвремие. Винаги когато пишеш нещо So ясно заставаш само от едната страна на границата. Това оказва влияние на поне един от всички нас, които те четем. В момента, когато този човек реши да изяви собствена позиция по някакъв проблем, част от тази позиция е и твоето кредо. Влиянието е двупосочно и тук е разликата между това, което се случва и "посято-пожънатото". Днес всички могат да сеят, но да подобриш реколтата - това е трудна задача... и много отговорна, нали?
цитирай
83. feq - И защо като сте умна, драга ми "Какво от това", не приемате чуждото мнение... Като e БЕЗсмислено защо продължавате да пишете... ?!
18.10.2009 14:07
sowhat написа:
pontis написа:
Индивидуалността, потопена в посредствеността.
Самочувствието, чие? И с нищо не са виновни мургавите, за циганското в белите.

за да те разбере някой трябва да има и желание да те чуе , когато липсва такова е просто безсмислено ...


Като си се убедила, че е БЕЗсмислено, защо си го написала? Възпитателно ли ще подейства на едно 14 - 15 годишно дете, например? Има и много такива читатели, не е маловажно...
Като не приемаш друго мнение, защо предизвикваш?

Аз имам самочувствие - че съм българка и живея в България. Не е Фалш и не гоня рейтинг! Който ме е чел знае мнението ми по въпросите.
Интелекта - въпрос на гледна точка!
Не е сладникав позитивизъм и напудрено самочувствие.
Така възпитавам и децата - моето дете и моите ученици.

Ако търсим вината на всяка цена в нещо или някой, първо трябва да я потърсим в себе си.
Да приеме човек и другото мнение също е проява на смелост...
Грозотата е толкова Очевадна в ежедневието ни, че когато човек срещне нещо истинско, добро, разбиране, е готов веднага да отрече позитивните неща.
По-лесно е някак си...
И по удобно - да се слеем в тълпата и да отричаме тотално всичко...
Спирам с коментарите тук.
Който разбрал, разбрал... който не е - да е!!!
Въпрос на гледна точка ;)))

(Р.S. Умните хора пишат и с главни букви, спазват и правилата за писане!!!
Учителка съм и няма как това да не ме дразни.
Съжалявам, че аз се осмелих да ти го кажа... Добронамерено е!
Сори!)
цитирай
84. sowhat - така е флай, напълно си прав
18.10.2009 14:10
flyco написа:
За разлика от обобщената представа тук въобще не става въпрос за реколти, а за ежедневно противостоене на границата. Или си от едната или от другата страна, с всяко решение и постъпка, с всеки пример за децата си и за другите, които те харесват и за тези, които не те харесват. За безразличните няма граница, те са в друго време, по точно в безвремие. Винаги когато пишеш нещо So ясно заставаш само от едната страна на границата. Това оказва влияние на поне един от всички нас, които те четем. В момента, когато този човек реши да изяви собствена позиция по някакъв проблем, част от тази позиция е и твоето кредо. Влиянието е двупосочно и тук е разликата между това, което се случва и "посято-пожънатото". Днес всички могат да сеят, но да подобриш реколтата - това е трудна задача... и много отговорна, нали?

само че границата е невидимо невзрачна. и да вероятно оказвам влияние - дали пряко или косвено, зависи от нагласата на четящият . не ми харесва онова за позицията в момента на изявяването. ти можеш да ме четеш и да не си от моята страна на границата. или да си на моята , но да не чуваш истината на онова което казвам и оттук и разминаването.
влиянието е трудно двупосочно, по скоро разговора е такъв, но веднъж изправила се и заявила ясна конкретна и точна позиция, едва ли ще я променя, заради чуждо мнение, колкото и важно и да ми е то, освен ако отсрешната страна не ме убеди, че греша.
но в случаите , когато се съмнявам в позицията си , просто не обявявам на всеослушание.
така че такава публична двупосочност е доста труднослучваща се .
и да отговорно е , но това няма какво да го коментираме , говорили сме го
цитирай
85. pontis - feq,
18.10.2009 14:15
Добре. Българка си. Няма нищо лошо. Но и Райна Княгиня да си, пак няма да успееш, сама, защото си капка в морето, т.е. в блатото. Ти възпитаваш децата в едно, но те се облъчват и от много други места, ежедневно. А освен това, мисля, че колкото по-рано децата разберат къде са попаднали, толкова по-добре. За да не губят ценно време.
цитирай
86. sowhat - ми като съм умна съм умна драга ми фея
18.10.2009 14:20
feq написа:
sowhat написа:
pontis написа:
Индивидуалността, потопена в посредствеността.
Самочувствието, чие? И с нищо не са виновни мургавите, за циганското в белите.

