Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2009 08:35 - призраци в леглото
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10827 Коментари: 43 Гласове:
16

Последна промяна: 29.08.2009 10:41


Отдавна се каня да  напиша една статия на тема  обремененоста на старите връзки.

Току виж  ми  я харесат в Космо и ще ме вземат за дописник. Или пък би ми харесало да се изживея като Кари от „Секса и града” па било то и за само една статия. Наистина не съм неомъжена бяла жена от Ню Йорк , но имаме няколкото общи неща – и двете сме руси и сме жени.

Може би омъжените жени не са много атрактивни в Ню Йорк, понеже според Кари там градът е пълен със свободни такива, затова завират омъжени като мен в разни филми като „Отчаяните съпруги , в малки градчета с името Уистерия Лейн или Тутракан.

Днес нямам намерение да ви занимавам със собствената си особа , нито пък да споделя с вас рецептата за трахана на баба ми, няма да ви кажа как се почиства петно от ръжда върху безумноскъпият ви ленен костюм, нито пък ще ви уча как да си отглеждате хъски в домашни условия.

И понеже предрождената седмица според циклите на розенкройцерите, и нумерологията и всички астропрогнози е тази , която те вкарва в най- дълбок дипрес, ще се опитам да прескоча това състояние , като се опитам да анализирам връзките.

Започвайки нова връзка, човек се стреми да научи колкото се може повече за човека, в когото е влюбен. Навици, поведение, интереси, привички , професия, социален статус, приятелски кръгове. Някъде по трасето идва ред и на предишните връзки.

Абсолютно неправилно, според мен.
това е нещото, което наричам  призраци в спалнята и относно това, че пуснеш ли веднъж призраците в спалнята си,  никога няма да можеш да ги изгониш от там .

не че разбирам много от връзки, но ако една връзка не почва като табула раса

 то цялата връзка може да мине под заглавието:

„ хроника на една предизвестена смърт”

 

Говоря за табула раса, защото в собствените ми представи, във всяко едно ново начало всичко трябва да е ново. И чисто.

Това което било зад гърба ми,  не се променя по никой начин . Никой не е в състояние да пренапише историята, затова което е там, не ме интересува. Има го и е факт. Но ние не сме там, така че това не ни касае.

До момента, в който не е повдигнала капака на кутията Пандора е била щастлива

така че капака да си стои затворен.

Вярно е, че понякога ни се иска да знаем как са протекли тези връзки и какво ги е съсипало. Мислим си, че ако имаме повече информация това ще ни предпази от капаните и грешките, които евентуално бихме допуснали. Смятаме, че това ще ни направи по – добри  или най- малкото по – успешни.

 

 Но в крайна сметка всички тези връзки са били изчерпани по един или друг начин

т.е. консумирайки ги  ние сме се променили до денят, в който сме били готови за следващото начало.

Не е важен въпросът-кое откъде ти е познато това движение или този жест, тази музика или с кого гледа този филм.

Важното е,  че го притежаваш. Имали сме го в денят на срещата вече. И ако трябва да се върна отново на табула раса ние в този си вид сме продукти на предишни връзки

и това е ново начало.

И защо са ни призраци, по които да правим равнис? Защо трябва да се равняваме

и защо трябва да си задаваме въпроси като дали съм толкова добра (добър) или по малко или повече,  след като изборът ни не е натрапен и искаме да имаме собствена история ?

Както вече казах миналото не можем да променим .Така че  приемайки миналото

като факт,който съществува, и от там насетне гледам на него като на житейски опит

после го оставям зад себе си, и не мисля за него.

знам че стои да речем като белег или товар, който носиш , но дотук.

 

ако трябва да направя аналог ( не мога да изягам все пак от имагинерната си същност)

предпочитам да изчакам да завали новия сняг, и да направя пъртината сама

до мястото до което искам да стигна,отколкото да стоя и да гледам тъжно огазените коловози и проправени пътеки  и да се питам :

прав ли е пътя по който вървя?

