Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2010 11:47 - за спасителите. за ръжта. и другите
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3084 Коментари: 10 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
снощи се спомина Селинджър.
ще тъгувам за Холдън. ще ловя рибки бананки.
а " устата ми хубава, очите ми зелени"
и ще чакам.
ще  чакам някой да ме спаси.
ако е възможно.

докато чакам, ще разказвам истории. както мога или колкото мога.
понякога ще мълча, защото ми се мълчи.
друг път ще оставя думата на другите.
като днес.

днес ще споделя с вас една инициатива.
всички от нас повече или по малко , като присъстващи в блоговото пространство можем да се наречем " пишещи".
та аз убедително вярвам, че едва ли тази инициатива, ще ви остави безразлични, най малкото защото е благородна кауза.
и отговорна.




Уважаеми приятели и (не)познати, 
За мен е истинско удоволствие да ви информирам за Проект „Поети благодарят на Земята” и да го анонсирам от името на авторите му, защото той засяга и всички нас – които се интересуваме и вълнуваме от литература.

Параметри на Проекта
I. Веднъж (или повече пъти) годишно поет, който издава книга и живее с подобна вътрешна кауза, да бъде "домакин" на залесяване, което и буквално, и в много други измерения индиректно да компенсира консуматорските ни навици. И това да се превърне в традиция, което е един от основните нюанси на Проекта, а не шумен, но еднодневен и еднократен акт.

II. Участието на сайт "ХуЛите" ще се изразява във:
II.1. Създаване на сметка, в която чрез изпращане на sms-и и/или парични преводи (дарения) ще се акумулират суми, които целенасочено и прозрачно (подплътено с публично оповестяване) ще се изразходват за съответните цели - закупуване на посадъчен материал, поддръжка на засадените площи чрез лесовъди (заплащане на труда им) и др.п.
II.2. Създаване и поддържане на рекламно каре на първа страница за проекта със съответните връзки към темата и финансирането, както и необходимото публично пространство за обсъждане и актуализации.
II.3. Нужните действия за популяризиране идеите на Проекта в българското интернет пространство.

III. Организирането да бъде реализирано легитимно и професионално, тоест със съдействие на местна община и лесовъди.

IV. Проектът да получи медийна подкрепа - и априори, и като последващ ефект, доколкото разполагаме с такива опции, както и ще бъде отворен чрез ангажиране с участие на хора, нямащи нищо общо с литературното общество - било с финансова помощ, било с безплатен труд, било с популяризиране съобразно възможностите и най-вече желанията им.

V. Нестандартни придружаващи идеи, на които ще се дава гласност при дефакто свършена работа, ако успеем.

imageПриветствамe всяко градивно мнение, което да посочва грешки или хипотетични проблеми със съответните алтернативни решения. Ние си даваме ясна сметка и за видимите, и за подмолните камъни, както и считаме, че не е по силите на никого "спасяването на света", но категорично е по силите на всеки от нас да сложи едно камъче в градежа на темелите му.

Всяка помощ във всяко едно направление е добре дошла.
Сами сме едно Голямо Нищо.

С благодарност за подкрепата,
Галя Радева - rainy
и екипът на сайт ХуЛите

 


за повече информация и развитието на форума 

ТУК


 

 

Първата година – м. Април 2010 г., Галя Радева - Рейни ще бъде домакин с всички произтичащи от това отговорности. Изборът й е град Пловдив. Ако имате възможност, ударете едно рамо – било с дребна смс-сума  

http://www.hulite.net/modules.php?name=project&sa=donate

било с популяризиране на Проекта съобразно възможностите и най-вече желанията ви, а м. Април предлагам да си спретнем страхотен купон по време и след самото залесяване.
:)

 

 

Авторите на Проекта считата, че не е по силите на никого "спасяването на света", но категорично е по силите на всеки от нас да сложи едно камъче в градежа на темелите му. Всяка помощ във всяко едно направление е добре дошла.

Сами сме едно Голямо Нищо.






Гласувай:
15



1. benra - много
29.01.2010 12:10
хубава инициатива! Много
Ще...както и каквото
цитирай
2. lubara - Да почива в мир !
29.01.2010 12:13
Това за Селинджър ме развълнува. Бях на 15 - точно толкова, на колкото е Холдън в " Спасителят и ръжта", когато я прочетох за пръв път - през 67 година. Това е книга, която е написана, за да бъде актуална и вълнуваща за много години. А е бил много млад, когато я е написал.
А разказите му " Очите ми зелени, устата ми хубава" са невероятни. Много ще ми липсва, защото той е един забележителен писател, с неголямо, но значимо и неповторимо творчество.
И нещо друго. Някъде около 70 година в Младежкия театър се игра пиесата " Спасителят в ръжта" , Петър Петров в ролята на Холдън.
Някои говорят, че имало желязна завеса и в областта на литературата. Според мен това е " силно преувеличено" и няма нищо общо с истината. Само да кажа, че по това време четох и " Един ден на Иван Денисович" и чак след това авторът му получи своята незавидна слава като нежелан от властта дисидент.
цитирай
3. sowhat - благодаря бени
29.01.2010 12:20
benra написа:
хубава инициатива! Много
Ще...както и каквото

истината е, че проекта очаква подкрепата и разбирането първо от нас пишещите.

