Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2009 15:41 - чупливи неща
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6387 Коментари: 62 Гласове:
0

Последна промяна: 16.06.2009 15:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Обичам предмети от стъкло. Или порцелан . Изящната им съвършенност ме обърква. чупливост и крехкост в меки ръбове. В скритата сила на гладкото. Режещо – като крясъкът на майка ми – внимавай сервиза ми .

И топлата струйка кръв по пръстите ми в безупречно правилен разрез. Капките се разбиват на пода очертавайки чудовищните лица на болката, която ей сега ще прелее през дланта.

Тя мълчи.

Протяга пипалата си едва след като лепкавият път на кръвта е отпушен . Сграбчва нервните окончания, а те застиват във беззвучен вик.

Невроните регистрират момента. Записват го.

Години наред пръстите ми изтръпват докосвайки стъкло. Пазя се .

Времето. Времето има собствена крехкост. Миговете могат също да са чупливи в скритата си безценност. Има и още нещо. Неуловими са. Ако не ги регистрираш изтичат като топлата лепкава вадичка кръв в стиснатата длан на времето. После по душата ти остават правилни белези.малки разрези на миналото, в които болката е зараснала неправилно, но за сметка на това завинаги.

Безчувственост. Ако приемеш болката и я направиш част от дишането си, движението и денят си, тя става твой съюзник. В очите ти се настанява хладнокръвие. Онази топлата отдавна се е оттекла към крайниците. Понякога се нараняваш сам и гледаш отново късият й път в струйките . Всъщност друг няма как да те нарани. Вътре сте само ти и болката, здраво прегърнати толкова здраво, че сте част един от друг. Понякога пръстите ти изтръпват. Записаните моменти. После безчувствеността те изпълва отново, като захвърлен празен съд на дъното на морето.

Дъжд. И в слънчеви и в облачни дни, в сърцето винаги вали. Никой не вижда сълзите, които криволичат по причудливите сънища на душата. Състояние на дъжд, през което скулите изсъхват и добиват все по отчетливи очертания. Усмивката, която рисуваш по съмване е същата, която прибираш вечер в лявото чекмедже на банята, като чадър, които не искаш да загубиш. в този момент тялото ти се разтваря в настойчивата безплътност на локва. А дъждът не спира да вали мислено.

Любов. Можеш да и дадеш лице и име само ако си познал. Иначе е само понятие.

Любовта е нежното мъничко пролетно цвете цъфнало над снега.

Можеш да го откъснеш и да държиш два часа красотата му в дланта си . Можеш да си направиш снимка с него . Можеш дори да го хербаризираш за часовете на дъжд;

Можеш да разтвориш раните си и да пуснеш кръвта си да тече топейки снега, докато то се храни с болката ти.

Правилно. Правилата са създадени за да се запази реда. Дори в привидният безпорядък има правила. Вероятно тези на хаоса. Теории. Теоретическата неуязвимост обаче се превръща в практическа безпомощност. Тогава разбираш колко са безпомощни знанията. В плаващите пясъци няма указания за спасение. В правилата за оцеляване важи само един закон. Този на джунглата. Натрупаната мъдрост се превръща в товар от скрита добре печал.стреляй пръв. Първо правило е изненадата.

Секс. С предназначение за продължаване на поколението и превърнал се в необходимост. Не само от плътска гледна точка.Между гладът на мозъка и глада на душата идва мястото на и гладното тяло. Необходимостта от достатъчно ендорфини даващи състояние на нирвана. Може би единственият момент, в който болката се отдръпва в периферията на подсъзнанието.

Книгите, музиката, изкуството са в състояние да задоволят гладният мозък. Човешката топлина и споделянето да запълнят пукнатините в душата. Актът да дадеш. Да дадеш себе си, страховете си, топлината си и доверието си. Да изпълниш другият с надежда, че това е липсващата ти половинка - да се отдадеш, да прелееш в крехкостта на усещанията без да мислиш за острите ръбове в гладкостта на интимното докосване.

Сексът е готовността да се счупиш. Да се разбиеш на хиляди парчета. Да пуснеш дъжда в себе си .Да съблечеш ризата си . Да имаш мига, докато заключваш във себе си крехкостта на другият, чуплива до безпомощност.

И да я запазиш. На всяка цена.

Сърце. По правило мускул. Никой не те подготвя за крехкостта му. Най острите спомени за порязвания остават там. Безчувствеността като нахален сродник ту идва ту си отива. Еуфорията на чувствата спира дъжда.

Няма чадър за любов. Дори да го подариш, чупливостта му остава. При теб.

Можеш да оставиш вратата му гостоприемно отворена. Можеш да го заключиш в килер.

Истината е, че рано или късно ще го загубиш.

Като безвъзвратно разбитият сватбен сервиз на мама.





