Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2009 08:55 - да си отгледаш враг
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24950 Коментари: 100 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
в световната история не съм чувала теория за това да обичаш врага си .
само библията, която ни учи на християнско милосърдие и ни съветва да подложим след шамара по едната буза и другата.
чувала съм и максимата - да спиш с врага си, което общо взето се случва някъде между 7 и 17 тата година на общото съжителство ,а понякога и по рано .
общо взето за враговете казват да не се страхуваме от тях , защото знаем, какво да очакваме .
за враговете мога да говоря с часове .
те са чудовищата, които тровят съня и дните ни и които все пак сами създаваме .
би било лесно да си представим света без врагове -вероятно това ще е картината на райският Едем ,преди ябълката .

враг, както казва тълковният речник (синоним - противник) е човек или група от хора, които имат противоположни, несъвместими виждания и интереси по дадени въпроси. Разликите във вижданията пораждат често кофликт.
Враговете могат да бъдат идейни, религиозни, или военни. а когато съществува особена непримиримост между две групировки, се използва израза смъртен враг.

враговете ли избират нас или сами си ги избираме ?

ако вижданията ни са съвместими с всички ,тогава бихме съществували на ниво зелена еуглена или чехълче .

различността общо взето води до естествен подбор и съответно до еволюция.

ние самите избираме враговете си -хората, с които имаме различни виждания, различна нагласа и различни ценностни системи и идеологии.

ние отглеждаме враговете си , предизвикваме ги и ги провокираме , със стремежа си да сме уникални и различни.

враговете ни имат различни лица - врагът може да е пушенето , целулита или съседите от апартамента вляво .

враг може да е колежката, която е определено по слаба ,по умна или по красива , враг може да е малоумника, който винаги заема мястото ти на паркинга .

враг най често на себе си сме ние самите .

твърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.

и накрая нека не забравяме максимата :
език мой -враг мой.

както и факта ,че сами отглеждаме враговете си .
най- вече тия в главите си :)

Оскар Уайлд е казал:
Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това.



Тагове:   враг,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flyco - =
22.04.2009 09:00
Нямам нужда да си отглеждам врагове, те сами ме намират.
цитирай
2. анонимен - хаха
22.04.2009 09:01
какво значи враг со?
Враг ли е този, който ти пише обидни коментари в блогбеге? Или приятел/ката, която те е предала?
Враг е много силна дума.
цитирай
3. sowhat - нетче
22.04.2009 09:06
дала съм тълкуването на думата, за да няма недоразумения :))
никъде не визирам блога, нито обидните коментари, посочила съм някакви примерни тълкувания и всеки сам си избира врага :) както виждаш на мен анонимните и обидните не ми пречат:)
цитирай
4. sunflower - изобщо не знам какво е това враг
22.04.2009 09:06
обективно погледнато сигурно имам, но съм твърде индигова, за да ме интересуват такива подробности от пейзажа.
като се наложи, влизам в битка, приключвам и после забравям. :)
цитирай
5. sowhat - флай
22.04.2009 09:07
а сигурен ли си?
цитирай
6. sowhat - добро утро съни
22.04.2009 09:08
аз пък си мислех за
език мой -враг мой ( ти не си ли съгласна?:))
цитирай
7. анонимен - со
22.04.2009 09:08
не можеш да очакваш от мен да прочета толкова дълъг постинг.
цитирай
8. sowhat - хих,
22.04.2009 09:10
очаквам го пък
цитирай
9. sunflower - това, че много говорим ли?
22.04.2009 09:11
айде бе, който иска да ни слуша!
а който недоразбира да си гледа работата.

