Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2009 09:39 - ох! риде ...
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3318 Коментари: 28 Гласове:
18

Последна промяна: 15.09.2009 09:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
според екскурзоводката Снежана старото име Лихнидос е било заместено от Охрид по време на Третото българско царство, когато престолнината ни е била Охрид и царуването на цар Самуил. а е наречено Охрид , поради голямата височина и когато хората изкачвали баира към града на върха възкликвали ох! риде ...
надморската височина е 1200 м. (при което тайно се подсмихвах и си  помислих - Луно, луно, земльо македонска :))

бай дъ уъй не беше казано трето българско царство. това го казвам аз. изобщо в Македония българи е нямало.никога! въобще и да не сте си помислили. Снежана , която един усмихнат и позитивен човек , и която ще влезе в друг пост, тактично ще отбягва да споменава каквото и да е относно българското присъствие. така де, да си имаме уваженията...

след Струга отпрашваме за Охрид и старият град. Самуиловата крепост е величествена. Изкачваме се по стълби и сокаци, разминавайки се с коли , хора и скутери. Пътьом с малкия Джо забърсваме по две баклавички, съвсем същите като у нас , продавайки се на килограм. За енергия :)) примерно казано.

Бабките от групата ме ожалват заради високите обувки, аз отново се подсмихвам тайничко, а другите момичета от групата се увесват на ръката на любимия , докато аз и Джо припкаме по калдърама. ние не се увесваме , ние сме обесници :))

Аз съм се отренирала с разходки до язовира и кефа е пълен. Не ми пречи ни рокле , ни чепик. Тук таме се спираме пред сергии предлагащи "" охридска перла, докато останалите забърсват крадешком по някоя смокиня.
Очаквах някоя тетка да ни се развика, но ни се размина. Пустият ти балкански тарикатлък, да скъсаш онова дето не си сял.

На крепостта вече забелязвам, че по голямата част е възстановявана скоро. Тоест пипала е прясно човешка ръка и си задавам въпроса - Преслав и Плиска са тотално изоставени, ние ли сме най големите будали на Балканите ?

След Филипи, Ефес и Охрид, съм се убедила , че другите държави не спят. Божидаре! Димитров!
Трябва ли да се срамуваме, че сме българи???

Гледката към града и езерото е невероятна. Тиха привечер. Лек вятър идва от езерото. Апропо в старият град се живее и от ладната меана до амфитеатъра приижда - лихнидас кайче весначе над охридското езеро , а Биляна пак е приготвила пустите му платна за бельене

Та в Охрид, един малък балкански град има много история. Оказа се , че в този ден орхидчани и цяла Македония празнуват св. Йоан Кръстител...
обаче не чух камбанен звън. Виж на отпътуване , чух мюезина в Скопие...

Няма да ви занимавам с история. За тая работа сте ходили на училище, има Уикипедия и гугъл, които ще ви дадат по изчерпателна (и суха ) информация от мен. Аз ще ви говоря за емоция. За усещания, които не могат да се пипнат, за това как слъцето пада косо зад крепостта преди да потъне в езерото ( едно малко море )
И за тъжната участ, да е поделено между две държави. За разлика от Преспанското , където са границите на Македония, Гърция и Албания.

Да си призная миналата година бях потресена от Ефес. От историята , от цивилизацията , от всичката хубост и величественост.
Тук обаче бях у дома си . Не го споделих с никого, освен сега с вас. Там се въздържах от панбългарски коментари, имат си хората държава, халал да им е...
Ала през цялато пътуване не ме напусна усещането, че съм си у дома.

Тук ще прекъсна обясненията си , преди са съм се уляла и ще ви кача на Самуиловата крепост. Не спрях да мисля , за ослепените му войници и за Македония, в която стотици хиляди българи са оставили костите си и кръвта си, и много много любов...
image

image

главната порта ( всъщност вече единствената ), която вечер затваряла крепостта

image


image


image


амфитеатъра в старият град ( както виждате старият град си е обитаем, има си и пране :))

image


поглед от крепостта

image


image


това се вижда от там

image


а така залязваше слънцето видяно от крепостта, към езерото ...

image


разкопките при черквата с мощите на св. Климент Охридски
както ви казах в Македония, няма черкви които се рушат ...

image


храма на св. Климент Охридски

image


оттук се спускаме по Охридските сокаци към центъра на Охрид

image



image

image

image


image




image


така залязваше над езерото

image


и езерото стана тихо и бяло , в очакване на сенките и легендите


п.п. и едно обръщение към модераторите - докато пишех поста , сесията ми изтече, след като влязох с никът и паролата си , постингът ми го нямаше .
мислите ли , че някъде някой си е свършил работата?
ако не бях го копирала, щях да съм бясна след час и нещо смаляване и качване на снимките.


