Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2009 08:42 - вълшебство в кутия
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9831 Коментари: 71 Гласове:
24

Последна промяна: 08.10.2009 10:18


всяка година от пет години насам, имам една традиция.
традицията е свързана с едно вълшебство, което открих случайно. тогава любимото ми място за престой беше ол беге , където бях регистрирана, но не пишех другаде освен , ако не ставаше дума за литература. затова пък четях анонската форумите и се забавлявах. и така един ден в един форум някой попита за секулово детенце. нещо щракна в капана на мозъка ми и ме върна назад във времето.
реших да разровя гугъл и да намеря нещо.
намерих.
разбира се , че намерих.
както съм казвала преди моите интереси са писането и литературата.
и понеже по често авторите са самовлюбени, се е пръкнал и вица за чукча не читател, чукча писател.
понякога реейки се из нет-а откривам невероятни неща.тук искам да ви покажа една виртуална книга.страхотна- и като визия ,и като изработка.
а текста...
нека бъдем читатели.поне за няколко минутки.
и нека си дадем сметка ,че и българите могат да създават вълшебни светове, не само мадам Роулингс , Д.Р.Толкин и Тери Прачет.
текста е вълшебен.върна ме в детството когато свита на кравайче стоях до краката на баба ,а тя ми разказваше приказки за караконджули , за вили и за змейове.
баба я няма вече .
няма и змейове сигурно.
има други чудовища които държим скрити на подсъзнателно ниво .
имаме прекрасни маски ,с коитоизглеждаме мили любезни обаятелни и очарователни .
само го няма хлапето в нас.
онова с ожулените лакти и колене свито до скута на баба ,което можеше да затвори очи и да отиде там, където си поискаше .
на мен Йоан Владимир ми даде това .
това усещане - за детство , за комат топъл хляб поръсен с мерудия ,за топла ръка галеща раздърпаните ми и непослушни коси.
мога много да говоря за Йоан Владимир, нищо че не я познавам
но не искам.
нека тя ви говори вместо мен-
наслаждавайте се.
вълшебството започва от ТУК  


Тагове:   кутия,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Надникнах и видях,
08.10.2009 08:52
че е цялата книга, разгърнах няколко страни. Дълго е за да се чете сега. Ще си го запомня и ще си подслаждам свободното време!

Благодаря за адреса!
цитирай
2. sowhat - таня , книгата е невероятна
08.10.2009 08:56
и е пълна с истории, които да разказваме на внуците си . да в тук си нямаме троли и елфи, но пък каква друга митология си имаме...
преди няколко месеца прочетох американски богове, на нийл геймън. страхотна книга , фентъзи и страхотен труд от страна на автора, събрал митологиите на цял свят.
тази книга тук си заслужава.
авторът също
цитирай
3. sowhat - добро решение
08.10.2009 08:56
mirandolina написа:
...довечера ще отворя с още един човек тези страници...Любопитка съм си аз !:)))
Хубав ден !

аз като вляза вътре , не мога да се откъсна да чета , честно казано :)
цитирай
4. mariani - :)
08.10.2009 09:04
Заинтригува ме, sowhat - отиде ми работното време ;)
Поздрави!
цитирай
5. sowhat - хахаха, може би трябваше да ви предупредя
08.10.2009 09:11
mariani написа:
Заинтригува ме, sowhat - отиде ми работното време ;)
Поздрави!

не отваряйте кутия сега :))
благодаря , мариани , ще чакам после да се върнете и да ми споделите , как ви се струва
цитирай
6. анонимен - Запазих си кутията,
08.10.2009 09:46
за да мога да разглеждам вълшебствата й вечер.
Благодаря. :)
цитирай
7. sowhat - и не си сбъркала анимо
08.10.2009 09:50
animo написа:
за да мога да разглеждам вълшебствата й вечер.
Благодаря. :)

от няколко дни се подмотавам при теб, мисля че ще ти допадне :))
цитирай
8. kosara2008 - :) подозирах те, че
08.10.2009 09:56
си и щедра и ти Го доказа...това ковчеже с вълшебства е безценно...

