Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2017 23:05 - Толкова далеч, толкова близо
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 11371 Коментари: 33 Гласове:
-8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Небето е последната преграда
пред пътя ти зад орбитите на звездите.
Не чакаш вече никаква награда.
Заглъхва зрението скътано в очите.

На сребролъки утринни лъчи се молиш
след изгрева останал сън в росата.
Погребал трайно бившите неволи,
денят със златно наметало те намята.

И спомени с илюзия позната
навяват пак утеха на сърцето.
То бъдещето се опитва да помята,
с надежда миналото призрачно да свети...

Животът е несбъднато начало
в короната от ветрове гнезденце свило.
Разлъчени със него пак сте цяло
под жътвена луна зъл сърп извила.

- О, Пътнико, кажи ми, че сънуваш
последен сън между Небето и Земята...!
Най-страшно е, когато се събудиш
сред нищото, а всъщност си Оттатък.



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikovpisane - Доста е тъжно!
18.09.2017 23:28
Накрая все е Смъртта. Като че ли за теб тя е по-реална от Живота, и това е много вярно между другото. Да, все ще си отидем един ден, това е факт. А животът ни често минава в лъжи.Поздрав за стила, майсторски е!
цитирай
2. missana - Мерси за хубавите думи, Влади!
18.09.2017 23:36
tikovpisane написа:
Доста е тъжно! Накрая все е Смъртта. Като че ли за теб тя е по-реална от Живота, и това е много вярно между другото. Да, все ще си отидем един ден, това е факт. А животът ни често минава в лъжи.Поздрав за стила, майсторски е!


Ако Смъртта бе по-важна от живота единствено за мен, бих се усмихнал щастливо. Но ми се струва, че това е валидно и за останалите.
цитирай
3. tikovpisane - Така е, прав си,
18.09.2017 23:44
но се чудя какво те кара да мислиш и да пишеш за Нея? Аз също съм мислил, но не толко задълбочено. Любопитно ми е...
цитирай
4. missana - Интересен въпрос.
18.09.2017 23:50
tikovpisane написа:
Така е, прав си, но се чудя какво те кара да мислиш и да пишеш за Нея? Аз също съм мислил, но не толко задълбочено. Любопитно ми е...


Смъртта е като особена полупрозрачна ципа, в която сме затворени. Гледаш и виждаш всичко около себе си, но не свободно, а винаги през нея. Това е странно и подтискащо усещане за онзи, който вижда ципата. За него никога радостта от живота не е пълнокръвна, а е нагарчаща.
цитирай
5. tikovpisane - Да разбирам, че като пишеш за Нея, ...
19.09.2017 00:06
Да разбирам, че като пишеш за Нея, това ти носи удовтлетворение? Странно светоусещане имаш, приятелю! Определено си странна птица. Аз се разбирам с такива, тъй като и на мен са казвали, че съм странен :)
цитирай
6. missana - Имаше едно заглавие на роман от Робърт Хайнлайн:
19.09.2017 00:17
tikovpisane написа:
Да разбирам, че като пишеш за Нея, това ти носи удовтлетворение? Странно светоусещане имаш, приятелю! Определено си странна птица. Аз се разбирам с такива, тъй като и на мен са казвали, че съм странен :)


"Странник в странна страна".
цитирай
7. missana - Лека нощ, Влади!
19.09.2017 00:28
И приятни сънища!
цитирай
8. rosiela - Толкова мъдро
19.09.2017 08:50
за границата между двата свята. Чудя се коя строфа е най-силна и не мога за реша. Тогава ще обобщя - философски, метафорично прекрасно изразено и възхитително. Адмирации, Мисана.
цитирай
9. lexparsy - Написано е като преживяно или съ...
19.09.2017 09:37
Написано е като преживяно или сънувано. Май не се отнася само за смъртта :)
прочетох още 5 пъти...
абе тези дето са гласували отрицателно, този "Път" ще им се стори кошмарен :-))))))
цитирай
10. alhimik1 - И аз така смятам...кошмарен път ги чака хех
19.09.2017 14:35
lexparsy написа:
Написано е като преживяно или сънувано. Май не се отнася само за смъртта :)
прочетох още 5 пъти...
абе тези дето са гласували отрицателно, този път ще им се стори кошмарен :-))))))


