Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2009 10:24 - Що ми е мило ем драго...
Автор: sowhat Категория: Туризъм   
Прочетен: 3090 Коментари: 28 Гласове:
16

Последна промяна: 14.09.2009 10:25


Що ми е мило ем драго
во Струга града, мамо, дукян да имам
леле, варай, варай, моме Калино
во Струга града, мамо, дукян да имам.

На кепенците, мамо, да стоа
стружките моми, мамо, моми да гледам
леле, варай, варай, моме Калино
стружките моми, мамо, моми да гледам.

Кога на вода, вода ми одат
сос тие стомни, мамо, стомни шарени
леле, варай, варай, моме Калино
сос тие стомни, мамо, стомни шарени..

На овой извор, извор студени
там да се с дружки, дружки соберат
леле, варай, варай, моме Калино
там да се с дружки, дружки соберат.


Сбъднах мечтата си. Ала невидях стружките моми.Стружките моми са шиптърки в по -голямата си част и бяха скрити зад стените на домовете си. Или може би аз не бях достатъчно настоятелна... Живот.
В най -българските земи на Третото българско царство няма българи. Скоро няма да има и християни.
Ала има църкви. 365 са. По една за всеки ден на годината. Не видях рушаща се църква. Бракята македонци, беден и шепа народ извън ЕС имат едно нещо и то се нарича достойнство. Църкви се градят. На всеки километър.  И ако има разруха, повярвайте -тя не е духовна.

Нямах много време за Струга. Няма да ви разказвам за ценъра на града , за чаршията по която няма ви моми ни стомни, а типичната балканска цигания и шарения.

Ще ви покажа Охридското езеро до Струга , където първом умих нозете си. На 7 км от границата с Албания се намира манастира св.Богородица Калнишка. Там е иконата на Девата с черно лице. Манастира е живописно вписан в скалите , до него се простира хотел в типичен стил. И в типичен стил за Балканите, не работи. Заради съдебен спор, между църковното настоятелство и хотелиерите навлезли в църковните земи.

Не мога да ви покажа иконата. Снимането е забранено, нито мога да ви покажа скалната църква и килиите - ще видите приблизително нещата отвън, а вие сами ще отидете един ден.

Св.Богородица Калишка е чудотворна икона. Помага на бездетните жени и до днес и на всяка друга искрена молитва.
Помолих се...
image


така видях езерото до Струга и до манастира .

image

умих нозете си :)

екскурзоводката каза, че ако вярваш много ще намериш камъче с кръстче.
намерих...
намерих и такова с иницалите си

image

пих от извиращата светена вода на манастира , преди да вляза в него

image

image

image

image

частта между хотела и скалният манастир. има все още запазени фрески и килии на монасите - дупки в скалите колеми колкото гроб - два на един без никаква светлина. каква ли вяра трябва да са имали?

image

небето над струга изглеждаше така ...

image
река Църни Дрин - от тук извира от езерото

image



та не ходих по чаршията. пих кафе тук - на реката ва едно прекасно крайречно кафе, в което нямаше нито една друга жена.
чаршията не ме вълнуваше. вълнуваше ме енергията на мястото, която ме изпълваше със спокойствие. и щастие.

image

image

старият забранен стружки мост. минах по него. всъщност не разбрах за забраната докато не слязох. не е безопасен. но луда глава ...
докато подскачах по гнилите дъски си мислех , кой ли безотговорен идиот не поправя моста - едва ли дъските са толкова скъпи ...
едва слизайки видях някакви нещастни табели встрани. безотговорност?
със сигурност. не че аз проявих отговорност, защото се качих там с дъщеря си

image

поглед от забранения мост над Църни Дрин

тук са родени и братя Миладинови. няма музеи. има една табела и три бюста. не ги снимах. само табелата . иначе родният им дом е кметството. толкоз.
и не са написали български народни песни.
написали са песни. македонски. айде няма да ги цепим сега ...
каквото такова

image

и отпътувах за Охрид ...
 





