Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
22.04.2009 08:55 -
да си отгледаш враг
в световната история не съм чувала теория за това да обичаш врага си .
само библията, която ни учи на християнско милосърдие и ни съветва да подложим след шамара по едната буза и другата.
чувала съм и максимата - да спиш с врага си, което общо взето се случва някъде между 7 и 17 тата година на общото съжителство ,а понякога и по рано .
общо взето за враговете казват да не се страхуваме от тях , защото знаем, какво да очакваме .
за враговете мога да говоря с часове .
те са чудовищата, които тровят съня и дните ни и които все пак сами създаваме .
би било лесно да си представим света без врагове -вероятно това ще е картината на райският Едем ,преди ябълката .
враг, както казва тълковният речник (синоним - противник) е човек или група от хора, които имат противоположни, несъвместими виждания и интереси по дадени въпроси. Разликите във вижданията пораждат често кофликт.
Враговете могат да бъдат идейни, религиозни, или военни. а когато съществува особена непримиримост между две групировки, се използва израза смъртен враг.
враговете ли избират нас или сами си ги избираме ?
ако вижданията ни са съвместими с всички ,тогава бихме съществували на ниво зелена еуглена или чехълче .
различността общо взето води до естествен подбор и съответно до еволюция.
ние самите избираме враговете си -хората, с които имаме различни виждания, различна нагласа и различни ценностни системи и идеологии.
ние отглеждаме враговете си , предизвикваме ги и ги провокираме , със стремежа си да сме уникални и различни.
враговете ни имат различни лица - врагът може да е пушенето , целулита или съседите от апартамента вляво .
враг може да е колежката, която е определено по слаба ,по умна или по красива , враг може да е малоумника, който винаги заема мястото ти на паркинга .
враг най често на себе си сме ние самите .
твърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.
и накрая нека не забравяме максимата :
език мой -враг мой.
както и факта ,че сами отглеждаме враговете си .
най- вече тия в главите си :)
Оскар Уайлд е казал:
Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това.
само библията, която ни учи на християнско милосърдие и ни съветва да подложим след шамара по едната буза и другата.
чувала съм и максимата - да спиш с врага си, което общо взето се случва някъде между 7 и 17 тата година на общото съжителство ,а понякога и по рано .
общо взето за враговете казват да не се страхуваме от тях , защото знаем, какво да очакваме .
за враговете мога да говоря с часове .
те са чудовищата, които тровят съня и дните ни и които все пак сами създаваме .
би било лесно да си представим света без врагове -вероятно това ще е картината на райският Едем ,преди ябълката .
враг, както казва тълковният речник (синоним - противник) е човек или група от хора, които имат противоположни, несъвместими виждания и интереси по дадени въпроси. Разликите във вижданията пораждат често кофликт.
Враговете могат да бъдат идейни, религиозни, или военни. а когато съществува особена непримиримост между две групировки, се използва израза смъртен враг.
враговете ли избират нас или сами си ги избираме ?
ако вижданията ни са съвместими с всички ,тогава бихме съществували на ниво зелена еуглена или чехълче .
различността общо взето води до естествен подбор и съответно до еволюция.
ние самите избираме враговете си -хората, с които имаме различни виждания, различна нагласа и различни ценностни системи и идеологии.
ние отглеждаме враговете си , предизвикваме ги и ги провокираме , със стремежа си да сме уникални и различни.
враговете ни имат различни лица - врагът може да е пушенето , целулита или съседите от апартамента вляво .
враг може да е колежката, която е определено по слаба ,по умна или по красива , враг може да е малоумника, който винаги заема мястото ти на паркинга .
враг най често на себе си сме ние самите .
твърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.
и накрая нека не забравяме максимата :
език мой -враг мой.
както и факта ,че сами отглеждаме враговете си .
най- вече тия в главите си :)
Оскар Уайлд е казал:
Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това.
Нямам нужда да си отглеждам врагове, те сами ме намират.
цитирай
2.
анонимен -
хаха
22.04.2009 09:01
22.04.2009 09:01
какво значи враг со?
Враг ли е този, който ти пише обидни коментари в блогбеге? Или приятел/ката, която те е предала?
Враг е много силна дума.
цитирайВраг ли е този, който ти пише обидни коментари в блогбеге? Или приятел/ката, която те е предала?
Враг е много силна дума.