Поетични размисли за смъртта не са от вчера, аз винаги съм се придържал към тезата, че сънуваме, и събуждането ще е красиво. Умерен оптимист съм, сиреч, мисля че земния ни сън е Чистилище. Екзистенциални мисли ни спохождат когато по мъдреем, да не кажа остаряваме, защото всичко е относително, както ни нашепна дядо Айнщайн и отиде при Създателят, от дясната Му страна, да си допие питието в Небесната Кръчма, в компанията на Поетите. Една разведряваща разходка в планината или вечерна край брега на морето гони всякаква езотерика и фантасмагории, присъщи на интелектуалците. Со здраве, Мисане! :)))
цитирай
11. vedrina - !!!
19.09.2017 21:22
Някак си първото изречение ме затруднява - "зад орбитите на звездите"..., като имаме в предвид, какво е Звезда..., - небесно тяло, голямо кълбо, произвеждащо огромно количество енергия, чрез непрекъснати верижни реакции - наречени термоядрен синтез...
"- О, Пътнико, кажи ми, че сънуваш
последен сън между Небето и Земята...!!!"
цитирай
12. missana - Благодаря ти за толкова милите думи, Роси!
20.09.2017 00:02
rosiela написа:
Толкова мъдро за границата между двата свята. Чудя се коя строфа е най-силна и не мога за реша. Тогава ще обобщя - философски, метафорично прекрасно изразено и възхитително. Адмирации, Мисана.


Нека вдъхновението никога не те напуска!
цитирай
13. missana - Мерси за тези проникновени прочити, lexparsy!
20.09.2017 00:06
lexparsy написа:
Написано е като преживяно или сънувано. Май не се отнася само за смъртта :)
прочетох още 5 пъти...
абе тези дето са гласували отрицателно, този "Път" ще им се стори кошмарен :-))))))


Вече съм споделял мнението си за отрицателното гласуване. Лично на мен то ми действа силно ободряващо.
цитирай
14. missana - Благодаря ти за тези интересни и поучителни споделяния, Док.!
20.09.2017 00:12
alhimik1 написа:
lexparsy написа:
Написано е като преживяно или сънувано. Май не се отнася само за смъртта :)
прочетох още 5 пъти...
абе тези дето са гласували отрицателно, този път ще им се стори кошмарен :-))))))


Поетични размисли за смъртта не са от вчера, аз винаги съм се придържал към тезата, че сънуваме, и събуждането ще е красиво. Умерен оптимист съм, сиреч, мисля че земния ни сън е Чистилище. Екзистенциални мисли ни спохождат когато по мъдреем, да не кажа остаряваме, защото всичко е относително, както ни нашепна дядо Айнщайн и отиде при Създателят, от дясната Му страна, да си допие питието в Небесната Кръчма, в компанията на Поетите. Една разведряваща разходка в планината или вечерна край брега на морето гони всякаква езотерика и фантасмагории, присъщи на интелектуалците. Со здраве, Мисане! :)))


Мисля, че през последните дни последвах /за кой ли път/ съвета ти за планинската разходка. Сравнително скоро бях и на морския бряг. Изобщо - в унисон съм с препоръките ти. Дано пожъна резултати.
цитирай
15. missana - Мерси за този малко неочакван коментар, Марина!
20.09.2017 00:14
vedrina написа:
Някак си първото изречение ме затруднява - "зад орбитите на звездите"..., като имаме в предвид, какво е Звезда..., - небесно тяло, голямо кълбо, произвеждащо огромно количество енергия, чрез непрекъснати верижни реакции - наречени термоядрен синтез...
"- О, Пътнико, кажи ми, че сънуваш
последен сън между Небето и Земята...!!!"


Чета го и му се наслаждавам.
цитирай
16. missana - Парадоксът със сферата на познанието е добре известен, lexparsy.
20.09.2017 00:22
lexparsy написа:
"зад орбитите на звездите" :-) Най-важната дума е ЗАД :-)
Аз днес се нагълтах малко с прах и физически и ментален... затова си сложих едно уиски, та да Прочистя и мисля абстрактно :-)
Ами ние от първи клас на 15 септември (имам снимка с рубашка с умен поглед), сме се наяли на толкова Прашна Измислена Наука и Морал, че не смогваме да я компенсираме...:-(((
Какво значи Орбити, Звезди, "термоядрен синтез" ?!?!?!... ами Незнанието се увеличава по-бързо от Знанието (като границата на окръжността :-)
и ставаме все повече Зомби!
Преди няколко години написах една статия "Информирани ли сме без да сме!", никой не ме разбра Само българите в Канада :-)
http://bulgarianflame/wp-content/uploads/Issue118_Oct11.pdf
(има я коригирана и тук) Не натрапвам мнение!