Тагове:   Мило,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yuliya2006 - ВЪРХОВНИ СНИМКИ! С ОБИЧ ДЖУЛИЯ ...
14.09.2009 10:28
ВЪРХОВНИ СНИМКИ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
2. flyco - :)
14.09.2009 10:31
Браво sow!
цитирай
3. lagrima - Сбъднатите мечти са хубаво нещо!. . ...
14.09.2009 10:33
Сбъднатите мечти са хубаво нещо!..:))
Чудесна разходка!
цитирай
4. luben - Хубави снимки
14.09.2009 10:39
и аз съм си наумил да ида по тези места... жалко за българските песни, дето не са български, но е трудно - няма място за "каране" - песните са точно толкова български, колкото и сегашните макета не са българи. Ала това е друга тема - чудесни снимки и пътепис!
цитирай
5. kosara2008 - ихииий, поздрав и цулуфки на
14.09.2009 10:44
белоногата ми блогерка - пречистена и накефена, то не сие малко да си намериш кръстче и да сеи умиеш нозе - те и очите...Чудо, ти направо ме накваси в атмосферата н атози край...чудо чудеснице, толкуз ти са радуемся, ...прекрасен разказ и преживяване - чисто, кристално , като бистрата вода...тенкс!

зъ мостъ и затова чи си прекрачила запрещенията...ща ти дърпам ушите ама хайде нема да си развалям кефа щото си тук и е хубаво сичкото дето свършва щастливо!ех,

с туй ли рокличко та пуснаха да се щураш по чаршии и паланки, и скални манастири и църкви...значи будиш доверие;)
цитирай
6. sowhat - :)
14.09.2009 12:47
а пуснаха ме, косара , аз съм си се отпущила сама :))
цитирай
7. sowhat - благодаря любо
14.09.2009 12:48
luben написа:
и аз съм си наумил да ида по тези места... жалко за българските песни, дето не са български, но е трудно - няма място за "каране" - песните са точно толкова български, колкото и сегашните макета не са българи. Ала това е друга тема - чудесни снимки и пътепис!


а мястото си е за ходене и за гледане и най вече за усещане - невероятно.
няма нито думи нито снимки , които да са в състояние да опишат усещането за позитивност и енергия
цитирай
8. sowhat - направих си някакъв план криво ляво лакрима
14.09.2009 12:50
lagrima написа:
Сбъднатите мечти са хубаво нещо!..:))
Чудесна разходка!

до края на годината и като гледам обаче няма да успея да го изпълня, защото времето никак не е с мен... за съжаление студа дойде твърдебързо , а в жегата работата ми не го позволяваше
цитирай
9. sowhat - някои неща ни се дават флай
14.09.2009 12:56
flyco написа:
Браво sow!

други просто чакат да си ги вземем :))
цитирай
10. tili - Напълни ми душата, Соу!
14.09.2009 13:05
За мой срам - не съм ходила, защото ме мързи да си сменя паспорта. А част от рода ни е от Битоля.
Ще се стегна и аз да ида на "овой извор студени" с дружки или без... Благодаря, политна ми душата ;-)))
цитирай
11. sowhat - благодаря джули
14.09.2009 13:06
yuliya2006 написа:
ВЪРХОВНИ СНИМКИ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

:))
цитирай
12. sowhat - девойко мари убава
14.09.2009 13:34
tili написа:
За мой срам - не съм ходила, защото ме мързи да си сменя паспорта. А част от рода ни е от Битоля.
Ще се стегна и аз да ида на "овой извор студени" с дружки или без... Благодаря, политна ми душата ;-)))

