Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2009 10:36 - хронология на предизвестената смърт
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3008 Коментари: 34 Гласове:
17



от къде почва разрухата?

мислите че разрухата почва с падащите камъни ли?
с безхаберието?
с наглостта и безобразното мълчание?

не. не е така.

разрухата започва от сърцата.
тези, които са достатъчно мъртви или обвити в лой и плесен, така че да не допускат нищо да достигне до тях.
разрухата почва в главите.
тогава, когато безразличието се е настанило там и единствената мисъл , която го пресича е :

мен това не ме засяга.

разрухата, не е непременно визуалното отражение. то е следствието, на онова , което носим в себе си.
разрухата е егоизмът и дебилността, които се свеждат до : не съм от тия как` Сийке и до нови сандалки от мола.
разрухата е Вуте да е зле.
разрухата е да запаля къщата си, за да изгори плевнята на съседа.
разрухата е на стола и на масата до теб, когато си ангажиран социално и граждански за 30 секунди, а после си лягаш в леглото , защото утре ще подпишеш нова кауза и ще забравиш за вчерашната.


там е разрухата.
в душите ни, в които не са останали никакви ценности.

едва след това идват порутените черкви, които дразнят очите ни, докато ги подминаваме на път за курорта с репликата:

какво безхаберие от страна на държавата.

забравяйки, че държавата това сме ние.
и презумпцията , че няма държава без закони и закони без държава.

както и това , че


каквото сме посели, това ще жънем.





Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alexooo - защо допуснахме плевелите да об...
12.08.2009 10:41
защо допуснахме плевелите да обгърнат душите ни? защо плевелите победиха? докато в нашата нива не покълне пшеницата гладни ще стоим!
цитирай
2. tili - Разрухата е в боклука,
12.08.2009 10:49
в който сме затънали, в лошия правопис, в децата гримирани като за сцена в 9ч. сутринта, в безобразното обезобразяване на всякакво ниво на душите, сърцата и умовете, в постоянното вайкане за неща, които се оправят с едно лично измитане...
Спирам, че не искам да беснея от сутринта, мила ми Соу! Пожелавам ти добре съграден ден!!!
Аз пък от няколко дни си слушам това и се чудя къде е elsewhere?
http://www.youtube.com/watch?v=6mtp4y5JNdg
цитирай
3. palisandar - В пукнатините празнотата п...
12.08.2009 10:58
В пукнатините
празнотата
посява
разруха.


цитирай
4. flyco - ...
12.08.2009 11:03
Докато българите не станат собственици така ще е.
цитирай
5. sowhat - другаде
12.08.2009 11:06
е в облаците тили, някъде където има heaven, не знам
цитирай
6. marcusjunius - Ех, Соу :)
12.08.2009 11:29
Не мога, не мога да не го кажа:
държавата - това НЕ СЪМ АЗ! Сори за линка по-долу, ако искаш, можеш да го изтриеш.

http://saintsandtraitors.blogspot.com/2008/07/blog-post_21.html

ПП Но да, разрухата започва от сърцата :)
цитирай
7. sowhat - на какво собственици флай?
12.08.2009 11:30
flyco написа:
Докато българите не станат собственици така ще е.


на сърцата си?
на душите си?
или на главите си?
цитирай
8. luben - съгласен, че
12.08.2009 11:43
държавата - това сме И ние, но не сме само ние. Ако бяхме, щеше да има много повече хубави неща. Ала е истина, че не рядко много работи в държавата зависят и от нас - хвърлените боклуци по улицата, избирането на идиоти и корумпирани, примиряването ... Разрухата май тръгва точно от хора, научени да рушат, да не пазят, да не се грижат. А защо така са научени (и защо не се съобразяват с тези, които пазят) = това е друга тема.
цитирай
9. sowhat - марк
12.08.2009 11:45
marcusjunius написа:
Не мога, не мога да не го кажа:
държавата - това НЕ СЪМ АЗ! Сори за линка по-долу, ако искаш, можеш да го изтриеш.

http://saintsandtraitors.blogspot.com/2008/07/blog-post_21.html

ПП Но да, разрухата започва от сърцата :)


общество -закон-държава -са едни от първите неща с които започват науки като - право, финанси и прочие.