за да те разбере някой трябва да има и желание да те чуе , когато липсва такова е просто безсмислено ...


Като си се убедила, че е БЕЗсмислено, защо си го написала?
Като не приемаш друго мнение, защо предизвикваш?

Аз имам самочувствие, че съм българка и живея в България. Не е Фалш и не гоня рейтинг! Който ме е чел знае мнението ми по въпросите.
Не е сладникав позитивизъм и напудрено самочувствие.
Така възпитавам и децата - моето и вашите.

Ако търсим вината на всяка цена в нещо или някой, първо трябва да я потърсим в себе си.
Да приеме човек и другото мнение също е проява на смелост...
Грозотата е толкова очевадна в ежедневието ни, че когато човек срещне нещо истинско, добро, разбиране, е готов веднага да я отрече.
По-лесно е някак си...
И по удобно - да се слеем в тълпата и да отричаме тотално всичко...
Спирам с коментарите тук.
Който разбрал, разбрал... който не е - да е!!!

това е факт, който не зависи от вас.
нито от русата ми коса.
написала съм го , защото Го мисля. и защото и други хора го мислят.
както виждате , изслушах ви. това не променя факта, че не съм съгласна с вас.
или вие с мен.
моите деца вие не сте ги възпитавала, прощавайте , те все още си имат жива майка.
и са тук в българия , но и те не са слепи, за да не виждат миязмите на това общество.
второ - в целият пост говоря от името на ""нас - тоест гледам на себе си като част от обществото и търся вината във всеки от нас, а не в сульо пульо и мургавите събратя , както тук вие се опитахте да им прехвърлите изцяло вината.
никога не съм имала нещо против достоен опонент когато срещна такъв, но вие не боравите с факти , а с някакви пудри за сливане на обществото и т.н.
приятен ден, всяко едно следващо мое мнение отправено към вас, ще е загуба на енергия и безсмислено.

цитирай
87. анонимен - sowhat
18.10.2009 15:35
харесваш ли "Секса и града" ?
цитирай
88. palisandar - Нещо дребно, нещо за подминаване, нищо за гъделичкане на небцето
18.10.2009 15:41
Току срещу площада, опиращ на юг до бившия Тримонциум, от запад подпрян със зелената шапка на градина, странно наречена градска, коронясан, защо пък не, със сградата на местната поща, курдисани в успоредна условна "временни преместваеми" за вечните алъш-веришни виртуози. Е, да, какво толкова ! Твърде слободно като инциатива, даже. И мащабно,прочее. Навременно, необходимо и пре-достойно, също. Ама разбира се, какво по достолепно от подобно хълцукане в съседство с римски стени, бележещи циливизационно ниво ?! Така де, вървят си ръка за крак. Манталитети разни и мажоритарно диктатно несулоподобни. Не е до слепота, Соу, чини ми се. До личностен пълнеж е. И до чело. Под капата.
цитирай
89. sowhat - биби
18.10.2009 15:48
bbbb написа:
харесваш ли "Секса и града" ?

предпочитам кашмирената мафия. :)
цитирай
90. sowhat - върна ме в първи курс, палисандрина скъпа
18.10.2009 15:50
palisandar написа:
Току срещу площада, опиращ на юг до бившия Тримонциум, от запад подпрян със зелената шапка на градина, странно наречена градска, коронясан, защо пък не, със сградата на местната поща, курдисани в успоредна условна "временни преместваеми" за вечните алъш-веришни виртуози. Е, да, какво толкова ! Твърде слободно като инциатива, даже. И мащабно,прочее. Навременно, необходимо и пре-достойно, също. Ама разбира се, какво по достолепно от подобно хълцукане в съседство с римски стени, бележещи циливизационно ниво ?! Така де, вървят си ръка за крак. Манталитети разни и мажоритарно диктатно несулоподобни. Не е до слепота, Соу, чини ми се. До личностен пълнеж е. И до чело. Под капата.