вече сме в европейският съюз и се минава без паспорт , само личната карта е достатъчна :))
цитирай
13. elineli - Еми,
14.09.2009 14:18
имаш чудесната удовлетвореност на човек изкачил лично връхче.От сърце ти се радвам.Нали всъщност това е Пътя-Мечта,след Мечта,след Мечта ...:)))
цитирай
14. sowhat - това е пътя ели
14.09.2009 14:25
още съм на него и знам че е път.
а върховете вероятно се виждат, когато се обърнем назад
цитирай
15. sofiya - Много красота!
14.09.2009 14:41
Бях там преди 3 години и също съм във възторг от Охрид. Жалко само, че не е български, както е бил в далечната история....Привет!
цитирай
16. cefulesteven - Това за църквите, отнесено към в...
14.09.2009 14:41
Това за църквите, отнесено към всички постинги за разрухата, носи изключителен емоционален заряд. Не знам дали повече възторг изпитвам или срам, че не съм част от това което се възхищавам, а би трябвало да го приемаме като нещо съвсем нормално. Защото то е част от онова което ни прави Човеци.

цитирай
17. sowhat - така е стеф
14.09.2009 15:21
cefulesteven написа:
Това за църквите, отнесено към всички постинги за разрухата, носи изключителен емоционален заряд. Не знам дали повече възторг изпитвам или срам, че не съм част от това което се възхищавам, а би трябвало да го приемаме като нещо съвсем нормално. Защото то е част от онова което ни прави Човеци.


абсолютно си прав
цитирай
18. sowhat - не съжалявам че не е български софия,
14.09.2009 15:23
sofiya написа:
Бях там преди 3 години и също съм във възторг от Охрид. Жалко само, че не е български, както е бил в далечната история....Привет!


а че се отрича вековната българска история ...
цитирай
19. elpidaa - хубаво е когато мечтите се случват. ...
14.09.2009 17:04
хубаво е когато мечтите се случват...и когато не сме разочаровани от сбъдването им. при теб соу е било повече от сбъдване и очароване, заредена си и удовлетворена, докоснала си свято място, и то теб те е докоснало. завинаги.
благодаря ти, че ме доближи...поне визуално :)
(и сега знам, че и аз искам да отида някой ден там:)
цитирай
20. sowhat - опитвам ел пи
14.09.2009 17:15
можеше и още снимки да кача, но нямам нерви и търпение да смалявам да режа и да товаря сайта ...
и да
щастлива съм .
това беше идеята
цитирай
21. theladybird - :)
14.09.2009 19:29
Да, много е красиво. Бях там в началото на лятото и бих го посетила отново. Снимките ти ме върнаха към хубавите усещания от там. Жалко за загиналите в инцидента...
цитирай
22. sowhat - жалко
14.09.2009 19:43
мисля да разкажа в отделен пост , какво ми разказаха хората там за инцидента ...
та струваше си
лека им пръст на мъртвите
цитирай
23. mamas - Много красота си донесла
14.09.2009 19:50
И като снимки, и като усещания.
Поздрави!
цитирай
24. sowhat - о това е най малкото мами
14.09.2009 19:54
мисля да поразказвам още - стига да имам и време и енергия :))
цитирай
25. veselinvalev - "во Струга града, мамо, дукян ...
14.09.2009 21:41
"во Струга града, мамо, дукян да имам

На кепенците, мамо, да стоа
стружките моми, мамо, моми да гледам"

Ех, каква романтика е била, ех. Моми и стомни.
А сега сто мнителни екскурзианти. Е, това майтап.
Много свеж пътепис и много свежи неща по снимките на хубавата Струга.
Е, постоях все пак на кепенците, па и погледах. /;-)
цитирай
26. sowhat - ама моми веско
14.09.2009 21:47
не видох :))
и една забавна случка - поръчах си кафе на английски в струга , защото шиптърчето сервитьор се престори че не знае македонски диалект и че кафе и кофи звучи различно . хахаххаха
но това е тема на друг пост
цитирай
27. elpidaa - соу,
14.09.2009 21:58
дай я тази тема в пост...обичам такива "недо-раз-Умения" :)))
цитирай
28. sowhat - о да ел пи
14.09.2009 22:03
нека приключа с разходките, днес цял ден отиде в качване на снимки :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6324912
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930