Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2009 09:51 - големите очи на страха
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14729 Коментари: 57 Гласове:
0



имате ли фобии?
какви и как се справяте?
случвало ли се да имате фобия и да я преодолеете?
какво знаете за фобиите?

мислех си че знам доста. налагало ми се е да работя с такива хора, налагало ми се е и да се справя със собствената си .
или съм прекалено голям инат или просто намирам някакви вътрешни сили да я преодолея .
и така намерих доста интересен списък на фобиите. точно когато си мислех , че знам много ( няма да кажа всичко, въпреки че си го мислех :))
оказа се дори че има фобии за които не съм чувала. и така ето го списъка :

Аблутофобия - страх от миене  и къпане.Както повечето страхове аблугофобията е създадена в подсъзнанието като защитен мефанизъм Авиофобия - страх от летене Агирофобия - страх от улици или страх от пресичане на улици Аглиофобия - постоянен страх от болка Агорафобия - страх от отворени пространства . Често този страх се определя и като страх от напускане на дома, страх от опашки, мостове.Обобщено за него може да се даде следното определение  -  страх от  невъзможността да напуснеш дадено място веднага. Аграфобия - страх от сексуално насилие Агризоофобия - страх от диви животни Аерофобия - страх от въздуха, вятъра Аероакрофобия - страх и постоянно напрежение и старо т високи открити пространства Аероносифобия - страх от височини и от дискомфорта в самолета, водещ до повръщане Айкмофобия  - страх от игли, ножове и всички остри предмети Айлурофобия - страх от котки Акарофобия - страх от сърбеж. Акарофобия е ненормален и постоянен страх от сърбене или от насекомите, които причиняват сърбене. Акрофобия - страх от  височини Акустикофоия - страх от шум, страх от звуци и разговор по телефона Алодоксафобия - страх от собствено мнение Алгофобия - страх от височини, възвишния и гледки над морского равнище.  Страдащите изпитват ненормална или твърде силна емоционална реакция към определена гледка, звук, миризма, както и дълбоко усещане за физическа  безпомощност, когато присъстват на подобно място Амбулофобия - страх от ходене пеша Амаксофобия -  страх от пътуване в кола Аматафобия - страх от прах, боклуци Амикофобия - страх от драскотини и повреждане на кожата Амнезиофобия - страх от амнезия, от забравяне и загуба на памет Анаблефобия - страх да погледнеш нагоре Андрофобия - страх от мъже Анемофобия - страх от въздуха Анкилофобия  - страх ог неподвижност Анкраофобия - страх от въздуха и вятъра Антропофобия - страх от  хората изобщо Ангрофобия - страх от гняв и от това да не бъдеш разгневен Англофобия -  страх от всичко английско Ангинофобия - постоянен страх от задушаване или ангина Антлофобия - страх от наводнения Антрофобия - страх от цветя Ануптафобия - страх от самота и безбрачие Апейрофобия - страх от безкрайността Апифобия- страх от пчели Апотемнофобия- страх от хора с ампутации Аракибутирофобия - страх от залеване на фъстъчено масло по небцето Аракнефобия - страх от паяци Арзонфобия - страх от огън Аритмофобия - страх от числа Архенфобия - страх от мъже Асиметрифобия - страх от асиметрични вещи Астенофобия - страх от  припадане или слабост Астрафобия - страх от гръмогевици и мълнии Астрофобия - страх от звездите и други небесни тела Атазагорафобия - страх да не бъдеш забравен или незабелязан от другиге Атаксиофобия- страх от нарушаване координацията на движение         Атаксофобия - страх от безредие и неспретнатост         Атикифобия  - страх от провал Ателофобия - страх от несъвършенство Атомозофобия - страх от ядрен взрив Аулуфобия - страх от флейти Аурорафобия- страх от Северното сияние Аурофобия - страх от злато Аугодизомофобия - страх да не бъдеш мръсен Аутоматонофобия- страх от роботи Аутомизофобия - страх да не се изцапаш, посгоянно миене на ръце Аутофобия - страх да не бъдеш сам Афенфозмофобия -  страх да бъдеш докосван         Ахлуофобия - страх от тъмнината и от нощта Ацерофобия - страх от кисел вкус        
някои са доста странни, други дори ми звучат забавно ( не че е забавно , разбира се .
и така, познахте ли тук страховете си ?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ianchefff - амиии,
03.06.2009 09:54
сякаш не ги познах, но се доближавам до това с вятъра.
По-скоро обаче, не е страх, ами дразнене.
Някои ветрове са особено дразнещи.
:)))
цитирай
2. sowhat - хех, бро
03.06.2009 09:58
сирокото със сигурност, но така обичам белият ветер :))
представяш ли ки обаче какво е да имаш аракибутирофобия и да трябва да я кажеш тая дума.
бум!
цитирай
3. anubhis - ха,
03.06.2009 09:59
повечето не ги знаех:)
аз имам страх от тесни,затворени пространства и страх от паяци:)
останалото,както споменава Янчеф,са дразнения:)))
цитирай
4. miralyub - Привет, Соу!
03.06.2009 09:59
най- после, открих моята си фобия: Астрафобия - страх от гръмотевици и мълнии.
тенкс, че ме светна как се казва, че още ме държи от снощното изживяванена точно такива неприятни емоции. Обикновено като загърми- гледам да съм вкъщи, пускам пердетата и се завирам в най-голямата стая и далеч от прозореца:))
иначе ,ако тлябва да коментирам, най-неприятната фобия, пу,пу, дано на никого не се случва е
Алодоксафобия - страх от собствено мнение:))))
цитирай
5. ianchefff - да:)
03.06.2009 10:04
или страх да не погледнеш нагоре??
Представяш ли си какъв живот води този човек??:)))))))