 

И накрая, защото все пак съм Соу,  а не Кари и от мен едва ли би излязла една достатъчно добра неомъжена бяла нюйоркчанка,  ще завърша писанието си с един дзен коан, всеки да си го приспособява, както му е удобно:

 

- Кой те е вързал? - попитал Учителят.

- Никой, отвърнал ученикът, който се стремял да постигне освобождение.

- Защо тогава се стремиш към освобождение? - попитал Учителят.

 






Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dressy - жено,
29.08.2009 09:45
много обичам лачени обувки на съмване,кари може само да ти завижда
цитирай
2. sowhat - бек ин блек , систър
29.08.2009 09:51
dressy написа:
много обичам лачени обувки на съмване,кари може само да ти завижда

под purple of color.

и приятно довечера , ще чакам да разказваш после :))
цитирай
3. allbi - това е :)
29.08.2009 09:59
"и това е ново начало.

И защо са ни призраци, по които да правим равнис? Защо трябва да се равняваме

и защо трябва да си задаваме въпроси като дали съм толкова добра (добър) или по малко или повече, след като изборът ни не е натрапен и искаме да имаме собствена история ?"

Хубав ден :)
цитирай
4. sowhat - хубав и на теб
29.08.2009 10:10
и чакам да прочета една нова история :))
цитирай
5. lubara - Поздрав!
29.08.2009 10:21
Вие всички от Тутракан ли сте така приказливи?
цитирай
6. sowhat - защо любара, приказливостта
29.08.2009 10:35
lubara написа:
Вие всички от Тутракан ли сте така приказливи?

да не приоритет само на столичани :))
цитирай
7. sowhat - :) мирандолина
29.08.2009 10:42
mirandolina написа:
Чудесно си го казала...видях се в написаното... Имам много лоша привичка, но се гордея, че е такава - просто режа до кокъл. Наистина не бива да се връщаш назад.
Успех в писането.:)))


някои чудовища е по добре да се държат под леглото или заключени в чекмеджетата на паметта само :))
цитирай
8. lagrima - Всеки се опитва да се учи от грешките ...
29.08.2009 11:36
Всеки се опитва да се учи от грешките си,но това понякога вреди повече,от колкото помага.А въжетата...тях сами си ги вързваме.
Усмихнат ден,Соу!
цитирай
9. sowhat - можем да се учим от грешките си
29.08.2009 11:46
lagrima написа:
Всеки се опитва да се учи от грешките си,но това понякога вреди повече,от колкото помага.А въжетата...тях сами си ги вързваме.
Усмихнат ден,Соу!


и без да се ровим в главите на хората :))
цитирай
10. tili - Прекрасно си го казала, Соу !
29.08.2009 12:43
Така е, но хич не е лесно!

"Два пътя веднъж разделени видях
и по-запустелия аз си избрах,
а това промени всичко друго." Р.Фрост - на заем от Ивана;-)))
цитирай
11. sowhat - тили , господ винаги ни дава избор
29.08.2009 12:57
но никога не ни сочи пътя :)
цитирай
12. tus2alas - Да, не бива да се сравняваме със с...
29.08.2009 13:36
Да, не бива да се сравняваме със старите любови...Още повече, ако ще е за да си поставим оценка, ние нямаме цена!
Наскоро ми се наложи да изтърпя обидите на сегашно гадже на една стара свалка... Отвърнах, че е глупаво да го ревнува от минали неща, а тя не си призна, че е ревност, а ми забрани да говоря с него...Колко сигурна е в любовта му само, щом си прави застраховка срещу разговори!
цитирай
13. sowhat - сравнението с когото и да е било
29.08.2009 13:44
води до девалвация на собственото его ( в момента в който решаваш да се сравняваш, означава че не вярваш в собствената си ценност :))
цитирай
14. elpidaa - много често сравняването е подс...
29.08.2009 14:40
много често сравняването е подсъзнателно, дори и да не го търси те "хлопва по главата", понякога светва червена лампа, друг път може да те усмихме. за мен новата връзка не трябва да има нищо общо със старите, това е крачка назад.