Велик и мъдър е, който погледне ЗАД...


Но не е известно защо космическите тела извършват въртеливо движение. Това някакви гигантски ротори ли са, които произвеждат тайнствена енергия за Създателя? Или пък тези въртения са свързани с нещо друго?
цитирай
17. lexparsy - Търсенето на "нещо" Друго?
20.09.2017 02:01
Другото е Търсенето на АЗ и после съчетанието му с Ние, а някога с Него...
Да станеш нулевата карта на ТАРОТ - Глупака т.ест. Единица - АЗ и да застанеш в центъра (като Дао на Лао :-), Всички пътища са Твои, но нямат Същност и Имена...за обяснение, а тъй прости като тъй Херметичния, но ПРОСТ и пазен и Изтрит от съзнанието ни: Фрактал на Сътворенирто-:) И с Право скрит... но не за търсещите Добронамерено и във вечната борба с Другите :-()()()

цитирай
18. missana - Повдигаш страхотна тема, lexparsy, неосмислена от мнозина!
20.09.2017 08:29
lexparsy написа:
Търсенето на "нещо" Друго? Другото е Търсенето на АЗ и после съчетанието му с Ние, а някога с Него...
Да станеш нулевата карта на ТАРОТ - Глупака т.ест. Единица - АЗ и да застанеш в центъра (като Дао на Лао :-), Всички пътища са Твои, но нямат Същност и Имена...за обяснение, а тъй прости като тъй Херметичния, но ПРОСТ и пазен и Изтрит от съзнанието ни: Фрактал на Сътворенирто-:) И с Право скрит... но не за търсещите Добронамерено и във вечната борба с Другите :-()()()



Темата за ТЪРСЕНЕТО. Наистина - що е ТЪРСЕНЕ? И кога ТО има шанс да е успешно. Лао Дзъ казва: "Да се действа чрез бездействие". По отношение на Тао /другото име на Дао/ той казва: "To obtain Tao means to lose every day!!!" Перифразирайки го, бих казал, че следва да се ТЪРСИ, но без да се търси. Тук е зарито кучето. Имах едно стихотворение, писано много отдавна. Финалът му беше такъв:

"...И сън след сън отместваш камък ти
в реалността със глухи коридори.
Дано да стигнеш онзи скрит тунел,
във изхода на който си затворен..."

цитирай
19. milady - здр,момчета...говорили сме за това,миссана..
20.09.2017 09:24
пак „търсенето, Херметизма,Дао, че Тао, ала балаа..
самото т.н.Търсене е „бясното куче“..
Търсене....на какво!!!!
ДАО означава..палавост...
Игра, творчество, фрактален танцов ансамбъл в Абсолюта....
съвместно с неГо..Бог..
няма нищо друго за Търсене..
айде, повече усмивки..
Джулия също е ДАО..
цитирай
20. lexparsy - ". . . И сън след сън отмес...
20.09.2017 11:19
missana написа:

"...И сън след сън отместваш камък ти
в реалността със глухи коридори.
Дано да стигнеш онзи скрит тунел,
във изхода на който си затворен..."

Публикувай го цялото missana, харесва ми края...
Аз пък бях написал:
Сън сънувах на събуждане,
но с очи закрити бях,
И получих миг разбиране,
ама не съвсем разбрах.
Търсих го за миг от мигване,
но и този миг проспах.
От съня си дет’ сънувах,
само мисли пак разбрах.

