Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2010 09:14 - за четенето като чукане
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11880 Коментари: 38 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
+18

ренесансовата поезия ми е непонятна

за мен тя е това което е за 3 годишния ми племенник

Под игото

безкрайно остарели изразни средства-

от една страна това е добре

провокира бавното четене и осмислянето на текста

от друга е дразнещо за съвременния читател свикнал думите да се плъзгат

 и да му влизат бързо  подкожно

 

ренесансовата поезия е като дама с кринолини и воали

ако аз съм пича който търси куик секс

ще се откажа след третия воал

защото по добре да си бия една чекия

отколкото да свалям още 75 воала

начин да се изрази нещо просто- безкрайно сложно и завъртяно

истината е

че ако не бях чела достатъчно

просто бих се отказала да чета

поради факта

че за да стигна до ебането

ми изисква повече свободно време от колкото съм склонна да дам

с една дума

не притежавам търпение

 

аз съм плод на едно консуматорско общество

в което се ценят бързите и мощни коли и процесори

мобилността

всичко това е създадено с цел ( една от целите ) да се пести време

и някак си да отпадат задръжките

в тоя ред на мисли ренесансовата увъртяност

ме изнервя

друг е въпросът, че един Буковски ми  е дал всичко на своят прост език

там ебането е ебане

кур -а е кур

и курвата – курва

пиенето е пиене

цинично

и безкрайно истинско

без плодничета , които твоите пеперуди ще помилват за да опрашат и моя цвят

 

та

аз съм едно издразнено чедо

плод на всякакви икономически емоционални и физически кризи

което

би искало да знае кое е черно и кое е бяло

тоест от къде идват децата

и се надява никой да не го лъже че в тая къща не е имало секс от 100 години

а ренесансовата поезия

не дава отговор на тоя въпрос

 





Гласувай:
47



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dressy - :)
27.07.2010 09:30
да си дойдем на думата......
цитирай
2. palisandar - Уви ... Или ?!
27.07.2010 09:35

Сонет на Ленио

Една безплодна и нелепа мисъл,
една безумна мания суетна,
един не знам какъв на паметта
секрет
без същност, без значимост и без
смисъл;
една надежда зле орисана
и болка,считана за радост сетна,
незрима нощ , без ден ответен,
един абсурд на разума неистов-
това котило е, което ражда
предвечната, почитана химера,
наричана навсякъде любов;

затуй душа, която така люби-
трябва
да се отлъчи от земята като ерес,
небето да не чува горкия й зов.

Сервантес

цитирай
3. eleonoraknyazheva - Ем,
27.07.2010 09:43
чувала ли си за вертикалните поколения? Когато хора от различни поколения споделят сходни ценности. И през Ренесанса е имало мераклии за безвоалие, както и сега има хора, които търсят загадъчното...
А Буковски стайл ми идва в повече, малко като "ох, банана", но за всеки влак си има пътник...:) Поздрави.:))
П.С. Първо разчетох темата като "чАтенето като чукане", но там пък "като"-то нямаше да го има, вероятно...;)
цитирай
4. waterway - So what?
27.07.2010 10:02
''Колко е хубаво, че сме толкова различни''
?

Quo vadis?
цитирай
5. sevdabg - Sow,
27.07.2010 10:28
Такава радост си за душата ми...
Представа нямаш...
Но е добре, че те има...
;)
цитирай
6. анонимен - Абсолютно съгласен
27.07.2010 10:35
Във времената на бързото чукане/четене, де/, колкото по лесно смъкнеш.. гащите, толкова по-добре.:-))) И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.
цитирай
7. cefulesteven - Супер е
27.07.2010 11:01
Супер е
цитирай
8. nicodima - Във времената на бързото чукане...
27.07.2010 11:05
katana написа:
Във времената на бързото чукане/четене, де/, колкото по лесно смъкнеш.. гащите, толкова по-добре.:-))) И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.

