Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2010 09:18 - фейс 2 фейс, мила моя майно льо, сутиен до сутиен
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9908 Коментари: 29 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
искате или не, ф-бук се превърна в част от живота ни.
по същият начин, по който това се случи и със скайпа и с блога. едва ли преди 15 години съм мислела, че редом с чантата с червилото и чадъра ще нося в другата си ръка и лаптоп.
не, не съм.
не мислех, че и социалната мрежа ще се окаже толкова важно  за мен, но ето на - случи се.
може би в друг пост ще се опитам да сравня предимствата и недостатъците на фейса, но днес темата е за съвсем друго нещо, както е видно от самото заглавие.

и така получих съобщение със следният текст:

Да направим нещо забавно... Напиши цвета на сутиена си като статус. Само цвета, нищо друго. После изпрати това съобщение САМО на момичета, никакви мъже.

Освен смешната част, това ще ознавава и че си съпричастна към кампанията за борба рака на гърдата. / It will be neat to see if this will spread the wings of cancer awareness./
А и ще бъде забавно да видим колко време ще отнеме на мъжете, за да започнат да се чудят защо всички момичета са написали цвят в статуса си:)

пс: После обясни на всеки, който те попита, че превенцията е онова, което ще ни помогне в бoрбата с рака на гърдата. Не бъди безотговорна към себе си и другите



и се започнаха едни статуси... цветни.
и едни коментари, още по - цветни. наистина беше забавно, но снощи докато вършех разните си безобразни нещица и подминавах вечерните новини чух една невероятна история, която ме накара да се втрещя и да напиша този пост:

Няма нищо страшно да влезеш в десетото десетилетие на живота си. Думите са на българския онкохирург проф. Станко Киров, който навърши 90. И сега всяка седмица той оперира и спасява по няколко българи и така чак от далечната 1944, когато като млад лекар заминал на фронта.
От този доблестен мъж, от който имаме какво да научим всички.

Денят му започва в 7 сутринта. Човек, за да бъде в крак с новостите, трябва да ги следи, казва хирургът.
Една от малките тайни на проф. Киров е, че той не яде месо, пие много малко и не пуши, а според учениците му тайната на неговата жизненост се крие в добротата и позитивното му  отношение към хората и живота.

Сега студентите му правят подписка, с която искат да го  предложат за орден Стара планина.


видеото с интервюто можете да видите ТУК

та прекрасно е , че има такива хора, но по важното което каза проф. Киров беше , че в последните години най много са се увеличили заболяванията на белите дробове и рака на гърдата.

и това е предотвратимо, момичета.
нужно е не повече от един мамографски преглед годишно и редовни контроли.
така няма да си отиват нелепо майки, любими и съпруги.
така, може би няма да спасим света, но ще спасим себе си.

и ако това ще ви накара да го направите, всеки ден се развявам цвета на сутиена си във фейса.

и малко статистика:

Последните данни, които бяха публикувани в сайтовете на Световната здравна организация, гласят следното.

• Ракът на гърдата е на първо място по разпространяване на онкологичните заболявания в света.

• Всяка година от рак на гърдата в България умират около 1000 жени,

• Само 30 на сто болни от това заболяване могат да се излекуват напълно.

• През последните 20 години болните от рак на гърдата се увеличиха с 42 процента.

• През живота си всяка осма жена рискува да се разболее от рак на гърдата.

• Ракът на гърдата е най-разпространената причина за смъртта при жените от 45 до 55 години.


така на пръв поглед една тъпа и смешна игра във ф-бук, повдигна един много сериозен въпрос.
мислите ли за себе си?

цветът и размерът нямат значение.

image


но животът ви- има!




Тагове:   моя,   Мила,


Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mikaela19 - Добро утро
25.01.2010 09:22
Направих си регистрация там,вляза...изтегля някое късметче,погледна тук там и толкова.
Не е част от живота ми.Не ми харесва там.Излиза,че нещо съм като притивниците на Фейса:)
И така оня ден просто изтрих всичко от там.
Но всеки си има предпочитания.
А що се отнася до този професор снощи гледах за него.И на тези години,да продължава да работи си е направо чудо.
цитирай
2. flyco - ...
25.01.2010 09:32
Не вярвам на българското здравеопазване.
цитирай
3. sowhat - микаела
25.01.2010 09:42
mikaela19 написа:
Направих си регистрация там,вляза...изтегля някое късметче,погледна тук там и толкова.
Не е част от живота ми.Не ми харесва там.Излиза,че нещо съм като притивниците на Фейса:)
И така оня ден просто изтрих всичко от там.
Но всеки си има предпочитания.
А що се отнася до този професор снощи гледах за него.И на тези години,да продължава да работи си е направо чудо.