прочетох поста, няма да трия нито линкове , нито коментари , даже ще цитирам

"Стига да не си говорим за колко неща ни е виновна държавата. "

нека се изразя така данъците, са онова , което обществото плаща на държавата, за да получава определени блага - обществени, лични и смесени.

тоест плащайки данъка на държавата, ти си част от нея. искаш или не искаш.
в замяна на това имаш право да си поискаш благата и правата.
така че , твърдението -аз не съм държавата( тая държава) е по скоро емоционално ( и аз съм емоционална също), отколкото рационално и вярно.

не знам защо но ми се струва , накрая на поста да напиша kvo vadis populi
цитирай
10. sowhat - защото берем каквото сеем алексо
12.08.2009 11:49
alexooo написа:
защо допуснахме плевелите да обгърнат душите ни? защо плевелите победиха? докато в нашата нива не покълне пшеницата гладни ще стоим!

и защото не си плевим душите и умовете ...
цитирай
11. sowhat - а защо са така научени, любо?
12.08.2009 11:52
luben написа:
държавата - това сме И ние, но не сме само ние. Ако бяхме, щеше да има много повече хубави неща. Ала е истина, че не рядко много работи в държавата зависят и от нас - хвърлените боклуци по улицата, избирането на идиоти и корумпирани, примиряването ... Разрухата май тръгва точно от хора, научени да рушат, да не пазят, да не се грижат. А защо така са научени (и защо не се съобразяват с тези, които пазят) = това е друга тема.


и от кого зависи, това да не се случва отново?
не е ли от нас?
защото първото нещо, което ни удивява пресичайки границата е чистотата?

и после нека не се хващаме за думата - държава, а да помислим за собствената си разруха.
колкото и да не ни е удобно огледалото, което ни я показва.
цитирай
12. sowhat - кой създаде
12.08.2009 11:53
palisandar написа:
В пукнатините
празнотата
посява
разруха.

пукнатините
в ума
в сърцето
в душата?


цитирай
13. marcusjunius - Соу, науките нямат нищо общо. Нито ...
12.08.2009 11:57
Соу, науките нямат нищо общо. Нито емоциите. Държавата еволюира от насилствена институция към служеща такава, но е още далече от второто. Дори когато стигне там, обаче, тя пак няма да бъде мен. Нито теб, вас или когото и да било. Точно защото е институция, в идеалния вариант - лоявлна и честна фирма. Плаща и се за услуги. Ние сме човеци, духовни създания - не сме част от работодателя си, нито от онези, чиито услуги ползваме.
цитирай
14. sowhat - марк
12.08.2009 12:04
не ми се спори. дали е в идеален или не вариант, дали е оная за която русо и волтер пишат, факт е и я има.
и всички следваме правилата

държава-ред -закон - права и отговорности.

можем да кажем, че е абдикирала от задълженията си, да
но можем да го кажем само от позицията си на граждани.
а подтекста на текста е, не държавата - а къде по дяволите е гражданското общество, ако изобщо го има
цитирай
15. palisandar - Кой запълва пукнатините в духов...
12.08.2009 12:35
Кой запълва пукнатините в духовността има по-малко отговори, комай, Соу. Всеки случай, гусин министъра на културата с възлагане на обществени поръчки е с по- малко реални възможности от репертоарната политика на директора на "Иван Вазов", както, прочее и гусин м-ра ма образованието от Минка Стоянова -класна на 1"а" клас в Н-то основно у-ще.
Масовото съзнание в по-голяма степен се регулира/ манипулира от морално-етични норми. Запустялото читалище в планинското село, до което свършва третокласен републикански път е някога запълнена пукнатина. Не от държавата.
цитирай
16. sowhat - палисандър
12.08.2009 12:56
за миг ми се прииска да оставим държавата и държавността встрани и да погледнем вътре в себе си .
и да си зададем въпроса - кой отвори пукнатините в мен.
и как аз ги затварям и изобщо интересува ли ме това ...
цитирай
17. palisandar - Говорим за едно и също, Соу. За иг...
12.08.2009 13:53
Говорим за едно и също, Соу. За игнориране на вездесъщата, илюзорно облекчаваща практика "Сочи с пръст около себе си " и/или "Наплюнчи пръст и прилазвай спред подухването на вятъра"...
цитирай
18. sowhat - знам слънце
12.08.2009 14:03
просто ми е трудно да се оттърся от гнева
цитирай
19. flyco - ...
12.08.2009 14:35
sowhat написа:
flyco написа:
Докато българите не станат собственици така ще е.


