Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2010 10:17 - лексиконче, в случай на
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7103 Коментари: 24 Гласове:
20

Последна промяна: 16.02.2010 10:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ще ми се да вярвам, че всички от нас някога са имали лексикон. или поне са попълвали.
първият си лексикон създадох в 7 ми клас.
убийте ме , не знам защо.
защото всички имаха най -вероятно и аз за да не съм по назад.

може би и защото осъзнавахме, че предстои да се разпръснем всички и да оставим някаква частица от себе си , в някаква тетрадка от приятелите.
всъщност, може би дори и това не е било причината.

причината най - вероятно, при това осъзнатата е да предизвикаме приятелите си и да си покажем кой е по по най-
кой ще е най смел, най разтропан и т.н.
типичното - да се заровиш в главата на другите, да извлечеш информация, да те прочетат и да си кажат - ехеее, глей я тая колко е готина.

то не беше великото ровене, за най интересните картинки на готини мацки от списание Божур, Лада и Жената днес.

то не беше търсене на вечни спомени - благодаря на Дамянов и Евтимов, че ми помагаха да оригиналнича.

то не беше измисляне на специален подпис, в който да вложиш инициалите си , пък и да вплетеш тия на харесваното от теб момче.

:)

миналата година докато правех ремонта и ми изпаднаха лексиконите.
почеркът на първата ми любов, крехките му завоалирани признания... абе сладурско много

а всъщност съвсем наскоро разбрах , кой е създал така нареченият лексикон. не се стряскайте, това е Марсел Пруст.

защо е бил създаден ли ?
ами как иначе благовъзпитаните френски девойки да опознаят хората, с които общуват?
и така идва модата на деликатните въпросници, които да дадат максимума информация, във времената , когато Гугъл не е съществувал
:)

Младите момичета от добри семейства във Франция през миналия век са луди по една мода, внесена от Англия: албума с изповеди, keepsake. Госпожиците молят близките си да отговорят писмено и откровено на серия въпроси, засягащи техните вкусове и характер. Младият Марсел поне два пъти участва в тази светска игра: към 1886 по молба на приятелката си Антоанет Фор и в 1893, когато е на двайсет и една години. Въпреки някои вариации в броя и формулирането на въпросите прословутият "въпросник на Пруст" обикновено приема следната форма:

1. Главната черта на характера ми.
2. Качеството, което желая да видя у един мъж.
3. Качеството, което предпочитам у една жена.
4. Качеството, което най-много ценя у приятелите си.
5. Главният ми недостатък.
6. Любимо занимание.
7. Мечтата ми за щастие.
8. Какво би било най-голямото ми нещастие.
9. Какво бих искал да бъда.
10. В коя страна бих желал да живея.
11. Предпочитан от мен цвят.
12. Любимо цвете.
13. Предпочитана птица.
14. Любими автори в проза.
15. Любими поети.
16. Герои от романи.
17. Любими героини от романи.
18. Предпочитани композитори.
19. Любими художници.
20. Моите герои в реалния живот.
21. Моите героини от историята.
22. Любими имена.
23. Какво мразя повече от всичко останало.
24. Исторически характер, когото презирам най-силно.
25. Военно действие, от което най-силно се възхищавам.
26. Реформата, която ценя най-много.
27. Природната дарба, която бих искал да притежавам.
28. Как бих искал да умра.
29. Сегашното състояние на духа ми.
30. Грешки, които най-лесно бих простил.
31. Девиз.


ако не ви мързи , отговаряйте.
това е шансът ви, да го изиграете благовъзпитана френска девойка или младеж или щур тинейджър )))
ниво 7 ми клас

забележете липсва въпроса - имаш ли си гадже ?  :))
и още по наглия - как се казва - на който задължително се отговаряше - тайна ))))))))))))