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dressy - сънищата
16.06.2009 15:43
къде ги остави?
цитирай
2. allbi - е ...
16.06.2009 15:48
намам думи ...
ами така си е бе...
цитирай
3. bonvivan - сервиза
16.06.2009 15:50
е просто форма която , изпълваш със съдържание или оставяш празна, ако го счупиш когато е празен си загубил само формата, по тежко е когато загубиш съдържанието, а то няма как да изтече от сърцето ти поне докато си жива
цитирай
4. sowhat - серивизът е просто метафора
16.06.2009 15:53
относно крехкостта на нещата и чупливостта им. абсолютно си прав, не споря
цитирай
5. sowhat - благодаря бен
16.06.2009 15:55
:)

сладурано
цитирай
6. sowhat - ми зо и за тях има време
16.06.2009 15:56
а истината е че просто не сънувам :)) затова
цитирай
7. bonvivan - в тази връзка
16.06.2009 16:02
сама си избираш дали да имаш един гумен пластмасов и т.н. и недотам красив сервиз, който ти гарантира известна устойчивост във времето или едно изящно прозведение излязло от ръцете на някой древен китайски майстор, чиято красота,изящество и ценност се крият в неговата крехкост.
а и съхранението е пряко зависимо от употребата
колкото повече го употребяваш, толкова повече нараства вероятността да го счупиш
цитирай
8. sowhat - по принцип
16.06.2009 16:13
всичко би могло да се сравни и с японско оригами, друг е въпроса, всеки отделен индивид, какви усещания и емоции изпитва

съхранението не зависи от употребата.
на мен ми се е взривял сервиз от дуралекс без да е бил докоснат дори.

съхранението зависи от нещо друго - от желанието да съхраниш.
а затова си има начини. неметафорични
цитирай
9. flyco - ...
16.06.2009 16:15
безвремие
цитирай
10. bonvivan - пак стигаме до желанията
16.06.2009 16:20
имаш желания имаш проблеми
нямаш желания нямаш проблеми
от твоята позиция как да съхраним желанието когато ни налегне скуката
цитирай
11. sowhat - от моята позиция не знаеш как е
16.06.2009 16:25
бонвиван,
въпреки че е ясно заявена.

пренебрегвам, опитът за обръщане на думите ми в посока удобна за коментиращият
и казвам, че на вкус и на цвят приятели няма.

цитирай
12. sowhat - флай на мен ми се струва
16.06.2009 16:26
че е по скоро състояние на вечност, преди счупване
цитирай
13. kosara2008 - тихо ми е ...след прочит...
16.06.2009 16:32
парченце по парченце...докосване и капка по капка...изваяно,кристално...сталактит
цитирай
14. sowhat - :)
16.06.2009 16:33
благодаря , коте
цитирай
15. flyco - Re: 12.
16.06.2009 16:36
ще...
после
цитирай
16. buboleche - всичко е такова, каквото искаш да бъде и
16.06.2009 16:36
каквото си в състояние да го приемеш, че е, най-вече. А за всяко състояние си има лек. В случая за чупливостта си има йога и други работи... ама йогата действа на всичко. Ако се излъжеш да ми дойдеш на гости за повечко време ще те влача насила на йога. След това ще си говорим. Другото е да си имаш позитивен човек до себе си, който и в най-лайняната бара ще види река. Че има и едни на които всичк им е наред и все се оплакват, тия пък не мога да ги трая. ПреследвАх те коментарно! :))))))
цитирай
17. bonvivan - права си както винаги
16.06.2009 16:49
аз си избирам точка номер две-захвърлен празен съд на дъното на морето.колкото по дълбоко толкова по добре.на дъното винаги цари спокойствие , пък и никой не се интересува от захвърлени празни съдове.
този който няма желания е неуязвим
цитирай
18. buboleche - всеки е уязвим, всеки.
16.06.2009 16:58
недей да пишеш глупости само и само да се правиш на интересен. пък за точката на дъното - има кво да ядат рибите. ако няма - ходи ги нахрани. :))
цитирай
19. feq - Доверието...
16.06.2009 17:00
крехко и чупливо!
цитирай
20. bonvivan - буболече
16.06.2009 17:05
аз съм си интересен , иначе нямаше да ме коментираш,пък и съм на такова дъно дето рибите не виреят.
повече осъществени желания ти желая

