Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2010 09:34 - за принципите и за хората
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9709 Коментари: 34 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
с времето рано или късно си изграждаме някакви принципи и после бележим с тях пътя си.
и принципите ни стоят като забити жалони встрани и указват параметрите на движението ни, или дори на развитието ни.
така без да си даваме сметка, се самоограничаваме в едно или друго отношение, тъй като сами  сме си поставили граници.

като всеки човек и аз имам някакви принципи.
но от друга страна, не вярвам в границите.
смятам , че  границите се поставят, за да оправдаем отказа си да приемем невероятното за вероятно.

и понеже все пак имам принципи, не съм асоциално животно и да речем че се опитвам следвам и божиите и човешките закони, си давам сметка , че за да съвместиш двете неща, трябва да притежаваш известна доза гъвкавост.

тоест да променяш от време на време принципите си, да ги изнасяш встрани и да ги разширяваш, защото човек не е статическа единица.

всеки ден, всеки човек, всяко малко събитие оставят върху нас своят отпечатък и съответно ние се променяме. така че човекът аз от вчера не е задължително да е аз от днес.

та защо написах това?
ами защото обикновено след дълги размисли и страсти си мислим че сме открили колелото , да не кажа огъня.

и защото твърде често развявайки флага на приниците си, не си даваме сметка как младият идеалист у нас, се превърнал в еснафа с пантофите пред телевизора, оправдавайки се именно с тях.

а всъщност основите са поставени още преди 6 хил години от Хермес Трисмегист в Древен Египет. До нас са достигнали седемте основни принципа, върху които е основано неговото учение. Тяхното дълбоко разбиране и прилагане във всички сфери на живота е ключът към Мъдростта.

 

Седемте принципа на Хермес Трисмегист гласят:

 

Първият принцип: “Вселената е ментална”

 

Принцип на съответствието: “Както е горе, така е и долу и както е долу, така е и горе.”

 

Принцип на вибрацията: “Нищо не е в покой, всичко се движи, всичко вибрира.”

 

Принцип на полярността: “Всичко е двойствено, всяко нещо притежава два полюса. Противоположностите са еднакви по своята природа, но са различни по степента на вибрациите си.”

 

Принцип на ритъма: “Всичко тече навътре и навън, всяко нещо има своите приливи и отливи; люлеенето на махалото присъства във всяко нещо.”

 

Принцип на причината и следствието: “Всяка причина има свое следствие и всяко следствие има своя причина. Случайността не е нищо друго освен името на закона, който не е познат.”

 

Принцип на пола: “Всяко нещо притежава своя мъжка и женска същност.”


та така : имате ли принципи?




Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. drebosycheto - хахахха ...
22.02.2010 09:54
"Няма ние да откриваме Топлата водя я " :) Пониш ли го това , “Както е горе, така е и долу и както е долу, така е и горе.” ...не сме си дали много време на този свят , че да се ограничаваме , всеки принцип за мен може да значи едно, а за теб друго :) Гушкам те усмихнат ден Шу
цитирай
2. cefulesteven - 1. Живей с принципите си, като с п...
22.02.2010 09:57
1. Живей с принципите си, като с приятели. Съобразявай се с тях, но никога не ги следвай сляпо. Ще се възползват от теб. От добри ще станат лоши, за което ще си виновен сам. Влияй се от тях, но не спирай да им влияеш. Защото те имат нужда от влиянието ти, колкото и ти от тяхното.

Първи от 40 - те ми "Принципи за принципипите".

Не мога да ги пусна в един отзив и по-късно мога да пусна постинг с част от тях, като отговор.
цитирай
3. sowhat - първият от твоите 40 ми харесва страхотно, стеф
22.02.2010 10:03
cefulesteven написа:
1. Живей с принципите си, като с приятели. Съобразявай се с тях, но никога не ги следвай сляпо. Ще се възползват от теб. От добри ще станат лоши, за което ще си виновен сам. Влияй се от тях, но не спирай да им влияеш. Защото те имат нужда от влиянието ти, колкото и ти от тяхното.

Първи от 40 - те ми "Принципи за принципипите".