на сърцата си?
на душите си?
или на главите си?

Много по-тривиално е, на собствен имот, бизнес, живот.
цитирай
20. sowhat - ако трябва да вадя статистика
12.08.2009 14:49
80% от българите имат собствен имот. това е една от най високите цифри в света.
смятам че когото и в блога да попитаме, ще отговори ,че има собствен живот.
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=50&aid=1314
цитирай
21. lovehunter - Евала, Соу,
12.08.2009 17:11
шапка ти свалям...
цитирай
22. kosara2008 - " не дълбай с длетото тънко моето сърце...остави таз рана...нек да зарасте"
12.08.2009 17:15
това е текст, който изразява какво е усещането ми от темата, няма ама никакво отношение към шлагера...Соу, темата на постингът ти е просто бисерна и много, до болка много...актуална и ме боли, всеки ден, на всеки ъгъл в мен и извън... всеки един трябва да разплете своя отговор/сам и в Огледалото ...но честно, то е като дисекция...и тогава, ако искаме можем поне мъничко, мъничко ...да спрем разрухата - Знак, който сме длъжни за разчетем ако искаме да не потънат сърцата, душите, умът, ако искаме да не умъртвим копнежите си, мечтите на своя Свят - метафора на вътре и отвън, на теб и тези, които обичаш, съпричастен на чужди болки и терзания, намирайки време и сили за собствената си Сянка, докато можем в краткия Път...нека звънтим и блестим...благодарност към Слънцето, изборът ни и НЕ! на командното дишане, преди всичко е Достойнството ,твоето и на другите, отново е кръговрат...и ние не сме Наблюдаващи, а Участници със сърце, душа, ум и сетива, усещането е върховно,...и да подредим собсвения си Свят - двор, да не го разграждаме/ най е лесно да унищожиш нещо ...един замах, една вятърна мисъл, премълчана дума, спестена ласкавост ...миг един , захвърлена на тавана съпричастност и Храмът е застаршен от разруха, по лесно е да не я допуснем, отколкото, когато е ВЕЧЕ налице да и обявим война, но..НО...по -добре късно, отколкото никога, ако требва ще се Воюва и това си е...това ни прави човеци,

ти си моята гордост, Соу...благодаря ти!
цитирай
23. mamas - "мен това не ме засяга"
12.08.2009 17:52
Безразличието към това, което става край нас...не ни трябва по-силно оръжие, ако искаме да се самоунищожим...
цитирай
24. ran - "там е разрухата. в душите ни..."
12.08.2009 20:52
и продължава в умовете ни.
бездействието и безхаберието могат да се оправдаят по най-логичен начин. дори може да противопоставим "огромната си духовност" на всички участници в петиции, стачки и барикади.

ние сме измислили държавата и ние я "еволюираме". ние сме част от работодателя си и от тези, които ни предоставят услуги. всяка институция и всеки работодател, които мислят, че са прекалено абстрактни (за не се подпали парламента или да се избегне фалита), бъркат.
а медии и интелектуални миротворци само забавят, не предотвратяват разрухата.
цитирай
25. sowhat - така е славе
12.08.2009 20:56
mamas написа:
Безразличието към това, което става край нас...не ни трябва по-силно оръжие, ако искаме да се самоунищожим...