ние все пак сме съвършени, не мислиш ли? :))))
цитирай
10. sowhat - не само го мисля съни,
22.04.2009 09:13
сигурна съм.
но все пак смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))

(когато се вторачим в себе си и е трудно да го видим )
цитирай
11. анонимен - а пък
22.04.2009 09:13
сънфлауър има нов голям телевизор.
цитирай
12. sowhat - а пък ти
22.04.2009 09:15
си си забранил коментарите. не е честно!
цитирай
13. sunflower - нетчето пък ми е изчело целия пост
22.04.2009 09:15
ураааа!!! :))))
цитирай
14. allbi - ето това е :)
22.04.2009 09:17
Оскар Уайлд е казал:
"Винаги прощавайте на враговете си - за тях няма нищо по-дразнещо от това. "
Направо ги смазва :))
Виж по-трудничко ми е с целулита но всичко е
под контрол :))
Обаче със самата себе си не мога да се оправя;)
стихийна работа :)
цитирай
15. sunflower - абе .... може и да съм враг на себе си понякога
22.04.2009 09:18
ама ще се напляскам някой ден и ще се отуча най-накрая :)))

/важно е да си имаме вяра, че всичко може да се поправи :)/
цитирай
16. sowhat - съни
22.04.2009 09:21
тая работа със себе си се оправя само с любов. вероятно утре ще напиша пост за любовта, така ми блика отвътре :))
цитирай
17. sowhat - така си е алби
22.04.2009 09:22
не сме съвършени , но се стремим към това ( преборвайки враговете в главите )
цитирай
18. sowhat - съни
22.04.2009 09:24
и аз го :))) брой ме и мен
цитирай
19. palisandar - )))
22.04.2009 09:34
Инакомислие на противник предпочитано пред механично- утвърдителното кимане на съратник, попоглеждащ през прозореца.
цитирай
20. sowhat - палисандър със
22.04.2009 09:37
сигурност е по добрият избор :)
цитирай
21. 5thangel - ". . . както и факта, че сами ...
22.04.2009 09:58
"...както и факта ,че сами отглеждаме враговете си .
най- вече тия в главите си :)"

Съгласна! Дано само и с приятелите да е така, че иначе лошо... Мнооого лошо
цитирай
22. sowhat - файфт враговете си ги отглеждаме
22.04.2009 10:00
и създаваме, а приятелите си ги избираме :)
цитирай
23. evilyosha - Усмихнат ден, Ем! Понякога, ей ...
22.04.2009 10:12
Усмихнат ден, Ем!
Понякога, ей така, за разнообразие ми се иска да опонирам, но не намирам нищичко, дето да не го мисля и аз :)
"Врагът си, пък, ти сам създаваш
със свойта чест и свойта слава.
Приятелят и тях прощава,
той даже завист не познава" Венета Мандева
Ще е твърде пресилено да кажа, че имам за враг себе си, може би понякога, твърде понякога :)
цитирай
24. анонимен - Като ви чета. . . и си мисля, че бло...
22.04.2009 10:13
Като ви чета... и си мисля, че блогърите са едни от най-големите комплексари и егоисти.
Тресе ви егото като земетръс Италия..
цитирай
25. 5thangel - ВъпросТ на гледна точка. То и при...
22.04.2009 10:13
ВъпросТ на гледна точка. То и приятелството го създаваш, отглеждаш, требе се грижиш за него и чат-пат да го поливаш... С водка например:) "Враговете" и "приятелите" са две страни на едно и също единство и съществуването им е взаимозависимо... Или не е... Не знам. Не мога мисля адекватно толкоз рано...
цитирай
26. sowhat - здрасти йо :)
22.04.2009 10:23
ами аз визирам себе си , и като се познавам добре мога лесно да отсека кой ми е най големия враг :)
цитирай
27. sowhat - ре 24
22.04.2009 10:24
що проблем ли ти образуваме? :)
блог - личен дневник, ако не те вълнува личният ни (живот, мнение, въжделения и мисли) чий го дириш тъдява?
цитирай
28. sowhat - определено си права файфТ
22.04.2009 10:25
даже си мислех , колко лесно е да превърнеш приятелят във враг и врага в приятел :)
понякога и една бутилка водка стига
цитирай
29. luben - Не случайно
22.04.2009 10:28
обожавам старият (вечно млад) пич Оскар...