наистина имаме неповторими и блясъчни автори, които ни превеждат в Свят, където има ясна граница между доброто и злото, където Светлината и топлината са Дар,

ти ми направи приказен Дар днес, Соу- ченцецецеце...глей как се разнежих от благодарско...и цун от мен
цитирай
9. kosara2008 - :)
08.10.2009 09:59
ковчежето е кутия нъл знаиш;) и понеже твоята кутия ми е много ценна, тъ затва си го превърнах окусмокуспрепалатос на...обсипано с изумруди, диаманти, абе се със скъпоценностни камъченца

и пак - тенкс, ща си ги чета, благодарение на теб
цитирай
10. hara73 - Това е много интересно и красиво :-)))
08.10.2009 10:00
истинско вълшебство. Благодаря ти, че го сподели с нас!
цитирай
11. tili - Откритие, Соу ;-)))
08.10.2009 10:07
Ще имам какво да си чета нощем. Наскоро един приятел ми изпрати малко приказки, а сега и това... Thanks ;-)
цитирай
12. sowhat - ооо косара , тепърва ще разбереш
08.10.2009 10:15
kosara2008 написа:
си и щедра и т иго доказа...това ковчеже с вълшебства е безценно...

наистина имаме неповторими и блясъчни автори, които ни превеждат в Свят, където има ясна граница между доброто и злото, където Светлината и топлината са Дар,

ти ми направи приказен Дар днес, Соу- ченцецецеце...глей как се разнежих от благодарско...и цун от мен

стойността му , за мен е едно от многото невероятни чудеса на мрежата
а те за това за да се споделят :))
цитирай
13. sowhat - чети , чети
08.10.2009 10:16
kosara2008 написа:
ковчежето е кутия нъл знаиш;) и понеже твоята кутия ми е много ценна, тъ затва си го превърнах окусмокуспрепалатос на...обсипано с изумруди, дааманти, абе се със скъпоценностни камъченца

и пак - тенкс, ща си ги чета, благодарение на теб


а после да видя какво друго фолклорно ще измислиш и ти :))
и дай боже да те видя в такава кутия , с изумрудени думи
цитирай
14. sowhat - хара, от пет години насам постоянно
08.10.2009 10:18
hara73 написа:
истинско вълшебство. Благодаря ти, че го сподели с нас!
го споделям веднъж годишно.
защото хората идват и си отиват и идват нови хора, а вълшебствата понякога остават заровени в пепелта на думите
и се някога някой трябва да я разрови и да я покаже отново и отново.
за да не забравяме, че вълшебства има :)
цитирай
15. sowhat - тили, лили , чети
08.10.2009 10:19
tili написа:
Ще имам какво да си чета нощем. Наскоро един приятел ми изпрати малко приказки, а сега и това... Thanks ;-)

а после ми разкажи :))
цитирай
16. анонимен - Змейове има (дракони е по-модерното название)
08.10.2009 10:30
Знам,че прекалявам с Толкин и Пратчет,но освен историите за самодивите в гората и "плътениците" в плевнята на дядо ми,съм израснал и с Властелина на Пръстените и за нищо на света не го давам за друго фентъзи (пардон за лиричното ми отклонение).
И когато си се запилея в моя измислен фентъзи свят,някак се зареждам с нов пауър да посрещна рицарски лай*****ните на риалитито в което сме неволни (мей би) участници.
Благодаря ти за хубавия пост.
Всички имаме нужда от такова вдъхновение.И както се казва в любимия ми виц за шопи:

"Малкото внуче пита:
-Дедо,ти оти само змейове ми рисуваш?
-Епа,оти никой ги не е виждАл,дедовото..."
цитирай
17. kosara2008 - кис...
08.10.2009 10:34
едва ли...
ама знае ли човек какво му пише по слънчевите стъпчици върху бисерните пясъци...шляп-шт, шляп-шт, босо и тихо, за да се чуе отвътре...:)))-
ох, разсмя ме,мило и ми събуди котешкото,мързеливо мъркане, замечтах се за съботноследобедно

а си мислех за една друга кутия от обувки/ботушки - батюшки...:) дето съм изсипала с връх, некви бижута и ще ги разглеждам с часове...всяка дрънкулка може да се окаже скъп спомен,

твоята вълшебна кутия, наистина е кутия за нощем
цитирай
18. sowhat - хахаха, много си готин докси
08.10.2009 10:44
сега ще ти разкажа, преди няколко години уча за изпити , обаче все не ми се чете суха материя и скучая , а проектите се натрупват и така ...
обаче открих в нета хари потър и прочетох всичките 6 книги учейки и започнах властелина докато се готвех за държавния. обещах си като го взема да си я купя и така направих, а сега ми е настолна книга :))
но преди това прочетох дотам и обратно :)) онлайн
цитирай
19. sowhat - днес ми е така мъгливо косара, ала ти ме налучка отново
08.10.2009 10:46
мислех да пиша нещо, което отложих за утре , но ще има ботуши и цветя :))
цитирай
20. flyco - :)
08.10.2009 11:11
:)
цитирай
21. kosara2008 - намираме си се и тва си е...
08.10.2009 11:14
мръчкавото да си ходи поживкопоздравко...немаме време да са занимаваме с него, я

о, ботушките - фръц, цветята -ухаят...утрините -хладнят, а нощем, хъм, нощем - сгорещеноприглушеноподаръчно ;)
цитирай
22. sowhat - са си уреден с малко
08.10.2009 11:17
flyco написа:
:)

караконджули за малкия :))
цитирай
23. sowhat - :))
08.10.2009 11:18
kosara2008 написа:
мръчкавото да си ходи поживкопоздравко...немаме време да са занимаваме с него, я

о, ботушките - фръц, цветята -ухаят...утрините -хладнят, а нощем, хъм, нощем - сгорещеноприглушеноподаръчно ;)

е, каквото такова косарче :))
цитирай
24. анонимен - Бях на 11,когато...
08.10.2009 11:21
sowhat написа:
сега ще ти разкажа, преди няколко години уча за изпити , обаче все не ми се чете суха материя и скучая , а проектите се натрупват и така ...
обаче открих в нета хари потър и прочетох всичките 6 книги учейки и започнах властелина докато се готвех за държавния. обещах си като го взема да си я купя и така направих, а сега ми е настолна книга :))
но преди това прочетох дотам и обратно :)) онлайн

майка ми,ми подари първото издание на Властелина...1990 година,току що излязло от Народна култура.Радваше се жената,че обичах да чета,ама не подозираше ,че ще ме зариби толкова,че да си оте***ам уроците за сметка на фентъзито.Оттогава сигурно 20-30 пъти съм го препрочитал и сега са ми смешни някакви тийнове,които срещам по улиците и носят тениски ,пръстени и прочие аксесоари от филма,пеняват се,че са истински фенове...
"Университет" излезе даже онлайн,където с удивление научих,че мога да "следвам" синдарин и куеня (елфически наречия) и други езици...ха ха ха...Все пак,не мога да отрека,че нета допринесе за популярността на любимия ми автор и сега препрочитам онлайн Силмарилиона...абе - модерни времена...
цитирай
25. sowhat - и още как :))
08.10.2009 11:27
като ти казвам настолни, разбирай че са с мен на работа , а понякога и когато пътувам за повечко време :))
имам пет настолни книги точно, другата е пътеводителя на галактическият стопаджия :))
цитирай
26. floe - тенкс :-)
08.10.2009 11:29
това вълшебство ще зарадва не само мен, но и второкласника ми. и двамата сме хипнотично влюбени в ми(с)тични истории и същества...
цитирай
27. flyco - ...
08.10.2009 11:30
sowhat написа:
flyco написа:
:)

караконджули за малкия :))

Мерси, ама ние сме на песнички.
цитирай
28. sowhat - фло,
08.10.2009 11:30
floe написа:
това вълшебство ще зарадва не само мен, но и второкласника ми. и двамата сме хипнотично влюбени в ми(с)тични истории и същества...