колкото до нюйоркчанките - не вявай много на филмите ;)
цитирай
15. lovehunter - Така
29.08.2009 14:43
сме устроени, Соу, сякаш някой или нещо си е играл на сложности, когато ни е създавал и ни е оставил да си задаваме всичките тези въпроси... но и миналото е оставил, без да можем да го забравим (поне избирателно), и не мисля, че кутията на Пандора може да остане завинаги затворена. Миналото се трупа в подсъзнанието ни и не можем да направим нищо против това, а само да мислим, че правим, защото е продукт на по-висш разум.
:)
цитирай
16. sowhat - :) не вярвам на филмите ел пи
29.08.2009 14:44
а на приятелката си която живее в манхатън на пресечката на 5 то и 6 авеню :))

мен също не ме интересуват призраците които някой крие в килера си. ако той има проблем с моите ,толкова по зле :)
цитирай
17. sowhat - кой ти каза че не можем хънтър
29.08.2009 14:48
нима си развявал пред всяка жена всички скалпове които си закачил на колана си?

миналото е нещо , което касае единствено теб самият и ако там има неща,които те стряскат, по добре е да намериш начин сам да ги преодолееш, вместо да прехвърляш своята част от товара другиму :)
цитирай
18. elpidaa - да. живота в северна америка, често ...
29.08.2009 15:02
да. живота в северна америка, често е трудно смилаем за европееца..., както и обратното.

и аз смятам, че миналото НИ си е наше.
цитирай
19. sowhat - аз също
29.08.2009 15:03
но пък представата ми за бъдещето е
табула раса и прекрасни обици полюшващи се на ушите ми :) в такт с ханша
цитирай
20. elpidaa - а моята. . . леко нарушена хармония, ...
29.08.2009 15:22
а моята...леко нарушена хармония, слънчеви очила с мидички и рапани ;).....и.....
:)
цитирай
21. lovehunter - нима си развявал пред всяка жена ...
29.08.2009 15:25
sowhat написа:
нима си развявал пред всяка жена всички скалпове които си закачил на колана си?

миналото е нещо , което касае единствено теб самият и ако там има неща,които те стряскат, по добре е да намериш начин сам да ги преодолееш, вместо да прехвърляш своята част от товара другиму :)

Да, разбира се, за тежестите и скалповете... от нас зависи, дали ще парадираме с тях като начин на общуване.
Казах, че ние носим миналото в себе си и то наслагва негативи и позитиви в нашето поведение, влияе на живота ни и след като е станало минало, променя характера и визията, без ние да осъзнаваме. Просто няма как да бъдем такива, каквито сме, без неподозираното влияние на миналото. Искам да го изхвърля някъде, но нито знам къде да го търся, нито къде да го запратя.
:)
цитирай
22. sowhat - както казах от всяка връзка
29.08.2009 15:35
излизаме обременени - с онова , което сме научили, с онова което сме загубили, и с онова , което са ни дарили.
наистина няма как. :)
цитирай
23. elpidaa - хънтър,
29.08.2009 15:44
соу говори набляга на табула раса където няма "built in knowledge" или иначе казано всичко се изгражда в зависимост от възприятието и бъдещия опит (а не на минали), в случая може да се възприеме з авръзките като започване "на чисто". Или...премахване на двусмислието...което всъщност е в основата на табула раса.
...и все пак е събота ;)
цитирай
24. bambola - :)
29.08.2009 15:47
верно е за кутията на Пандора, но има и момента когато сама се отваря с едно писмо или посещение и искаш да знаеш повече, за да не си слаб можеби или за да не pochvaш слепи борби на опазване на правата :)
Имаше една друга серия " Мen in трееs" там мацката каза нешто като, " в един момент се оказва че бройката е по-важна от същността и подробностите, ако научиш че си третата в живота на един мъж, първо се засрамяш от сoбствената си бройка ,после бeз дори да искаш започваш да го гледаш с други очи" нали :)не ми обръщай внимание, готин е поста свеж и верен :)