дала съм тълкуването на думата, за да няма недоразумения :))
никъде не визирам блога, нито обидните коментари, посочила съм някакви примерни тълкувания и всеки сам си избира врага :) както виждаш на мен анонимните и обидните не ми пречат:)
цитирайникъде не визирам блога, нито обидните коментари, посочила съм някакви примерни тълкувания и всеки сам си избира врага :) както виждаш на мен анонимните и обидните не ми пречат:)
обективно погледнато сигурно имам, но съм твърде индигова, за да ме интересуват такива подробности от пейзажа.
като се наложи, влизам в битка, приключвам и после забравям. :)
цитирайкато се наложи, влизам в битка, приключвам и после забравям. :)
а сигурен ли си?
цитирайаз пък си мислех за
език мой -враг мой ( ти не си ли съгласна?:))
цитирайезик мой -враг мой ( ти не си ли съгласна?:))
7.
анонимен -
со
22.04.2009 09:08
22.04.2009 09:08
не можеш да очакваш от мен да прочета толкова дълъг постинг.
цитирайочаквам го пък
цитирайайде бе, който иска да ни слуша!
а който недоразбира да си гледа работата.
ние все пак сме съвършени, не мислиш ли? :))))
цитирайа който недоразбира да си гледа работата.
ние все пак сме съвършени, не мислиш ли? :))))
сигурна съм.
но все пак смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))
(когато се вторачим в себе си и е трудно да го видим )
цитирайно все пак смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))
(когато се вторачим в себе си и е трудно да го видим )
11.
анонимен -
а пък
22.04.2009 09:13
22.04.2009 09:13
сънфлауър има нов голям телевизор.
цитирайси си забранил коментарите. не е честно!
цитирайураааа!!! :))))
цитирай
14.
allbi -
ето това е :)
22.04.2009 09:17
22.04.2009 09:17
Оскар Уайлд е казал:
"Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това. "
Направо ги смазва :))
Виж по-трудничко ми е с целулита но всичко е
под контрол :))
Обаче със самата себе си не мога да се оправя;)
стихийна работа :)
цитирай"Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това. "
Направо ги смазва :))
Виж по-трудничко ми е с целулита но всичко е
под контрол :))
Обаче със самата себе си не мога да се оправя;)
стихийна работа :)
ама ще се напляскам някой ден и ще се отуча най-накрая :)))
/важно е да си имаме вяра, че всичко може да се поправи :)/
цитирай/важно е да си имаме вяра, че всичко може да се поправи :)/
тая работа със себе си се оправя само с любов. вероятно утре ще напиша пост за любовта, така ми блика отвътре :))
цитирайне сме съвършени , но се стремим към това ( преборвайки враговете в главите )
цитирайи аз го :))) брой ме и мен
цитирайИнакомислие на противник предпочитано пред механично- утвърдителното кимане на съратник, попоглеждащ през прозореца.
цитирайсигурност е по добрият избор :)
цитирай"...както и факта ,че сами отглеждаме враговете си .
най- вече тия в главите си :)"
Съгласна! Дано само и с приятелите да е така, че иначе лошо... Мнооого лошо
цитирайнай- вече тия в главите си :)"
Съгласна! Дано само и с приятелите да е така, че иначе лошо... Мнооого лошо
и създаваме, а приятелите си ги избираме :)
цитирайУсмихнат ден, Ем!
Понякога, ей така, за разнообразие ми се иска да опонирам, но не намирам нищичко, дето да не го мисля и аз :)
"Врагът си, пък, ти сам създаваш
със свойта чест и свойта слава.
Приятелят и тях прощава,
той даже завист не познава" Венета Мандева
Ще е твърде пресилено да кажа, че имам за враг себе си, може би понякога, твърде понякога :)
цитирайПонякога, ей така, за разнообразие ми се иска да опонирам, но не намирам нищичко, дето да не го мисля и аз :)
"Врагът си, пък, ти сам създаваш
със свойта чест и свойта слава.
Приятелят и тях прощава,
той даже завист не познава" Венета Мандева
Ще е твърде пресилено да кажа, че имам за враг себе си, може би понякога, твърде понякога :)
24.
анонимен -
Като ви чета. . . и си мисля, че бло...
22.04.2009 10:13
22.04.2009 10:13
Като ви чета... и си мисля, че блогърите са едни от най-големите комплексари и егоисти.
Тресе ви егото като земетръс Италия..
цитирайТресе ви егото като земетръс Италия..