Както и страх от флейти...
аааххаахахххааааааааааааааа:)))))))))))))

Някой може да има страх от кларинети и флигорни...:))))))))
цитирай
6. sowhat - бро, мълчи си
03.06.2009 10:05
са ще вземеш да измислиш някоя нова фобия.
малко съм обидена, че не упомената и моята фобия от тъпанари :)))))))))
цитирай
7. sowhat - тая фобия с мълнии и гръмотевици
03.06.2009 10:07
се отнася и за мен мира, снощи небето се разцепи и беше нещо като в края на света.

иначе дали фобията относно собственото мнение не е задължително условие при изборите?
цитирай
8. sowhat - ану и аз не ги знаех
03.06.2009 10:08
:))
мислех си за страха да ходиш пеш, можеш ли да си представиш как някой може да живее така?
цитирай
9. ianchefff - бро,
03.06.2009 10:11
моята фобия е от простотия основно.
И нея я няма.
Трябва да е нещо като простотиофобия...
А твоята тъпанарофобия...
Те си приличат общо взето.
:))))))

А има ли, че не видях сякаш
Страх от страхуване?
Ибаси, е тва е най-яката фобия!!!

СТРАХОФОБИЯ!
цитирай
10. miralyub - фобията от собствено мнение по в...
03.06.2009 10:15
фобията от собствено мнение по време на избори ...мдааа права си- много е удобна, а и някой упорито се мъчи да ни я инжектира още повече като вирус:)))
цитирай
11. sowhat - да, като гледам
03.06.2009 10:19
как народа упорито се кани да ходи за гъби и си мисля, че пак ще гризкаме дръвцето ( щото дървесните гъби преобладават ) мире
цитирай
12. sowhat - бро ще е
03.06.2009 10:20
фобофобия тая - звучи ми като от роман на дъглас адамс :)
цитирай
13. anubhis - Соу,
03.06.2009 10:23
да,има такива хора сигурно,щом има и такава фобия:))но аз не бих си представила да живея такъв живот...както и въобще живот с фобии от ежедневните неща,кото ни заобикалят:)
цитирай
14. ianchefff - е па добре.
03.06.2009 10:24
ФОБОФОБИЯ да е.:)))
Излекуваните от фобофобия могат да си се страхуват на воля.
Останалите не мога да ги мисля...
:)))))))))
цитирай
15. gothic - Соу,
03.06.2009 10:24
Андрофобия - страх от мъже