докато се дивях на фонтаните в тая градина или си клатех краката под мраморно стъпало и набуко ...
тъжно ми е да го призная , но си права ...
цитирай
91. sestra - Тук са се развихрили спорове...
18.10.2009 16:02
нямах сили да ги проследя,простете,но Соу,много ми хареса нещо казано от теб за "напудрянето"... Точно това е въпросният манталитет.Всички си имаме своя,но има едно много мощно стадно чувство в българското общество,което е своеобразен компромисен вариант на гражданска позиция.То винаги услужливо предлага удобно обяснение на действителността в зависимост от последните "тенденции". Стадността няма принципи,тя върви след силните на деня... Това си е част от порочността,не от манталитета.
цитирай
92. elpidaa - генът трудно се променя. дори и и...
18.10.2009 16:04
генът трудно се променя. дори и изселването не помага. палисандар е права. отвътре, там е. но за съжаление за българина фасадата е по-важна.
цитирай
93. sowhat - има една песен страхотна на ахат сестро
18.10.2009 16:14
sestra написа:
нямах сили да ги проследя,простете,но Соу,много ми хареса нещо казано от теб за "напудрянето"... Точно това е въпросният манталитет.Всички си имаме своя,но има едно много мощно стадно чувство в българското общество,което е своеобразен компромисен вариант на гражданска позиция.То винаги услужливо предлага удобно обяснение на действителността в зависимост от последните "тенденции". Стадността няма принципи,тя върви след силните на деня... Това си е част от порочността,не от манталитета.

черпя те с нея.
тя ще обясни всичко
http://www.youtube.com/watch?v=D4mw5i668FM
цитирай
94. sowhat - и ни си права ел пи
18.10.2009 16:16
elpidaa написа:
генът трудно се променя. дори и изселването не помага. палисандар е права. отвътре, там е. но за съжаление за българина фасадата е по-важна.

ти знаеш отстрани най добре как стоят нещата в действителност и за какво разминаване става дума
цитирай
95. elpidaa - да. знам. и ме боли. . . все още. въ...
18.10.2009 16:26
да. знам. и ме боли...все още. въпреки, че го превъзмогнах (някак си). а и не ми пука (през по-голямата част от времето), само че е неприятно да те е срам.
иначе ген е равно на манталитет за мен.
а фасадата...това е точно боклука изсипан на следващият ден, разбираш ме соу.
(по тази тема...принципно се въздържам да комнетирам.)
цитирай
96. sowhat - разбирам те дарлинг
18.10.2009 16:34
разбирам и защо не ти се коментира. защото има много неща от които да ни е срам ( най малкото е боклука)
цитирай
97. geranul - абсолютно си прав, но ще ти кажа и още ...
18.10.2009 17:25
sowhat написа:
абсолютно си прав, но ще ти кажа и още нещо
в Гърция има правила , ред и закони. и се спазват. не спазваш - глобяват те. и се учиш.
от Гърция винаги ще имам усещането за безумна чистота и за цветето насадено над кофата за боклук.
тук такова нещо не съм срещала ...