цитирай
25. sowhat - ел всеки от нас има някакви представи
29.08.2009 15:57
bambola написа:
верно е за кутията на Пандора, но има и момента когато сама се отваря с едно писмо или посещение и искаш да знаеш повече, за да не си слаб можеби или за да не pochvaш слепи борби на опазване на правата :)
Имаше една друга серия " Мen in трееs" там мацката каза нешто като, " в един момент се оказва че бройката е по-важна от същността и подробностите, ако научиш че си третата в живота на един мъж, първо се засрамяш от сoбствената си бройка ,после бeз дори да искаш започваш да го гледаш с други очи" нали :)не ми обръщай внимание, готин е поста свеж и верен :)



казвам представи , защото те не са човека отсреща и от там идва стремежа
да бръкнем по навътре
да вземем повече
да доведем започнатото до вивисекция
след което
почваме да се борим с призраците , на нещото което е създало човека до нас , в човека който е
и неминуемо да си задаваме въпроса
ами ако ?
цитирай
26. sowhat - на един бял лист
29.08.2009 15:59
elpidaa написа:
соу говори набляга на табула раса където няма "built in knowledge" или иначе казано всичко се изгражда в зависимост от възприятието и бъдещия опит (а не на минали), в случая може да се възприеме з авръзките като започване "на чисто". Или...премахване на двусмислието...което всъщност е в основата на табула раса.
...и все пак е събота ;)


може да се напише стих, или разказ. може дори да напишеш рецепта за шкембе чорба

но на една изписана страница, понякога се оказва че може да нямаш какво да добавиш повече освен едно

и аз бях тук
цитирай
27. sowhat - и
29.08.2009 16:01
elpidaa написа:
а моята...леко нарушена хармония, слънчеви очила с мидички и рапани ;).....и.....
:)


китайски камбанки?
цитирай
28. elpidaa - соу, прочетох 2 пъти коментара. ...
29.08.2009 18:00
соу,
прочетох 2 пъти коментара. всеки прочит донесе различно разбиране....:), ще ти отговоря така както го разбрах 2-рия път. случва се да късаме листи и да пишем, да задраскваме, да хвърляме, да започваме от началало...и тетрадката става все по празна. а ако листа е намерен (все пак е от нечия тетрадка?!) може да се окаже, че от другата му страна има нещо написано.
дано да съм разбрала правилно. иначе...мога да добавя само,,,нямам какво да правя тук....:)
цитирай
29. elpidaa - а моята. . . леко нарушена хармония, ...
29.08.2009 18:08
sowhat написа:
elpidaa написа:
а моята...леко нарушена хармония, слънчеви очила с мидички и рапани ;).....и.....
:)


китайски камбанки?


ммм, не. предпочитам клечки за ориз, стават добри щеки от тях ;)
цитирай
30. emotion3 - :)))
29.08.2009 19:10
това е добър буквар-за между полови отношения-което си написала...пишеш страхотно според мен, благодаря ТИ...лек ден
цитирай
31. mamas - И ти недей...
29.08.2009 19:51
...И ти недей
във мен да търсиш
другата!
Предишна...
или бъдеща...
Сега съм тук!
Какво от туй,
че вчера
съм заспивала
и съм се будила
в прегръдките на друг?
Какво от туй?
Сега съм само твоя.
В очите ти потъвам - океан!
Вземи ме днес!
Не чакай, обич моя!
Не се превръщай пак
в несбъднат блян!

Вдъхнови ме стихотворението "Несравнимо" на Dirigenta(в Стихове.бг). Просто ме грабна и...отговорът се изля съвсем спонтанно!
Смятам, че е подходящ коментар по темата.
цитирай
32. анонимен - Лафьт "Призраци в спалнята"
29.08.2009 22:13
ми е адски познат отнякъде,но след всичката бира днес е абсурд да се сетя:(
Но..страхотен пост - силна си,както обикновено :)
Хубава вечер!
цитирай
33. rumi4ka - so true
30.08.2009 00:06
and so difficult to achieve :)
цитирай
34. flyco - за освобождението
30.08.2009 01:29
Защо се стремиш към освобождение - самият израз носи несвобода, още повече, че е произнесен от Учителя. Да спориш, че си свободен означава, че първо си приел израза за правилен, т.е, че се нуждаеш от освобождаване и следователно в момента не си свободен. Та от моята гледна точка - много му здраве на Учителя, с усмивка разбира се, защото е учител.
цитирай
35. sowhat - а ти флай, свободен ли си от
30.08.2009 08:23
flyco написа:
Защо се стремиш към освобождение - самият израз носи несвобода, още повече, че е произнесен от Учителя. Да спориш, че си свободен означава, че първо си приел израза за правилен, т.е, че се нуждаеш от освобождаване и следователно в момента не си свободен. Та от моята гледна точка - много му здраве на Учителя, с усмивка разбира се, защото е учител.