Тагове:   Ох,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alexooo - имам чувството, че югозападните ни ...
15.09.2009 10:17
имам чувството, че югозападните ни съседи са най-големите крадци на история, не само нашата!
цитирай
2. sowhat - тук не става дума за крадците на история
15.09.2009 10:22
и дори за съшиването и с бели конци, и за прозрачните напъни на панмакедонски държавници да скалъпват врели некипели
тук става дума , за една тъжна истина и история, как една държава - нашата , изоставя един народ ( нашият ), заради политически кроежи и дебилна дипломация ...
нека подчертая, след Берлинският договор и след Втората световна война , България мълчаливо се оттегля от окъпаната в кървави сълзи Македония. оная , заради която са умирали Гоце , Даме и Яне. оная на Тодор Александров и Пито Гули . оная която обявява в пределите на турската империя първата република - Крушевската.
Македония винаги ще боли. най малкото нашите поколения, чиито корени са дълбоко там.
но те имат право на своя държава. и едва ли биха отхвърляли и преправяли историята си , ако България 45 години не се държеше като мащеха.
това е истината
цитирай
3. veselinvalev - sowhat
15.09.2009 10:42
Да ти даде Господ много да обикаляш и да пишеш, че си един страхотен пътеписец, Соу. Па и фотограф. А снимката на която са момчето и момичето, си е направо художествена фотография.
цитирай
4. flyco - =
15.09.2009 10:43
Благодаря за поста! :)
Предпочитам да гледам македонски сериали /даже не знам дали има/ отколкото турски. Въпреки текста, евентуалните субтитри, различния поглед към историята и всичко останало.
Надявам се отношението към собствената ни история повече да ни събира отколкото да ни разделя като граждани на единствената съществуваща България.
цитирай
5. kosara2008 - !!!мегесница!
15.09.2009 12:06
и да! "у дома" сме си...вълнуващо и емоционално заредено с трепет и милост...красота е, Соу, но едва ли ако ти не си я изпитала щяхме така осезаемо да се докоснем...разстоянията са безсмислени понятия... разтърсващо - у дома - и има само едно! единственозначение...на хвърлей камък от нас, но и вътре, вътре в нас...

как сърничка си припкала, всичко да пипнеш, да видиш, да фотографираш, да вкусиш баклавичка - ммм,ох мали ...за талийката горакат, лошо, а ааа ко прайш, не е арно туй...и смокинка късаш , их гиди момичке щура...

благодаря ти от сърце,Соу...харесва ми да си в отпуска дъ знаеш
цитирай
6. sowhat - дай боже Веско
15.09.2009 13:01
veselinvalev написа:
Да ти даде Господ много да обикаляш и да пишеш, че си един страхотен пътеписец, Соу. Па и фотограф. А снимката на която са момчето и момичето, си е направо художествена фотография.

и понеже съм в условия на криза , следващите ми пътища са посока Румъния и Истанбул :))
дано успея
цитирай
7. sowhat - аз благодаря
15.09.2009 13:02
flyco написа:
Благодаря за поста! :)
Предпочитам да гледам македонски сериали /даже не знам дали има/ отколкото турски. Въпреки текста, евентуалните субтитри, различния поглед към историята и всичко останало.
Надявам се отношението към собствената ни история повече да ни събира отколкото да ни разделя като граждани на единствената съществуваща България.

нямах телевизор в македонско, имах си лаптоп и филмите , които ме кефят...
цитирай
8. sowhat - о и на мен ми хареса , косара , но свършва :))
15.09.2009 13:03
kosara2008 написа:
и да! "у дома" сме си...вълнуващо и емоционално заредено с трепет и милост...красота е, Соу, но едва ли ако ти не си я изпитала щяхме така осезаемо да се докоснем...разстоянията са безсмислени понятия... разтърсващо - у дома - и има само едно! единственозначение...на хвърлей камък от нас, но и вътре, вътре в нас...

как сърничка си припкала, всичко да пипнеш, да видиш, да фотографираш, да вкусиш баклавичка - ммм,ох мали ...за талийката горакат, лошо, а ааа ко прайш, не е арно туй...и смокинка късаш , их гиди момичке щура...

благодаря ти от сърце,Соу...харесва ми да си в отпуска дъ знаеш


и моме, нищо ми нема на талията , я ква съм си кръшна , а и не съм крала смокини. просто се възмутих, на останалите които висяха по дворовете на хората, все едно в магазините нямаше :))
цитирай
9. kosara2008 - х ихихихих ха, зъ мойтъ талия говоряяяяяяяяяяяя...
15.09.2009 13:16
ко са буташ ти у тия с пробламата...те, обеднос време е , гладефкам а ти зъ бакалафички хортуваш :)))) оооооо, ща изядам идин сладолед та ако ще за се разчуй надлъжишир...та и до ох,ридо!