приятно забавляване





Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. amenda - О, и аз бях много учудена когато попаднах на тази информация!
16.02.2010 10:39
А някои от въпросите наистина си ги бива :-))))
цитирай
2. sowhat - нали?
16.02.2010 10:42
но не ти се отговоря?
:)))
хайде, аменда
цитирай
3. benra - ще ти отговоря, разбира се
16.02.2010 11:16
1. Главната черта на характера ми - емоционалност
2. Качеството, което желая да видя у един мъж.- духовна сила и чувство за хумор
3. Качеството, което предпочитам у една жена - естественост
4. Качеството, което най-много ценя у приятелите си. - приятелите си обичам с всичките им качества и недостатъци
5. Главният ми недостатък - емоционалност
6. Любимо занимание - да пиша, да пътувам
7. Мечтата ми за щастие - вътрешна пълнота.
8. Какво би било най-голямото ми нещастие- не искам дори да го изричам
9. Какво бих искал да бъда - събе си
10. В коя страна бих желал да живея - на някой красив и топъл остров
11. Предпочитан от мен цвят- белият
12. Любимо цвете - тривиалната роза
13. Предпочитана птица - хмммм
14. Любими автори в проза - Дюма-баща, Шоу, Моъм
15. Любими поети - Вапцаров, Дебелянов, Евтимов, Дамянов и много съвременни поети, които чета в интернет, дори тук в блога
16. Герои от романи - Шерлок Холмс,
17. Любими героини от романи. - Пипи Дългото Чорапче, Скарлет, Ния
18. Предпочитани композитори - Бах, Чайковски,Равел
19. Любими художници.- всеядна съм...почти
20. Моите герои в реалния живот - малките хора, обикновените, които успяват да съхранят чомешкото у себе си
21. Моите героини от историята- е няма да напиша Жана Д'Арк.Героини са всички тези жени, подкрепяли силните си мъже
22. Любими имена- Александър, Александра, Ана,Яна
23. Какво мразя повече от всичко останало- лошотията, подлостта
24. Исторически характер, когото презирам най-силно.- Хитлер
25. Военно действие, от което най-силно се възхищавам. - не мога да се възхитя на военно действие, макар че преди време гледах един филм за битката при Сливница и направо онемях от чувството на преклонение, което ме обзе
цитирай
4. benra - продължение
16.02.2010 11:19
26. Реформата, която ценя най-много- уф, въх, уби мъ. Ценя осъзнатите ричностни реформи
27. Природната дарба, която бих искал да притежавам. - да пея
28. Как бих искал да умра. - от старост и с мисълта,че съм живяла пълноценно и щастливо
29. Сегашното състояние на духа ми- променливо
30. Грешки, които най-лесно бих простил- зависи на кой.На близките си прощавам лесно.Всички грешим
31. Девиз - Няма "не мога"
цитирай
5. bamby13 - latter, sega malko porabotvam
16.02.2010 11:25
latter, sega malko porabotvam
цитирай
6. cefulesteven - 1. Вдъхновеност. 2. Естественост. ...
16.02.2010 11:36
1. Вдъхновеност.
2. Естественост.
3. Естественост.
4. Откровеност.
5. Емоционалност.
6. Да го пиша, ли:)))
7. Щастие ми е да мечтая.
8. Нямам такова въображение, че да прозра.
9. Свободата на словото си.
10. Древен Рим.
11. Червен.
12. Роза.
13. Орел.
14. Трябват ми поне два постинга. Достоевски и Набоков. Рей Бредбъри и Робърт Йънг. Ремарк и Кобо Абе. Чандлър и Томас Харис. Едгар По и Стивън Кинг. Шекли и Чехов.........
15. Франсоа Вийон........Буковски......
16................ще пиша само Петроний на Сенкевич.
17................ще я повторя от друг твой пост: Долорес на Стивън Кинг.
18. Още една безбрежна тема. Вагнер.....Ендрю Лойд Уебър....
19. От близо година Егон Шиле.
20. Много са, те са и сред нас, т.е. и блогъри, в повечето случаи блогърки има ги пречупени в разказите ми.
21. Дева Мария, като че ли излиза пред всички.
22. Сега разбира се е Илиана.
23. Интриганстването.
24. Предателствата.
25. Битката над Ла Манша.
26. Когато падне ДДС-то от лекарствата първа необходимост, от книгите и за есемесите като тези за Хаити - това ще е.
27. Да рисувам.
28. Удовлетворен от живота.
29. Стабилно.
30. В който съм сигурен, че не са част от характера и няма опасност от перманентност.
31. "Не пийте от отровната вода - крещя - а сам не мога да съм извор!"
цитирай
7. ady - Запазвам си правото
16.02.2010 11:46
за по- късно, и аз поработвам:)
цитирай
8. doriana - Е да де - много интересни лексико...
16.02.2010 12:49
Е да де - много интересни лексиконски въпроси...ама докат ги напиша отговорите и нещо стана и....сега - нищо!
:)))
цитирай
9. bapha - е, ти не се научи начи
16.02.2010 12:54

http://www.kingfootball.eu/16996/ezikat-na-mazha-i-zhenata-kratak-talkoven-rechnik/