В същност не си даваме сметка колко работа вършим в съня си... за това написах и последния постинг за котката, 'дето го знае :-)))

а ти milady танцувай и се весели с "кучето" и Джулия, няма лошо, щом това си спомняш :-) И ние ще се включим :-)))
цитирай
21. milady - кой те натиска, че бибикаш пак.Лекс?
20.09.2017 12:09
РАЗГОВОР С LEXPARSY


пиша ти тук, за да ти го кажа.. уж..тайно....
а ти milady танцувай и се весели с "кучето" и Джулия, няма лошо, щом това си спомняш :-) И ние ще се включим :-)))

глупав си, зомбиран, и май нещо изпушил..
да не спомням невъзможните ти грам.греШопадения
от всичко това си личи само едно..
че..Кучката те е зарязала..
и, аз така бих постъпила..
/извинявай, ако имаш говорен дефект,
това вече е ментално, и..по Съдба
без усмивка
Джулия
цитирай
22. lexparsy - Говорния ми дефект...
20.09.2017 12:25
Говорния ми дефект (ако не е от клавиатурата)... е нарочен... за теб' специално ... Джули...
Къде си се появила без безскрупулно и неадекватно (и явно с тази Цел) да обидиш и нараниш достойнството на някой...
"глупав си, зомбиран, и май нещо изпушил..."
или да обясняваш Кой, кого, защо е зарязал...
Това е Говорна Нищета бе маце... Ментална и Духовна!!!
ГЛЕДАЙ ТУРСКИТЕ СЕРИАЛИ МААА,
И МАСТОРБИРАЙ СИ САМААА!
Кой ти плаща да гониш хората от блога... да знае че Публичната обида освен Неморална е Подсъдна....
Тук' се споделят Мисли и Усмивки... а не тъй тенденциозния Завършек на "коментара" ти!!!

ИЗВИНИ ме missana...
по добре да споделяме в лични коментари...
тука има много комари :-(((
цитирай
23. milady - не са виновни ТВ и клавиатурата,личи ти от 4 000км, mom4e;)))
20.09.2017 13:02
lexparsy написа:
Говорния ми дефект (ако не е от клавиатурата)... е нарочен... за теб' специално ... Джули...
Къде си се появила без безскруполно и неадекватно (и явно с тази Цел) да обидиш и нараниш достойнството на някой...
"глупав си, зомбиран, и май нещо изпушил..."
или да обясняваш Кой, кого, защо е напуснал...
ГЛЕДАЙ ТУРСКИТЕ СЕРИАЛИ МААА,
И МАСТОРБИРАЙ СИ САМААА!
Кой ти плаща да гониш хората от блога... да знае че Публичната обида освен Неморална е Подсъдна....
Тук' се споделят Мисли и Усмивки... а не тъй тенденциозния Завършек на "коментара" ти!!!

ИЗВИНИ ме missana...
по добре да споделяме в лични коментари...
тука има много комари :-(((

цитирай
24. lexparsy - Мислиш че постигна целта си ли Джули!?
20.09.2017 13:13
Бъркаш и в бруталната си намеса в личните ми чувства... няма да ти кажа, че и там ще кацнеш да акаш :-)))
Но... ще питам котката за твоите.. ще разкаже и пак ще се посмеем :-)))

Надявам се и ти да не си се натъжил missana ...
Моя е грешката че влизам в диалог в чужд постинг!
Аз предлагам просто да се игнорират подобни Кацания и Акания :-)))
цитирай
25. milady - айде една песНя Cucurucucu ;)) ...https://youtu.be/mKN49r6qt5E
20.09.2017 13:21
че, става все по-зле, Лексе..

"глупав си, зомбиран, и май нещо изпушил..."
или да обясняваш Кой, кого, защо е зарязал...
Това е Говорна Нищета бе маце... Ментална и Духовна!!!
ГЛЕДАЙ ТУРСКИТЕ СЕРИАЛИ МААА,
И МАСТОРБИРАЙ СИ САМААА!
Кой ти плаща да гониш хората от блога...