виждам виждам къкъфа кръщна си и ....яж си баклафите па ща те видя понотатък ;)

за ръна нема да пишеш щот айзе та чита по много пъти и ввсе ми са прияжда, а аку не са дебна и хоп до новолунието нови килца :))))))))))))))))))))
цитирай
10. sowhat - абе да си призная
15.09.2009 13:21
аз не ги спирам тия сладките. донесла съм си бонбони и разни други меденки с пълнеж :))

живота трябва да е сладък, тва е
цитирай
11. luben - хубави снимки и
15.09.2009 13:22
мисли. Само дето след Берлинския България не само, че не се оттегля тотално от идеята за Македония, ами точно Македония е в основата на ЦЯЛАТА българска политика ... чак до Втората световна. Тогава лакеите на Сталин не само изоставят българщината в Македония, ами и с бой карат нашите от Пиринско да се пишат македонци.

Такива ми ти работи. Снимките са прекрасни. Отказването от българската история за повечето ни сънародници е също факт - тъжен, но факт. Никой не го било еня историята. Напротив - известно е, че който контролира миналото притежава настоящето и бъдещето. А който се отказва от миналото си - няма да има и бъдеще (или ще е едно съвсем неясно такова).
цитирай
12. sowhat - знам всичко това
15.09.2009 13:25
просто, както каза и ти фактите са си факти ...
цитирай
13. анонимен - Тъй си е.
15.09.2009 13:52
Много пъти сме изоставяли Македония и това, че първи я признахме (по времето на Филип Димиров) не е достатъчно, за да си я "върнем" по естествен път. Ако македонците не започнат сами да се самоопределят като българи, нищо няма да стане. А те нямата такива намерения.
Вярно е, че много са им промивани мозъците, но това е реалността.
-----------------------------------------
Някои историци смятат, че един от кпътниците на Колумб (стига да не бъркам; може да е бил и конкистадор от по-късно време) е бил родом от Охрид - Алонсо де Охеда (преиначено от Охрид).
цитирай
14. sowhat - слави
15.09.2009 14:17
65 години са много време. време на три поколения като че ли , твърде късно е...
и да прав си , македонците твърдят , че те са открили америка :))
цитирай
15. mamkamu - +
15.09.2009 14:17
Ей, откога се каня да отида в родния град на дядо ми! Не съм стъпвал още там, сякаш верно е на луната ;)

Една забележка от побъркан историоман като мен: Първото, а не Третото българско царство!

Снимките много ми харесаха. Ще взема да се вдигна скоро натам :)

цитирай
16. sowhat - да прав си всъщност
15.09.2009 14:30
не е третото. третото предава македония на югославия.
отиди, струва си всяка минута
цитирай
17. elpidaa - благодаря ти, соу! чудесна разх...
15.09.2009 17:01
благодаря ти, соу! чудесна разходка :)
цитирай
18. sowhat - :))
15.09.2009 19:38
е правя някакви опити ел пи , това е малка част от снимките , които са стотици, но другите са натоварени с лични послания, така че не тука е мястото им :))
цитирай
19. elpidaa - соу, предполагам, че имаш доста ...
15.09.2009 20:32
соу, предполагам, че имаш доста снимки...и на тези съм благодарна :)
исках да те попитам, какво е отношението на така наречените македонци към нас българите, успя ли да усетиш?
цитирай
20. sowhat - нали ти казах ел пи
15.09.2009 20:37
специален пост за десерт :))
няма да развалям изненадата , а снимките са над 500 :))
вчера се изтощих докато ги кача
цитирай
21. dressy - браво сис,
15.09.2009 23:06
страхотни фотоси:))
цитирай
22. sowhat - зо във фейса са по готините
15.09.2009 23:19
:))
иначе мерси
цитирай
23. tili - Е, Соу!
16.09.2009 02:10
Няколко пъти влизах и излизах. Превъзходно е! Браво!!!
цитирай
24. miralyub - Соу, снощи се появи тук един твой ...
16.09.2009 09:03
Соу, снощи се появи тук един твой пореден прекрасен пост, аз тъкмо драснах коментарче и той изчезна...
Надявам се да не е завинаги и да излезе отново:)))))
цитирай
25. gotzageraskov - Поправка
16.09.2009 21:48
Второто, не третото царство.
цитирай
26. sowhat - аз казах третото
16.09.2009 22:35
мамка му каза първото , а ти второто

но мамка му като че ли е прав

първо е самуил, а после асен и петър и чак накрая цар фердинанд
цитирай
27. sowhat - мира поста се върна
16.09.2009 22:38
просто не му беше времето снощи :))
цитирай
28. sowhat - тили , скъпоценна
16.09.2009 22:45
tili написа:
Няколко пъти влизах и излизах. Превъзходно е! Браво!!!

радвам се че съм те задържала :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6304679
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031