И смъкваме бавно и с наслада 75-те воала : ))...
цитирай
9. rossasommer - Стихът е интересен
27.07.2010 12:42
и поражда у мен следните въпроси: Ок, като всички бързаме и използваме всякакви уреди, машини, способи за пестене на време, за какво използваме после тези "спестявания"? По лични наблюдения "спестеното време" се пропилява в безумно скучни занимания като - чатене с нищо-не-казващи-идиоти, часове наред дърдорене по gsm-а и отново нищо не казване, гледане на тъпи предавания по телевизията или кибичене в някое кафене по центъра и зяпане кой-минава-по-улицата. Забравих - едно набързо изчукване, за да можем после да имаме време за онези безкайно интересни глупости, споменати малко по-горе.
Май е по-добре да не бързаме чак толкова да пестим времето от истински хубавите и смислени неща, за да го освобождаваме за пълни тъпни...

В този ред на мисли - защо пък да не прочета бавно и мързеливо някой ренесансов поет? На фона на ренесансова музика? И, заедно с някой ренесансов любовник да обсъдим прочетеното? Бавно и с наслада :))))

Което не значи, че не чета Буковски. :)
цитирай
10. 0rth0d0x - Ебати шута в зъбите на всички позьори и псевдо литератори !!!
27.07.2010 12:59
Соу, отдавна не бях влизал при теб (за което си взимам бележка) но винаги си ме докарвала до ментална ерекция!!!
Колкото и просташко да звучи.
Ще взема да прочета нещо на Буковски, че от тоя Хенри Милър ми излязоха мазоли на мозъчната кора...
И да, вече ме е срам ама харесвам John Milton...макар че, не съм сигурен колко е ренесансов.
цитирай
11. good4you - Ебати позьорството
27.07.2010 14:02
така не се убива болката, самозаблуждение е цинизма ти. Всъщност ме искаш: нежен, влюбен и търпеливо да разгръщам воалите ти докато изгаряш да ме имаш ти, да те имам аз.
цитирай
12. apostapostoloff - Според мене...
27.07.2010 14:30
Според мене, тука требе терапия. С розовата, рунтава палка. Я яла, да си поиграем на "скрий салама".
цитирай
13. tili - Дааа, все пак -
27.07.2010 14:32
ренесансовата поезия си е много точна:

"Не съм заключен аз, но страдам
във затвора;
не ме задържат там, но вечно съм
във плен;
свободен съм - крила не мога
да разтворя;
Амур не ме щади, а не довършва с мен! "
Петрарка

А "Под игото" четох на 5 години. И доста се вълнувах от руменината по бузите на Рада Госпожина. Сещах се от какво е;-) Твоя племенник има още малко време.
Не съм съгласна с тази п(р)оза, Ем :)




цитирай
14. flyco - ...
27.07.2010 14:33
Поезията не започва с Ренесанса, нито свършва с него.
цитирай
15. ran - направи нещо,
27.07.2010 16:08
което и Буковски не е успял - разби Матрицата!

наистина думите имат само вторично отношение към Поезията
и Поезията няма първично отношение към Поетите

Свалям шапка!


Урок чудесен в лицето ти безмълвно:

Безмерно знание ме прави бог.

Названия, дела, легенди сиви, ужасни случки, бунтове,

величества и кралски гласове, агонии,

създаване и разрушаване в едно

изливат се в бездънния ми мозък

и ме обожествяват, сякаш живо вино

или пък чуден елексир изпил съм

и тъй съм станал аз безсмъртен.

Джон Кийтс
цитирай
16. niakoiasi - някои ще те преоткрият
27.07.2010 16:46
други ще спрат да те четат
целта оправдава средствата

цитирай
17. elineli - Ако има
27.07.2010 16:55
някой, който е белег от дума това си ти, Еми.
цитирай
18. krassko - Ренесанс
27.07.2010 18:04

