Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2009 09:39 - блатото на собствената участ
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10054 Коментари: 51 Гласове:
0



"Има време в духовното развитие на всеки човек, когато той стига до убеждението, че завистта е невежество, че подражанието е самоубийство, че трябва да приеме себе си, за добро или зло, като своя участ"

Ралф Уолдо Емерсън


Участта да приемеш себе си, като този, който си - с всичките си несъвършенства, които не всяко огледало ще отрази.
И се питам умеем ли и колцина го правим?
Защото е безкрайно лесно да мислим за себе си като мили и добри, и обикновено да търсим сламката н чуждите очи.
Забелязали ли сте колко често поставяме етикети? Дори на хора, които никак не познаваме. И само защото не влизат в рамките и собственото ни тесногръдие ги отричаме, преди да признаем ограниченията си.

И така идва ли такова време,?
Или оставаме да крякаме цял живот в блатото, което не успяваме да надскочим ?

"Глупавата последователност е кумирът на малките умове, кумир, комуто се кланят дребни политици, философи и богослови. Ако искаш да бъдеш човек, говори днес това, което мислиш днес, с думи тежки като гюлета, а утре говори това, което мислиш утре, отново с тежки думи, дори ако то противоречи на всичко, което си казал днес."





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Дали ще си в блатото си зависи изцяло ...
27.05.2009 09:46
Дали ще си в блатото си зависи изцяло от удовлетвореността, която изпитваш че си там!
Има си хора, които извън блатото не могат да оцелеят и неистово се стремят да го разпространят до където успеят, за да разширят зоната си на комфорт.

За пример - модерирането на този сайт и поощряването на посредствеността и пошлоста в него.
Защо мислиш е така, ако не заради собствената посредственост и незначимост на тези, които трябва да определят нивото му?!

А така, въздигайки посредственото на пидестал всеки едноок може да се провъзгласи за цар!
цитирай
2. mariani - Добро утро!
27.05.2009 09:48
Според мен приемането на самия себе си безспорно е хубаво, но има и нещо друго. Ако се приемаме на 100 % означава ли, че сме доволни от това, което сме и няма нужда да се развиваме и движим нагоре? Идеални хора няма, светците знаем къде се намират...а ние освен, че сме пътници къде с билет, къде без, сме тук за да се учим - от другите, от ситуациите в които попадаме или се поставяме, за да можем да опознаем по-добре себе си и обкръжаващото ни. Дали се приемам такава, каквато съм?...Донякъде, но все си търся кусури....питай пак след още 10 години :) Хубав ден и поздрави!
цитирай
3. sowhat - прав си радо
27.05.2009 09:52
но има и друго- тази посредственост е и притегателна и привлича.
а дежурните скандали се разпространяват като пожар в саваната и съответно повишават посещаемостта на блога , така че нещата са ясни и напълно умишлени :)
цитирай
4. sowhat - мариани , затова именно е цитатът в който има
27.05.2009 09:55
една ключова дума "" духовното.
един човек търсещ духовно развитие, никога няма да е доволен, защото ще се стреми към пълното съвършенство.
да приемеш себе си , означава да се приемеш със собствените си несъвършенства и да се стремиш да израснеш.
иначе си оставаме на нивото със завистта и подражателството.
цитирай
5. miralyub - знам си всичките кусури- и си ги а...
27.05.2009 09:56
знам си всичките кусури- и си ги афиширам одмах- прекалена гордост, непоправим егоизъм, непукизъм, инат, стремеж към тарторство и да се налагам... има и оше, но ме мързи да пиша:))))
поздрави.
цитирай
6. sowhat - и аз :) мира
27.05.2009 10:03
обаче се стремим към съвършенство :)
цитирай
7. teachme - Кратко и ясно...
27.05.2009 10:03
Be yourself!
цитирай
8. sowhat - затова харесвам никът ти
27.05.2009 10:08
научи ме :)
цитирай
9. dressy - последния
27.05.2009 10:08
цитат ми хареса повече:)
цитирай
10. sowhat - ахъмз
27.05.2009 10:13
що?
цитирай
11. valsodar - 3
27.05.2009 10:14
Интересният въпрос в случая е, - А откъде се взима тази привлекателност на посредствеността ?
Не е ли от усещането, че от теб не се иска да надскочиш себе си, а просто да си в тон с останалите жаби в блатото ?