уроците на миналото?
дай боже да са здрави учителите, иначе как бихме си научили житейските уроци?
цитирай
36. sowhat - румичка,
30.08.2009 08:25
rumi4ka написа:
and so difficult to achieve :)

няма невъзможни неща, има недостатъчно желание
цитирай
37. sowhat - здрасти ортодокс
30.08.2009 08:26
0rth0d0x написа:
ми е адски познат отнякъде,но след всичката бира днес е абсурд да се сетя:(
Но..страхотен пост - силна си,както обикновено :)
Хубава вечер!



едва ли аз съм открила всички словосъчетания , но ще те почакам да се сетиш , откъде ти е познат :))
благодаря и хубав ден
цитирай
38. sowhat - за славе
30.08.2009 08:28
mamas написа:
...И ти недей
във мен да търсиш
другата!
Предишна...
или бъдеща...
Сега съм тук!
Какво от туй,
че вчера
съм заспивала
и съм се будила
в прегръдките на друг?
Какво от туй?
Сега съм само твоя.
В очите ти потъвам - океан!
Вземи ме днес!
Не чакай, обич моя!
Не се превръщай пак
в несбъднат блян!

Вдъхнови ме стихотворението "Несравнимо" на Dirigenta(в Стихове.бг). Просто ме грабна и...отговорът се изля съвсем спонтанно!
Смятам, че е подходящ коментар по темата.


подходящ е :))
цитирай
39. sowhat - аз ти благодаря емо
30.08.2009 08:31
emotion3 написа:
това е добър буквар-за между полови отношения-което си написала...пишеш страхотно според мен, благодаря ТИ...лек ден

просто споделям собственото си виждане, но допускам че все още съм твърде малка за да бъда учителя Джошу примерно :)

цитирай
40. sowhat - щом предпочиташ пързалянето :))
30.08.2009 08:34
elpidaa написа:
sowhat написа:
elpidaa написа:
а моята...леко нарушена хармония, слънчеви очила с мидички и рапани ;).....и.....
:)


китайски камбанки?


ммм, не. предпочитам клечки за ориз, стават добри щеки от тях ;)


като опора ми се струват недостатъчни, както и като инструмент за (само)контрол :)
цитирай
41. sowhat - ел пи
30.08.2009 08:41
elpidaa написа:
соу,
прочетох 2 пъти коментара. всеки прочит донесе различно разбиране....:), ще ти отговоря така както го разбрах 2-рия път. случва се да късаме листи и да пишем, да задраскваме, да хвърляме, да започваме от началало...и тетрадката става все по празна. а ако листа е намерен (все пак е от нечия тетрадка?!) може да се окаже, че от другата му страна има нещо написано.
дано да съм разбрала правилно. иначе...мога да добавя само,,,нямам какво да правя тук....:)


това не учебник и изпит, всеки разбира нещата както ги разбира :)
цитирай
42. gothic - Хм,
30.08.2009 09:45
"предпочитам да изчакам да завали новия сняг, и да направя пъртината сама

до мястото до което искам да стигна,отколкото да стоя и да гледам тъжно огазените коловози и проправени пътеки и да се питам :

прав ли е пътя по който вървя?"

Това ще разбереш чак като видиш някой да върви по твоите стъпки...А рецептата за траханата все пак я сподели :)

цитирай
43. sowhat - хахаха
30.08.2009 13:47
не съветвам никой да върви по стъпките ми, винаги са били пъртина ...

а баба така и не ми каза рецептата си :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6302850
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031