тайно се надявах на това :))
да зарибя не само вас , а да очарова и децата ви :))
цитирай
29. sowhat - е има време , все един ден
08.10.2009 11:34
flyco написа:
sowhat написа:
flyco написа:
:)

караконджули за малкия :))

Мерси, ама ние сме на песнички.

ще поиска и нещо повече от песнички.
бобо иска постоянно приказки, така че скоро ще сте на нов етап :))
цитирай
30. miralyub - като начало- това с виртуалната ...
08.10.2009 11:36
като начало- това с виртуалната книжка, разлистването, добрата четивност, като изработка е супер.
за днешните нехващащи хартиени издания в ръка деца е идеално предложение.
по историите ще се произнеса, когато попрочета нещичко от тях.
приятен ден, Соу!
цитирай
31. sowhat - освен че е красиво мири
08.10.2009 11:38
miralyub написа:
като начало- това с виртуалната книжка, разлистването, добрата четивност, като изработка е супер.
за днешните нехващащи хартиени издания в ръка деца е идеално предложение.
по историите ще се произнеса, когато попрочета нещичко от тях.
приятен ден, Соу!

е и много интересно и приятно четиво :))
чакам отзиви :)
цитирай
32. flyco - ...
08.10.2009 11:46
miralyub написа:
като начало- това с виртуалната книжка, разлистването, добрата четивност, като изработка е супер.
за днешните нехващащи хартиени издания в ръка деца е идеално предложение.
по историите ще се произнеса, когато попрочета нещичко от тях.
приятен ден, Соу!

Липсва само мирисът на книжарница.
цитирай
33. sowhat - е, не може да имаме всичко на тоя свят
08.10.2009 11:49
flyco написа:
miralyub написа:
като начало- това с виртуалната книжка, разлистването, добрата четивност, като изработка е супер.
за днешните нехващащи хартиени издания в ръка деца е идеално предложение.
по историите ще се произнеса, когато попрочета нещичко от тях.
приятен ден, Соу!

Липсва само мирисът на книжарница.

цитирай
34. cefulesteven - Сега съм в обедна почивка, нямам за ...
08.10.2009 12:17
Сега съм в обедна почивка, нямам за съжаление времето да изживея отново тази наслада. Това е един български автор на световно ниво. При това става въпрос за жанр, като фентъзито, което е печелившо, четивно и близко до всяко ниво читатели. Възхитен останах дори и само от факта, че е намерила начин да бъде и национална и световна. Нещо което е изключително трудно за една малка страна. За себе си, горе - долу съм намерил решението с анонимността на героите си, с това, че нямат имена и са психологически космополитни образи, но това е твърде просто решение в сравнение с това което е открила. И това може да се направи само спонтанно, че й е на сърце. Много големи имена в родната ни литература, могат само да й свалят шапка и да и завидят, стига да могат да го правят добронамерено.

Страхотен автор.
цитирай
35. sowhat - страхотна е стеф, един от малкото хора
08.10.2009 12:24
които бих искала да познавам лично, за да й стисна ръката и да й кажа , колко се гордея с нея
цитирай
36. gothic - Охххх...
08.10.2009 12:25
предстоят ми безсънни нощи! Соу, тенкс :)))))
цитирай
37. sowhat - чакай да ти поднеса едно извинение , готик
08.10.2009 12:42
http://www.youtube.com/watch?v=C2gptG5DCkc

:)
цитирай
38. анонимен - да очакваме ли пост за Аксепт?:)))
08.10.2009 13:19
днес ни е такъв "метален" денят явно,Соу :)))
цитирай
39. sowhat - хахаха, да утре
08.10.2009 13:23
че днес ще стане прекалено , докси
в момента съм " изгубена в превода" :))
цитирай
40. анонимен - sowhat
08.10.2009 13:24
sowhat написа:
че днес ще стане прекалено , докси
в момента съм " изгубена в превода" :))


какъв превод,ако не е тайна?
цитирай
41. sowhat - не е докси, но не бъди любопитен
08.10.2009 13:30
и утре е ден.