ВъпросТ на гледна точка. То и приятелството го създаваш, отглеждаш, требе се грижиш за него и чат-пат да го поливаш... С водка например:) "Враговете" и "приятелите" са две страни на едно и също единство и съществуването им е взаимозависимо... Или не е... Не знам. Не мога мисля адекватно толкоз рано...
цитирайами аз визирам себе си , и като се познавам добре мога лесно да отсека кой ми е най големия враг :)
цитирайщо проблем ли ти образуваме? :)
блог - личен дневник, ако не те вълнува личният ни (живот, мнение, въжделения и мисли) чий го дириш тъдява?
цитирайблог - личен дневник, ако не те вълнува личният ни (живот, мнение, въжделения и мисли) чий го дириш тъдява?
даже си мислех , колко лесно е да превърнеш приятелят във враг и врага в приятел :)
понякога и една бутилка водка стига
цитирайпонякога и една бутилка водка стига
обожавам старият (вечно млад) пич Оскар...
И тъй като сме на признания ... аз в последните 1-2 десетилетия усещам, че даже да имам афинитет някой да ми е враг, гледам да не го мисля, пускам го по допирателната, избутвам го от себе си (съзнанието де) и ... живея по-леко и спокойно със без врагове ;) От нас си зависи. Няколко пъти като си наложиш да не мислиш за еди кой си, като си наложиш да не му отговаряш и да не комуникираш, да не го обсъждаш с когото и да е - той/тя избледнява и изчезва :) Може би това е и вид прошка - във всеки случай - резултатът е същия :)
цитирайИ тъй като сме на признания ... аз в последните 1-2 десетилетия усещам, че даже да имам афинитет някой да ми е враг, гледам да не го мисля, пускам го по допирателната, избутвам го от себе си (съзнанието де) и ... живея по-леко и спокойно със без врагове ;) От нас си зависи. Няколко пъти като си наложиш да не мислиш за еди кой си, като си наложиш да не му отговаряш и да не комуникираш, да не го обсъждаш с когото и да е - той/тя избледнява и изчезва :) Може би това е и вид прошка - във всеки случай - резултатът е същия :)
начин на мислене любо.
за мен тия хора са мъртви, не ги забелязвам, не ги дишам, те са извън пространството ми и реалността ми.
да мислиш за врага си е като да храниш омразата и образа му - колкото повече го правиш - толкова по страшно изглежда.
не съм сигурна за прошката, но каквото е - такова :)
цитирайза мен тия хора са мъртви, не ги забелязвам, не ги дишам, те са извън пространството ми и реалността ми.
да мислиш за врага си е като да храниш омразата и образа му - колкото повече го правиш - толкова по страшно изглежда.
не съм сигурна за прошката, но каквото е - такова :)
ще цитирам батко арни, губернатора на калифорния, от един негов стар филм:
- what is your dream in life?
- to crush my enemies,
see them driven before me,
and hear the lamentations of their women!
цитирай- what is your dream in life?
- to crush my enemies,
see them driven before me,
and hear the lamentations of their women!
враговете им ще ги познаете ...
:)
перефразирам библията стоун, тя няма много общо с терминатора :)
цитирай:)
перефразирам библията стоун, тя няма много общо с терминатора :)
По подразбиране враговете ни изглеждат равностойни и съответно предизвикателството да се преборим с тях изглежда реалистично. Какво можем да направим, когато установим несъответствие с първоначалната ни преценка? Примирение или саморазбиване на глава? До кога ще продължат опитите след като на пръв поглед победата е невъзможна? Смисъла, егото, самоувереността, късмета, ината, самосъхранението ... и колко още неща ни карат да опитваме или да спрем.
Какво е враг? Не споделям напълно определенията, които си дала. Противник не е синоним на враг. Врагът е злонамерен, противникът - не. Противникът играе по правилата, врагът не. От противника не можеш да очакваш всичко, а от врага можеш. Противникът може да те изненада, но врагът може да те изненадва постоянно. Врагът е ирационален!
цитирайКакво е враг? Не споделям напълно определенията, които си дала. Противник не е синоним на враг. Врагът е злонамерен, противникът - не. Противникът играе по правилата, врагът не. От противника не можеш да очакваш всичко, а от врага можеш. Противникът може да те изненада, но врагът може да те изненадва постоянно. Врагът е ирационален!
нали има една поговорка - каквото човек сам си направи, никой друг не може...