Архенфобия - страх от мъже

Как да го разбирам? И защо няма страх от жени? И преди да ме попиташ - нямам фобии. Засега :)))
цитирай
16. sowhat - че от къде да знам гот
03.06.2009 10:26
да не съм ги мислила аз ( нещо са сбъркани били психолозите явно )
:))
пък и мъжете са мнооооогооооо страшни :)))

страхът от жени е гинекафобия ( няма явно щот не е стигнало мястото за буквата г )
цитирай
17. sowhat - да бе бро
03.06.2009 10:28
я виж как с един замах се решават маса проблеми ( току що създадохме нова наука, баси ) :)))
цитирай
18. sowhat - ану така е
03.06.2009 10:34
но има такива хора и животът им е ад. и аз наистина им съчувствам, защото никак не им е лесно да се справят с това
цитирай
19. flyco - аха имам
03.06.2009 11:02
от високото
С един приятел сядахме на парапета на терасата в студентските общежития на времето, така посвикнах с гледката надолу.
цитирай
20. sowhat - и аз така
03.06.2009 11:09
завиваше ми се свят доста сериозно и оставах без въздух. но като ми се наложи да вися на 22 я етаж няколко дни и посвикнах.
а най добрата ми приятелка се ужасява от самолетите и летенето, но живее в канада и няма начин. всеки път като трябва да си дойде или да си отиде се шегуваме , че най доброто лекарство е два джина :))
цитирай
21. brumbrumm - олеле
03.06.2009 12:27
от какво се страхували хората...от въздух, от къпане...хах.
Мен от мостове ме е страх и не зная защо. Помня как преди време не слизах от въжения мост на село, а сега и по мини мостче да се налага да мина ми става криво
цитирай
22. sowhat - здрасти десииии
03.06.2009 12:34
но все пак минаваш, нали :))
цитирай
23. brumbrumm - е,
03.06.2009 13:10
имам ли избор? :)
цитирай
24. sowhat - о имаш
03.06.2009 13:25
нали знаеш приказката за магарето на моста :))
цитирай
25. fabula - Здравей, Ем
03.06.2009 13:40
страховете ми са много, но не са описани в текста:
страх от нощни пеперуди, гнус по-скоро, от гъсеници, червеи и подобни пълзящи гнидавости -
метафорично обръщение и към двукраки такива ;)
И най-голям страх - да не се случи нещо лошо с хората, които обичам.
на вещите - майната

забравих да спомена за един преодолян страх - от дълбокото,
когато бях на пет щях да се удавя в един басейн и няколко години влизах в морето само до гърдите,
но като навърших 16 реших да преплувам едно доста дълго разстояние след шамандурите на златни.. и като се върнах сърцето ми щеше да изскочи, но вече бях твърде горда със себе си,
та това е
цитирай
26. sowhat - здрасти фабс
03.06.2009 14:07
и мен ме гнус от подобни неща, но го преодолявам някак си .
иначе те разбирам много добре.