Така и както се опитват да ни вкарат в кошарката, редом с феновете на Азис, Слави и Човекът-Глас.
Кому е нужен умен българин с будно чувство за съвест ?
На този, който се кани да ни ограбва и в близките 20 години ли?

Дай да погледнем и в малко по-широк аспект!
Една подобна политика за масово дебилизиране на населението, с цел по-лесното му управление изисква и репресии срещу черните овце в стадото - политика, която ясно си личи и в този сайт, чрез действията на модераторският екип.
Не е никак случайно пожълтяването на сайта за последната една година и заглушаването на тези сред нас, изразяващи мнение несъвпадащо с това на инвеститорите в сайта?
Кой ще си отреже сам клона на който седи?

Дай да се запитаме и кой дава парите за реклама, на собствениците на сайта и какви изисквания поставя за това, какъв да е неговият облик, а ?!

Блогът щял да е новата медия?

Ще е, но не и в тази страна!
цитирай
12. sowhat - радо блоговете са новите медии и това е безспорно
27.05.2009 10:30
крайно време е да сложа линк в блога си и сега ще го направя към мегафон , за да убедя хората , че блоговете набират сила и действително са новата медия.
може би ако бях по политически настроена също щях да се прехвърля в блоговете на капитал.
но щети кажа какво мен ме привлича тук - мястото е истински личен дневник и ти го казвам защото въпреки , че съм изтрила маса постинги съм тук от времето когато блог беге беше бебе :)
колкото и да риташ, не можеш да отречеш, че въпреки посредствеността в блога има и много мислещи и стойностни хора.
докато ги има тук, присъствието ми си заслужава :)
цитирай
13. valsodar - Е, има ги.
27.05.2009 10:31
Но, какъв % са те на фона на останалите?
цитирай
14. sowhat - честно ли
27.05.2009 10:34
съдейки по хората четящи и пишещи в блога ми 98 %
цитирай
15. анонимен - И аз мисля, че това има много общо със ...
27.05.2009 11:16
И аз мисля, че това има много общо със собствената удовлетвореност.
Но преди да я получиш, трябва да имаш цел, да знаеш какво искаш и как да го постигнеш. А по мои скромни наблюдения малцина са наясно с този въпрос.
За съжаление, при повечето хора като че ли липсата на вяра и посока, се компенсират със самосъжаление и завист. И оттам си правя извода, че тези получават удовлетвореност от собствената си самоподтиснатост.
цитирай
16. sowhat - това е едната страна на медала
27.05.2009 11:22
а от другата собствената неувереност избива в приписване на такава на втори лица, търсене на въображаеми комплекси и пороци.
и не само вярата и посоката са отправните жалони, не по важни са чувството за мярка и вкус.
колкото до последното ти изречение , то съвпада с изводът за жабата и гьола и търсенето на себеподобни, за да се увеличи чувството за собствена значимост :)
цитирай
17. kosara2008 - имам си специални табиети когато влазям тук...
27.05.2009 14:56
1.чета, внимателно
2.връщам се пак по някои места
3.вземам цигарка и запалка
4.излазям извън офиса - нема зиме нема лете;) (хем да се стопла щот в тойзи любим офис ветер не шуми и слънце не припарва )
5. отвънка вече наум си започвам разговора с теб
6.вече напушена са връщам и отново те чита...вече подкована със скроеното от пушпаузата...сиреч нахвърляна безраедно позиция и после разговарям с теб и объркавам всичко;)