жокер - на песен е :))
цитирай
42. анонимен - аха...
08.10.2009 13:59
сетих се...:)
цитирай
43. sowhat - ти си умно момче
08.10.2009 14:03
как няма да се сетиш, още повече че ти дадох и жокери :)
цитирай
44. ametist - страхотно е !
08.10.2009 14:11
знаеш, че като съм на бач мога най- много дзак,
довечера ще ти драсна повече, за сега само ще се възхищавам на дизайна,
естетиката и изчистения стил, с които е направена Книгата.
Това е ацки много труд и любов !!! ми познаваш ме, такива работи ме замъгляват... ' ' '
открадвам си я, Аманде !:)))

http://www.youtube.com/watch?v=dSRLIz4zRck
цитирай
45. sowhat - гепи деспериращо :))
08.10.2009 14:15
твоя поздрав си е в твоят блог :Р
цитирай
46. enjoy6 - отбих се и погледнах!
08.10.2009 14:31
Великолепие се изсипа от няколкото страници, които успях да прочета, ще продължа по-късно, защото иначе току съм си зарязала работата!:)
Благодаря ти за възможността да прочета, ще споделя после, обещавам!
Хубав ден!
цитирай
47. анонимен - и нека си дадем сметка ,че и българите могат да създават вълшебни светове, не само мадам Роулингс , Д.Р.Толкин и Тери Прачет...
08.10.2009 14:34
Има много български писатели, чиито творби будят интерес и са добре написани, но проблема е, че в нашата страна възможностите не са толкова големи, като тези на запад. Това е и причината да четем Роулинг, Паолини и т.н., а същевременно да не обръщаме внимание на родните автори.
цитирай
48. sowhat - младежо, ти си един добър автор също
08.10.2009 14:36
fantasy написа:
Има много български писатели, чиито творби будят интерес и са добре написани, но проблема е, че в нашата страна възможностите не са толкова големи, като тези на запад. Това е и причината да четем Роулинг, Паолини и т.н., а същевременно да не обръщаме внимание на родните автори.


макар , че поста ти е само един.
надявам се да има и още. и един ден, ти да си подобно вълшебство в кутия :))
цитирай
49. sowhat - страхотна е енджой
08.10.2009 14:40
enjoy6 написа:
Великолепие се изсипа от няколкото страници, които успях да прочета, ще продължа по-късно, защото иначе току съм си зарязала работата!:)
Благодаря ти за възможността да прочета, ще споделя после, обещавам!
Хубав ден!


ще се радвам да споделите всички, които сте прочели после .

благодаря :)
цитирай
50. dudeone - Вашето стихотворение/разказ е апотеоз
08.10.2009 14:55
на творческата мисъл и безмерен израз на най-дълбока душевност и морална красота ! Поздравявам ви ! Вие усмихнахте деня ми ! Нещо повече - осмислихте живота ми ! Обичам Ви !
цитирай
51. sowhat - благодаря пич номер едно
08.10.2009 15:06
радвам се че си прочел наръчника на сарториум.
съжалявам, но няма да ти върна коментар.
а това с апотеоза го пробутай другаде. гаранция, че ще мине.