отговорите обикновено са без значение ;)
цитирай
10. bambola - Значи Пруст е основателя и на блога, интересно :)
16.02.2010 13:09
Естествено че и аз имах Лексикон, и ме олучи момента в които бях луда по Ролинг Стоун, само ме бъзикаха че беше облепен със снимки на Миг Джагар а той не е точно красавец :) от тогава май си падам по нестандартните неща и хора :)

1. Главната черта на характера ми?. Много характер, понякога прекалено.
2. Качеството, което желая да видя у един мъж. Сигурност, леалност и чуство за хумор
3. Качеството, което предпочитам у една жена. Самочуствие и естесвеност.
4. Качеството, което най-много ценя у приятелите си. Приятелството :)
5. Главният ми недостатък. Перфекционизъм :) и започвам много неща на веднъж и докато ги свърша не спя понякога :)
6. Любимо занимание. Няколко са, но обичам да разговарям с интересни хора на всички теми до късно сутрин :)
7. Мечтата ми за щастие. Да се чуствам реализирана във всичко което правя.
8. Какво би било най-голямото ми нещастие. Да не мога да правя това което искам.
9. Какво бих искал да бъда. Това което сам.
10. В коя страна бих желал да живея. Във всички като цяло и там където е любовта ми конкретно.
11. Предпочитан от мен цвят. Зеленият.
12. Любимо цвете. Кокиче.
13. Предпочитана птица. Орел
14. Любими автори в проза. Уф, всички които ме вълнуват извътре, Моам, Хемингуеи, Алиенде, Бредбари, Достоевски и т.н.
15. Любими поети. Роберт Барнс и Неруда, Вапцаров и Недялко Йорданов :)
16. Герои от романи. Хиляди:)
17. Любими героини от романи. Тези които Мислят и чустват.
18. Предпочитани композитори. Руските classици, и италианските оперни творци :)
19. Любими художници.Ел Греко, Гоя, Сезан, Мане, Моне, Ван Гог и Маистора.
20. Моите герои в реалния живот. Тези които с малко стигат до края на месеца и се усмихват, също и тези които си счупват рогата в помощ на другите.
21. Моите героини от историята. Антигона, Клеопатра...
22. Любими имена. Иван, Яна, Александра.
23. Какво мразя повече от всичко останало. Лицемерието.
24. Исторически характер, когото презирам най-силно. Предателстовто.
25. Военно действие, от което най-силно се възхищавам. Остояването на blockада на Сант Петесбург.
26. Реформата, която ценя най-много. Създаването на Конституция.
27. Природната дарба, която бих искал да притежавам. Да рисувам.
28. Как бих искал да умра. Усмихната и бързо.
29. Сегашното състояние на духа ми. Спокойствие.
30. Грешки, които най-лесно бих простил. Всички които са осъзнати като грешки.
31. Девиз. " Днешния ден е подарък и утрешния също"


цитирай
11. sowhat - хахаха
16.02.2010 13:10
bapha написа:

http://www.kingfootball.eu/16996/ezikat-na-mazha-i-zhenata-kratak-talkoven-rechnik/

отговорите обикновено са без значение ;)

много ще внимавам значи с поканите за танц, бафе ))))
цитирай
12. sowhat - благодаря бамбола
16.02.2010 13:14
няма да правя цитатиране за да не товаря поста , благодаря и на бенра за това , че намери и време и сили :))) за да отговори , а също така и на стеф, за който знам , че наистина не му е лесно и трудно намира време.

