Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2010 09:24 - репортаж от тепетата или благодаря, че ме има
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7535 Коментари: 28 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
писах ви тук, за една инициатива, която моя приятелка поде. казваше се - Поети, благодарят на Земята и представляваше следното - да засадим дърво.
не само да курдисаме думите си на хартия, за която е нужно да се отсече такова, а да го възстановим.

имам нужда от едно кратко въведение
първо
аз не съм поет, да речем предпочитам да гледам на себе си като писател.
не професионален, защото никой не ми плаща за това.
пиша, защото умея. защото, това е моят талант, и защото ми доставя удоволствие.

един ден това може да се промени.
може да спра да умея или да обичам да го правя и това не означава, че ще спра да съм благодарна на Земята.

мисля, че Земята няма да ни се разсърди ако не й благодарим. тя не го и очаква от нас. Земята, е без претенции. Тя не е дете, съпруг, любовница или работодател. Тя просто дава. Онова, което има - докато го има.

а ние, като едни неблагодарни юзъри, чисто и просто го юзваме. и когато един ден изчезне псуваме държавата, Господ, управата, комшията, Стоичков или просто по навик.

да посадиш дърво, не е като да напишеш стих.
най-малкото мазолите по пръстите, които се образуват при копане отличават едното от другото.
но пък докато, копаеш, можеш пишеш наум.

и да си поговориш със Земята.
да осъществиш пряка връзка със създанията й.
и да се почувстваш част от тях.
да усетиш кой си
откъде си тръгнал
скочил ли си
и къде си паднал

най малкото можеш да събереш сили за нов скок.
доста смирен.
щото тая работа с бел-а и кирката, не е като оная, на масата.
там сме силни всички.

и да осъзнаеш, че ние сме следващата пръст и че е хубаво
децата ни да знаят, че ни е грижа.

грижа ни е за това дали ще има чист въздух, грижа ни това, дали те ще здрави и ще живеят в един зелен или гмо свят.

и това е начинът.
да се наведеш над Земята, заровил пръсти в пръста и да благодариш.
наум.

защото ни има.
за да ни има.

бих искала да видите този клип. той е с 18 годишна давност. по голямата част от вас са го видели, но
нещата, от тогава не са станали по- добри.
ние, не сме станали по добри - но можем да опитаме да станем.

http://vbox7.com/play:cb237e95&r=emb

мнозина от вас, съм сигурна , че плакаха когато го гледаха.
но мнозина са плакали и от тогава до днес също, а светът в който живеем , още не е станал едно по прекрасно място за живеене.

тук е мястото да благодаря, освен на Галя Радева и Дона Колева от Пловдив, които осигуриха парцел за засаждане на горичката, осигуриха дръвчета и лопати на дървените глави като нас и направиха безкрайно щастливи едни деца от дом за деца без родителска грижа
благодаря, на всички онези, които счетоха за нужно да направят каквото могат по силите си и да дойдат.

радвам се, че ви има, че има хора като вас и че ви познавам.
радвам се, че добрите дела не са просто думи или кухо деклариране на принципи.

радвам се, че успяхме да направим едни деца щастливи.
такива, в чийто живот нищо не е даденост и нищо не е по презумпция.
такива, които са свикнали да чуват много думи, зад които да не стоят дела.

и ще ви кажа само още едно нещо, преди да завърша


посадете дърво.

или нахранете дете.
или го гушнете.

Земята ще го чуе.

image


image




image




image


image


съвсем съвсем накрая ще кажа следното - пловдивчани, тая горичка вече е ваша. пазете я!

но децата там, са на всички нас.
ако някога почувствате любов, хляб или благодарност в излишък , които и да е от вас, откъдето и да сте, просто знайте, че те имат нужда от нас.




