Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2009 09:08 - да отгледаш тамагочи
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1861 Коментари: 7 Гласове:
14



тамагочитата, за тези които не знаят са едни японски джаджи, произведени в Китай или Индонезия, които заляха родният ни пазар в периода след 90-те.
представляват електронен вариант на домашен любимец, за който ако не се грижим правилно -умира. е наистина за разлика от домашните любимци, тамагочито има по три живота. а в някои изключителни случаи, дори още един бонус, от фирмата производител.
днес честитих на голямата си дъщеря последният и първи учебен ден. тя се засмя и ме попита - шегуваш ли се?
казах - не не се шегувам, миличка. а сега ще ви разкажа една история за тамагочита:
ние ограбваме децата си.

ще ти кажа защо ги ограбваме:

на времето мама и тате след работа, хукваха на полето да работят по нивите

от ранна пролет  и ме оставяха да играя навън с приятели, под зоркия взор на баба или пък мевземаха със себе и 
хайде на полето

скуби, плеви, гледай водата дали дойде

ае после мотиката мамина,
после се прибирахме и сядахме на масата и се почваше :
какво стана днес в училище? защо имаш петица, какво точно не каза?
защо пак си се катерила по дувара на съседите...
странно, как майка и татко знаеха всичко за геройските ми бели, без наличието на мобилка. дори домашен телефон нямахме, а те бяха информирани за всичко, което се случваше с мен и около мен.
връщайки се назад във времето, родителите ми са постоянното присъствие в живота ми - вечер на ресторанта или на гости в приятели, до парка, в лунапарка... баща ми води на кино и ми чете субтитри...
присъствието му е толкова осезаемо, че дори и днес, години след като го няма , все ми се струва, че ей сега ще влезе.
няма да коментирам нещата, които наблюдавам от страни, но ще говоря за това, как моето поколение отгледахме децата си :
( в лек градски жаргон)

пуснем ги навън и сядаме на  кафето

и хайде иди, мама, да си играеш с децата,

да не ми пречиш на моабетката

 и то като дойде почва да писка

ама габи има тамагочиииииии.искам тамагочииииии

на ти пустото тамагочи че почва сериала

 ча`й да видим са кво стана с касандра

 беги да си играеш с петя

петя има телевизонна игра мамооооо

искам и аз

искам телевизор за нея

 че на другия мама гледка касандра

ае

после компютър и така

на 8 години децата са завършени зомбите

после не ние ги ограбваме

ограбваме ги и още как

 щото верно са нема ниви да копаме

 ама може да се качим вс на колелата и в парка

или в планината с раничките

 през уикенда

или да седнем заедно да гледаме кървав диамант примерно

и да обясним как децата на сиера леоне нямат шанс

щото нямат наистина

а после да излезем заедно на сладолед

 можем да им дадем поне свободното си време

 но и тва не правим

на ти пет лева и ми се махай

а после ревем - леле що стана

ми стана си тва дет си го произведохме

да  са ни честити тамагочитата !





Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. an200 - Много си права!
04.10.2009 09:17
Поздравления за темата!Възпитанието на децата в семейството винаги е било актуално и важно!
Според мен, трябва да се започне от променената форма и съдържание на брака и семейството.
Времена и нрави...)(
цитирай
2. sestra - Горя в темата,затова
04.10.2009 09:20
не мога да я коментирам :)))
цитирай
3. mamas - Соу, жестоки истини!
04.10.2009 09:27
Моите деца пораснаха по първия описан от теб начин - на село
"скуби, плеви, гледай водата дали дойде

ае после мотиката мамина"
и с козите на паша, и ред други работи...
Много пъти съм си мислила, че им ограбваме детството по този начин, но ... както се казва, взеха си хляба в ръцете, станаха отговорни хора (в смисъл към себе си и живота си).
Но днешните деца май наистина са ограбени. Имат всичко, без най-важното - родителско внимание и обич.
Много стойностна тема, Соу, поздравления!

цитирай
4. kota - Всичко е вярно.
04.10.2009 09:30
Така е, дявол да го вземе. Умно написано и вярно. Но очевидно всичко това е неизбежно. Щом света върви така, дори и от това да последва краят му - не може нищо да се направи. Изчезнали са десетки цивилизаци, като се почне от Атлантите и се мине през Асирийци, Шумерци и Аркадци вероятно и те са имали своите тамагочита или нещо подобно. Ами това е. Света не се свършва с нас...
цитирай
5. krotalka - Хич не ги обичам тия сравнения,
04.10.2009 09:53
какво беше едно време и как е сега. Може би, защото остарях и ми е мъчно за това...
И тогава имаше недобросъвестни родители и сега ги има. Просто времената са различни. Не мога да поставя всичките съвремени родители под един знаменател.
По мое мнение в днешно време са нужни повече усилия и време, за да не допуснеш детето ти да тръгне по лош път. Заплахите са много повече, наркотици, алкохол, престъпления и т.н. Много родители, загрижени да осигурят насъщния, нямат време и сили за възпитанието на децата си.
Отдавна съм минала тоя период от живота си и Слава Богу, мисля, че съм се справила добре.
цитирай
6. flyco - ...
04.10.2009 22:30
Няма застраховка.
цитирай
7. learningtogether - За децата ни
05.10.2009 22:01
Говорете (им) сега. За да (ги) има винаги утре.
Тук можем да се поучим (от Соу например).
Тук може (и) да се научим.
Уроците си можем да получаваме ежедневно.
И-и ... на Учителя с любов :)), а за другите - забрава може би.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6321717
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930