иначе ако има човек малко свободни средства, най лесното е да се самоиздаде.
ей така - за гъдел. собствен.

друг е въпросът, дали би се опитал да бъде полезен и по малко по различен начин освен чрез думите си.

цитирай
4. sowhat - така е любо
29.01.2010 12:25
lubara написа:
Това за Селинджър ме развълнува. Бях на 15 - точно толкова, на колкото е Холдън в " Спасителят и ръжта", когато я прочетох за пръв път - през 67 година. Това е книга, която е написана, за да бъде актуална и вълнуваща за много години. А е бил много млад, когато я е написал.
А разказите му " Очите ми зелени, устата ми хубава" са невероятни. Много ще ми липсва, защото той е един забележителен писател, с неголямо, но значимо и неповторимо творчество.
И нещо друго. Някъде около 70 година в Младежкия театър се игра пиесата " Спасителят в ръжта" , Петър Петров в ролята на Холдън.
Някои говорят, че имало желязна завеса и в областта на литературата. Според мен това е " силно преувеличено" и няма нищо общо с истината. Само да кажа, че по това време четох и " Един ден на Иван Денисович" и чак след това авторът му получи своята незавидна слава като нежелан от властта дисидент.

май всички срещнахме Холдън в пуберитета. за да не си отиде никога.
искам да те питам, като писател, а и като автор вече на книга, какво мислиш за инициативата на Галя?
цитирай
5. mamas - Поклон!
29.01.2010 12:34
Дай Боже всекиму да остави подобна следа като Селинджър!

Приветствам инициативата на Галя Радева, ще обмисля как мога да се включа.
цитирай
6. lubara - Поздрави, sowhat !
29.01.2010 12:44
Такива мероприятия имат чудесно намерение. Но трудно постигат поставената си цел. Има и нещо друго, не мога да бъда полезен не защото съм против. Не се виждам организиран в някакво сдружение или нещо подобно.
Нарече ме писател. Истината е, че една издадена книга амбицира автора й. Не мога да съм недоволен, но сам да се самофинансираш, това освен трудно не е и престижно. Така си мисля.
Поздрави !
цитирай
7. sowhat - ами славе
29.01.2010 13:25
mamas написа:
Дай Боже всекиму да остави подобна следа като Селинджър!

Приветствам инициативата на Галя Радева, ще обмисля как мога да се включа.


единият начин е да засадиш малка горичка, нужда от такива около ямбол, дал господ

другият е чрез няколко смс - а.
а и най малкото , което е можем да купим дърво.

има ли желание има и начини :))
цитирай
8. sowhat - и аз така мисля любо
29.01.2010 13:28
lubara написа:
Такива мероприятия имат чудесно намерение. Но трудно постигат поставената си цел. Има и нещо друго, не мога да бъда полезен не защото съм против. Не се виждам организиран в някакво сдружение или нещо подобно.
Нарече ме писател. Истината е, че една издадена книга амбицира автора й. Не мога да съм недоволен, но сам да се самофинансираш, това освен трудно не е и престижно. Така си мисля.
Поздрави !


то все пак твоята книга вече е факт.
дали това е престижно или непрестижно, ако не си гледал на себе си като на писател, не би посмял да я издадеш най малкото.

а и тук става дума - какво можем ние и какво правим ние.
всеки за себе си разбира се.
без да търсим непременно нечия опора, ръка или гръб.
понеже докато пишем, не го правим...

поздрави!
цитирай
9. lubara - Аз не казвам, че не считам книгата за ...
29.01.2010 14:11
Аз не казвам, че не считам книгата за мое постижение. Да, книга си е, мисля, не лоша.
Имах впредвид , първо, че дали ще има още разкази, кой да ти каже.
И второ, апетитът идва с яденето. Тоест , ако е гарга, рошава да е. Дали ще стане, не знам.
Ще пусна няколко SMS - а.
цитирай
10. sowhat - то е ясно любо
29.01.2010 14:31
lubara написа:
Аз не казвам, че не считам книгата за мое постижение. Да, книга си е, мисля, не лоша.
Имах впредвид , първо, че дали ще има още разкази, кой да ти каже.
И второ, апетитът идва с яденето. Тоест , ако е гарга, рошава да е. Дали ще стане, не знам.
Ще пусна няколко SMS - а.

моята скромна идейка беше, щото нали тука у блога вред сме писател до писател и поет до поета.
та ми се щеше преди да се изфукаме, колко книги си издадох сам, да кажем, абе аз засадих две праскови примерно и две череши )))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6301560
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031