та в този ред на мисли...най-големият ми враг е този, който създавам от себе си
цитирайта в този ред на мисли...най-големият ми враг е този, който създавам от себе си
тълковен речник, не мое :)
а ако враг няма , а е само в главата ти?
кво правим?
пак ли е злонамерен?
цитирайа ако враг няма , а е само в главата ти?
кво правим?
пак ли е злонамерен?
"да мислиш за врага си е като да храниш омразата и образа му - колкото повече го правиш - толкова по страшно изглежда" винаги се сещам за онази притча (води се индианска) за това, че в човек живеят 2 вълка... (скоро я имаше в сайта на иванита) ...
Много хубав израз, обаче ще си открадна от теб, соу - "тези хора не ги дишам" ;) Да знаеш и ако ме съдиш - ще се моташ дълго по залите съдебни ;))). Мотаме ;)
цитирайМного хубав израз, обаче ще си открадна от теб, соу - "тези хора не ги дишам" ;) Да знаеш и ако ме съдиш - ще се моташ дълго по залите съдебни ;))). Мотаме ;)
"Врагът" в главата ми се нарича страх. Аз го познавам и се оправям с него без да занимавам някой друг. Кавичките не са случайни. Враг - това е друга категория, не става въпрос за нищо въображаемо.
цитирайподарявам ти го, срещу евентуален ( някога ) букет нарциси :)))
цитирайбени :)
цитирайстрахът не ни е враг. :)
хм
цитирайхм
е един от основните ни врагове.Страхът, както може да ни предпази, така може и да ни подтикне в грешна посока, да спре полета ни, да ни превърне в нещо друго
цитирай
42.
анонимен -
за врага като функция на интереса
22.04.2009 11:30
22.04.2009 11:30
имаш интереси имаш врагове нямаш интереси нямаш врагове.
цитирай""
твърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.
:)
цитирайтвърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.
:)
тоест не е напълно вярно.
съвсем обикновени хора без претенции и без интереси в определени области също имат врагове.
цитирайсъвсем обикновени хора без претенции и без интереси в определени области също имат врагове.
Да, не ни е враг.
Тук няма да се съглася с бени.
Веднъж слушах по радио "Хоризонт" интервю с преводач, която посочи думата "бенефициент" като пример за това как основният смисъл на едно понятие се заменя с друг, който поради честата употреба придобива гражданственост. Та тя каза, че бенефициент означава, този който дава привилегия или право, а не този който я/го получава, както се разбира у нас. В този ред на мисли искам да кажа, че тук може да възникне спор на основата на различни определения на понятието "враг".
цитирайТук няма да се съглася с бени.
Веднъж слушах по радио "Хоризонт" интервю с преводач, която посочи думата "бенефициент" като пример за това как основният смисъл на едно понятие се заменя с друг, който поради честата употреба придобива гражданственост. Та тя каза, че бенефициент означава, този който дава привилегия или право, а не този който я/го получава, както се разбира у нас. В този ред на мисли искам да кажа, че тук може да възникне спор на основата на различни определения на понятието "враг".
46.
анонимен -
би ли посочила
22.04.2009 11:54
22.04.2009 11:54
конкретен пример за такива обикновени хора и техните врагове
цитирайзащото в случая се опитваш да ме манипулираш да говоря с факти, но
стрина пена от долно уйно също има врагове, въпреки че интереса й е заключен в доматето на двора и козичката в обора.
цитирайстрина пена от долно уйно също има врагове, въпреки че интереса й е заключен в доматето на двора и козичката в обора.
http://bambola.blog.bg/viewpost.php?id=325583
прочети я и ела пак да си говорим за страх, за врагове и аптекари
цитирайпрочети я и ела пак да си говорим за страх, за врагове и аптекари
49.
анонимен -
окей
22.04.2009 12:14
22.04.2009 12:14
това е твое право , не знам само защо си решила че се опитвам да те манипулирам.
макар и заключен между доматето и козичката интереса на стрина пена съществува и е причина за съществуването на враговете на леля пена или поне на тези които тя чувства като такива.те от своя страна най вероятно се стремят да придобият козичката или доматето едва ли проявяват интерес към самата стрина пена,освен ако щерка и не става за работничка в брюксел
цитираймакар и заключен между доматето и козичката интереса на стрина пена съществува и е причина за съществуването на враговете на леля пена или поне на тези които тя чувства като такива.те от своя страна най вероятно се стремят да придобият козичката или доматето едва ли проявяват интерес към самата стрина пена,освен ако щерка и не става за работничка в брюксел
проявяват върл интерес относно дъщерите и брюксела ( е освен когато не е във вид на зеле )
цитирайникакъв враг отвън няма как да те нарани.