хагс
цитирай
27. benra - имам
03.06.2009 14:30
определена акрофобия и тя се разви през последните години.Ако съм на високо направо се вцепенявам. Не знам дали мога да я преодолея, съмнявам се
цитирай
28. tili - Единствения страх,който имам
03.06.2009 14:52
е страхът от загуба на любими същества!
цитирай
29. dorichela - соу
03.06.2009 15:13
Аракибутирофобия - страх от залеване на фъстъчено масло по небцето
Ей туй то е моят страх, хахахахахаха :)
цитирай
30. анонимен - Получавам
03.06.2009 15:38
фобофобия... ако няма такава, първият съм.
:)))
цитирай
31. virginblack - bah s pani4esko razstoistvo
03.06.2009 16:02
edna godina i malko. Starhovete sa...te sa po-silni, no ne nepobedimi. Strah ot straha...ne mi se vliza v razkazi. Koito go e minal..toi znae, koito ne go e minal..nqma da razbere.
цитирай
32. remedios - Това е само началото
03.06.2009 16:09
на азбуката...това са фобиите с буква "а", представяш ли си докато стигнем до "Я' колко много ще станат? Ние, хората сме страхливи същества, животът ни минва в борба със страховете или в техен плен!
цитирай
33. анонимен - Много съм безстрашна:))))
03.06.2009 16:14
Само анкилофобията ме шашардиса-страх от неподвижност,че с това шило в дупето.......:)))))
цитирай
34. eleonoraknyazheva - ;)))
03.06.2009 16:44
Страхът от флейти верно си е странен.;)
Аз пък имам една кандидат-фобия - страх от задавяне с алкохол. Който го е преживял, знае какво е. Оттогава пия само коктейли. Ако ми се наложи да вдигна наздравица с чист алкохол, се старая специално се съсредоточа, за да не ми се случи случка.
Айде, със здраве.:)
цитирай
35. virginblack - abe az ne vijdam ni6to sme6no
03.06.2009 16:49
daje ne iskam i da se usmihvam kato 4eta komentarite. Агирофобия - страх от улици или страх от пресичане на улици. Znae6 li kakvo zna4i da ne moje6 da izleze6 izvyn doma si i da si sam s dete na 2 godini i nikoi da ne moje da razbere za6to te e strah, nai- malko samiq ti. Tova sa prosto prihi4eski systoqniq, koito za jalost ne spohojdat debelokojite hora. Podatlivi sa takiva, koito umeqt da 4uvstvat i da prejivqvat i s tova ru6at energiiniq si balans i karat na podkorie. Ne iskam da iznasqm lekciq po temata. Li4no me zasqga i ne s4itam 4e bi mogla da byde tretirana neseriozno.
цитирай
36. anothercat - аз пък
03.06.2009 17:33
имам страх от птици
в момента, в който тръгнах да си го призная, ме напуши смях от това, колко странно звучи фобията ми в комбинация с ника ми :-))))
но това е положението
:-)
цитирай
37. pilcho - xaxaxaxa
03.06.2009 17:53
"страх от залеване на фъстъчено масло по небцето"
ROFL!
цитирай
38. mamas - Че то към всяко нещо,
03.06.2009 18:44
което съществува, може да има фобия!
Аз изпитвам страх от високо и още повече от затворени тесни пространства. В автобус сядам на вътрешна седалка само ако нямам никакъв избор.
А дъщеря ми ужасно се страхува от паяци.
Голяма част от фобиите ми се струват направо смешни, но...всеки знае себе си!
цитирай
39. boristodorov56 - http://www. youtube. com/watc...
03.06.2009 18:48
http://www.youtube.com/watch?v=Pu-3Og4Yg2g
цитирай
40. cecka1504 - Добре де, на две места срещнах &q...
03.06.2009 19:48
Добре де, на две места срещнах "страх от мъже" и никъде "страх от жени". Да не би да съм пропуснала нещо. А иначе моята фобия я няма тук. Явно е някъде по другите букви. Сигурно и страхът от жената е там някъде :)
цитирай
41. taratol - Диарофобия!!!:))))))
03.06.2009 20:49
Диарофобия!!!:))))))
цитирай
42. allbi - имам автофобия
03.06.2009 21:07
получих я след катастрофа и сега пътувам крещейки...
и на по дълги разстояние получавам мускулна треска на дупено от стягане ...
не е майтап :(
най крещя при изпреварване на тир...
милото уж ми свикна ама ней се...
много е гадно, вервайте ми ...
в днешно време е много трудно ...
цитирай
43. tomich - Много страхове, много фобии!
03.06.2009 22:08
Мен ме е най страх пък да не пръцна пред жена ми. Веднъж се случи и от тогава получих страх от запек... Бе то лошотиите се влачат като черва, не ми се мисли каква ще да е следващата...Иначе съм добре с фобиите, прецаквам ги кога не съм уплашен. Ама какво да се прави, съдба човешка! :)
цитирай
44. drakulla - imam
03.06.2009 23:24
страх от чесън...
Не знам научния термин...
:)))))
цитирай
45. kaksiika - да се разпиша и аз-страх от високо:и ...
03.06.2009 23:58
да се разпиша и аз-страх от високо:и да погледна от тераса на по-висок етаж /причина за което е и недостигът на желязо в организма ми/,и при преминаване по тясната пътечка за Асеновата крепост над едноименния град,и над безводен язовир в Родопите/името му е май Г.Димитров/,и дори да гледам клипче със скок в морето от 25-метрови скали край Созопол на особено силно обичан близък.Но това,което за едни е страх,за други е източник на адреналин,често жизнено необходим.
цитирай
46. анонимен - vanito
04.06.2009 08:45
Dobro utro!!!!!Priqten den!!!! Mn mi e priqtno kato se c1budq da sedna pred kompa i da po4ustvam, 4e otnovo s1m s vas!!!
цитирай
47. анонимен - VANITO
04.06.2009 08:56
da imam amfobia,no neznam kak se nari4a-strah ot tova dali nqkogo 6te preodolee tova ogromno razstoqnie ot BG do PORTUGALQ-5000KM.!!!!!!!
цитирай
48. sowhat - вани преодолява се
04.06.2009 09:27
вероятно по скоро е носталгия, поздрави !
цитирай
49. sowhat - каксийке тоя страх
04.06.2009 09:32
и на мен ми е ужасно познат. аз като трябва да мина по стъклен под на високото и се вцепенявам даже
цитирай
50. sowhat - дракула
04.06.2009 09:34
разбирам те приятелю, и аз не знам как се нарича, но обещавам да не те целувам :))
цитирай
51. sowhat - томич
04.06.2009 09:35
оценявам чувството ти за хумор :)
цитирай
52. palisandar - Страх, страхове от страхове и от себе уплах с
04.06.2009 11:09
големите очи, заешкото сърце и паниката на борда на галеона, взет на абордаж от Дрейк, да речем ! )))
цитирай
53. sowhat - благодаря на всички ви
04.06.2009 20:27
приятели и се извинявам, че не успях днес да ви отговоря поради хиляди шибани причини, но както се казва и утре е ден и по важното е купона да тече.
обичам ви.