И тъй като сме на признания ... аз в последните 1-2 десетилетия усещам, че даже да имам афинитет някой да ми е враг, гледам да не го мисля, пускам го по допирателната, избутвам го от себе си (съзнанието де) и ... живея по-леко и спокойно със без врагове ;) От нас си зависи. Няколко пъти като си наложиш да не мислиш за еди кой си, като си наложиш да не му отговаряш и да не комуникираш, да не го обсъждаш с когото и да е - той/тя избледнява и изчезва :) Може би това е и вид прошка - във всеки случай - резултатът е същия :)
цитирай
30. sowhat - не се учудвам да видя че имаме сходен
22.04.2009 10:31
начин на мислене любо.
за мен тия хора са мъртви, не ги забелязвам, не ги дишам, те са извън пространството ми и реалността ми.
да мислиш за врага си е като да храниш омразата и образа му - колкото повече го правиш - толкова по страшно изглежда.
не съм сигурна за прошката, но каквото е - такова :)
цитирай
31. stone - враговете са, за да се бориш с тях и да ги побеждаваш
22.04.2009 10:49
ще цитирам батко арни, губернатора на калифорния, от един негов стар филм:

- what is your dream in life?
- to crush my enemies,
see them driven before me,
and hear the lamentations of their women!

цитирай
32. sowhat - по
22.04.2009 10:55
враговете им ще ги познаете ...
:)
перефразирам библията стоун, тя няма много общо с терминатора :)
цитирай
33. flyco - Re: 5.
22.04.2009 11:02
По подразбиране враговете ни изглеждат равностойни и съответно предизвикателството да се преборим с тях изглежда реалистично. Какво можем да направим, когато установим несъответствие с първоначалната ни преценка? Примирение или саморазбиване на глава? До кога ще продължат опитите след като на пръв поглед победата е невъзможна? Смисъла, егото, самоувереността, късмета, ината, самосъхранението ... и колко още неща ни карат да опитваме или да спрем.
Какво е враг? Не споделям напълно определенията, които си дала. Противник не е синоним на враг. Врагът е злонамерен, противникът - не. Противникът играе по правилата, врагът не. От противника не можеш да очакваш всичко, а от врага можеш. Противникът може да те изненада, но врагът може да те изненадва постоянно. Врагът е ирационален!
цитирай
34. benra - ....
22.04.2009 11:07
нали има една поговорка - каквото човек сам си направи, никой друг не може...
та в този ред на мисли...най-големият ми враг е този, който създавам от себе си
цитирай
35. sowhat - тълкуването е на
22.04.2009 11:08
тълковен речник, не мое :)

а ако враг няма , а е само в главата ти?
кво правим?
пак ли е злонамерен?
цитирай
36. luben - Във връзка с
22.04.2009 11:14
"да мислиш за врага си е като да храниш омразата и образа му - колкото повече го правиш - толкова по страшно изглежда" винаги се сещам за онази притча (води се индианска) за това, че в човек живеят 2 вълка... (скоро я имаше в сайта на иванита) ...