цитирайможе да ни нарани повече от всеки друг :)
цитирай
53.
анонимен -
не знам за поповите прасета
22.04.2009 12:29
22.04.2009 12:29
но циганите от махалата като нищо могат да си спретнат ярешко с домати,което автоматически ги превръща във върли врагове на стрина пена
иначе ейен е абсолютно права.
когато си в мир със себе си
загубата на ярето и доматите се отчита като несъществена от системата
цитирайиначе ейен е абсолютно права.
когато си в мир със себе си
загубата на ярето и доматите се отчита като несъществена от системата
но се опитвам /трудно/ да не злорадствам. Умният враг е по-интересен от скучния приятел, а вечната вярност е така относителна... Врагът си е сигурна работа. ;-)
цитирай
55.
allbi -
Сетих се нещо като виц по темата :)
22.04.2009 12:52
22.04.2009 12:52
"Мъж"с нежно женски глас:
Седя си аз в окопа, плета си плетивото,
а насреща ми враг :
- Ей, враг! Искашли да станем приятели ?
- Глей си работата, бе педал!!!
- Тогава на ти една бомбичка ( БАААМ)
цитирайСедя си аз в окопа, плета си плетивото,
а насреща ми враг :
- Ей, враг! Искашли да станем приятели ?
- Глей си работата, бе педал!!!
- Тогава на ти една бомбичка ( БАААМ)
дам, с бомбата се решават маса проблеми :) добре че не плета :))
цитирайуайлд явно е знаел какво казва
и наистина е трудно да възпреш това със злорадството :)
цитирайи наистина е трудно да възпреш това със злорадството :)
но за теб и за проследяването на мисълта ти по трасето ще ми трябва поне още едно висше или курс по психология :)
интересите ни доведоха до доматите с колците, ромите и накрая до дзен.
добре че от Страсбург не четат блога ми :)
враг е онзи , когото искаш да припознаеш като такъв.
а ако откажеш да го припознаеш като такъв, тогава какво ?
и хайде да не влизаме във военни тактики и стратегии.
цитирайинтересите ни доведоха до доматите с колците, ромите и накрая до дзен.
добре че от Страсбург не четат блога ми :)
враг е онзи , когото искаш да припознаеш като такъв.
а ако откажеш да го припознаеш като такъв, тогава какво ?
и хайде да не влизаме във военни тактики и стратегии.
59.
анонимен -
клиничен случай
22.04.2009 13:14
22.04.2009 13:14
понеже съм безпринципен съм и трудно проследим, но съм съгласен че,враг е онзи , когото искаш да припознаеш като такъв,затова предпочитам изначално да припознавам всички като приятели/гостоприемници/като един осъзнат паразит
цитирайнеслучайно сатана се опита да изкушава Исус /да не преразказвам този момент от Словото/... Напразно обаче!Така Той стана победител, а с Исус и аз!
Желая Ви духовни победи! Много и ежедневно!
цитирайЖелая Ви духовни победи! Много и ежедневно!
Прочетох, съвсем далеч е от начина ми на мислене. Не мога да коментирам.
цитирайколкото хора, толкова и начини на мислене.
затова всеки бие камбаната от собствената си камбанария.
и затова този пост, отразява мисленето на автора, а не на определена таргет група
:)
цитирайзатова всеки бие камбаната от собствената си камбанария.
и затова този пост, отразява мисленето на автора, а не на определена таргет група
:)
Значи нормалният поток на коментарите би следвало да бъде в следния порядък: влизаш, четеш, пишеш мнение ако искаш и си отиваш без да спориш. Ако ти се спори, отваряш си подобна тема в собствения блог и си спориш на воля :)
цитирайако беше така, щеше да има модерация на коментари и всеки който влиза с разрез със становището ми , просто нямаше да бъде одобряван.
хайде да не приписваш диктатура над мисълта, а ?
цитирайхайде да не приписваш диктатура над мисълта, а ?
За това, когато решавате сърдечните си проблеми питайте сърцето си, интуицията си, но не ума, защото той измисля различните съображения, заради които ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци и ставаме врагове на самите себе си. Ума го ползвайте за решаване на логически и математически задачи, там е неговата стихия.