п.п. върджин, не се подиграваме с фобиите, напротив - всеки има такава, просто се надсмивахме над страховете си , което е ясно, че не са смешни
цитирай
54. bimbo163 - знам само, че наистина страха има ...
05.06.2009 01:15
знам само , че наистина страха има много големи очи....
радвам се, че нямам фобии....

усмивки и приятелски поздрав
цитирай
55. анонимен - ланголиерите
05.06.2009 21:50
http://www.chitanka.info:82/lib/text/9133/7
хайде страхувай се на воля
и да не ти виждам очите никога повече
цитирай
56. sowhat - хех, да речеш
09.06.2009 15:32
че ми ги виждаш всеки ден
тия неща съм ги чела кат малка :)

юбопитството стопи донякъде страха на Пол и го направи поносим. В гласа на старата жена той долови истина — това не можеше да се отрече. Ако майка му наистина стоеше отвън на стража… ако това наистина бе изпитание… Ала каквото и да беше, той знаеше, че е сграбчен от него, че е уловен в капан от тази ръка до шията му: гом джабъра. Той си припомни отговора от молитвата срещу страх, както майка му го бе учила според бин-джезъритските обичаи.

„Не бива да се страхувам. Страхът погубва разума. Страхът е онази низка смърт, която носи пълно унищожение. Аз ще се изправя с лице срещу моя страх. Ще му позволя да мине по мен и през мен. А когато отмине, ще извърна вътрешното си око, за да проследя пътеката му. Там, откъдето е минал страхът, няма да е останало нищо. Ще остана единствено аз.“

Усети как спокойствието му се възвръща и каза:

— Хайде продължавай, старо!

http://www.chitanka.info:82/lib/text/242

цитирай
57. sowhat - бимбо
09.06.2009 16:17
радвам се че се обади :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6310610
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930