Тагове:   репортаж,


Гласувай:
36



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - :)
26.04.2010 09:26
Наистина усещането да създаваш красиви неща, не може да се сравни с нищо!
цитирай
2. phoenix2000 - Хубава инициатива
26.04.2010 09:30
Дано дърветата заживеят в синхрон, така както хората не могат
и дано винаги остане чисто и хубаво, както в началото е
цитирай
3. divna8 - Да осигурим живот и дълголетие :)
26.04.2010 09:59
И на децата, и на дърветата!!!
Благодаря за подсещането:):):)
цитирай
4. yuliya2006 - А АЗ СОУ ЩЕ ТИ КАЖА. . ПОЕТ СИ И ЛИЧНОСТ ...
26.04.2010 10:07
А АЗ СОУ ЩЕ ТИ КАЖА ..ПОЕТ СИ И ЛИЧНОСТ ! И ЗАТОВА ВСЯКА ТВОЯ ДУМА КАЗВА, КОЛКОТО СТО ДРУГИ..ЗА ТОВА!


СТРАХОТЕН ПОСТИНГ..СТРАХОТЕН..ЗА ИСТИНСКИТЕ НЕЩА В ЖИВОТА...ЗА ДУХОВНОТО..ЗА ПРИРОДАТА И ПО БЛИЗО ДО БОГ!


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. sowhat - благодаря Джулс
26.04.2010 10:15
нека не сме просто хора на думи
а хора чийто думи имат смисъл
( по делата им ще ги познаете )
цитирай
6. sowhat - дивна на времето помня прочетох
26.04.2010 10:16
една книга

боже пази децата и животните ( в то ред на мисли и дърветата)
това заглавие може да бъде мото на всеки един човешки живот...
цитирай
7. sowhat - дано феникс
26.04.2010 10:17
и дано не остане просто поредната куха инициатива , а нещо като предай нататък.

не искате ли да засадите дърво? )))
цитирай
8. sowhat - кире,
26.04.2010 10:18
такова е )))
цитирай
9. phoenix2000 - Да
26.04.2010 11:17
когато мога, но началото ви е добро
цитирай
10. sowhat - сигурна съм,
26.04.2010 11:22
и благодаря ))
цитирай
11. alexiev63 - Някога отдавна
26.04.2010 11:44
Някога отданва, когато се е раждало дете, са посаждали дърво, детето е растяло покрай дървото, обичало го като част от себе си, то му давало сили и спокойствие. Отдавна вече не засаждат дръвче когато се ражда дете, збравили сме корените си, и в забързаното ежедневие не помисляме за децата си, какво ще наследят след нас.
Поздравявам те и ти желая УСПЕХ.
цитирай
12. sowhat - благодаря, алексиев
26.04.2010 11:52
мисля че и до днес източните народи в тежки моменти си избират дърво. и прегръщайки го му предават всичко, което ги трови и им тежи.
ние няма да спасим джунглата в амазонка. не съм сигурна дали са останали достатъчно дървета за всеки човек на земята.
но можем да спасим собствените си дървета.
и деца
цитирай
13. mamas - Преди да съм видяла клипа,
26.04.2010 14:19
разплакаха ме думите ти:
"и да осъзнаеш, че ние сме следващата пръст и че е хубаво
децата ни да знаят, че ни е грижа."


цитирай
14. evilyosha - Здравей,Ем
26.04.2010 14:21
видях и други снимки, прочетох и други разкази за събитието. Прекрасно е, че се случва.Мога да си представя емоцията.Почувствах я.
Прочетох и укор, всъщност обвинение за тези, които не са участвали и се почувствах зле в позицията си. Както и да е.Няма да се оправдавам.
Подкрепям, приветствам и се радвам, че има Хора зад думите!
Прекрасно е да засадиш дърво и да растеш с него.:) Знам го.
цитирай
15. sowhat - йо,
26.04.2010 14:31
ще си позволя да ти кажа нещо , въпреки че може би трябва да го кажа другаде.
аз съм пропуснала много събития хора и неща в живота си. поради куп причини - къде редни, къде нередни.
последният човек съм на тая земя, която ще си позволи да съди.
днес при един приятел написах че животът е виенско колело и някои неща просто се случват докато сме ту горе ту долу или просто странични наблюдатели.

