Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2008 13:09 - я су е дума за сбогом и за здравей, капитане
Автор: sowhat Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5074 Коментари: 14 Гласове:
1



тръгваме.
колата се пуска бавно по песъчливия селски път и оставяме рая зад гърба си .
image
не се обръщам.
изпивам с очи розите плиснали цветовете по живите плетове.
олеандрите плахо се опитват да събудят отровно красивите си ръце и пръсти . за мен винаги ще пълнят стъклената чаша на Пол.но сега е часът на розите - като при Кортасар - розата е роза е роза е роза ...припявам си и пускам морето да бяга покрай дясното ми рамо.
image
студено е .
по странен изумрудено гальовен начин.
като затворям очи усещам пясъка полепнал по босите ми стъпала и тихото почти ласкаво промъкване на вълните в краката ми .
обръщам му гръб докато колата навлиза в маслиновите гори .
странно. очаквам по клоните да има испански мъх, който да им придава още по голяма призрачност.
под сенките на маслините има само стадо овце.
странно нещо са медитеранеите.
южните селца си приличат до толкова , че ако не говориш с никого няма да разбереш дали си в сицилия корсика или гърция.
времето е застинало там.
в една идилия между белите варосни къщички пред които старците пият узо или абсент.
image
не се сбогувам с тях.
до толкова са попили в мен, че ми се струва че отнасям сенките им завинаги със себе си .
без значение дали ще върна отново.
вече ще ги имам до края на живота си в сънищата , които не помня.
стигаме до пристанището.
време е за последното кафе  и до още едно гмуркане в розите.
вече съм ги попила.
бавно затварям очите си и докосвам златисто розовите им чела.image
пристанището не ухае на море .
не ухае на риба
мирише на рози и онзи дълбок аромат на ванилия и канела който идва от близкия пазар.
image
ако можех бих го закопчала като шлейф между дланите си ...
image
с ферибота пристигат и чайките и гларусите които иначе липсват на плажовете.
image
първите дни си се чудех има ли изобщо чайки ...
image
image
тук започва моето връщане .
бавно се приближавам към действителността.
image
вече няма нужда да гледам часовника.
тръгнах си преди да се събудя Пепеляшка ...
освен това никога не съм имала фея за кръстница ` а краката ми са прекалено широки за скъпата стъклена пантофка.
не се сбогувах.
никога не се сбогувам, капитане.

просто пълня сърцето си със спомени като стара делфийска делва, Янис
 


Тагове:   дума,   Капитане,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ianchefff - а тиквата
09.05.2008 13:14
къде се е дянала, бро?:-)
Готино.
добър ден.
:)))
цитирай
2. sowhat - тиквата е на раменете ми бро )))
09.05.2008 13:15
ама че въпрос
добър да е денят ти ))
цитирай
3. ianchefff - бро,
09.05.2008 13:17
знам, но се правя на въсспитан;-))))))))
цитирай
4. sunflower - Добър ден и от мен, пълно сърце! Радвам се, че си си изкарала толкова хубаво!
09.05.2008 13:18
Оня лаф за розата мислех, че е на Гертруд Стейн, но няма значение на кой е, аз веднага го крада от теб и го перефразирам егоистично за мен си:
слънчогледа е слънчоглед е слънчоглед ....

и си се кефя кротко! :))))

цитирай
5. sowhat - ахъмз
09.05.2008 13:26
знаем се бро )))
цитирай
6. sowhat - има го в игра на дама слънце
09.05.2008 13:28
беше страхотно преживяване и напук реших съвсем като за соу да започна отзад напрад.
след като разказах за мръсното пране следваше отпътуването )))

харесвам те и кротка ))
цитирай
7. libertybell - Раздялата с морето
09.05.2008 14:47
винаги ме натъжава, затова чакам с нетърпение пристигането :)
цитирай
8. sowhat - либи
09.05.2008 14:58
това не беше раздяла
когато попиваш нещо в душата си и сърцето толкова дълбого като захаросана стара мед по глечта на делфийската делва
нито ти си отиваш от него нито то от теб
завинаги ))
цитирай
9. rumyrayk - прекрасно настроение си пресъздала, агапи,
09.05.2008 19:17
потапящо...и никакво сбогуване, разбира се...ще го дишаме този Тасос...;)

розата е роза е роза е роза...
цитирай
10. dressy - бе
09.05.2008 20:16
можеше и некво размазващо парче на василисда пуснеш,ама айде..заради онази ивица пяна в морето ти прощавам:))
цитирай
11. wonder - Херете! :)))
10.05.2008 10:11
Да бяхме пили по едно там Соу... с червени рокли и залези. И аз бях в залива Макриамос. Играх сиртаки и чупих чаши. Чудно място! Тасос е моя остров. Зеленият остров. Див и красив.
Виждала съм и Керкера /Корфу/, Санторини, Самотраки и др., но в Тасос има нещо много мое, дори нещо наше... българско. Абе влюбена съм в остров - това е! ;)))
цитирай
12. sowhat - щеше да е чудесно
10.05.2008 12:13
дела
мисля си сега и съжалявам че не споделихме по рано
права си тасос те придърпва още от брега и това е завинаги
цитирай
13. sowhat - дре избери парчето
10.05.2008 12:14
аз ще го пусна обещавам
цитирай
14. sowhat - розата е роза е роза е роза ру
10.05.2008 12:14
следващият път трябва да отидем непременно заедно
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sowhat
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6302255
Постинги: 921
Коментари: 24681
Гласове: 63729
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031