сега да ти пробутам ли едно цун и гуш или ще минеш и без него?
:)
цитирай
52. dudeone - izob6t0 ne moga bez nego
08.10.2009 15:18
cakam
цитирай
53. sowhat - цун , гуш и чао
08.10.2009 15:19
тогава :))
така де , стига си чакал толкова
цитирай
54. dudeone - mnogo meersi moze li oste malko
08.10.2009 15:33
!!!!
цитирай
55. sowhat - тц, като се научиш да пишеш на кирилица
08.10.2009 15:40
тогава повече.
да повторя ли още веднъж чао, или разбираш след третият път? :)
цитирай
56. flyco - Re: 55.
08.10.2009 15:43
dudeone, забележително недвусмислен аватар
цитирай
57. sowhat - хахаха , не бях погледнала
08.10.2009 15:45
е so long and thanks for all the fish, както е казал класика

доколкото забелязвам купонът в блога е безкраен
цитирай
58. dudeone - 57. flyco
08.10.2009 16:03
tva e polozenieto brato
цитирай
59. dudeone - 56. sowhat dobre de nema se bieme
08.10.2009 16:05
sega a
цитирай
60. copycat - ----
08.10.2009 16:37
От бре, тепайте се, шо ви пречи.
цитирай
61. ka4ak - Еми,благодаря ти!
08.10.2009 17:53
много е интересна и е направена страхотно!Полезно е да" понякога реейки се из нет-а откривам невероятни неща.тук искам да ви покажа една виртуална книга.страхотна- и като визия ,и като изработка.
а текста...
нека бъдем читатели.поне за няколко минутки.
и нека си дадем сметка ,че и българите могат да създават вълшебни светове, не само мадам Роулингс , Д.Р.Толкин и Тери Прачет."
споделяш реенето си,просто обогатява и допринасяш в теотията ми за колективния ум!
цитирай
62. mmagy - Потопих се в това вълшебство. Из...
08.10.2009 18:12
Потопих се в това вълшебство.Измъкнах се само за да ти благодаря.Благодаря,мила Соу!Връщам се в приказния свят...
Благодаря :)
цитирай
63. elpidaa - thanks, sweety! :)
08.10.2009 20:26
thanks, sweety!
:)
цитирай
64. sowhat - чудесна книга е ел пи
08.10.2009 21:53
elpidaa написа:
thanks, sweety!
:)

:))
цитирай
65. sowhat - за нищо маги
08.10.2009 21:54
mmagy написа:
Потопих се в това вълшебство.Измъкнах се само за да ти благодаря.Благодаря,мила Соу!Връщам се в приказния свят...
Благодаря :)

после ми се иска да разкажете всички за онова ,което преживяхте :))
цитирай
66. sowhat - качак , аз не вярвам в нещо наречено "" колективен ум"
08.10.2009 21:55
ka4ak написа:
много е интересна и е направена страхотно!Полезно е да" понякога реейки се из нет-а откривам невероятни неща.тук искам да ви покажа една виртуална книга.страхотна- и като визия ,и като изработка.
а текста...
нека бъдем читатели.поне за няколко минутки.
и нека си дадем сметка ,че и българите могат да създават вълшебни светове, не само мадам Роулингс , Д.Р.Толкин и Тери Прачет."
споделяш реенето си,просто обогатява и допринасяш в теотията ми за колективния ум!


но вярвам в споделянето. :)) между приятели
цитирай
67. sowhat - оооо котьо
08.10.2009 22:06
copycat написа:
От бре, тепайте се, шо ви пречи.

как ми е краскокотито ? :))
цитирай
68. liulina - много
08.10.2009 23:53
благодаря за въведението
тъкмо си търсех нещо интересно за четене ...
цитирай
69. ochbre - :)
09.10.2009 05:57
Смешно от какво се интересуват хората когато нацията ни загива!!! :(
цитирай
70. sowhat - така ли
09.10.2009 08:40
и от какво ни загива нацията?
от четене на качествена литература ли ?
или от някои които се усмихват в началото , за да се намръщят накрая?
цитирай
71. sowhat - здрасти деси
09.10.2009 08:50
ще ти хареса , ще видиш :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6316531
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930