изборът да си там или тук, е разбира се личен.
по какви причини и защо си там - също, но това е въпрос на друга тема.
днешната е превенцията за борбата с рака на гърдата.
така, че нека да изключим спама, и да погледнем с малко по добро око на каузите, които ни карат да се замисляме.
цитирай
4. sowhat - а на
25.01.2010 09:43
flyco написа:
Не вярвам на българското здравеопазване.

себе си?
цитирай
5. sowhat - така де
25.01.2010 10:02
pegas08 написа:
Що ли не си го снимам?

що ?
цитирай
6. sowhat - пегас и двете ти включвания са супер неадекватни
25.01.2010 10:04
pegas08 написа:
Една люта от мен.
Соу, един въпрос ще задам на твоите фенове. Абе знам и отговора, но хайде, гоу!
" На самотен остров сте. Ще ви пращат социална помощ...Отгоре, по мегафон:" Хей, бъди, жена без цици или жена без акъл?"
Вие сте наред... благодаря.
Само за мъжки.


и не идва реч за цици и акъл , а за човешки живот.
нали се сещаш, диагноза рак.
искам да те питам ако сега ти отговори някоя жена болна от рак на гърдата, че иска живот, за да отгледа децата си, пак ли ще и кажеш че ти ще си снимаш кавала?
м?
цитирай
7. flyco - Не вярвам на българското здраве...
25.01.2010 10:06
sowhat написа:
flyco написа:
Не вярвам на българското здравеопазване.

себе си?

Отговорът няма да е по темата.
цитирай
8. sowhat - ако един човек го е грижа за себе си
25.01.2010 10:09
flyco написа:
sowhat написа:
flyco написа:
Не вярвам на българското здравеопазване.

себе си?

Отговорът няма да е по темата.

то той - без значение на кого вярва и на кого не вярва, ще направи каквото е нужно.

пусни клипа на интервюто с професора , за да чуеш че при редовна профилактика, всичко е лечимо
цитирай
9. ronya - съвсем наред си бях...
25.01.2010 10:36
докато не станах майка ;)
Сега вече МИ ПУКА за себе си. Не за друго - отговорност някаква... и обич...
Та, като ме е страх от резултата или ме мързи, се сещам за хората, които ме обичат. Присъствието им в живота ми ме мотивира по-лесно. Що да им създавам проблеми, а? Заслужават ли го? :))))))
Знам, че "на мен тва не може да ми се случи", ама ха на бас, че поне едно такова вече ни се е случвало...
цитирай
10. cefulesteven - Не се справям някак във фейса, все ...
25.01.2010 11:01
Не се справям някак във фейса, все още. Изглежда се нервя, че ми бавен компютъра и страшно забива из подобни социални мрежи. Същото и в още една където сме приятели.

Тъй, че още не ми е част от живота.

За начинанието: креативно е, а и облога сериозен. Докато не ни се стовари нещо, все си мислим, че се случва само на другите, а и изглежда така е устроено човека, че подсъзнателно търси вина в потърпевшия, една ужасяваща настройка, която съзнателно се усилва да владее масата в България, през последните години.

Някак се страни от проблемите на пострадалия, независимо от какво, като че ли нещастието му е заразно и като че ли помисли ли се за него, прехваща.

цитирай
11. sowhat - пегас, а сега смяташ ли отново
25.01.2010 11:03
че е адекватно да поздравяваш когото и да е в тема за онкоболните?
цитирай
12. sowhat - точно така стефане
25.01.2010 11:05
cefulesteven написа:
Не се справям някак във фейса, все още. Изглежда се нервя, че ми бавен компютъра и страшно забива из подобни социални мрежи. Същото и в още една където сме приятели.

Тъй, че още не ми е част от живота.

За начинанието: креативно е, а и облога сериозен. Докато не ни се стовари нещо, все си мислим, че се случва само на другите, а и изглежда така е устроено човека, че подсъзнателно търси вина в потърпевшия, една ужасяваща настройка, която съзнателно се усилва да владее масата в България, през последните години.

Някак се страни от проблемите на пострадалия, независимо от какво, като че ли нещастието му е заразно и като че ли помисли ли се за него, прехваща.


мислим си че ако стискаме много здраво очи, ама нас това ще ни избегне.
и вместо да отидем на профилактика, се правим на застреляни и се оправдаваме - добре съм, имам много работа , точно пък на мен ли това ...
докато стане късно
цитирай
13. sowhat - благодаря роня
25.01.2010 11:07
ronya написа:
докато не станах майка ;)
Сега вече МИ ПУКА за себе си. Не за друго - отговорност някаква... и обич...
Та, като ме е страх от резултата или ме мързи, се сещам за хората, които ме обичат. Присъствието им в живота ми ме мотивира по-лесно. Що да им създавам проблеми, а? Заслужават ли го? :))))))
Знам, че "на мен тва не може да ми се случи", ама ха на бас, че поне едно такова вече ни се е случвало...