а после си търсим виновници
цитирай
26. sowhat - не знам какво да ти отговоря
12.08.2009 20:58
ran написа:
и продължава в умовете ни.
бездействието и безхаберието могат да се оправдаят по най-логичен начин. дори може да противопоставим "огромната си духовност" на всички участници в петиции, стачки и барикади.

ние сме измислили държавата и ние я "еволюираме". ние сме част от работодателя си и от тези, които ни предоставят услуги. всяка институция и всеки работодател, които мислят, че са прекалено абстрактни (за не се подпали парламента или да се избегне фалита), бъркат.
а медии и интелектуални миротворци само забавят, не предотвратяват разрухата.


освен нещо , което често правя, колкото и да ритам срещу това , пак ще ти го призная

прав си
цитирай
27. sowhat - аз ти благодаря косара , защото
12.08.2009 21:03
kosara2008 написа:
това е текст, който изразява какво е усещането ми от темата, няма ама никакво отношение към шлагера...Соу, темата на постингът ти е просто бисерна и много, до болка много...актуална и ме боли, всеки ден, на всеки ъгъл в мен и извън... всеки един трябва да разплете своя отговор/сам и в Огледалото ...но честно, то е като дисекция...и тогава, ако искаме можем поне мъничко, мъничко ...да спрем разрухата - Знак, който сме длъжни за разчетем ако искаме да не потънат сърцата, душите, умът, ако искаме да не умъртвим копнежите си, мечтите на своя Свят - метафора на вътре и отвън, на теб и тези, които обичаш, съпричастен на чужди болки и терзания, намирайки време и сили за собствената си Сянка, докато можем в краткия Път...нека звънтим и блестим...благодарност към Слънцето, изборът ни и НЕ! на командното дишане, преди всичко е Достойнството ,твоето и на другите, отново е кръговрат...и ние не сме Наблюдаващи, а Участници със сърце, душа, ум и сетива, усещането е върховно,...и да подредим собсвения си Свят - двор, да не го разграждаме/ най е лесно да унищожиш нещо ...един замах, една вятърна мисъл, премълчана дума, спестена ласкавост ...миг един , захвърлена на тавана съпричастност и Храмът е застаршен от разруха, по лесно е да не я допуснем, отколкото, когато е ВЕЧЕ налице да и обявим война, но..НО...по -добре късно, отколкото никога, ако требва ще се Воюва и това си е...това ни прави човеци,

ти си моята гордост, Соу...благодаря ти!


си много човек, миличка , дано го знаеш
цитирай
28. sowhat - благодаря
12.08.2009 21:08
lovehunter написа:
шапка ти свалям...


хънтър.
цитирай
29. kosara2008 - :)
12.08.2009 21:18
моето "пиянство" е...защото в джунглата убиват само толкова, колкото да просъществуват, а в човешката "джунгла" убиват често за удоволствие, убиват от небрежност, у б и в а т от безразличие... непримирима съм с това...миг сме само...а ти за мен си Кралица-Воин и не си сама...има още...много...

гуш!

щъ се разсправями с Чезът дъ знаиш, прават ма през диня дъ изолационсвам:-)))

вълшебна вечер, Соу...
цитирай
30. sowhat - и на теб косара хубава
12.08.2009 21:23
за тях имам един поздрав за чез (за росен , който е п...С)
цитирай
31. teachme - "няма държава без закони и закони без държава"
12.08.2009 23:17
Е,
точно с това съм се захванала...
една проверка - има ли закони
и ако да - спазват ли се те!
Ще видим!
цитирай
32. sowhat - тийч ми
13.08.2009 08:31
най лесно разбираме дали има закони, не когато си търсим правата, а когато ги нарушим...
цитирай
33. ran - не съм прав за всички
13.08.2009 12:25
всеки има своите основания за действията си.
но за мен, агитирането да се превърнем в част от пейзажа, не е решението, а част от проблема.
цитирай
34. sowhat - пак си прав.
13.08.2009 13:20
мисля вече да ти издам документ за правост и да си забраня да споря с теб :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6302876
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031