Не мога да ги пусна в един отзив и по-късно мога да пусна постинг с част от тях, като отговор.



ще е интересно по късно да прочета и останалите )))

всяко сляпоследване води до фанатизъм, а фанатизмът никога не е довел до нищо добро ...
цитирай
4. sowhat - в разликологията
22.02.2010 10:05
drebosycheto написа:
"Няма ние да откриваме Топлата водя я " :) Пониш ли го това , “Както е горе, така е и долу и както е долу, така е и горе.” ...не сме си дали много време на този свят , че да се ограничаваме , всеки принцип за мен може да значи едно, а за теб друго :) Гушкам те усмихнат ден Шу

доброто за мен, Шушче е зло за някой друг, дори и да не го познавам...
та колкото и да ни е трудно да приемем, нищо ново няма да открием - освен за себе си - подобно на бебета, които откриват света, а пътищата не са просто пътища, а магистрали , отдавна добре отъпкани от тия дето са минали дъъъълго преди нас.
цунки
цитирай
5. doriana - Никога не казвай "никога!...
22.02.2010 11:00
Никога не казвай "никога!
:))
цитирай
6. sezoni - sowhat здравей !
22.02.2010 11:00
Темата която представяш е интересна и си заслужава да се разсъждава над това.Това което казва Хермес Трисмегист по - мое мнение не са принципи а нещо което е установил, че е така .Принципите са тези които оформят характера на личноста .В зависимост от това какви принципи имаме или нямаме зависи нашето поведение .По - голям процент от хората изобщо нямат принципи защото се нагаждат според обстоятелствата .Хората които имат правилните принципи не се влияят от обстоятелствата защото за тях е по- важно да отстояват принципите си .
цитирай
7. hope17 - А такааа, Ем :)))
22.02.2010 11:38
дойдохме си на думата :) Ами това са любимите ми теми, размишления, догадки и съждения...след време преминаващи в твърдения. Да, съгласна съм с принципите, които излагаш, живеем в двуполюсен модел на света, така че всичко има своя огледален образ, без разбира се да се проектира съвсем точно. За границите, поставяме си ги заради личното пространство, може би, всъщност зависи за какви граници говорим, но като цяло такива ограничения са субективни, различни за всеки. Принципите, нашите имам предвид, се менят, и това е логично, те са прозводни на самата ни натура, на мирогледа и разбиранията ни за живота...Средата е динамична и е нормално, както пренареждаме приоритетите си, така да моделираме и някои принципи...Темата е дълга, затова ще се огранича...
Прегръдки и позитивизъм днес от мен :))))
цитирай
8. sezoni - hope17 здравей!
22.02.2010 12:02
Има неща с които трябва да се съобразяваме ако желаем да сме съвременни и това е което претърпява промяна във времето .Моето мнение за принципите е , че те не се влияят от времето защото са постоянни във времето което ги прави актуални по - всяко време .Трябва да си зададем въпроса какво всъщност е принцип ?
цитирай
9. sowhat - ди, то думи
22.02.2010 12:10
doriana написа:
Никога не казвай "никога!
:))

като никога и винаги са лишени от смисъл, щото такова животно ня ма! :)
цитирай
10. sowhat - здравей сезони
22.02.2010 12:11
sezoni написа:
Темата която представяш е интересна и си заслужава да се разсъждава над това.Това което казва Хермес Трисмегист по - мое мнение не са принципи а нещо което е установил, че е така .Принципите са тези които оформят характера на личноста .В зависимост от това какви принципи имаме или нямаме зависи нашето поведение .По - голям процент от хората изобщо нямат принципи защото се нагаждат според обстоятелствата .Хората които имат правилните принципи не се влияят от обстоятелствата защото за тях е по- важно да отстояват принципите си .