Много хубав израз, обаче ще си открадна от теб, соу - "тези хора не ги дишам" ;) Да знаеш и ако ме съдиш - ще се моташ дълго по залите съдебни ;))). Мотаме ;)
цитирай
37. flyco - Re: 35.
22.04.2009 11:17
"Врагът" в главата ми се нарича страх. Аз го познавам и се оправям с него без да занимавам някой друг. Кавичките не са случайни. Враг - това е друга категория, не става въпрос за нищо въображаемо.
цитирай
38. sowhat - любо
22.04.2009 11:18
подарявам ти го, срещу евентуален ( някога ) букет нарциси :)))
цитирай
39. sowhat - именно
22.04.2009 11:20
бени :)
цитирай
40. sowhat - значи според теб флай
22.04.2009 11:21
страхът не ни е враг. :)
хм
цитирай
41. benra - страхът
22.04.2009 11:28
е един от основните ни врагове.Страхът, както може да ни предпази, така може и да ни подтикне в грешна посока, да спре полета ни, да ни превърне в нещо друго
цитирай
42. анонимен - за врага като функция на интереса
22.04.2009 11:30
имаш интереси имаш врагове нямаш интереси нямаш врагове.
цитирай
43. sowhat - бени
22.04.2009 11:37
""
твърде често под предтекста на различни съображения , ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци.
:)
цитирай
44. sowhat - това е така , но не е двупосочно ан 42
22.04.2009 11:38
тоест не е напълно вярно.
съвсем обикновени хора без претенции и без интереси в определени области също имат врагове.
цитирай
45. flyco - Re: 40.
22.04.2009 11:53
Да, не ни е враг.
Тук няма да се съглася с бени.
Веднъж слушах по радио "Хоризонт" интервю с преводач, която посочи думата "бенефициент" като пример за това как основният смисъл на едно понятие се заменя с друг, който поради честата употреба придобива гражданственост. Та тя каза, че бенефициент означава, този който дава привилегия или право, а не този който я/го получава, както се разбира у нас. В този ред на мисли искам да кажа, че тук може да възникне спор на основата на различни определения на понятието "враг".
цитирай
46. анонимен - би ли посочила
22.04.2009 11:54
конкретен пример за такива обикновени хора и техните врагове
цитирай
47. sowhat - не не бих ан.46
22.04.2009 11:59
защото в случая се опитваш да ме манипулираш да говоря с факти, но
стрина пена от долно уйно също има врагове, въпреки че интереса й е заключен в доматето на двора и козичката в обора.
цитирай
48. sowhat - флай една история
22.04.2009 12:01
http://bambola.blog.bg/viewpost.php?id=325583

прочети я и ела пак да си говорим за страх, за врагове и аптекари
цитирай
49. анонимен - окей
22.04.2009 12:14
това е твое право , не знам само защо си решила че се опитвам да те манипулирам.
макар и заключен между доматето и козичката интереса на стрина пена съществува и е причина за съществуването на враговете на леля пена или поне на тези които тя чувства като такива.те от своя страна най вероятно се стремят да придобият козичката или доматето едва ли проявяват интерес към самата стрина пена,освен ако щерка и не става за работничка в брюксел
цитирай
50. sowhat - дам поповите прасета
22.04.2009 12:18
проявяват върл интерес относно дъщерите и брюксела ( е освен когато не е във вид на зеле )
цитирай
51. eien - Когато в себе си си в мир,
22.04.2009 12:25
никакъв враг отвън няма как да те нарани.
цитирай
52. sowhat - но врагът вътре в нас ейен
22.04.2009 12:27
може да ни нарани повече от всеки друг :)
цитирай
53. анонимен - не знам за поповите прасета
22.04.2009 12:29
но циганите от махалата като нищо могат да си спретнат ярешко с домати,което автоматически ги превръща във върли врагове на стрина пена

иначе ейен е абсолютно права.
когато си в мир със себе си
загубата на ярето и доматите се отчита като несъществена от системата
цитирай
54. tili - Аз постъпвам като Оскар Уайлд,
22.04.2009 12:38
но се опитвам /трудно/ да не злорадствам. Умният враг е по-интересен от скучния приятел, а вечната вярност е така относителна... Врагът си е сигурна работа. ;-)
цитирай
55. allbi - Сетих се нещо като виц по темата :)
22.04.2009 12:52
"Мъж"с нежно женски глас:
Седя си аз в окопа, плета си плетивото,
а насреща ми враг :

- Ей, враг! Искашли да станем приятели ?

- Глей си работата, бе педал!!!