ето това " чукане" чаках, както се казва в една тъпа реклама.
безотговорни към себе си , не бива да значи неотговорни към тези , които ни обичат
цитирай
14. dorichela - Хубаво е с тези прегледи да се зап...
25.01.2010 12:48
Хубаво е с тези прегледи да се започне и по-рано..... Защото възрастовата граница главоломно пада! И който се притеснява да го направи, да помисли за семейството си, за приятелите си... И ще го направи. Рано диагностицирания рак е по-вероятно да се излекува.... Никой не е фен на доктори, болници и прегледи, но в крайна сметка то е за самите нас...
цитирай
15. ronya - е, моля...
25.01.2010 13:37
щом е за "чукане" - как да пропусна ;)
Целувки!
И се грижи за себе си, момиче!!!
цитирай
16. krotalka - Соу,
25.01.2010 16:09
това е сериозен въпрос, но виждам,че повечето се отнасят с пренебрежение към него.
По немските телевизии доскоро вървеше една реклама за превантивни мерки срещу рак на гърдата. Оказва се, че има имунизация, но тя се извършва още в тинейджърска възраст. Много сме нехайни почти всички, спрямо подобни контролни прегледи. Трябва да станат задължителни!
цитирай
17. sowhat - е кроти, ние сме доказали че сме
25.01.2010 17:10
krotalka написа:
това е сериозен въпрос, но виждам,че повечето се отнасят с пренебрежение към него.
По немските телевизии доскоро вървеше една реклама за превантивни мерки срещу рак на гърдата. Оказва се, че има имунизация, но тя се извършва още в тинейджърска възраст. Много сме нехайни почти всички, спрямо подобни контролни прегледи. Трябва да станат задължителни!


супер добри в несериозните отговори на сериозни въпроси.
може да е късно за мен, за теб и за повечето от нас.
но пък за дъщерите ни - не е.
надявам се
цитирай
18. sowhat - дано всяка жена прочела този пост
25.01.2010 17:11
ronya написа:
щом е за "чукане" - как да пропусна ;)
Целувки!
И се грижи за себе си, момиче!!!

се "погрижи за себе си", роня
и дано всеки мъж и баща се замисли също.
благодаря
цитирай
19. sowhat - доричела то е ясно че умираме само в краен случай
25.01.2010 17:13
dorichela написа:
Хубаво е с тези прегледи да се започне и по-рано..... Защото възрастовата граница главоломно пада! И който се притеснява да го направи, да помисли за семейството си, за приятелите си... И ще го направи. Рано диагностицирания рак е по-вероятно да се излекува.... Никой не е фен на доктори, болници и прегледи, но в крайна сметка то е за самите нас...

затова в България сме първи в статистиката по смърт от рак на гърдата.
а и не говорим за това, така си е .
сякаш е заразно...
благодара
цитирай
20. bambola - няма безсмислени кампании,
25.01.2010 19:20
има ефтини и скъпи, цената всеки сам да определи, тази във фейса мина на всички езици, дори само няколко прегледа да е предизвикала е добре дошла.Бих добавила че е много важен автоконтрола, уви не е никак еротично, но автоконтролирането под душа е много важен момент, после са еко и мамографите...кроти, няма ваксина против рак на гардата дори и в Германия , има против рак на шийката на матката
цитирай
21. krotalka - Права си Бамбола!
25.01.2010 20:33
Грешката е моя.
Нека мъжете, които се подсмихват на тоя постинг,не си мислят,че са предпазени от рак на гърдата, има регистрирани случаи и на мъже заболели от тоя вид рак!
цитирай
22. kdraganof - Сутиенчето
25.01.2010 22:05
на края на поста е много свежо :)

А иначе съм твърдо За,жените да правят редовно срещи с лекарите си,да говорят за проблемите си и тн.В това число казвам и на майка ми и на баба ми да си правят редовно прегледите.Защото е тъпо да отидеш on the other side/жив да е чичко Ози Озбърн/,заради това че не си отишла на елементарен преглед. Но предимно с позитивно мислене както въпросният дълголетен професор мисля че е по-трудно да те хване каквато и да е гадна болест.Всичко е в главите ни /може да си помислете и за друго ,любовта е хубаво нещо :)/Обичайте живота жени и всички ще направим света по-красиво място с много любов и деца.Ееееех че хубавоо.....
цитирай
23. ledzeppelin - ...
26.01.2010 00:04
Баси...май само аз просто чувам и вяло разбирам,че имало там някъде си из нета нещо наречено фейсбук.Никога няма да стане част от живота ми такава безподобна тъпотия,в която повечето хора киснат,за да си правят тестове "какъв щях да бъда ако бях ДЪРВО" и прочие олигофрении.
цитирай
24. анонимен - соу,
26.01.2010 00:50
изумително е колко много жени нехаят за себе си.
И не всички го правят поради липса на време или от незнание, а от чист мързел и глупост.