принципи едва ли ги е нарекъл Хермес, по скоро времето е ги е кодирало като постулати.
и после хората с железните принципи имат твърде ограничен път...
цитирай
11. sowhat - за рени и за границите
22.02.2010 12:15
hope17 написа:
дойдохме си на думата :) Ами това са любимите ми теми, размишления, догадки и съждения...след време преминаващи в твърдения. Да, съгласна съм с принципите, които излагаш, живеем в двуполюсен модел на света, така че всичко има своя огледален образ, без разбира се да се проектира съвсем точно. За границите, поставяме си ги заради личното пространство, може би, всъщност зависи за какви граници говорим, но като цяло такива ограничения са субективни, различни за всеки. Принципите, нашите имам предвид, се менят, и това е логично, те са прозводни на самата ни натура, на мирогледа и разбиранията ни за живота...Средата е динамична и е нормално, както пренареждаме приоритетите си, така да моделираме и някои принципи...Темата е дълга, затова ще се огранича...
Прегръдки и позитивизъм днес от мен :))))

ами ренка ето какво -
стигаш до определено място и го наричаш връх, таван или квото там ти дойде , но казваш ето аз до тук мога, това е

няма такова нещо
човек винаги може и още и повече, друг е въпроса до колко е готов да се бори и да си повярва.

за това идва реч.
а докато забиваме колчетата и маркираме възможностите си, ще сме това, което правим от себе си

)))))))
цитирай
12. sowhat - Има неща с които трябва да се съоб...
22.02.2010 12:19
sezoni написа:
Има неща с които трябва да се съобразяваме ако желаем да сме съвременни и това е което претърпява промяна във времето .Моето мнение за принципите е , че те не се влияят от времето защото са постоянни във времето което ги прави актуални по - всяко време .Трябва да си зададем въпроса какво всъщност е принцип ?



уикипедия

Синоними

* начало, правило, аксиома, максима, закон, норма, постулат, основа, елемент
* ръководно начало, пример, указание
цитирай
13. tili - Да, имам -
22.02.2010 12:23
всичките седем ;-))) плюс десетте Божи заповеди. Те пък дали са принципи? Много са трудни за спазване...

Хех, гледай сега какъв късмет ми се падна:
"Любовта гледа през телескоп,завистта през микроскоп."
Защо ли ми няпомня една приятелка ???
цитирай
14. sowhat - лилчо са като се замисля
22.02.2010 12:25
tili написа:
всичките седем ;-))) плюс десетте Божи заповеди. Те пък дали са принципи? Много са трудни за спазване...

многото имане е като малкото нямане )))

ти ще го разбереш ))
какъв ти е днешния късмет)))?
цитирай
15. hope17 - Еми,
22.02.2010 12:53
ами аз затова пиша, че всичко е субективно и лично. Има хора, които стигат донякъде и това е, има такива, за които няма най-голям връх, има следващ...Границите са нещо условно, и са определяни от обстоятелства, разбирания, а не рядко обусловени и от ситуации...А съм съгласна с теб, че никой не е в състояние да ни ограничи, както ние бихме го направили...Затова е нужно човек да е наясно със себе си, възможностите си и стремежите си и най-вече да си вярва ! Хей, Еми усмихни се още по-широко :)))

До Sezoni - не съм склонна да се съглася напълно с думите Ви, не е същественото да се питаме какво е принцип /предполага се, че всички знаят/, интересно е да се запитаме какво е личност. На този въпрос много хора нямат отговор...защо ли ? На 20 години принципите са едни, но на 40 например, разбираш, че не всичко, което хвърчи се яде. Ако няма промяна на личността /оттам и на разбиранията й/ , значи приемаме,, че живота е статичен. Което вече е абсурдно и знам, че го разбирате и Вие ! Това е моята позиция, не я натрапвам никому! Хубав ден желая !
цитирай
16. sowhat - рени
22.02.2010 13:01
:)))))
цитирай
17. eliana - *да се опитваме да приемем невероятното
22.02.2010 13:08
за вероятно/неподозираните възможности,които
ги има във всеки човек/!/
и ...*“Нищо не е в покой, всичко се движи,
всичко вибрира.”
поздрави !