- Тогава на ти една бомбичка ( БАААМ)
цитирай
56. sowhat - :) алби
22.04.2009 12:54
дам, с бомбата се решават маса проблеми :) добре че не плета :))
цитирай
57. sowhat - тили
22.04.2009 12:55
уайлд явно е знаел какво казва
и наистина е трудно да възпреш това със злорадството :)
цитирай
58. sowhat - ан.53 за ейен е ясно
22.04.2009 13:00
но за теб и за проследяването на мисълта ти по трасето ще ми трябва поне още едно висше или курс по психология :)
интересите ни доведоха до доматите с колците, ромите и накрая до дзен.
добре че от Страсбург не четат блога ми :)
враг е онзи , когото искаш да припознаеш като такъв.
а ако откажеш да го припознаеш като такъв, тогава какво ?
и хайде да не влизаме във военни тактики и стратегии.
цитирай
59. анонимен - клиничен случай
22.04.2009 13:14
понеже съм безпринципен съм и трудно проследим, но съм съгласен че,враг е онзи , когото искаш да припознаеш като такъв,затова предпочитам изначално да припознавам всички като приятели/гостоприемници/като един осъзнат паразит
цитирай
60. eien - Изкушението остава най-сериозният враг-
22.04.2009 13:16
неслучайно сатана се опита да изкушава Исус /да не преразказвам този момент от Словото/... Напразно обаче!Така Той стана победител, а с Исус и аз!
Желая Ви духовни победи! Много и ежедневно!
цитирай
61. flyco - Re: 48.
22.04.2009 13:18
Прочетох, съвсем далеч е от начина ми на мислене. Не мога да коментирам.
цитирай
62. sowhat - ами флайко
22.04.2009 13:20
колкото хора, толкова и начини на мислене.
затова всеки бие камбаната от собствената си камбанария.
и затова този пост, отразява мисленето на автора, а не на определена таргет група
:)
цитирай
63. flyco - Re: 62.
22.04.2009 13:25
Значи нормалният поток на коментарите би следвало да бъде в следния порядък: влизаш, четеш, пишеш мнение ако искаш и си отиваш без да спориш. Ако ти се спори, отваряш си подобна тема в собствения блог и си спориш на воля :)
цитирай
64. sowhat - глупости флай,
22.04.2009 13:28
ако беше така, щеше да има модерация на коментари и всеки който влиза с разрез със становището ми , просто нямаше да бъде одобряван.
хайде да не приписваш диктатура над мисълта, а ?
цитирай
65. kasnaprolet9999 - Ошо е казал "Ума разваля всичко"
22.04.2009 13:29
За това, когато решавате сърдечните си проблеми питайте сърцето си, интуицията си, но не ума, защото той измисля различните съображения, заради които ние си отказваме правото на малко щастие, обременени от собствените си предразсъдъци и ставаме врагове на самите себе си. Ума го ползвайте за решаване на логически и математически задачи, там е неговата стихия.
Относно външните врагове и аз постъпвам като съни, не ги игнорирам и им давам възможност да изберат или да стоят далечи или да се оправят.
Ако ги игнорирам съвсем няма да съдействам за общочовешкото развитие нагоре по спиралата. Всички в личен план сме на различно ниво на развитие и трябва да има диалог между нас за да получим своите уроци. Е, не крия, че и на мен понякога ми е писвало от такива, дето ги наричаме "врагове", особено когато бях по-млада
и накрая ги изтъркалвах с някоя друга джудистка хватка, ама ползата от това е времена и то само за мен, че известно време "не ги дишам". Те обаче се прехвърлят на други да им тровят живота, без да са си взели поука от случката. За това апелирам към диалог с нашите "врагове", защото понякога те даже могат да ни бъдат много полезни.
цитирай
66. sowhat - докато ровех къснапролет в цитатите
22.04.2009 13:34
намерих някои доста интересни, честно казано като например
"Отмъщението не връща загубеното. "
"Винаги си избирай по-голям враг. По-лесно се улучва."- Тери Пратчет
"Дръж приятелите си близо, а враговете си още по-близо! "
"Не прекъсвай врага си, когато греши. " - Наполеон
"Никога не мрази враговете си. Това пречи на решенията ти. " - Кръстникът, Марио Пузо
цитирай
67. cefulesteven - С годините все повече се затвърж...
22.04.2009 13:41
С годините все повече се затвърждава у мен усещането, че враговете ми не са личности, а сили. Не конкретният човек който проявява вражда, а онова което е у него.

Всъщност името на основният ми враг е Агресията, която ограничава свободата ми, а от нея много, много производни. Създаващите чувство за вина. Общественото лицемерие. Абсурдните закони. Даващите съвети. Квартално-клюкарският дух.

И в този ред неща:)

Поздрави за темата.
цитирай
68. flyco - по 67.
22.04.2009 13:45
агресията е враг Соу
цитирай
69. boristodorov56 - Отскоро съм тук,
22.04.2009 14:11
но отдавна съм разбрал, че не си блондинка.