тези шест точки погоренаписани не са случайни...те са разяснителни!,
че ми е много приятно и интересно тука
е тва си е
и сега
вече
в браздата на разговора...лошото ми е ,че с моя аршин мера себе си, но и другите, а не винаги това е полезно ...във взаимоотношенията...каквото съм повикала, това искам да откликне ,а се получава...я къде те чукнах, ти ...къде се пукна... и тогава правя втората грешка, като виня само себе сии това ,че съм надценила другия, да надценила в никакъв случай подценила...но високата летва не е за всеки...подражанието, в степен, близко да нашето светоусещане, квалификация, мярка ...води да духовно извисяване и като такава степен, те предпазва да не изпадаш в комични ситуации...ето пак сме си ние, но нечия "опаковка",казано простичко, ни е амбицирала да търсим свое решение, свой облик...стремим се значи, към по-добро ,а тук му е мястото да спомена за този ред на мисли, че Е само и единствено с адресат Добрата сила, Градивната...завист, злобомислие, да нараниш и навредиш някому...това е вън!безкомпромисно! или си човек или си нищо в преставите ми за моя среда, защото две и две е четири, а не четири плюс...дам това си е аршин - диагнозка и за вчера, и за днес, и за утре ...

цитирай
18. flyco - =
27.05.2009 16:26
Аз мисля, че хората живеят в хармония със себе си и това не е участ, а удобно състояние...нещо като мястото за самосъхранение и презареждане. Подценяването и надценяването винаги са спрямо някакви външни ориентири - вътре в себе си всеки струва точно толкова колкото е, и го знае.
Комплексите се надживяват, не се избиват.
Глупавата последователност понякога е просто успоредно движение с пътя на някой друг, тогава нито е глупава, нито последователност, ама върви та обяснявай.
цитирай
19. sowhat - косара на теб ти дължа
27.05.2009 17:03
един специален пост и обещавам при първа възможност :)
когато разполагам с повече време да ти разкажа нещата, които сега не винаги успявам.

прегръдки
цитирай
20. sowhat - флай
27.05.2009 17:04
съгласна съм :))
цитирай
21. анонимен - специални постове, викаш
27.05.2009 17:12
и ти си над блатото, а ?
мисли си
цитирай
22. kosara2008 - :) ийеее ще си имам пост от Соу...
27.05.2009 17:31
;)
абей ти дъл неискаш да получа инфарктност, а ...туп, туп, туп...обещавам...ще чакам скромно, ако мий е възможно де...щото съм много хубава ;)

ще зема да стана постоянно присъствие мило
цитирай
23. sowhat - re 21
27.05.2009 17:34
посредствеността е да правиш равнис всеки по себе си.
и дори да съм в блатото, най малкото не съм в твоето.
това е разликата между нас.
че аз мога да се изправя и да кажа жаба съм, а ти ще крякаш по силно за да се изкараш нещо различно.
цитирай
24. sowhat - коси
27.05.2009 17:36
идеята не е абонамент за постоянно присъствие, а за да споделя как и аз провеждам разговори наум, преди да ги почна и разигравам хиляди сценарии, но в края като един същ стрелец, като почна и спиране няма - така нещата обикновено отиват много по далеч от онова за което първоначално съм замисляла :))
цитирай
25. gothic - И аз като Мира
27.05.2009 17:40
всички кусури на показ :))))
цитирай
26. анонимен - жаба си спор няма и то от тези, които и да целунеш няма да се превърнеш в принцеиса !
27.05.2009 18:04
хахахахахах
цитирай
27. sowhat - re 26
27.05.2009 18:16
"завистта е невежество"
а такива като теб са жалки, но за щастие дори не могат да го осъзнаят :)