1. Ренесанс — най-забележителната епоха в развитието на европейската цивилизация. Ренесанс означава възраждане и се отнася към Възраждането на античната културна традиция на новите времена. В България е възприето тази епоха да бъде наричана Възраждане
— а) всестранен разцвет на културата, изкуството, науката и литературата
— б) опозиция Ренесанс — Средновековие — проявява се характера на доминиращия тип култура в двете епохи. През средните векове определяща роля играе теоцентричното мислене, според което светът е организиран съобразно божествената воля и разум. За Ренесанса основополагащ принцип е антропоцентризма. Според него висша ценност на битието е човека, неговата предприемчивост, амбиция и лични качества. Така се ражда идеологията на Ренесанса, известна като хуманизъм.
— в) хуманизъм - идва от латинската дума хомо (човек) и означава, че в центъра на ценностната система се поставя човека
2. Идеалът за универсалния човек — основополагащ идеал. Може да се твърди, че се възражда античната калокагатия, т.е. идеалът за хармоничен, съвършен човек. Образно казано това е странното съчетание на физическата хубост на Аполон и нравственото съвършенство на Христос
3. Поява и хронология — Ренесансът не се развива еднолинейно. В различните страни той се появява в различни моменти и чрез разнообразни модификации
— а) Италиански ренесанс — 14-ти–16-ти век
— б) Френски – 16-ти век
— в) Испански и Английски — 16-ти–17-ти век
— г) Българско възраждане — 19-ти век

цитирай
19. mitternacht - ...
27.07.2010 18:55
Чекията ще е тъпа екранизация на някой хубав роман.Не блъска на самия роман, накрая горе-долу ще си схванал историята и ще ти е малко хубаво заради самата нея, ама същественото го няма :)
цитирай
20. mglishev - Мда,
27.07.2010 22:46
това е малко повърхностно. Не е лошо, де.
цитирай
21. osi4kata - добро е,
27.07.2010 23:32
вулгарно като живота.

поздрав
цитирай
22. mimayordanova - Във времената на бързото чукане...
28.07.2010 01:24
katana написа:
Във времената на бързото чукане/четене, де/, колкото по лесно смъкнеш.. гащите, толкова по-добре.:-))) И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.

И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.
Да се върнеш при НЕЩО, означава, че си си тръгнал от него... В случая... добрата любовница. Искам да питам... Защо има тръгване? А после връщане? Защо се връщаме??? Да дарим още любов, или да получим още любов? Искам да знам...
цитирай
23. sowhat - мима,
28.07.2010 08:08
mimayordanova написа:
katana написа:
Във времената на бързото чукане/четене, де/, колкото по лесно смъкнеш.. гащите, толкова по-добре.:-))) И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.

И все пак хубавата книга е като добрата любовница. Връщаме се при нея.
Да се върнеш при НЕЩО, означава, че си си тръгнал от него... В случая... добрата любовница. Искам да питам... Защо има тръгване? А после връщане? Защо се връщаме??? Да дарим още любов, или да получим още любов? Искам да знам...

не говорим за книга.
говорим за морално остарели изразни средства.
въпросът ти защо някой си тръгва и защо се връща е екзистенциален, като тоя за кокошката и яйцето. всеки може да си тръгне и да се върне поради хиляди различни причини.

обаче питам се ,
готова ли е " добрата любовница" да пусне другия?

или се осланяме на чувството за притежание и смятаме, че хора, времена и вещи ни принадлежат?
цитирай
24. sowhat - осичке,
28.07.2010 08:09
точно това е.
всички коментирали тук са наясно, че животът не е шампанско и рози само, но малцина се осмеляват да го изкрещят на глас. :)
цитирай
25. sowhat - глишев, мерси че ме потупа по памото,
28.07.2010 08:11
mglishev написа:
това е малко повърхностно. Не е лошо, де.