"Омразата е неграмотно опрощение.
Забравата възпроизвежда зло"
Константин Павлов.

Добавка към -66. sowhat

/Надявам се имаш чувство за хумор./
цитирай
70. sowhat - :)
22.04.2009 14:21
разбира се борис
п.п. и все пак съм руса :)
цитирай
71. sowhat - флай
22.04.2009 14:23
къде твърдя обратното ?
цитирай
72. sowhat - в този ред на нещата стеф
22.04.2009 14:25
съм съвсем склонна да ги приема. поздрави!
и чакам инфо от шумен :)
цитирай
73. eien - Нещо още -
22.04.2009 14:27

"Но който сам на себе си е враг,
не люби никой, няма мил и драг."
Уилям Шекспир, "Сонети - 9"
цитирай
74. анонимен - все пак
22.04.2009 14:49
"С пистолет и добра дума можеш да постигнеш много повече, отколкото само с добра дума."

Ал Капоне
цитирай
75. sowhat - ре 74
22.04.2009 15:02
ако пистолета е в ръката ми, всички ще са съгласни, че думите ми са добри ;)
цитирай
76. sowhat - прав е шекспир ейен
22.04.2009 15:03
но аз си мисля че в 90% от случаите не се замисляме колко си вредим сами :)
цитирай
77. sowhat - демек
22.04.2009 15:04
миро - казана дума, отгледан враг :)
цитирай
78. vitaniya - няма да чета коментарите!
22.04.2009 15:05
абсолютно съгласие, отглеждам си една вражка цели 35 години, надявам се следващите тридесет и пет да се договорим ..някак :)
в моя полза:)
цитирай
79. sowhat - ре - миро, да
22.04.2009 15:10
освен руса и хубава, чат пат съм и умна :))
цитирай
80. sowhat - както решиш вити
22.04.2009 15:12
на мен присъствието ти всякак ми е приятно- добре дошла в отбора :)
цитирай
81. анонимен - още един цитат, за да разгледаме нещата от огледалната страна
22.04.2009 15:31
.....врагът на моя враг е мой приятел
в този ред на мисли, ако според теб цитирам.../смея да твърдя, че най големите врагове обикновено сме си ние самите.:))
кой /кои/ тогава са ни приятели
цитирай
82. sowhat - тези, които ни обичат такива каквито сме
22.04.2009 15:36
АКО ГИ ИМА ( понеже твоите коментари предполагат че винаги Ги има по презумпция )и не се ръководят от разни максими :)
а и ние самите :))
цитирай
83. анонимен - благодаря
22.04.2009 15:47
сега вече си обяснявам защо някои хора си вземат домашни любимци
цитирай
84. sowhat - разгеле
22.04.2009 15:52
веднъж да сме единодушни.
трябва да го закова тоя постинг. за първи път се случва :)
цитирай
85. анонимен - винаги има първи път
22.04.2009 16:02
като ковеш гледай само да не ми ковнеш пръстите ,че ще останеш без тъпанчета.
единственото което е по страшно от единодушието е равнодушието
цитирай
86. sowhat - :)
22.04.2009 16:08
теб съм те заковала отдавна, съдейки по активното ти присъствие :)
цитирай
87. анонимен - по скоро
22.04.2009 16:23
съм гравитационно привлечен и то циклично като халеевата комета,много скоро ще ми се вижда само опашката.
цитирай
88. sowhat - нда
22.04.2009 16:30
циклите съвпадат с работните дни :)
- казала лисицата - и затворете вратата след опашката ми :)
цитирай
89. анонимен - на всичкото отгоре
22.04.2009 16:37
от понеделник ме пращат в барселона така че този път паузата ще е по значителна
цитирай
90. sowhat - ми приятно барселонстване
22.04.2009 16:44
поздрави коридите от мен ( а тва беше удобен повод да ми кажеш чао или просто искаш простолюдието да завижда?:)