Относно външните врагове и аз постъпвам като съни, не ги игнорирам и им давам възможност да изберат или да стоят далечи или да се оправят.
Ако ги игнорирам съвсем няма да съдействам за общочовешкото развитие нагоре по спиралата. Всички в личен план сме на различно ниво на развитие и трябва да има диалог между нас за да получим своите уроци. Е, не крия, че и на мен понякога ми е писвало от такива, дето ги наричаме "врагове", особено когато бях по-млада
и накрая ги изтъркалвах с някоя друга джудистка хватка, ама ползата от това е времена и то само за мен, че известно време "не ги дишам". Те обаче се прехвърлят на други да им тровят живота, без да са си взели поука от случката. За това апелирам към диалог с нашите "врагове", защото понякога те даже могат да ни бъдат много полезни.
цитирайОтносно външните врагове и аз постъпвам като съни, не ги игнорирам и им давам възможност да изберат или да стоят далечи или да се оправят.
Ако ги игнорирам съвсем няма да съдействам за общочовешкото развитие нагоре по спиралата. Всички в личен план сме на различно ниво на развитие и трябва да има диалог между нас за да получим своите уроци. Е, не крия, че и на мен понякога ми е писвало от такива, дето ги наричаме "врагове", особено когато бях по-млада
и накрая ги изтъркалвах с някоя друга джудистка хватка, ама ползата от това е времена и то само за мен, че известно време "не ги дишам". Те обаче се прехвърлят на други да им тровят живота, без да са си взели поука от случката. За това апелирам към диалог с нашите "врагове", защото понякога те даже могат да ни бъдат много полезни.
намерих някои доста интересни, честно казано като например
"Отмъщението не връща загубеното. "
"Винаги си избирай по-голям враг. По-лесно се улучва."- Тери Пратчет
"Дръж приятелите си близо, а враговете си още по-близо! "
"Не прекъсвай врага си, когато греши. " - Наполеон
"Никога не мрази враговете си. Това пречи на решенията ти. " - Кръстникът, Марио Пузо
цитирай"Отмъщението не връща загубеното. "
"Винаги си избирай по-голям враг. По-лесно се улучва."- Тери Пратчет
"Дръж приятелите си близо, а враговете си още по-близо! "
"Не прекъсвай врага си, когато греши. " - Наполеон
"Никога не мрази враговете си. Това пречи на решенията ти. " - Кръстникът, Марио Пузо
С годините все повече се затвърждава у мен усещането, че враговете ми не са личности, а сили. Не конкретният човек който проявява вражда, а онова което е у него.
Всъщност името на основният ми враг е Агресията, която ограничава свободата ми, а от нея много, много производни. Създаващите чувство за вина. Общественото лицемерие. Абсурдните закони. Даващите съвети. Квартално-клюкарският дух.
И в този ред неща:)
Поздрави за темата.
цитирайВсъщност името на основният ми враг е Агресията, която ограничава свободата ми, а от нея много, много производни. Създаващите чувство за вина. Общественото лицемерие. Абсурдните закони. Даващите съвети. Квартално-клюкарският дух.
И в този ред неща:)
Поздрави за темата.
агресията е враг Соу
цитирайно отдавна съм разбрал, че не си блондинка.
"Омразата е неграмотно опрощение.
Забравата възпроизвежда зло"
Константин Павлов.
Добавка към -66. sowhat
/Надявам се имаш чувство за хумор./
цитирай"Омразата е неграмотно опрощение.
Забравата възпроизвежда зло"
Константин Павлов.
Добавка към -66. sowhat
/Надявам се имаш чувство за хумор./
разбира се борис
п.п. и все пак съм руса :)
цитирайп.п. и все пак съм руса :)
къде твърдя обратното ?
цитирайсъм съвсем склонна да ги приема. поздрави!
и чакам инфо от шумен :)
цитирайи чакам инфо от шумен :)
"Но който сам на себе си е враг,
не люби никой, няма мил и драг."
Уилям Шекспир, "Сонети - 9"
74.
анонимен -
все пак
22.04.2009 14:49
22.04.2009 14:49
"С пистолет и добра дума можеш да постигнеш много повече, отколкото само с добра дума."
