Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2009 14:21 - Случка втора: Купих си фотоапарат...
Автор: kashalot Категория: Хоби   
Прочетен: 3209 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.02.2009 14:22


Текста е публикуван за първи път на дата: 10-05-2007, 18:23 часа в www.photo-forum.net
---


Здравейте отново!
Да ви кажа честно малко ме достраша пак да пиша, като имам предвид, че в първата тема май станах за смях, но понеже няма кой да ме посъветва, искам - не искам пак ще трябва да се обърна към вас.
Ако си спомняте бях Ви помолил да ме посъветвате какъв апарат да си купя, така че да мога да снимам и на лента и дигитално. Много нещо се изписа, и между подигравките все пак научих доста неща. Благодаря на тези които пуснаха линкове. Така разбрах, че всъщност Лайка е много реномирана фирма и съвсем не е руска, а немска, и името и е съкращение от Leitz Camera. Аз пък бях помислил, че въпреки втората световна и студената война немците много са уважавали онова руско куче дето летя в космоса, та чак са си кръстили фирма на него, ама съм грешил. Така че нека всички фенове на Лайка ме простят за незнанието и приемат моите извинения.
Разбрах също, че хасибалд, е всъщност ХАСЕЛБЛАД и правят фотоапарати дето са само за професионалисти и аз няма къде да се тикам там. За всеки случай им проверих цените където можах в нета и нещо не ми се сториха реални. Затова им писах едно писмо по мейла да не грешат нещо. Сега чакам отговор.
Проверих цените и на Лайка – доста по-ниски, ама и те нещо не ми харесаха – и на тях им писах писмо дали евентуално за България нямат специални отстъпки от порядъка на 50% във връзка с икономическото ниво на населението тука. И те още не са ми отговорили.
След дълъг размисъл установих, че първото предложение на колегата, ако искам да снимам и на лента и дигитално, да си взема два апарата е най-реално…И след като попрочетох по-подробно какво пишете по форума, разбрах колко съм бил заблуден за известните марки, като Самсунг, Сони, Панасоник и т.н. и че всъщност те сега прохождат в тия работи и има бая по-велики марки от тях.
Така че се спрях на три марки: Пентакс, Канон и Никон. Честно да ви кажа за тия Пентакс съм ги чувал като марка, ама ей така някак си между другото, та не съм им обръщал внимание. Но сега се заинтересувах от тях и установих, че всъщност са много яка марка за фото-техника. Въпреки всичко ми отпаднаха от класацията, защото някак си не ме кефи това “кс” в края на името, звучи ми малко зловещо, като съскане, чак тръпки ме побиват. Никон пък се сетих, че съм виждал по американските филми да щракат с такива фотоапарати, та се бях навил за никон, обаче представяте ли си какво ми беше разочарованието, когато отидох в магазина и установих, че Никон всъщност не е американска фирма, а тайландска. Чак лошо ми стана като погледнах отдолу на апарата и там пишеше “made in thiland”. Даже направих забележка на продавача, че продават ментета, а той ме пита откъде съм разбрал и аз му посочих, че отдолу пише тайланд, а не USA. А той ми вика, че Никон са японци, а не американци, при което аз контрирах, че не може да са японци, защото по американските филми снимат с никон и американците квито са националисти никога няма да турят във филма апарат произведен в друга страна. А тоя – продавача само ме изгледа странно, явно съкрушен от моите доводи, и се врътна без каже нищо. И така ми отпадна Никон – щото не можах да ги разбера – американци ли са, тайлнадци ли са или са японци. И накрая остана Канон. Обаче предварително бях събрал информация от нета и бях 100% процента убеден, че са японци. Разгледах също така някои модели, ама на повечето не им хресах цените – или много скъпо продават тия разните магазини в България или незнам. Добре, че имам един съсед дето има заложна къща. Та видях се с него и го питах дали има нещо като за мен. Оказа се, че има един личен Канон 300Д и може да ми го даде с китов /по мое му “кашалотов” :)/ обектив, който както ми обясни щял да ми върши работа, ама ще трябва да си купя после и други обективи. Питах го аз дали пък това 300Д не е по-слаб модел от 400Д дето го гледах, а той ми обясни, че моделите при Канон вървят така: колкото по-близо е до 1-ца номера на модела толкова по-яка е машината. Най яката била 1-ва серия, после 5Д, после 20Д, 30Д, 300Д, после 350Д, а най-калпав бил 400Д. Питах го дали няма нещо дето е 20Д, 30Д, ама ми каза, че били над 2000 лв. и то без обективи. Така че стиснхме си ръцете и му купих 300Д-то с обектив дето пише на него EFS 18-55. Взех го тоя комплект на далавера – 1450 лева, като се има предвид, че най-слабия модел: 400Д върви със същия обектив /е, верно че е ново/ - над 1800 лева.
И така: извинявайте че ви досаждам, но исках да Ви разкажа как се сдобих с тоя прекрасен апарат и обектив. Много се кефих. Направо се кефках, както обичам да казвам.
Но стана една беля, за която всъщност се обръщам с молба за помощ…
Както ви казах в командировка съм и естествено си взех апарата с мене. Миналия ден снимах почти цял ден. Връщам се в хотела и забелязах, че има една доста голяма прашинка на лещата. Всъщност се оказа, че не е върху лещата отгоре, а под нея. Ейййй притесних се, че ми се е прецакал обектива барабар с всичките снимки. И така, мислих, мислих и реших да го разглобя. Е, разглобих го някак си, като си записвах кое как рзглабям разбира се, почистих лещата и другите също, като за целта използвах носната си кърпичка. И тук стана по-голяма беля. Бях забравил, че със същата кърпичка си бях чистил и обувките, та изглежда, че е имало дребни песъчинки и сега по всичките лещи има следи от надраскано. Гадост! Та сега съм виснал с разглобения обектив пред мене и се чудя какво да правя. Дали някъде не може да ми ги загладят наново или пък с нещо да ги търкна, че да ги оправя. Незнам!!! И затова срам-несрам: пиша. Моля помогнете!!!
С Уважение: Кашалот.

---



Тагове:   фотоапарат,   Случка,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kashalot
Категория: Хоби
Прочетен: 32791
Постинги: 6
Коментари: 0
Гласове: 4
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031