да отида ли в ъгъла да страдам докато се върнеш?
цитирай
91. ka4ak - защо някак си се отклонявате от заглавието на поста?
22.04.2009 20:22
да си отгледаш враг!Първото за което се сещам е начина ни на живот,помислете колко врагове сме си отгледали,още с начина ни на хранене,пушене,пиене
и т.н.Българския народ е казал-живот и здраве!Нека да се научим,да предпазим тези две думички от врагове и после да мислим за другите!
цитирай
92. stasja - аз
22.04.2009 20:57
знам един израз - "Боже, пази ме от приятели, от враговете ще се пазя сам"
поздрави, интересни теми разцъкваш винаги
цитирай
93. hinki - ***
22.04.2009 20:58
За мен "да си отгледаш враг" показва, непреодолимото ни желание да действаме така, че да имаме враг. Да се противим, да дърпаме и бутаме, да се стремим да усилваме противопоставянето, а не общата визия за нещата и двустранно полезното решение. Тръгне ли се по този път, ние убедително се грижим за врага си ...
"Ако те ударят по една буза, обърни и другата."
Аз тълкувам това изречение като "дай възможност да се спре сам, да разбере неправотата на действието си."
Какво обаче правим, ако ни ударят и по нея? Обръщаме третата? Че и четвъртата? Не мисля, че библията казва това.
цитирай
94. sowhat - хинки
22.04.2009 22:06
виж коментар 93- качак.
когато писах поста си имах предвид най вече фразата - език мой враг мой:)
и той е прав - отглеждаме си врагове с цигарите и т.н - вредни навици.
но кой как ще прочете и изтълкува написаното зависи най вече от неговите представи ...
съгласна за библията.
цитирай
95. sowhat - здрасти стаси
22.04.2009 22:07
един от много добрите цитати е този , но а щастие , приятелският ми кръг е свит до толкова, че да няма от кого да се пазя :)
цитирай
96. sowhat - защото качак
22.04.2009 22:11
всеки тълкува постът както му е удобно. да не се повтарям пак с камбанариите :)
цитирай
97. hinki - :)
22.04.2009 22:43
Всъщност, не смятам, че лошите привички или езикът ни са наши врагове. Твърде гордо звучи. Може би глупостта ни е най-сериозния ни враг. Но все пак, слабостите ни не са ни врагове. Те са просто слабости. Знаем, че не бива да правим нещо, но въпреки това продължаваме, с години. Казваме: "цигарите и алкохолът бяха негов враг, те го убиха". Хе хе хе. Той се е отказал от битката с врага си, а цигарите и алкохолът са били негови съюзници.
Та като говорихме за Кастанеда, класиката си е класика:
http://hinki.blog.bg/viewpost.php?id=69302
Все някога трябва да застанем срещу врага си. Естествено, най-доброто би било да го превърнем в съюзник, като насочим силата му в по-подходяща посока.
цитирай
98. sowhat - хинки
22.04.2009 22:46
ще погледна обещавам, филисофията ти е доста добра апропо
цитирай
99. pegas08 - Леле, ебаси и опашката. И все готини.
22.04.2009 23:17
Браво, пичове, как сте? При вас е баш хейтъра на блог бг. Драго ми е. И нема да се плашите ,ей! То пък, кой ли ме чува? Нали Соу? Така сме , сами си думаме, така ни е кеф! На дамите, опа, целувам ръка, така да се каже.Сега по бизнес.Дълбоко- уважаеми авторе, позволи ми да цитирам бай Гьоте първо, по памет, слаба :"Ти наковалня или чук бъди!"Кой тук е лавър и кой хейтър? Мен ако питаш, обичам класическа поза.Второ, без майтап, пропускаш, драги авторе, неволно, убеден съм, едни , дето не са за пропускане:"...Чорбаджия ли изедник".Какво да се прави...поетично изкривяване.Ол дъ бест!
цитирай
100. rumyrayk - :))
23.04.2009 00:06
със себе си гледам да съм в приятелски отношения))),
ако не се получи- некст тайм))
а моите врагове са много, любимите ми от тях са лицемерите, отстрелвам ги с Точен мерник, съвсем по Вонегътски))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6301629
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031