Ал Капоне
цитирайАл Капоне
ако пистолета е в ръката ми, всички ще са съгласни, че думите ми са добри ;)
цитирайно аз си мисля че в 90% от случаите не се замисляме колко си вредим сами :)
цитираймиро - казана дума, отгледан враг :)
цитирайабсолютно съгласие, отглеждам си една вражка цели 35 години, надявам се следващите тридесет и пет да се договорим ..някак :)
в моя полза:)
цитирайв моя полза:)
освен руса и хубава, чат пат съм и умна :))
цитирайна мен присъствието ти всякак ми е приятно- добре дошла в отбора :)
цитирай
81.
анонимен -
още един цитат, за да разгледаме нещата от огледалната страна
22.04.2009 15:31
22.04.2009 15:31
.....врагът на моя враг е мой приятел
в този ред на мисли, ако според теб цитирам.../смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))
кой /кои/ тогава са ни приятели
цитирайв този ред на мисли, ако според теб цитирам.../смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))
кой /кои/ тогава са ни приятели
АКО ГИ ИМА ( понеже твоите коментари предполагат че винаги Ги има по презумпция )и не се ръководят от разни максими :)
а и ние самите :))
цитирайа и ние самите :))
83.
анонимен -
благодаря
22.04.2009 15:47
22.04.2009 15:47
сега вече си обяснявам защо някои хора си вземат домашни любимци
цитирайведнъж да сме единодушни.
трябва да го закова тоя постинг. за първи път се случва :)
цитирайтрябва да го закова тоя постинг. за първи път се случва :)
85.
анонимен -
винаги има първи път
22.04.2009 16:02
22.04.2009 16:02
като ковеш гледай само да не ми ковнеш пръстите ,че ще останеш без тъпанчета.
единственото което е по страшно от единодушието е равнодушието
цитирайединственото което е по страшно от единодушието е равнодушието
теб съм те заковала отдавна, съдейки по активното ти присъствие :)
цитирай
87.
анонимен -
по скоро
22.04.2009 16:23
22.04.2009 16:23
съм гравитационно привлечен и то циклично като халеевата комета,много скоро ще ми се вижда само опашката.
цитирайциклите съвпадат с работните дни :)
- казала лисицата - и затворете вратата след опашката ми :)
цитирай- казала лисицата - и затворете вратата след опашката ми :)
89.
анонимен -
на всичкото отгоре
22.04.2009 16:37
22.04.2009 16:37
от понеделник ме пращат в барселона така че този път паузата ще е по значителна
цитирайпоздрави коридите от мен ( а тва беше удобен повод да ми кажеш чао или просто искаш простолюдието да завижда?:)
да отида ли в ъгъла да страдам докато се върнеш?
цитирайда отида ли в ъгъла да страдам докато се върнеш?
да си отгледаш враг!Първото за което се сещам е начина ни на живот,помислете колко врагове сме си отгледали,още с начина ни на хранене,пушене,пиене
и т.н.Българския народ е казал-живот и здраве!Нека да се научим,да предпазим тези две думички от врагове и после да мислим за другите!
цитирайи т.н.Българския народ е казал-живот и здраве!Нека да се научим,да предпазим тези две думички от врагове и после да мислим за другите!
знам един израз - "Боже, пази ме от приятели, от враговете ще се пазя сам"
поздрави, интересни теми разцъкваш винаги
цитирайпоздрави, интересни теми разцъкваш винаги
За мен "да си отгледаш враг" показва, непреодолимото ни желание да действаме така, че да имаме враг. Да се противим, да дърпаме и бутаме, да се стремим да усилваме противопоставянето, а не общата визия за нещата и двустранно полезното решение. Тръгне ли се по този път, ние убедително се грижим за врага си ...
"Ако те ударят по една буза, обърни и другата."
Аз тълкувам това изречение като "дай възможност да се спре сам, да разбере неправотата на действието си."
Какво обаче правим, ако ни ударят и по нея? Обръщаме третата? Че и четвъртата? Не мисля, че библията казва това.
цитирай"Ако те ударят по една буза, обърни и другата."
Аз тълкувам това изречение като "дай възможност да се спре сам, да разбере неправотата на действието си."
Какво обаче правим, ако ни ударят и по нея? Обръщаме третата? Че и четвъртата? Не мисля, че библията казва това.
виж коментар 93- качак.
когато писах поста си имах предвид най вече фразата - език мой враг мой:)
и той е прав - отглеждаме си врагове с цигарите и т.н - вредни навици.