ей сега ще си изпъча бюста. ))))))))))

докато се плъзгаш по повърхността на думите само, всичко ще ти изглежда повърхностно.
:)
цитирай
26. sowhat - налик, нещата са много ясни
28.07.2010 08:16
nalik написа:
Но на пръв поглед това не е така. Особено като погледа ти се плъзга по допирателната... ;)

когато има допирателна.
обаче представяш ли си преди 200 години, какви овъртяни реплики е трябвало, за да кажеш
абе маце искаш ли да ти покажа колекцията си от пеперуди? )))))))))))))
цитирай
27. sowhat - така е митернахт ))
28.07.2010 08:17
прав си.
но в случая сравнявам поезията и поетите )))
романите са друга бира :)
цитирай
28. sowhat - краско
28.07.2010 08:19
вече се прочувствах проСветлена. или светната )))
цитирай
29. sowhat - благодаря , Ели
28.07.2010 08:21
:)
цитирай
30. sowhat - нямам друга цел
28.07.2010 08:24
niakoiasi написа:
други ще спрат да те четат
целта оправдава средствата


освен да съм себе си, когато заявявам нещо.
или целта ми е да бъда колкото се може по откровена.

удобни всекиму са само безгръбначните )))
цитирай
31. sowhat - ран, ти ме уби
28.07.2010 08:25
flyco написа:
Поезията не започва с Ренесанса, нито свършва с него.

:))))

благодаря ти.

( стрелците, знаят защо:))))))))))))
цитирай
32. sowhat - мда,
28.07.2010 08:26
flyco написа:
Поезията не започва с Ренесанса, нито свършва с него.

нито моето мнение свършва само с мен )))
цитирай
33. sowhat - лили, днешните петгодишни
28.07.2010 08:28
tili написа:
ренесансовата поезия си е много точна:

"Не съм заключен аз, но страдам
във затвора;
не ме задържат там, но вечно съм
във плен;
свободен съм - крила не мога
да разтворя;
Амур не ме щади, а не довършва с мен! "
Петрарка

А "Под игото" четох на 5 години. И доста се вълнувах от руменината по бузите на Рада Госпожина. Сещах се от какво е;-) Твоя племенник има още малко време.
Не съм съгласна с тази п(р)оза, Ем :)






се вълнуват от мързелград )))
питай някоя мама на петгодишно.

позата ми е естествена и ми отива. и пиша както говоря, ти поне си наясно :)
цитирай
34. sowhat - и според мен, ти е нужна терапия
28.07.2010 08:29
apostapostoloff написа:
Според мене, тука требе терапия. С розовата, рунтава палка. Я яла, да си поиграем на "скрий салама".


виж, потърси специалист, блогът няма да ти помогне ))
цитирай
35. sowhat - ебати самочувствието
28.07.2010 08:32
good4you написа:
така не се убива болката, самозаблуждение е цинизма ти. Всъщност ме искаш: нежен, влюбен и търпеливо да разгръщам воалите ти докато изгаряш да ме имаш ти, да те имам аз.


:)))

обикновено в природата женската е тази, която избира.
а дори някои женски, си възстановяват енергията, изяждайки оплодителя.

всуе, коментарът, няма нищо общо с текста, ако искаш да кажеш нещо по същество, моля пак заповядай.
:)
цитирай
36. sowhat - Докси, харесвай който ти харесва и да не ти пука))))))))))))
28.07.2010 08:35
0rth0d0x написа:
Соу, отдавна не бях влизал при теб (за което си взимам бележка) но винаги си ме докарвала до ментална ерекция!!!
Колкото и просташко да звучи.
Ще взема да прочета нещо на Буковски, че от тоя Хенри Милър ми излязоха мазоли на мозъчната кора...
И да, вече ме е срам ама харесвам John Milton...макар че, не съм сигурен колко е ренесансов.


аз просто изказвам собственото си становище.
гласно!

и се кефя на всеки друг имащ смелост да каже : аз съм това and so what :)))
цитирай
37. sunson - моето мнение е,
28.07.2010 22:30
че циничноста е следствие или на обезверяване или е защитна броня срещу нараняване. И двата случая са адски тъжни.
Това в никой случай, не значи, че започвам да те възприемам като нихилист или страхливка. Не! Мисля, че си в процес на приемане - само толкова.
И "моето мнение свършва само с мен" .
цитирай
38. vitaniya - :)
19.08.2010 20:44
в тоя ред на мисли
истината е
че така и не дочетох"Под игото" :)

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6302930
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031