Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2008 08:55 - памуккале- Бог иска да ти каже нещо
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3001 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 02.05.2009 19:53


Ако не си видял Памуккале, не си видял Турция. Бог е бил великодушен тук и наистина е искал да ни каже нещо.
Ако искате да се почувствате в Космоса там е мястото. Удивително и изумително, потресаващо грандиозен природен феномен.
Тук е изворът на Афродита привличал египетската Клеопатра.  Тук е мястото, на което можеш да осъзнаеш величието на природата.

Памуккале (на турски: Pamukkale, в превод - Замък от памук) е известен турски курортен малък град във вилаета Денизли, отстоящ на 30 км северно от град Денизли, но също така и удивителен природен феномен в околностите на градчето. Водни струи от древния град Хиераполис, богати на минерални соли, падайки от голяма височина, създават причудливи, вкаменени, ослепително бели каскади. В това живописно място действието на горещите извори, съдържащи калциев окис, довежда до образуването на варовикови отлагания върху скалистите тераси. Горещите извори Памуккале извират от недрата на планината Кал Даъ в Западен Анадол, Турция. Водата с температура 37 C излиза, клокочейки изпод земята, и в изумителни каскади се спуска надолу по поредица от около сто тераси. Водните струи са издълбали терасите и във вдлъбнатините са образували топли водни басейни. Повечето имат ослепително бял цвят, но някои са жълтеникави или кафяви. За съжаление, замърсяването на околната среда се отразява върху свежестта на цветовете.

Според ескурзоводката до 15 години минералните термални води на Памуккале ще изчезнат. В града са съборени всички хотели , с изключение на два три , заради изчезването на минералната вода.


Ще е жалко, ако не можем да съхраним неземни красоти - като тази.
image

image

image



image

image

image

image

image





image

image

image



image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. theoldben - :))
16.10.2008 08:59
Very nice green dress, lovely shoes and wonderful smile! Enjoy yourself :)
цитирай
2. sowhat - хахаха
16.10.2008 09:01
мислех че аз съм най незначителната точка от пейзажа, Бен.
а на роклята и посветих цял пост, увековечена е :)
цитирай
3. theoldben - So
16.10.2008 09:04
;) Пейзажът си е пейзаж! Ти не си част от него, ти го променяш:)))
цитирай
4. sowhat - Благодаря Бен
16.10.2008 09:10
това ми напомни подписа ми в Бунтарите:
има три вида хора -част от проблема,част от пейзажа и част от решението.
:)
цитирай
5. анонимен - четвърти вида хора
16.10.2008 20:03
-част от натюрморта /политицит*/
а ти си супер, макар и "зелена" :)
цитирай
6. nightdaughter - Мрън!!!
17.10.2008 16:23
И троп с краче !!! Бях на 7 годинки, когато за пръв път видях Памуккале на снимки и си обещах, че някои ден задължително ще отида. Пък сега ме дразниш в богатия снимков материал. Мрън пък!!
Благородно завиждам :)
цитирай
7. sowhat - и аз те обичам мръннн
17.10.2008 16:48
радвам се че децата ми дойдоха с мен на почивката и все пак ми е гадно че отказаха да дойдат до памук кале. но какво пък -животът е пред вас. може би по късно вие ще заведете майките или децата си някъде, където сте си мечтали :)
цитирай
8. nightdaughter - Не !!
18.10.2008 08:20
Не мога да повярвам, че някой наистина може да откаже посещение там... При това доброволно...
Надявам се поне, че снимките са ги накарали да поискат и те някои ден да се върнат :).
П.П. Аз вече заведох мама някъде, където исках. Може пък сега да я заведа на Памуккале !?
цитирай
9. sowhat - различни хора сме нощна дъще
18.10.2008 09:01
:)

мен ме заведоха на дискотека )) снимките няма да ги публикувам, айде стига съм се резилила.
всяко нещо си иска времето си , така че мисля че един ден те ще заведат дъщерите си там. по важното е да са живи и здрави :)
цитирай
10. sowhat - анонимен благодаря ти за супера
18.10.2008 09:02
въпреки зеленото :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6303217
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031