и благодарността не е нито снимки , нито културно масово събитие.
онова беше нещо което да ни събере, да ни направи щастливи по странен и топъл начин.

но благодарността може и да е молитва, която изричаш наум.
докато правиш онова, от което имаш потребност днес.

та, съм сигурна , твоето дърво и едни топли прегръдки те чакат някъде - ти ще си ги намериш някога , когато и където ни е писано .
цитирай
16. sowhat - такива сме славе
26.04.2010 14:33
пепел при пепелта и пръст при пръстта.
ще станем

но ми се иска да си ида с чувство за изпълнен дълг от горната земя

а до тогава ще благодаря, по различните начини по които умея ...
цитирай
17. tili - И аз ти благодаря за
26.04.2010 14:39
мъдрия постинг и послание, Ема!!!
цитирай
18. sowhat - е, лили
26.04.2010 15:02
мъдра мъдра, колко да съм мъдра )))
цитирай
19. benra - да, соу,
26.04.2010 15:18
земята чува всичко и е благодарна...
Страхотни сте!
цитирай
20. sowhat - бени,
26.04.2010 15:30
сигурно е , като всяка взаимносвързаност във вселената, но си мисля че е доста по важно ние да сме й благодарни, най малкото заради това че ни има.
благодаря ти )))
цитирай
21. ka4ak - Eли тамън щях да те сям,но като гледам с какъв ентусиазъм копаш,сърце не ми даде!!!
26.04.2010 19:54
Поздравления!И Децата и Дърветата искат грижи и отговорност от нашите действия,за да НИ ИМА!:)))
цитирай
22. sarcezlatna - Имах възможността да се занимавам с ...
26.04.2010 20:58
Имах възможността да се занимавам с нелека благотворителна акция за деца...на затворници.
Тогава разбрах,че е трудно да се преборят стереотипи и институции с идеята да направиш нещо добро за по-малките...болни или страдащи или в затвор...
А и дълго се питах- защо го правим?, за да успокоим съвестта си с епизодичен жест- аз съм добър и с това съм велик...
Но е по-добре от нищонеправенето, а да посадиш дърво - да,това да!
Смятам,че библейското:" Когато даваш мислостиня, нека дясната ти ръка да не знае що прави лявата." е едно важно условие за вършителите на добри дела.
Поздрави!:)))
цитирай
23. valer1961 - не дойдох...
26.04.2010 22:45
Не дойдох,не се оправдавам,просто ме е яд,ама съм с вас и специални поздрави на
теб Соу,че ни сритваш отвреме на време.Поздрави!
цитирай
24. indi - ! :)
27.04.2010 01:04
Чудо си беше всичко отвсякъде! Дълго ще ме топли всеки миг изживян! Най- хубавото в цялата работа е това, че всеки присъствал там, знае с душата и сърцето си, че това не е " благородно и добро дело" , а нещо, което така трябва да бъде е всички- и ние, и децата, се прибрахме с пълни души и сетива!
Прегръдка, Ем!
цитирай
25. amenda - Страхотно е, че си отразила и рез...
27.04.2010 01:20
Страхотно е, че си отразила и резултатът, първият!
Зареждащ е!
Дано стигне скоро и до морето тази инициатива :-)
Грабвам лопатата :-)) И не се шегувам...!!!
цитирай
26. xxxx - Имаш я, усмивката ми..
27.04.2010 09:26
хубаво е.. всичко
:p
цитирай
27. teachme - Браво, Ем:) подозирах, че си там;)
27.04.2010 23:46
ритуалът по засаждането на дърво е докосване с природата,
което трябва да се изживее...познато ми е и много хубаво...
сега остава само пловдивчани да отгледат с любов и съхранят създаденото!
Целувки!
цитирай
28. daringrain - Усмивка и сълзи
28.04.2010 06:39
Докато не съм пропуснала, защото съм отнесена. Докато си пия кафето, а мислите ми са на майна си Райна. Докато... оф, айдеееее разфилософствах се.
:)
Написала си поезия. Другото го знаеш...
БЛАГОДАРЯ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6314110
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930