цитирай
18. flyco - Принцип на flyco
22.02.2010 13:19
Въз основа на горното приемаме долното.
цитирай
19. sezoni - sowhat,
22.02.2010 13:21
Принципите никога немогат да имат ограничен път защото, както каза, те са правила които са си поставили хората за да ги спазват .Имало е хора с принципи , има ги и сега и ще ги има и в бъдеще .За всеки е от значение да знае до къде се разпростират границите на полезното и да се съобразява с това.
цитирай
20. flyco - ...
22.02.2010 13:26
"Стресът се получава тогава, когато знаеш кое е правилното и правиш обратното."
цитирай
21. sezoni - hope,
22.02.2010 13:55
Изглежда , че не всички са наясно какво е принцип след като са определили някакви твърдения на Хермес за принципи .Принципите ги имаш или ги нямаш и това дали ги имаш или нямаш независи от възраста защото не всички възрастни хора са с принципи . Принципите са основния фактор които помагат на личноста да израства за да се стигне до крайната степен на развитие когато личноста се утвърждава като такава .Има хора които са непостоянни защото не са се утвърдили като личности .
цитирай
22. sowhat - стресът
22.02.2010 13:58
flyco написа:
"Стресът се получава тогава, когато знаеш кое е правилното и правиш обратното."

принцип ли е или е принципа води до стрес? ))))))))
цитирай
23. sowhat - зависи какви правила сезони си приел за принципи
22.02.2010 14:00
sezoni написа:
Принципите никога немогат да имат ограничен път защото, както каза, те са правила които са си поставили хората за да ги спазват .Имало е хора с принципи , има ги и сега и ще ги има и в бъдеще .За всеки е от значение да знае до къде се разпростират границите на полезното и да се съобразява с това.

да ти напомня ли за принципите на хитлер - всички неарийци на сапун?

това че имаш принципи и ги спазваш не е задължително да те прави добър или свестен човек.

вероятно и серийните убийци имат принципи. затова има профайлъри.
цитирай
24. sowhat - това прозвуча като от бай ти ганя
22.02.2010 14:04
flyco написа:
Въз основа на горното приемаме долното.

горе доле стамболов, като по принцип е същото
цитирай
25. sowhat - поздрави
22.02.2010 14:05
eliana написа:
за вероятно/неподозираните възможности,които
ги има във всеки човек/!/
и ...*“Нищо не е в покой, всичко се движи,
всичко вибрира.”
поздрави !



ели ан

))))))))
цитирай
26. ran - а защо персонифицирате принципите?
22.02.2010 14:35
"Силата на жените се определя от слабите места на мъжете."
"Имаме две уши и една уста, та повече да слушаме и по-малко да говорим."
"Който говори много, все ще каже нещо, което не е трябвало да казва."
"Когато нещата се подобряват, нещо ще се влоши."
"Запалете огън за някой човек и той ще се сгрее за ден, запалете самия човек и ще го сгреете до края на живота му."
"Когато прочетох за вредата от алкохола се отказах от четенето."

кой не е съгласен с тези принципи? :))
цитирай
27. sestra - Скъпа Соу,
22.02.2010 14:36
имам един принцип и той е, че добрите действия не могат да се превръщат в навици. Следователно всеки навик аз приемам за лош. Но по-лошото е, че не мога да спазвам този принцип. Благодаря ти за хубавото предизвикателство :)
цитирай
28. him - :)
22.02.2010 14:37
Хм, изчетох всички коментари. И едно нещо ми направи впечатление - почти никой не споменава за конкретен принцип. Сещам се веднага за един герой на Пруст от "По следите на изгубеното време". Бащата на разказвача попитал един господин дали няма познати в едно градче(като предварително знаел, че има). А господина започнал надълго и нашироко да му разказва, че имал познати навсякъде, където вятъра го отнесел, където вълните миели бреговете и им поднесе едно абстрактно словоизлияние, в което изхаби стотици парфюмирани думи, вместо да каже просто: "сестра ми живее там".
И за да не бъда като гореспоменатия герой, ви казвам конкретно един от принципите си: Нямай любовни отношения с жена, която е омъжена, или си има приятел.
цитирай
29. sezoni - sowhat,
22.02.2010 14:54
Има голяма разлика между принцип и убеждение .Принципите са точно установени правила не някакви убеждения които да се отстояват и да си въобразяват , че това е принципно.
цитирай
30. buboleche - имам много принципи и
22.02.2010 17:02
един от принципите ми е да нямам принципи. щото мразя да ме ограничават.:)))
цитирай
31. miaa - Поздрави Sowhat! Много актуален ...
22.02.2010 19:39
Поздрави Sowhat! Много актуален постинг!
Принципите определят нашия облик, като хора.
Но всяко нещо, което е прекалено е вредно.Прекалената широта или голямото ограничение. Важен е балансът според ситуацията.
Много хубава тема и безкрайна.За нея може да се говори много.
цитирай
32. learningtogether - Всичко, което ми хареса или не съвсем
22.02.2010 20:30
"Без да си даваме сметка, се самоограничаваме в едно или друго отношение, тъй като сами сме си поставили граници."