Един мамографски преглед наистина годишно (същата работа върши и на ехограф), една цитонамазка, нещо друго едно съвсем елементарно и си гарантираме поне известно време здраве и с това - време за хората около нас, за нас, време за живот.

И след смразяващото очакване на резултатите да чуеш от доктора присъдата "здрава си, нищо ти няма" - като прераждане е.

(там не съм си писала статуса, много щеше да очерни картинката)
цитирай
25. rpatel - Проблемът е сериозен и нещата хич не ...
26.01.2010 09:48
Проблемът е сериозен и нещата хич не са за смях. Познавам 3 жени, които минаха през това, като две от тях са много млади. Едната беше на 25 когато я оперираха и сега, слава Богу всичко е ОК, другата на около 30, не съм я чувала след операцията, но се надявам всичко да е ОК. Е, как да не се изплашиш като виждаш какво става с твои приятелки?
Аз нямам регистрация във Файса, но помагам по друг начин. Представител съм на AVON и често си купувам от розовите продукти. Парите, които плащам за такъв продукт отиват във фонд за превенция на тази болест. Доколкото знам, вече е закупен подвижен мамограф, с които се изследват жените в по-отдалечените крайща на страната, които нямат възможност да ходят на редовни прегледи.
Но ако това все пак има значение имам си няколко любими сутиена-бяло-черен, бях, 2 черни, 2 розови и сиво-черен.
Момичета, нека не бъдем безотговорни. Знам, в забързаното ни ежедневие на никой не му се занимава да ходи на доктори, да чака пред разни кабинети и т.н. досадни неща, но то си е за нас. Да, признавам си и аз съм малко безотговорна, но май вече е време да порастна и да започна да гледам на здравето си сериозно.
цитирай
26. emotion3 - ledzeppelin-съгласен съм.
26.01.2010 10:04
...като познавам едни"льо крет" типажи и повечето, поне при мен са момичета-това е някакъв връх на суетата при тях, но ф-букът има и други цели, не само даподхранва суета-муета, а именно осветяване на проблеми, да речем-с цел облекчаване на....мъките в борбата с тях, а това не е лошо, помните ли в началото колко противници на чатовете имаше? - оказа се че той-чатът просто обединява хората в новоизменените условия на социално общуване, така че фейсбуукът не пречи, а олигофрениите се проявяват навсякъде...по стените ако ще, зависи от хората-това което Соу вкарва в темата е важно-много яко е жена да се лиши от гърда или да умре млада нали?-НЕ и ако не с пари то поне да се популяризира темата, а за това с кой друг ако не с фейс бук....мили жени-желая ви психически здрав климат на живота и добро физическо здраве
цитирай
27. gothic - animo е права, трябва само малко ...
26.01.2010 12:41
animo е права, трябва само малко внимание към себе си и отказ от мантрата "на мен не може да ми се случи"
цитирай
28. coffeen - от небето
26.01.2010 16:54
Със замисляне нещата не се променят на хубаво, ами със задействане. И другото му име е здравословен начин на живот. А не както тук сте ги написали, все едно тези болести идват от небето. Има си рискови фактори, един от тях, по някаква ирония, и както неведнъж съм споменавала, е тъкмо носенето на споменатия артикул; има данни, че е предпоставка за поява на заболяването. Има куп материали, всеки може да си ги прочете и да си проведе кампанията ефективно за себе си, а не да ми развява флагчета или парцалки или боички някъде си, а какво се прави за здравето на жената - молим се на бог да ни запази...
цитирай
29. ledzeppelin - emotion3,
26.01.2010 19:05
Баба ми от фейсбук е разбрала,че трябва да ходи на прегледи за рак! Единственото нещо,което за мен ДОНЯКЪДЕ оправдава съществуването на подобно нещо е това,че някои хора общуват с роднини или приятели,които са далеч от тях! Но за останалото...както и да е.Простотии наистина има навсякъде(макар че от теб прозвуча като "боклуци има навсякъде,дай и аз да хвърля един,кво толкова),а в интернет най-много. Аз не се оплаквам! Щом не ми харесва - не влизам в допир с него. Но е отчайващо понякога.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6302296
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031