нали знаеш накрая, кой се смее последен ? ;)
цитирай
28. sowhat - не съм си и помислила друго
27.05.2009 18:18
гот :)
цитирай
29. gothic - Соу,
27.05.2009 18:58
:))))
цитирай
30. allbi - е на мен пък си ми е хубаво в блатото ми :)
27.05.2009 19:07
ква ква ...
мога да си рева да си квакам и да си ми отива
без да ми пука за разни важности ...
когато ми се хили ще си се хиля...
да завиждам чак ...
те жабите могат ли да завиждат...???
ама имат вкусни бутчета точно като моите :РРР
цитирай
31. kosara2008 - !!!
27.05.2009 19:27
ооо къф абонамент къкъфи 5 лева...Слънчо, щъ да чакам постингът си...тук не мога да оставам безучастна ...затуй -ка...чувствам се като в мене си е, тва е ...разговорите наум с някой са ми любимост и ме връщат в мен, а често ми се случва да си изляза от рамкат и да се изгубя...:) умна, но очарователна фечер;)Соу...
цитирай
32. hinki - :)
27.05.2009 22:36
Един хипопотам си лежи в блатото, шава с уши, гледа облачета, пуска си мехурчета.
Идва друг хипопотам:
- Хайде да идем в другото блато, да плашим жабите!
- Да бе, ей сега ще зарежа всичко и ще тръгна да се занимавам с глупости!
цитирай
33. venercheto - Умно, но
27.05.2009 23:17
това с поставянето на етикети си е много балканска традиция. дано се оттучим от нея.
цитирай
34. evrazol - Ето една много недоклатена мисъл
27.05.2009 23:54
"Глупавата последователност е кумирът на малките умове, кумир, комуто се кланят дребни политици, философи и богослови. Ако искаш да бъдеш човек, говори днес това, което мислиш днес, с думи тежки като гюлета, а утре говори това, което мислиш утре, отново с тежки думи, дори ако то противоречи на всичко, което си казал днес."

Така правят и Гоце и СерГей. И ми се повдига от тоя род мислячи. Всеки пендел от тоя вид говори всеки ден различни неща. Щях да забравя финансовия министър и неговия "Остров на спокойствието" в кризата. Думи тежки като гюлета и кухи като тикви.
цитирай
35. sowhat - не съм сигурна , че Емерсън , точно това казва
28.05.2009 09:07
евразол . че си прав за сер- гей и гоце е безспорно.
но смятам че старият уолдо е искал да каже , че в истинският човек в реалният живот се променя и (дори) склонен да приеме чуждо мнение, в определен момент може да промени стойностните си възприятия, което няма да го превърне в по лош или по недостоен :)
цитирай
36. sowhat - венерче, ти поне от години живееш в европа
28.05.2009 09:08
и виждаш как хората там бягат от етикетите, докато тук етикетът е сложен още преди да познаваш човека :)
цитирай
37. sowhat - :)
28.05.2009 09:08
хих, хинки що ме занимаваш с глупости :)))
цитирай
38. sowhat - благодаря косарче
28.05.2009 09:10
слънчево утро на теб :)
ще ти разкажа за разговорите , обещавам ти
цитирай
39. sowhat - алби естествено че е
28.05.2009 09:12
сега се сещам за една мъдрост по разни листовки тип късмети :)

не забравяй от кое блато си изпълзял и с кои жаби си крякал :)

дали завиждат?
ми имаше една приказка за жабата и вола, тя дава добър отговор :)

по отношение на бутчетата - не знам, да каже някой който ги е ял :))))))))
цитирай
40. анонимен - re26
28.05.2009 11:51
жалката си ти, защото съществуваш влагодарение на виртоалното пространство !
в реалния живот си нищо глас в постиня !
затова по цял ден висиш тук !
зависливата си ти а също и страхлива !!!!!!!!!!!!!!!!

цитирай
41. sowhat - ре 40
28.05.2009 12:15
браво на теб, успя в три изречения да постигнеш поне 10 граматически грешки :)

и щото днес съм мила и добра - пише се Б лагодарение и виртУално, както и пУстиня и зависТлива :))

та в тоя ред на мисли не мога да завидя на неграмотен човек, който с нищо не ме превъзхожда и до тук показа, че освен че е тъп и ограничен и не умее да пише, че за сметка на това може да си изпуска нервите.

удивителната в края на всяко изречение е белег на доста силна нервност.

сега ще си повдигнеш ли крачето, някой да те подкове или ще седнеш да научиш правописа? :)

и не се безпокой за мен, съществувам си съвсем доволно, за да беснеят такива нищожества като теб :)
цитирай
42. анонимен - :)))
28.05.2009 13:31
нарочно е нарисано така

браво припомни си учителските години в "Тутракан":)))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
43. sowhat - аз добре си спомням моите учителски години,
28.05.2009 14:13
но на теб, май ти се губят ученическите :)