соу сори за спама
цитирай
21. анонимен - Тая путарана
16.06.2009 18:26
пише ли пише
толко ли е умна или толко безработна.
цитирай
22. анонимен - po cql den...
16.06.2009 19:49
si cheshe ezika ,shtoto nqma koi da i nacheshe drygo...mnogo e zle.
цитирай
23. anothercat - !
16.06.2009 20:45
засега само толкова...
цитирай
24. gibo - когато се разминахме
16.06.2009 23:26
времето беше друго мястото също единствено чувството за сродност на чувствата ме кара да мисля че обичам отдавна изчерпана тема но нуждата нуждата крепи човек и любимата опс любимите хора
лапсус
цитирай
25. анонимен - Leka nosht skypa Karla!
17.06.2009 00:37
Leka nosht skypa Karla!
цитирай
26. анонимен - taq karla...
17.06.2009 00:58
nqkoi vijdal li e kakva grozotiq e
nikoi put nemoje da ti stane s neq xa-xa-xa
цитирай
27. eien - Някъде бях прочела, че
17.06.2009 05:34
това, което откриваме сами, е винаги по-вълнуващо от това, което някой друг ни показва и казва - това е като разликата между истинската любов и нагласената сватба.
И защо все пак тук ми е уютно?
цитирай
28. sowhat - ейен
17.06.2009 08:24
обичам да споделям мислите си с хора като теб. наистина е уютно, като да споделиш чаша вино пред камината зиме или мохито през лятото и някой кестен
цитирай
29. sowhat - ре 26
17.06.2009 08:30
някой ме е виждал, да , анонимен и като гледам доре си им стават, явно си гей а , пък те е срам да си признаеш?
не е срамно бе , това е генетика- а на мен гейовете не ми пречат :)
цитирай
30. sowhat - истатин , приятелю мой ненагледен
17.06.2009 08:30
добро утро :))
цитирай
31. sowhat - гибо
17.06.2009 08:31
този лапсус е едно от най хубавите неща , с които някой е допълвал започнатото от мен .
благодаря. и за кирилицата също :)))))))
цитирай
32. sowhat - коте може би някой ден
17.06.2009 08:32
ще има още неща за дописване, за сега са само тези
цитирай
33. sowhat - ре-21-22
17.06.2009 08:36
разбирам желанието да си го начешете върху ми , но знам и че мечтите са безплатни, така че мечтайте си :)
цитирай
34. sowhat - да фея
17.06.2009 08:38
най вече, освен че е и най чупливото нещо
цитирай
35. sowhat - бонвиван , няма човек без желание
17.06.2009 08:54
дори и то да е да да си захвърленият съд :)
цитирай
36. sowhat - бубе
17.06.2009 08:55
за йогата ще имаш да вземаш. продължавай да ме преследваш, едва ли ще се навия :))
цитирай
37. sowhat - флай любимата ми лит.героиня има един израз
17.06.2009 08:56
- и утре е ден. :)
цитирай
38. kosara2008 - ;)
17.06.2009 09:48
днескь е сряда и щуротото нема да сяда...ща вършее нагоре надолу...харесва ми Първа страница, все любими хора и прекрасни постинги...ех, ех ...умното си е умно нема 6 или 5

пак ща дойда, не ме свърта иначи;)
цитирай
39. sowhat - ела ела
17.06.2009 09:51
и аз те обичам :)
цитирай
40. bonvivan - кой казва
17.06.2009 10:52
че съм човек
аз съм деус ин макина
цитирай
41. sowhat - и аз понякога съм марвин, бон
17.06.2009 11:13
но гледам много да не ми личи :)
цитирай
42. bonvivan - защо
17.06.2009 11:25
другите не харесват ли марвин
цитирай
43. sowhat - а на теб пука ли дали другите харесват
17.06.2009 11:36
бонвиван?

в крайна сметкане живеем за това, кой или дали ще ни харесат. по важното е ние да се харесваме
цитирай
44. анонимен - бон виво 40,42
17.06.2009 11:52
Жорко, защо пишеш все пак тука?
не уважаваш нищо и никой, дори себе си
стремиш се нахвърляш в копанята глупости
и никой да не те разбере
Що харчиш само мастилото?
ив-поповодчупливоститевсепак :)
цитирай
45. bonvivan - соу
17.06.2009 11:58
аз се харесвам достатъчно,за другите не ми пука особено
само не разбрах за какво живеем в крайна сметка
цитирай
46. bonvivan - ив
17.06.2009 12:03
знам че не ти допадам,както и че не ме разбираш
не схващам само какъв ти е проблема
и глупостите и мастилото са си мои
забавлението също
ако соу сподели, че коментарите ми я дразнят и присъствието ми в блога и е нежелателно
ще се изпаря веднагически
цитирай
47. sowhat - не бон, не ме дразниш
17.06.2009 12:29
повече и по различни гледни точки винаги са плюс.
за автора.
най малкото за да не влиза в коловоз.