прегръдки
цитирай
13. sowhat - дори ан, ади и бамби
16.02.2010 13:19
аз съм търпелива, ще почакам :))
цитирай
14. flyco - =
16.02.2010 13:38
1. Главната черта на характера ми: егоизъм.
2. Качеството, което желая да видя у един мъж: честност.
3. Качеството, което предпочитам у една жена: достойнство.
4. Качеството, което най-много ценя у приятелите си: различно, според човека.
5. Главният ми недостатък: т. 1.
6. Любимо занимание: мързел.
7. Мечтата ми за щастие: никакви противоречия.
8. Какво би било най-голямото ми нещастие: няма да отговоря.
9. Какво бих искал да бъда: вятър.
10. В коя страна бих желал да живея: някъде в Скандинавия.
11. Предпочитан от мен цвят: бяло.
12. Любимо цвете: цвят на люляк.
13. Предпочитана птица: кокошка, печена.
14. Любими автори в проза: Фукуяма.
15. Любими поети: нямам.
16. Герои от романи: сега какво, любими или какви? Абе герои да искаш.
17. Любими героини от романи: предпочитам киноактриси.
18. Предпочитани композитори: Григ.
19. Любими художници: Рембранд.
20. Моите герои в реалния живот: всеки олимпийски шампион.
21. Моите героини от историята: нямам.
22. Любими имена: нямам.
23. Какво мразя повече от всичко останало: цигании.
24. Исторически характер, когото презирам най-силно: не презирам исторически личности, какво остана до нечий характер.
25. Военно действие, от което най-силно се възхищавам: Кана.
26. Реформата, която ценя най-много: мразя реформи.
27. Природната дарба, която бих искал да притежавам: да пея.
28. Как бих искал да умра: гати тъпия въпрос!
29. Сегашното състояние на духа ми: криза.
30. Грешки, които най-лесно бих простил: които са за моя сметка.
31. Девиз: нямам.
цитирай
15. sowhat - флай, моля те
16.02.2010 13:41
нали не мислиш сериозно че Левски е героиня?
цитирай
16. flyco - ааааа
16.02.2010 13:45
sowhat написа:
нали не мислиш сериозно че Левски е героиня?

не съм го прочел правилно, сега ще го оправя
цитирай
17. анонимен - соу,
16.02.2010 14:26
аз съм неблаговъзпитана и неблагонадеждна българка, минала покрай девойките, така че какво да се правя на каквото не съм? :)