а това с нарочното, можеш да го пробуташ другаде, аз тоя филм съм го игрАл-а :)
цитирай
44. анонимен - :)
28.05.2009 14:18
Ти в много други филми си играла и продължаваш да играеш !
Но вече само в латиноамериканските сериали може да се класираш.
цитирай
45. sowhat - по важен е фактът
28.05.2009 14:19
1 че си тук за да го отбележиш
2 че все още се класирам
3 че умея да го играя

а някой цял живот нямат дори първото, сещаш ли се :)
цитирай
46. анонимен - факт е ,че съм тук....
28.05.2009 14:51
за да отбележа че такива като теб се класират само виртуално
в реалния живот са незабелижими:)
наиграваш се в собствената си игра,но ти трябва още много за да не се дъниш.
цитирай
47. virginblack - uf, stiiga be aninimniko
30.05.2009 00:17
az sym tolkova zabelejima v realniq jivot 4e ne moje6 da me propusne6 naprimer. haresvam se i se obi4am takava kakvato sym. smeq da tvyrdq 4e sym dale4 nad blatoto i 4e sym go posltignala blagodarenie na mnogo izdynki. no horata sa ustroeni taka: vsi4ko, koeto se otli4ava ot "dobrata" sreda e na pyt da byde klycnato, kastrirano, umoreno, udu6eno. az oba4e ne se davam. da go duhat. ti kak se kazva6? az sym Gergana.
цитирай
48. анонимен - :)
30.05.2009 08:04
Здрасти Гери
нямах за цел да се получи такъв дебат със Соу,но не може само когато някой я хвали да има цунки и разни такива.
Изкаже ли някой по различно мнение тя веднага започва с обидите....е това ако не е комплексиран човек......и като и кажеш истината хапе повече,защото сама си знае че е така.
само виртуалните и приятели не знаят.
Нека да каже с колко от тях се познава на живо.

Пламен...... психолог по професия.
цитирай
49. virginblack - Blagodarq :)
30.05.2009 16:30
Priqtno mi e. Gergana: prevoda4 po profesiq po nastoq6tem barmanka v Kipyr. Idva vreme za promeni, nali znae6 sled edna godina pani4eski krizi maha6 vsi4ko. Dori horata. :)
цитирай
50. sowhat - пламене психологията ти куца
02.06.2009 14:07
доста :))
мисля че доста се позабавлявах на твой гръб всъщност
и трябва да ти кажа, че жени като мен трудно ги пропускат и реално и виртуално, защото има едно нещо което се нарича
харизма ( което ще да си чувал г-н психолог:))

колкото до хапането - нали не мислиш, че ще оставя на когото и да е, да ръси помия отгоре ми след като не ме познава ама никак?

не си първият. няма и да си последният.
свикнала съм с хора като теб, които преписват собствените си комплекси върху другите.

ако не бях широко скроена първо:
нямаше да ти отговарям
второ - щях да те трия
и трето : да наложа модерация върху всички коменти и да пускам само онези, които са най цункащите ме.

та дотук ти доказах, че психологията ти куца. второ, аз не те обиждах, просто отговарях хапливо на нападките ти.
тоест всичко се връща. и ако аз мога да понеса твоите, теб що те сърби от моите?
ще ти се да съм само мила и добра?
е не съм.

няма как да знаеш истината за мен. защото не съм от хората дето ще си веят автобиографията, това не е сайт нито за запознанства, нито сиви за работа.

и всъщност доста хора от блога са ми приятели - лични. такива с които си пием и кафето и се чуваме всеки ден.

това е необяснимо, за хора свикнали да гледат на живота от собствената си плоскост , нали?

така че г-н психолог, иди се прави на велик другаде. пред мен не вървиш, каквито и титли да си накичиш.

и още малко граматика - за да ти помогна - многоточие се пише с три точки, другото е неграмотност.

айде чао и не се занимавай с мен, защото по безинтересен няма да ми станеш.
и не защото си на друго мнение (не се заблуждавай), а защото не казваш нищо по същество. предмет на обсъждане са темите , а не техният автор.
ако не ти допада, ходи си търси забавление другаде.

поздрави

ем - психолог по призвание :)
цитирай
51. анонимен - :)
02.06.2009 16:43
Радвам се ,че си се забавлявала на мой гръб:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6303179
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031