на по предният ти въпрос само бог би могъл да ти отговори ( за какво живеем)

нали не смяташ, че бих се наела да изземвам функциите му ?
въпреси че би могло да се поговори по темата , но се съмнявам че има правилен отговор
цитирай
48. анонимен - Жоро, просто недоумявам
17.06.2009 12:29
очевидно не се забавляваш
не четеш постовете, нито репликите на Соу
/ или не ти харесват, затова гледаш да ги завъртиш по своему /
и никой няма да ти даде червен картон -
просто сме добре възпитани
Особено домакинята!
ив - салютиебачиСоу
цитирай
49. kosara2008 - сърцето...
17.06.2009 13:01
има невъзможности и те са ...да го накараш да затвори вратата отвън...просто защото ме е предвало...вместо да си кюта спакойно и да ми следи мисълта, то прескача като коза по баира;)
цитирай
50. kosara2008 - джунглата...
17.06.2009 13:09
и нейният закон извън човешкото присъствие...има своите правила...не убиваш,заради самото убийство, а за да оцелееш и толкова колкото ти е нужно, без излищества ,след твоя лов и обяд, идват други, хапват и оставят на следващите и така ...до свършека и отново лов...необходим и жизнено важен

Соу,
10Х е твоето представяне на човешката джунгла...
аз обичам истинската, тя е просто различност от представите ни за взаимоотношения...и само като си представя, че се мислим за висши същества...егати иронията,


цитирай
51. bonvivan - соу
17.06.2009 13:10
въпроса ми е функция на твоето
в крайна сметкане живеем за това,
радвам се че оценяваш различните гледни точки
цитирай
52. bonvivan - ив
17.06.2009 13:13
щом е очевидно ,че не се забавлявам ,може би съм
мазохист
оценявам доброто възпитание
и съм фурнаджийска лопата, затова гледам да ги завъртя по своему
салюти без бачи
цитирай
53. sowhat - значи написах не живеем
17.06.2009 13:23
заради това да ни харесва някой бонвиван,
явно живеем заради определена мисия, дори тя да е да провокираш

ако всички мислим под строй, щяхме да сме пресъздали обществото на айра левин от степфордските съпруги
а в такъв случай присъствието ни в тоя блог би загубило смисъл
цитирай
54. bonvivan - всеки със своята
17.06.2009 13:35
едни се забавляват,други търсят смисъла,трети просто вегитират
съдба,каквото ти се падне такова
цитирай
55. sowhat - ще попитам обещавам
17.06.2009 13:41
но не днес :))
цитирай
56. sowhat - косара сладурано
17.06.2009 14:00
обичам твоите златни рибки в шадравана :)
цитирай
57. kosara2008 - :))))-
17.06.2009 14:40
ийй как се сети за тях,трябва да ги нахраня...

* уаууу, сега да не земеш да си искаш правиш желания , брей тейзи аз си ги откглеждам;) сначи и поетаму...само на мен ща слугуват...хайде рибки рипкайте и по далеч от как ви Соу, вие сте си само мои...другите, те са общи :))))-

само шадравана си е твой, аз ги пуснах за малко;)
харесва ми тойзи шадраван, ти не го ли ...подаряваш?!?!?дрънч, дрънч имаш даваш ръч:))))))))ох ,къде ме върна, Соу прекраснице
цитирай
58. sowhat - естествено че го подарявам
17.06.2009 14:55
за приятелите си - всеки ден :))
цитирай
59. анонимен - ha-ha -ha
17.06.2009 22:54
iska ti se na teb da te nacheshat pytko neporubvana,mnogo si prosta,i plunkata mi e po cenna ot teb izrod mrusen,sloji si snimka da te vidim ,shto slagash chyjdi snimki ,zashtoto se znaesh kakava si grosna ha-ha
grozna si i za dieti da govorish i da gi prilagash pak sushtata sbruchkana grozotiq si ostavash.
цитирай
60. sowhat - хахахха
18.06.2009 10:13
злобюл мазен и тъп, ще ти се снимката ми да си праскаш чекии нали?
ще имаш да вземеш. който е трябвало да ме види , ме е видял, но точно ти можеш да духаш под водата и да не вдигаш прах, щото жени като мен и на сън няма да имаш тъпо копеле

п.п. сбърчкани и изроди са курвите дето ги ебеш, щото нормална жена едва ли би се прежалила
цитирай
61. анонимен - nqma po golqma prostakela...
18.06.2009 16:28
prawa si 4e i na sun ne mogat da te imat,sa6toto nito na sun nito w deistwitelnost stawa6.
kyrwa kato teb nestawa i za swirki.
moga da te zapoznaq s jenite s koito sum bil,za da polu4i6 o6te powe4e kompleksi
цитирай
62. sowhat - комплексите се за теб нещастнико
18.06.2009 16:39
аз не идвам при теб, а ти при мен, жалко човекоподобие комплексирано.
колкото повече ти го турям в устенцата лайняни, толкова по хубаво ти става.
е кажи не си ли гнусен?

хахахаххаа
нещастник.
мечтай си, дори и лайна като теб трябва да има . иначе никой няма да оцени хубавите неща.

ае продължавай да беснеш.
кефи ме да те мачкам сган.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6305161
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031