но кой как ще прочете и изтълкува написаното зависи най вече от неговите представи ...
съгласна за библията.
цитирайкогато писах поста си имах предвид най вече фразата - език мой враг мой:)
и той е прав - отглеждаме си врагове с цигарите и т.н - вредни навици.
но кой как ще прочете и изтълкува написаното зависи най вече от неговите представи ...
съгласна за библията.
един от много добрите цитати е този , но а щастие , приятелският ми кръг е свит до толкова, че да няма от кого да се пазя :)
цитирайвсеки тълкува постът както му е удобно. да не се повтарям пак с камбанариите :)
цитирайВсъщност, не смятам, че лошите привички или езикът ни са наши врагове. Твърде гордо звучи. Може би глупостта ни е най-сериозния ни враг. Но все пак, слабостите ни не са ни врагове. Те са просто слабости. Знаем, че не бива да правим нещо, но въпреки това продължаваме, с години. Казваме: "цигарите и алкохолът бяха негов враг, те го убиха". Хе хе хе. Той се е отказал от битката с врага си, а цигарите и алкохолът са били негови съюзници.
Та като говорихме за Кастанеда, класиката си е класика:
http://hinki.blog.bg/viewpost.php?id=69302
Все някога трябва да застанем срещу врага си. Естествено, най-доброто би било да го превърнем в съюзник, като насочим силата му в по-подходяща посока.
цитирайТа като говорихме за Кастанеда, класиката си е класика:
http://hinki.blog.bg/viewpost.php?id=69302
Все някога трябва да застанем срещу врага си. Естествено, най-доброто би било да го превърнем в съюзник, като насочим силата му в по-подходяща посока.
ще погледна обещавам, филисофията ти е доста добра апропо
цитирайБраво, пичове, как сте? При вас е баш хейтъра на блог бг. Драго ми е. И нема да се плашите ,ей! То пък, кой ли ме чува? Нали Соу? Така сме , сами си думаме, така ни е кеф! На дамите, опа, целувам ръка, така да се каже.Сега по бизнес.Дълбоко- уважаеми авторе, позволи ми да цитирам бай Гьоте първо, по памет, слаба :"Ти наковалня или чук бъди!"Кой тук е лавър и кой хейтър? Мен ако питаш, обичам класическа поза.Второ, без майтап, пропускаш, драги авторе, неволно, убеден съм, едни , дето не са за пропускане:"...Чорбаджия ли изедник".Какво да се прави...поетично изкривяване.Ол дъ бест!
цитирайсъс себе си гледам да съм в приятелски отношения))),
ако не се получи- некст тайм))
а моите врагове са много, любимите ми от тях са лицемерите, отстрелвам ги с Точен мерник, съвсем по Вонегътски))
цитирайако не се получи- некст тайм))
а моите врагове са много, любимите ми от тях са лицемерите, отстрелвам ги с Точен мерник, съвсем по Вонегътски))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 63729
Блогрол
1. Геноцид
2. елада пиньо
3. хапче антидепресант
4. когато ру е
5. старият циничен бук
6. колега ,не ме занимавай с глупости- Ъпсурт бе,ЪпсурТ
7. култ
8. Бар "Разбити сърца"
9. бушмен
10. jump
11. ако си пролет
12. хандука мдхтинтви
13. chambao
14. she say: so what
15. правилата с чук върху стената
16. rhymester
17. илиян, по вавилонски
18. В. като Виржиния
19. пред строя мирррррррррно!
20. късметче за деня :)
21. другарят гений
22. ветрени мелници в дзен
23. d_Ada
24. бюро жалби и оплаквания
25. танцуващият с Бегбеде
26. рейна
27. просто Хано
2. елада пиньо
3. хапче антидепресант
4. когато ру е
5. старият циничен бук
6. колега ,не ме занимавай с глупости- Ъпсурт бе,ЪпсурТ
7. култ
8. Бар "Разбити сърца"
9. бушмен
10. jump
11. ако си пролет
12. хандука мдхтинтви
13. chambao
14. she say: so what
15. правилата с чук върху стената
16. rhymester
17. илиян, по вавилонски
18. В. като Виржиния
19. пред строя мирррррррррно!
20. късметче за деня :)
21. другарят гений
22. ветрени мелници в дзен
23. d_Ada
24. бюро жалби и оплаквания
25. танцуващият с Бегбеде
26. рейна
27. просто Хано