Като се наработя някъде по нощите, ако ми е останала муза още, ще ти отговоря, поне на някои въпроси. )
цитирай
18. mamas - Лексикон?
16.02.2010 14:28
Разбира се, и аз имах. Няколко тетрадки от различни периоди на юношеството ми, мили спомени... Дори един от първия ми випуск осмокласници като млада учителка. Не съм сигурна, но може и да не съм ги изхвърлила, а може и да се спотайват някъде сред купищата книги и тетрадките с лекции от университета...
Тази информация за Марсел Пруст не я знаех, благодаря!
Въпросите са интересни, но и аз сега нямам сили да отговарям, изморена съм...
цитирай
19. dorichela - И аз имах, беше много сладурско едно време, с удоволствие ще полълня и твоя :)
17.02.2010 01:33
1. Главната черта на характера ми - Добра, весела.. надявам се :)
2. Качеството, което желая да видя у един мъж - да вдъхва сигурност, да ме кара да се смея, да мога да му вярвам
3. Качеството, което предпочитам у една жена - да бъде грижовна, да създава домашен уют, но не и да бъде държанка на мъжа си.
4. Качеството, което най-много ценя у приятелите си - честност, позитивизъм, винаги ме зареждат, мога да им се доверя изцяло
5. Главният ми недостатък - много говоря, вместо да действам
6. Любимо занимание - пътуване с приятели, фотография, музика и много много други, все приятни неща
7. Мечтата ми за щастие - много мечти имам... от плуването с делфините, до уютен дом и поне 2 деца :)
8. Какво би било най-голямото ми нещастие - загубата на близък човек
9. Какво бих искал да бъда - на първо място човек... останалото малко по малко ще го постигна
10. В коя страна бих желал да живея - АВстралия или САЩ... но повече клоня към Австралия :)
11. Предпочитан от мен цвят - синьо
12. Любимо цвете - лилия
13. Предпочитана птица - хаха, сигурно трябва да кажа сова!
14. Любими автори в проза
15. Любими поети - Кастанеда ми е доста интересен
16. Герои от романи - Дядо Горио
17. Любими героини от романи - може би Скарлет О'хара заради отдадената й любов, вече рядко се среща такава...
18. Предпочитани композитори - Рядко слушам класическа музика, тя е за специални моменти и настроения, имам колекция на най-добрите - Моцарт, Брамс, Щраус, Чейковски
19. Любими художници - пас. Гледам и си харесвам, не робувам на "велики" имена
цитирай
20. dorichela - продължение :)
17.02.2010 01:49
20. Моите герои в реалния живот - майка ми, както и още някои борбени личност, които не познавате, а би ми се искало всеки да ги знае!
21. Моите героини от историята - пас....
22. Любими имена - Васил, Атанас, Николай, Димитър
23. Какво мразя повече от всичко останало - лъжите, наркотиците, жлъчта, която блика от хората понякога, завистта
24. Исторически характер, когото презирам най-силно - не мисля,че може да се нарече исторически, по-скоро е политически - безумеца Буш, който си бутна кулите и използва това за да започне война за петрола. А и всички утрепки като него!
25. Военно действие, от което най-силно се възхищавам - не знам дали има такова! Някак си военните действия не са ми в стихията. Но всяко защитаване на права и отстояване човешките свободи и ценности са справедливи битки
26. Реформата, която ценя най-много - свободата.. ама дали е свобода точно...
27. Природната дарба, която бих искал да притежавам - ще ми се да не пея като гарга :)
28. Как бих искал да умра - бързо
29. Сегашното състояние на духа ми - относително спокойно :)
30. Грешки, които най-лесно бих простил - тези, за които искрено съжаляват
31. Девиз - Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му!
цитирай
21. lait - мм...
17.02.2010 01:54
близалки,цигари,усмивки,водки ... въпроси ,отговори,собствени истини:)) Нищо не се променя чак толкова,само количеството на гледните точки . . .
Много готин пост и в парчето се влюбих :))
Поздрави!:)
цитирай
22. rpatel - Някога имах лексикон, даже май не ...
17.02.2010 10:17
Някога имах лексикон, даже май не един, а и в животът си съм попълнила стотици такива на различни приятелки и съученички, но никога не съм се замисляла от къде идва тази идея. Но да ти кажа, това не е чак толкова глупаво занимание, освен, че научаваш малко повче за приятелите си и за техните интереси, ти остават и страхотни спомени. Няма да ми повярваш, но в нощното си шкафче държа едно малко тефтерче. Не, не е точно лексикон, а споменник, но е на повече от 70 години!!! Бил е на баба ми. И след като тя почина, аз го взех и го пазя като съкровище. Защото в него виждам нея, но като малко момиченце, което е молило също такива малки момиченца да и напишат нещо за спомен! Невероятно е да отваряш пожълтелите траници и да четеш разни стихчета написани с мастило и на стария правопис. А момичетата, които са ги писали сега, ако са живи, имат правнуци! Ето, това е смисъла! Да оставиш спомен за цял живот! Благодарение на тази малка книжка, знам имената на най-добрите приятелки на баба от детските години. И сякаш се потяпям в един друг свят! Така, че пазете си лексиконите, един ден те ще са безценни.
цитирай
23. bamby13 - казана дума-хвърлен камък
17.02.2010 13:09
1. Eмоционалност
2. Стабилност, чувство за хумор
3. Oткровеност
4. Cъпричастност
5. Мързел
6. Откриване (нови места, хора, рецепти, възможности)
7. Нищо и ниокй да не ми липсва
8. да се нуждая от чужда помощ за извършването на основните ми физиологични нужди
9. Доволна съм от това което съм
10. Където и да е, ако правителството е избрано демократично, няма цензура и прибирането сам във вечерните часове не носи риск. Въпроса е с кога, а не къде.
11. В различните периоди, различен. Както един нюанс, така и комбинации
12. Орхидея
13. Папагал Какаду
14. Ремарк, Уудхаус, Клифърд Саймък
15. Багряна, Лилиев, Байрон
16, 17- и те като цветовете-в зависимост от момента и настроението
18. Вивалди, Моцарт, Офенбах
19. Сезан, Моне, холандските майстори
20. всеки успял да надскочи себе си, непомитайки като булдозер останалите
2. 21. Соу, хайде стига с тия герои и героини. Няма ли за тебе фолкзвезди и участници в реалити шоу??? хахахахах
22. Георги, Яна
23. лицемерие, завист, комунисти
24. Сталин
25. няма преглад на този вид събития в световен мащаб и не мога да дам отговор
26. даването на жените на право на глас
27. Да мога да пея
28. Как бих искал да умра- в съня си
29. Сегашното състояние на духа ми.- променливо
30. Грешки, които най-лесно бих простил.- непредумишлените и осъзнати
31. Девиз- не прави на другите това, което не би искал да направят на теб
цитирай
24. him - :)
17.02.2010 15:34
В момента чета "По следите на изгубеното време", такива описания и картини, чувства и мисли, имам чувството, че пред очите ми става действието. Много голям писател, макар и да прекалява отвреме навреме с описанията. В началото на книгата, когато бях леко отегчен, казах на един приятел, който ме помоли да му кажа за какво се разказва: "Общо взето нищо не казва, но толкова красиво го прави". И сега, когато съм вече към края и ме грабнаха словоизлиянията му мога да кажа само втората част: "Толкова красиво го прави"
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6303186
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031