sowhat, явно днес ти е много лош ден, след като сложи и Гърция пред нас по законност и ред. Добре е човек, да е критичен към себе си и обществото, но това твоето си е чист мазохизъм. Да и на мен Гърция ми е любима държава - имам много приятели гърци, често им ходя на гости - приятно ми е и се чуствам като у дома си... Но истината е, че като минеш Промахон и чувството за държавност се заменя с пълен хаос - маркировки на пътя, табели и знаци, градоустройство, транспортна схема, пътни възли, водоснабдяване, електрификация, канализация и още много други неща в Гърция са на десетки години след нас. Та те още използват дървени електрически стълбове!
Това, което не ни достига на нас, българите, е чувството за обективност - както е казал поета ние силно любим и мразим - това дет любим е на пиедестал, това дет мразим е долу в калта.
И понеже любим и мразим различни неща, хабим енергия в безмислени противоборства, вместо да се обичаме един друг, да приемаме различията си и да си подредим държавата. Явно "Криворазбраната цивилизация" на Добри Войников не е любимо четиво на българина и той отново и отново се прахласва по чуждото в едно комично и уродливо ниво на неразбиране естеството на нещата. Плюете чалгата, ок! А някой направил ли си е труда да схване смисъла на рока, поп музиката или класическата музика, да оцени моралните и религиозните послания на тази "модерна" и "правилна" музика? Ако съдя по моите познати - само малцина си дават сметка какво и защо слушат. И това е само началото... На където и да поглена пълно с дезертьори и мърморковци - това не било наред, тоя бил селянин... Да не би в чужбина да размитат за нас и да сме им спасителна надежда?..
В края на краищата, ако искаме да чуем истината, трябва сами да я кажем, ако искаме една работа да бъде свършена- трябва сами да я свършим, ако искаме държавата да ние подредена, първом своя живот трябва да подредим. Инак оправдания дал господ, те са като г*за, всеки си го има!
цитирай
98. sowhat - геранул чела съм доста добре " криворазбраната...
18.10.2009 18:23
и госпожа министершата съм чела. и ст.ц.даскалов ако става дума за четене. идея си нямаш колко съм чела . и сега хайде холан, за дървените стълбове ли да се хванем. за пътищата? ами мини юндола един път с колата си. ако ти остане права джанта -аз черпя.
за водоснабдяване - че те имат капково поливане, ти освен лозята на карнобанското да си видял на друго място в бг капково напояване?
щото аз не съм.
и нека да не спорим, защото съм готова във всеки един момент да извадя и кача снимки и да докажа това което говоря.
та не се прехласвам по чуждото. но прави впечатление и няма как да не ни прави. защото с очите съм си виждала как хора събиращи отпадъка си в торбичка през гърция , веднага на илинден го хвърлят по пътя.
манталитет ли е това, култура ли е или е възпитание?
и хайде да не си говорим за дезертьори , защото хората които имигрираха навън, хранят семействата си тука.
и никак не им е сладък бежанският хляб.
а за да свършим една работа като хората, трябва да запретнем ръкави и да я свършим сами, а не да се правим на ощипани моми и да питаме - въх ми ся кой ми открадна китката.
открадна я оня , комуто я дадохме .
цитирай
99. inakrein - Сериозно ме замисли. Аристокра...
18.10.2009 19:14
Сериозно ме замисли. Аристократите са ги признавали за такива след няколко поколения. Вероятно процедувата по отпростяването, за съжаление, ще отнеме повече.
Поздравявам те за постинга!
цитирай
100. geranul - и госпожа министершата съм чела. и ...
18.10.2009 19:33
sowhat написа:
и госпожа министершата съм чела. и ст.ц.даскалов ако става дума за четене. идея си нямаш колко съм чела ....


Напротив, идея си имам, но пробелмът е какво си разбрала от прочетеното. Изобщо няма да се спирам на неточностите и откровеното изопачавене на написаното от мен в цитирания пост. Само ще те попитам - като ги вия тия с торбичките на Илинден обадили се в кметството да им съставят акт по твои сведетелски показания? Сигурен съм, че не си се обадила щото считаш,че това не е твоя работа. Попитай се обаче, как би постъпил на твое място един британец или германец, пък после раздавай правосъдие. А това с капковото напояване направо ме развесели - да бе прочела малко повече ли, какво ли? И следващият път като снимаш поливните системи в Гърция, виж какво пише на тръбите и помпите - с учудване ще видиш, че 90% от тях са изкупени при ликвидацията на нашите ТКЗС-та.
цитирай
101. sowhat - ми чудесно щом са изкупети от нашите текезекета.
18.10.2009 19:49
значи с нашия 20 век гърците влезна в 21 я , а ние си останахме някъде там. около 1984 може би. защото като си продадохме квото имахме за да го ограбим и да си разградим двора, кво постигнахме?
въобще да не говорим за празните ниви и предпочитанията на петричани и санданчани, към садене на трева , а не на домати. ти пуста нива в гърция видя ли ? защото аз не съм видяла такова нещо ни в гърция ни в турция. но тука си го има. щото сме продали капковото. и някой баш си е купил мерцедес. или беемве. все едно.
да германеца би се обадил, и австриеца също, но аз не се. бога ми и ти ако си се обадил някога , при все че бас ловя ти се е случило.
и накрая ще ти повторя пак ако нещо не си ме доразбрал, щото и ти ме четеш като дявол евангелие - не предпочитам гърция пред българия, но ми е тъжно че сме такива келеши и лекета, та доразрушаваме и малкото , което имаме.
и като казвам вещо пак ще ти потретя - имам снимки , за да докажа това , което говоря .
а ти?
цитирай
102. geranul - Сериозно ме замисли. Аристокра...
18.10.2009 19:50
inakrein написа:
Сериозно ме замисли. Аристократите са ги признавали за такива след няколко поколения. Вероятно процедувата по отпростяването, за съжаление, ще отнеме повече.
Поздравявам те за постинга!