//////////

НИКОЙ НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СТОРИ ДРУГИМУ..
ОЩE ПО-МАЛКО ПЪК НА ЕДИН ВОИН..
К.К

видя ли го?
цитирай
26. milady - и недей си допълва комента..като ученик в 5 клас..
20.09.2017 13:23
че ,Перото на Червената ми Шапка падна ..от смяххх..
цитирай
27. lexparsy - Тази жена ме подсети нещо в контекста missana
20.09.2017 14:50
Аз Кастанеда го изчетох (някои книги по 2-3 пъти) още преди ~15 години, но всичките и в правилния ред...:-)
Още тогава забелязах, че най-много приказват и цитират и поучават тези, които са прочели 2-3 :-)
Накрая става ясно че всички тези "мъдри стъпки" от Учението са индивидуални за ВОЙНА и са част от Неговия Път! Той е неверен и грешен за другите. И даже като си е отишъл, пак сме му в "капана" на дон Хуан :-)
Всеки има своя Път и Дхарма (не Карма:-)
Да си Войн не означава да поучаваш и слагаш на показ меча си (или каквото имаш за такова:-) и да влизаш в нелепи, камо ли агресивни битки.
цитирай
28. lexparsy - И още нещо съм забелязал :-)))
20.09.2017 15:12
Освен че в компания, тези дето имат проблем със секса, само за това говорят...като видя жена, с лошо и агресивно отношение, (обикновено към личния живот на хората) или пък парадира как да се забавляваме.... Ами тези неща май и липсват...
И като им го кажеш, трябва по далече да седиш :-)))
Дано те развеселих!
цитирай
29. milady - толкоз по-жалко, ако си го чел, но Той не е за всяка кратуна /пробита..
20.09.2017 15:39
Аз Кастанеда го изчетох (някои книги по 2-3 пъти) още преди ~15 години, но всичките и в правилния ред...:-)

а,секса НЕ помага, момко..
още повече потъваш в собствените си..лай... ментални проблясъци..
изпращам те с усмиввки
и пожелания за още повече секс..у дома и навън, и по всички чатове..
Джули от Невърленд..

пише се Воин, вчера гледам и колежката Пепеляшка Войникова, написала..
воЙна..
нъцки...

цитирай
30. lexparsy - Имаш си Пазители missana
20.09.2017 16:21
които следят интелигентни хора да не разговарят с "кратуни /пробити"...
ще ти разваля реномето...
Мислех да напиша интересни теми за дебати, ако има с кой, но в този приватизиран от олигофрени блог не става...
Сбогом!
цитирай
31. missana - Извинете ме, че чак сега реагирам, приятели.
21.09.2017 00:12
Отсъствах по причини от личен характер. Виждам, че в мое отсъствие се е разгоряла битка подобна на описаните от Омир.

lexparsy, благодаря ти за ценните мисли, които споделяш. Уважавам те като оригинален мислител. Ерудиран си и поднасяш нетривиални гледни точки върху нещата, които носят енигма. За мен е неразбираемо това "сбогом". Бихме могли наистина да развием интересен дебат.
Юлето е остра и чепата, но честно казано това ми харесва все повече и повече. Първоначално и аз се стягах от нея, но после прозрях, че присъствието й ми е нужно. На моменти е направо блестяща. Но мисля, че ако премахне някои по яки обиди от речника си, само ще спечели. Аз повече /и вече/ ги възприемам като екзотика на изразността й. И смея да заявя, че дори и да се окажа потърпевш, не бих й се разсърдил. Мисля, че си широкоскроен, lexparsy и би могъл да погледнеш от същата позиция на нещата. Наистина ви моля, за доброто на всички, нека не приминаваме границата на спаринга.
Благодаря и на двама ви за яркото присъствие. Казвам това най-сериозно и без никаква ирония!
цитирай
32. milady - а,как да стане ,добър“ дебат, след като..ти, Делян..
21.09.2017 10:54
lexparsy написа:
които следят интелигентни хора да не разговарят с "кратуни /пробити"...
ще ти разваля реномето...
Мислех да напиша интересни теми за дебати, ако има с кой, но в този приватизиран от олигофрени блог не става...
Сбогом!


или си допълваш безконечно коментите,или пък ги забърсваш..
което е още по лошо..
„кратуна пробита, е израз точно на Дон Хуан..
личи кой какво и кога е чел..
тук личи всичко,колега..
не се сърди,човече!
успех ти желая
Юлия
цитирай
33. vedra79sineva - Всички стихове в творчеството ви са ...
28.09.2017 13:02
Всички стихове в творчеството ви са много талантливи, уникални сравнения и метафори използвате, творбите са лирични. Поздравления!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5018963
Постинги: 2864
Коментари: 18571
Гласове: 3345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031