"Границите се поставят, за да оправдаем отказа си да приемем невероятното за вероятно."

"1. Живей с принципите си, като с приятели. Съобразявай се с тях, но никога не ги следвай сляпо. Ще се възползват от теб. От добри ще станат лоши, за което ще си виновен сам. Влияй се от тях, но не спирай да им влияеш. Защото те имат нужда от влиянието ти, колкото и ти от тяхното."

"Всяко сляпо следване води до фанатизъм, а фанатизмът никога не е довел до нищо добро."

"Думи като никога и винаги са лишени от смисъл, щото такова животно ня ма!"

"Стресът се получава тогава, когато знаеш кое е правилното и правиш обратното."
"Стресът се получава тогава, когато знаеш кое е БЕЗОПАСНОТО (бел.ред.) и правиш обратното." -- "Правилното е изражение на принципите ни към дадения момент (бел.ред.)" -- "Има ли във всяка ситуация "правилно" решение (бел.ред.)?"

"Когато прочетох за вредата от алкохола се отказах от четенето." :))))))

"Има голяма разлика между принцип и убеждение .Принципите са точно установени правила не някакви убеждения които да се отстояват и да си въобразяват , че това е принципно." -- А ти убедена ли си в принципите си(бел.ред.)??? Ако си убедена - има ли разлика между двете? Ако не си убедена - кой тогава е убедения в тях? Ako това е някой друг - чии са тогава тези принципи: твои или негови?
Та так си мисля аз: ако не си убеден в принципите си (те вече не са морален закон за теб) - променяш ги в съответствие с вижданията си.
Ta принципите са нещо лично, не можем да ги налагаме на другите (дори нашите разбирания да са най-"правилните")- иначе другото се нарича закон: природен, божи, човешки (юридически).

"Всяко нещо, което е прекалено е вредно.Прекалената широта или голямото ограничение. Важен е балансът според ситуацията."
цитирай
33. cefulesteven - 1. Живей с принципите си, като с п...
22.02.2010 22:13
sowhat написа:
cefulesteven написа:
1. Живей с принципите си, като с приятели. Съобразявай се с тях, но никога не ги следвай сляпо. Ще се възползват от теб. От добри ще станат лоши, за което ще си виновен сам. Влияй се от тях, но не спирай да им влияеш. Защото те имат нужда от влиянието ти, колкото и ти от тяхното.

Първи от 40 - те ми "Принципи за принципипите".

Не мога да ги пусна в един отзив и по-късно мога да пусна постинг с част от тях, като отговор.



ще е интересно по късно да прочета и останалите )))

всяко сляпоследване води до фанатизъм, а фанатизмът никога не е довел до нищо добро ...


Утре ще пусна в постинг част от тях. Другите са прекалено лични. Нямам какво да крия, но не искам и да ставам досаден, затова част от тях ще си оставя за себе си.
цитирай
34. learningtogether - Пак ще досаждам (но накратко)
22.02.2010 23:14
Има известно двусмислие в термина:
1. Принцип (ед.ч.) в природните (и не само) науки често е синоним на закон, постулат (най-вече).
2. ПринципИ (мн.ч.) най-често е синоним на норма на поведение, етичен и морален кодекс. (написаното по-горе касае главно тая тема)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6315185
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930