Това си е пълна легенда! В късната античност и средновековието аристократ се е ставало по два начина - по наследство (т. нар. политическа аристокрация) и по заслуги (т. нар. военна аристокрация). Никой никога не е чакал поколения за да бъде признат за аристократ. Примери за военна аристокрация са Гай Юлий Цезар, Наполеон, рода на Чърчил и много други.
цитирай
103. sowhat - май е така ина.
18.10.2009 19:50
inakrein написа:
Сериозно ме замисли. Аристократите са ги признавали за такива след няколко поколения. Вероятно процедувата по отпростяването, за съжаление, ще отнеме повече.
Поздравявам те за постинга!

поздрави! и благодаря
цитирай
104. breeze - Браво
18.10.2009 19:58
ние сме и тези
които бездействаме...
цитирай
105. geranul - ние сме и тези които бездейств...
18.10.2009 20:05
breeze написа:
ние сме и тези
които бездействаме...


е това е най- тъжната част от цялата действителност.
цитирай
106. sestra - Соу,
18.10.2009 20:14
благодаря,обичам песента. :)
цитирай
107. liulina - Тъжно
18.10.2009 23:40
но факт
цитирай
108. libola - Всички изброени по-горе неща съм ги ...
19.10.2009 00:05
Всички изброени по-горе неща съм ги чувала от всеки българин, който твърди, че "той не е от тях", ама наистина от всеки и вече звучи доста блудкаво, изтъркано и жалко... Ами променете нещо около себе си, хора, стига само сме се оплаквали и тюхкали!!!!
цитирай
109. bapha - традициите, навикът, стремежа
19.10.2009 08:10

Дали тюхкането се развива с времето или е неследствена черта?
"У нас е така"- нъл знайш
Това да научиш децата си да уцелват кофата като хвърлят опаковката на дъвката не е умение, трудното е да разбират защо го правят.
Градът ми беше мръсен когато имаше кофи за боклук, сега е значително по-чист, а кошчетата са по-нарядко. Сега се случва даже и да видим продавачка в добро настроение. Случва се служител на държавна работа да си върши съвестно работата, случва се и плажа след къмпингуване да е изчистен. Случва се хора отново да помагат на баби с покупки (въпреки че все по-рядко виждаме баби с покупки). Случва се да спрат до мен и развалената ми кола и да ми предложат помощ. Всичко това са малки крачки в правилната посока. Правилна за мен.
Радоста е в малките неща. Не е в подарения букет, а в жеста или аромата, който той носи. Усмивката, която идва с малката победа, е безценна. А другото са следващите крачки. Пътят си е наш.
Зимнината за много е единствената гаранция за утре-то. За много други (включително и за моите родители) е усещане за полезност, което никога няма да им отнема и от което няма да ги лиша.
Поздрави и дано поста ти не е само тюхкане
цитирай
110. copycat - ----
19.10.2009 13:16
Сноу, хихихи от всички тука, май само аз мога да кажа с чисто сърце "не съм от тях". :-D Моите наблюдения са, че българите непрекъснато се опитват да правят неща, които не могат, за да изглеждат "по-така". Понеже губят ужасно много време, енергия и воля в това начинание, не успяват да направят дори това, което могат. Може би малко по-трезва самооценка няма да им дойде зле, иначе не сте зло племе. :-) Нито сте нито първите, нито сте последните открили поп-фолка , не е нещо определящо.
цитирай
111. sowhat - уморена съм котьо
19.10.2009 13:28
уморена да смърт да посочвам демоните във ветрените мелници. с чисто сърце го казвам. в крайна сметка и тая нощ ще завърши някъде с туршия и ракийка.
благодаря на всички които писаха бапха, , либула , деси, сестра и геранул.

keep u self
цитирай
112. copycat - ---
19.10.2009 13:31
и аз искам!!!!!
цитирай
113. sowhat - е аз искамнови снимки на краскотето
19.10.2009 13:39
има ли ?
цитирай
114. copycat - ----
19.10.2009 14:03
очевидно няма да дочакаш темата - ето ти линка:

http://www.facebook.com/album.php?aid=34651&id=1041594561&l=2907eebee4
цитирай
115. sowhat - so cute
19.10.2009 14:12
така е :))
чудесен биберон ( на теб не ти отива шма прощаваш )
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6314068
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930